corrado g60 tehon vaihtelu
Valvoja: ffp jäsenet
corrado g60 tehon vaihtelu
Elikkäs nyt on ruvennut corrado sitten oireilemaan seuraavasti:
tehot vaihtelevat suuresti eli joskus vetää todella hyvin ja joskus taas ei mene mihinkään. asia on todettu g-tekilläkin eli hyvä päivä niin 153hp ja huono niin 80hp ja eron kyllä huomaa ilman mittariakin todella selvästi. huonon vedon aikana seos soutaa rankasti aivan kuin moottori yrittäisi säätää seosta kohdalleen ja taas hyvän vedon aikana lamdajännite on tasaisesti0.9 volttia... mikäpä olisi syynä?
autossa 68 pyärä,dopin lastu, ja juuri huollettu ahdin (maks. paine 1.2 bar.) eli ahdin pelaa
kiitos jo etukäteen
tehot vaihtelevat suuresti eli joskus vetää todella hyvin ja joskus taas ei mene mihinkään. asia on todettu g-tekilläkin eli hyvä päivä niin 153hp ja huono niin 80hp ja eron kyllä huomaa ilman mittariakin todella selvästi. huonon vedon aikana seos soutaa rankasti aivan kuin moottori yrittäisi säätää seosta kohdalleen ja taas hyvän vedon aikana lamdajännite on tasaisesti0.9 volttia... mikäpä olisi syynä?
autossa 68 pyärä,dopin lastu, ja juuri huollettu ahdin (maks. paine 1.2 bar.) eli ahdin pelaa
kiitos jo etukäteen
mitenkäs tuon nakutustunnistimen toiminnan voisi todeta kun se olisi yksi vaihtoehto mikä tuon voisi tehdä jos siirtää sytytyksen nollaan... taytyy vaihtaa tulpat ja kokeilla jos se auttaisi, tuon täyskuormakytkimen kokeilin ja se toimii. kun rikkinäinen lamda ei tuota tee kun ei täyskaasukiihdytyksessä pitäisi digifantin lamdaa seurata. eli vaihtoehdot on nakutustunnistin tai lämpöanturi tai paska kipinä vai?
nyt vaihdoin jakajankannen ja pyörijän... ei auttanut tuokaan. millä kierrosluvulla ns. dopin lastussa täyskaasulla kuuluisi seoksen säädön lakata ja jäädä paikalleen, itselläni seoksen säätö pysähtyy noin 3000 rpm. mutta rupeaa taas pomppimaan noin 6000 rpm kohdalla jolloin nykiminenkin ilmenee ja tehot häviää...
juu ahdot ok noin 1.2 bar mutta vika on tuossa seoksessa olisiko lastu viallinen kun ongelmat alkoi nyt keväällä ja ei tuollaista vikaa talvella huomaa kun ei paljoa tule vedäteltyä? ja vähän ot mutta mistä saisi hyvän laajakaista seosmittarin ja käykö niihin mikävaan laajakaista anturi kun antureita olisi kyllä muttei mittareita?
nyt vaihdoin lamdan pyörijän kannen ja tarkastin sytkän(perusennakko 10 astetta) sekä vaihdoin ohjainlaitteelle menevän paineputken eikä apua löytynyt vieläkään??? mitä seuraaavaksi??? miten nakutustunnistin säätää sytytystä onko ns. hienosti toimiva vai tiputtaako kaikki tehot kerralla jos huomaa nakutusta... mitenköhän lastu eihän siinä oleva täyskaasurikastus jäisi vajaaksi ja onko se lamdaohjattu vai onko ns, kiinteä aukioloaika suuttimilla?
eli nyt vaihdoin lämpöanturien liittimet ristiin ja toimi jo huomattavasti paremmin eli nykiminen jäi pois ja kulutus tippui noin 3 litraa... ja koneen ollessa lämmin sininen lämpö anturi näytti vain 50 astetta eli se on antanut digifantille väärää tietoa? oletan että molemmat lämpöanturit avat samanlaiset olenko oikeassa?
Eivät ole anturit samanlaisia, eli eri arvoja antavat. Itsellä kans tota seosten hakemista täyskaasulla, sitten kun jää seokset rikkaalle niin oikeen huomaan kun auto potkasee ja sit mennään. Kaikkea olen itsekin kokeillu, lambdan ollessa irti toimii auto hetken oiken mutta kun kunnolla kenkii taas rupeaa samalla tavalla hakemaan.
olisiko lastu viallinen kun ongelmat alkoi nyt keväällä ja ei tuollaista vikaa talvella huomaa kun ei paljoa tule vedäteltyä
onko sullakin se ns. dopin lastu? ettei vika olis siinä ?
Jos tuolla viittasit siihen, että lastu olisi jotenkin mennyt rikki, niin tuskin. Lastu on vaan muistipiiri, joten sen sisältö ratkaisee toimiiko vaiko ei. En ole vielä kenenkään kuullut Dopin myymää lastua hakkuneen tehonpuutteesta tai syötön ongelmista, melkein vielä koittaisin löytää vikaa muualta. Tosin eipä ole vaiva eikä mikään laittaa vakio softaa takaisin ja testata loppuuko ongelmat.
Tuon lastun nakutuskäyttäytymistä olen joskus itsekin miettinyt, liekö vakion mukainen vai ei, jos sinulla tosiaan ahtaa 1,2 bar, niin se voisi osin selittää tämän, koska harvalla ahdot noin ylös nousee. Josko paineanturi boksissa menee "pohjaan" ja aiheuttaa kyseisen ilmiön? 1,2 bar on aika hyvä tulos 68:lla pyörällä, jos ahdin on muuten vakio.
en missään nimessä hauku tai muutenkaan herjaa dopin lastua ajattelin vaan että onko mahdollista että esim lastun poltossa menisi jokin vikaan tai muuta vastaavaa ja nyt vaihdan lämpäanturit täytyy katsella auttaako se ja vika ilmenee jo viidella tuhannella kierroksella ja silloin ahdot vasta noin 0.9-1.0 bar joten tuskin on vika mapin pohjaamisessa mutta nyt on tullut jo paljon vinkkejä ja kiitos niistä jatketaan samaanmalliin eiköhän vika jostain löydy... ja eikös vakio softa rajoita ahdot 0.8 bar?
Poltossa olevat virheet ja se että ne vaikuttaisi jotenkin kyseisellä tavalla, ovat varmasti mahdottomia. Jos jokin menisi vikaan, niin varmasti esiintyisi jollain muulla tavoin, nythän auto kuitenkin toimii välillä. Elektroniikassa voi toki olla vikaa, tai kenties jokin johto siinä hilkulla poikki. Voi vaikka olla, että tiukassa vedätyksessä jokin johtosarja liikkuu koneen mukana ja aiheuttaa jotain tuon tapaista.
Tällaset todella epämääräiset viat on sitten kivoja...
Tällaset todella epämääräiset viat on sitten kivoja...
paljonkos pitäisi bensanpaine olla kun ahdot on siellä kilon kieppeillä kun ajattelin ettei nyt vaan pensan paineessa olisi häikkää kun volkkarin testissä ei tarkasteta