Viimeisen viikon aikana ihmetellyt kun kytkin-poljin alkanut tuntu hieman kevyeltä painaa pohjaan. Muuten ollut normaali.
Tänään aamulla töihin tullessa sitten teki lopullisen niitin. Vaihteita ei meinaa millään saada sisään vaikka kytkin pohjassa, eli tuntuu kun kytkin ei irroittaisi. Kytkin-poljin jäi yhdessä vaiheessa pohjaan sen verta että kädellä sai avittaa sen ylös, jonka jälkeen taas palautteli poljinta ylös hieman normaalia kevyempänä.
Lyhyesti:
-golf mk4 v6 4motion
-Kytkin ei irroita
-Vaihteita ei saa silmään
-Kytkin-poljin normaalia kevyempi, jäi pohjaan yhdessä vaiheessa.
-Kytkin ei kumminkaan luista.
Kenelläkään mitään visiota johtuuko painelaakerista, nestehukasta vai mistä?
Kytkin-ongelma mk4 golf
Valvoja: ffp jäsenet
Ilmakupla?
Onkohan ilmakupla päässyt nestehukan takia sylinteriin, silloin hyvinkin saattaisi käyttäytyä noin.
Viime perjantaina sain auton takaisin huollosta, kovasti vakuuttelivat kytkimen toimivan ja kertoivat myös että kytkinpolkimen sylinteri oli vaihdettu tiivisteen olleen huonossa kunnossa ja velottivat 250e osista ja töistä.
No perjantai illalla ajelin n. 100km ja tuli todettua et kohtalaisesti toimii. Karu totuus tuli ilmi kumminkin sunnuntai iltana kun seuraavan kerran oli tarkoitus lähteä liikenteeseen. Auto käyntiin vapalla ja ensimmäinen painallus kytkimeen ja kytkin jäi pohjaan. Avitin ylös ja painoin uudestaan, taas pohjassa. No sain kytkimen toimimaan pumppaamalla sitä aina 5-10 kertaa, jotta se hetken toimii ja että tänään sain auton huollon pihalle.
Huollossa todettiin et tapana on ollut yleensä vaihtaa molemmat työsylinterit mutta tässä tapauksessa oletettiin että vika on vaihdetussa osassa ja oltiin käyty koeajolla ja todettu et auto toimii hetkellisesti.
No perjantaina huomasin myös että vakionopeudensäätimen ollessa päällä ja säädettynä tiettyyn nopeuteen. Tästä kun painaa kytkintä ottaen vakinopeudensäätimen "irti", niin kierrokset nousee n.1000 ja hetken päästä lähtee vasta putoamaan. Mutta jarrua painamalla tai kytkemällä vakionopeudensäädin totaalisesti pois tälläistä ei tapahdu.
Myös tyhjäkäynnissä jotain häikkää. Kun auton pysäyttää ja kierrokset laskee tyhjäkäyntiin niin miltei saman tien putoaa n.100 kierrosta, sen jälkeen nousee 200 kierrosta, taas laskee 200 kierrosta ja sen jälkeen nousee 100 kierrosta ja tasaantuu.
Näin siis VV-Auto pitäjänmäki. Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä kivaa yllätystä ne seuraavaksi on keksinyt, kun autoni haen huollosta...
No perjantai illalla ajelin n. 100km ja tuli todettua et kohtalaisesti toimii. Karu totuus tuli ilmi kumminkin sunnuntai iltana kun seuraavan kerran oli tarkoitus lähteä liikenteeseen. Auto käyntiin vapalla ja ensimmäinen painallus kytkimeen ja kytkin jäi pohjaan. Avitin ylös ja painoin uudestaan, taas pohjassa. No sain kytkimen toimimaan pumppaamalla sitä aina 5-10 kertaa, jotta se hetken toimii ja että tänään sain auton huollon pihalle.
Huollossa todettiin et tapana on ollut yleensä vaihtaa molemmat työsylinterit mutta tässä tapauksessa oletettiin että vika on vaihdetussa osassa ja oltiin käyty koeajolla ja todettu et auto toimii hetkellisesti.
No perjantaina huomasin myös että vakionopeudensäätimen ollessa päällä ja säädettynä tiettyyn nopeuteen. Tästä kun painaa kytkintä ottaen vakinopeudensäätimen "irti", niin kierrokset nousee n.1000 ja hetken päästä lähtee vasta putoamaan. Mutta jarrua painamalla tai kytkemällä vakionopeudensäädin totaalisesti pois tälläistä ei tapahdu.
Myös tyhjäkäynnissä jotain häikkää. Kun auton pysäyttää ja kierrokset laskee tyhjäkäyntiin niin miltei saman tien putoaa n.100 kierrosta, sen jälkeen nousee 200 kierrosta, taas laskee 200 kierrosta ja sen jälkeen nousee 100 kierrosta ja tasaantuu.
Näin siis VV-Auto pitäjänmäki. Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä kivaa yllätystä ne seuraavaksi on keksinyt, kun autoni haen huollosta...
Tuli puhelu merkkihuollosta missä auto on huollossa. Nyt taas viikon seissyt siellä ja luvattiin et tiistaina vois saada jo takasin.
Kyselin mikä tilanne autossa, kun oli puhetta että saisin sen jo tiistaina 3.5. Vastaus oli "Kaveri jolle auton buukkasin täksipäiväksi (perjantai) tulikin yhtäkkiä kipeeksi. Ai niin sit tästä sun autosta on öljypohja paskana, vuotaa öljyä" Kysyin miten tämä on mahdollista jos se ei viikkoa aikasemmin huollosta tullessa vuotanut ja viikonloppuna n.100km aikana sitä ei mihinkään ole rikottu. Vastaus "no ei voida tietää, sen jälkeen tällä on ajettu koska öljyä roiskunut auton alle."
No kysyin et selvisikö siitä kytkimestä mitään. "Joo ei olla avattu viel, mut käytiin koeajaa ja vaikuttais painelaakerilta"
Pistää vaan mietityttää onks joku kesähessu käynny koeajol repii ja nykässyt sit kunnolla sen johonkin koska etu-iskarit melko finiitto. Uudet ovat tilauksessa.
Mene ja tiedä alkaa vaan tää odottelu kyrpimään pikku hiljaa...
Kyselin mikä tilanne autossa, kun oli puhetta että saisin sen jo tiistaina 3.5. Vastaus oli "Kaveri jolle auton buukkasin täksipäiväksi (perjantai) tulikin yhtäkkiä kipeeksi. Ai niin sit tästä sun autosta on öljypohja paskana, vuotaa öljyä" Kysyin miten tämä on mahdollista jos se ei viikkoa aikasemmin huollosta tullessa vuotanut ja viikonloppuna n.100km aikana sitä ei mihinkään ole rikottu. Vastaus "no ei voida tietää, sen jälkeen tällä on ajettu koska öljyä roiskunut auton alle."
No kysyin et selvisikö siitä kytkimestä mitään. "Joo ei olla avattu viel, mut käytiin koeajaa ja vaikuttais painelaakerilta"
Pistää vaan mietityttää onks joku kesähessu käynny koeajol repii ja nykässyt sit kunnolla sen johonkin koska etu-iskarit melko finiitto. Uudet ovat tilauksessa.
Mene ja tiedä alkaa vaan tää odottelu kyrpimään pikku hiljaa...
Voi vittu että ne osaa näissä vw huolloissa. Pistää ihan tosissaan vihaks ku tuntuu että ne asentajat repästään jostain kadulta sinne suoraan. Ei oo mikään ihme jos ei ihmiset osta kohta volkkareita ollenkaan. Ja en ihmettele sitäkään että olisivat ajaneet sen öljypohjan paskaks. Kyllä ne ei taija muuta osata ku särkeä.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=107584
Korjaantui vaihtamalla polkimen pään sylinterin.
Tämä siis GTI/A3/jne missä tämä perinteinen vika. En tiedä alkuperäisen kysyjän autosta että onko samoja osia käytössä.
Korjaantui vaihtamalla polkimen pään sylinterin.
Tämä siis GTI/A3/jne missä tämä perinteinen vika. En tiedä alkuperäisen kysyjän autosta että onko samoja osia käytössä.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
A4:ssä oli alkuperäistä kuvausta vastaava ominaisuus. Paljastui että kytkinlevystä oli toiselta puolelta lähtenyt kaikki palat kävelemään. Tätä ennen oli kytkin tosin luistanut.
Eli vikakuvaus oli:
-Yhtäkkiä poljin meni pohjaan eikä vapauttanutkaan vaihdetta. Joutui jalalla avittamaan ylös.
-Tämän jälkeen poljin vain hieman irroitti kytkintä jolloin välikaasulla vaihtaminen helpottui.
-Poljin oli hemmetin löysä.
Eli vikakuvaus oli:
-Yhtäkkiä poljin meni pohjaan eikä vapauttanutkaan vaihdetta. Joutui jalalla avittamaan ylös.
-Tämän jälkeen poljin vain hieman irroitti kytkintä jolloin välikaasulla vaihtaminen helpottui.
-Poljin oli hemmetin löysä.
-
- -
- Viestit: 222
- Liittynyt: 2.5.2008 8:35
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa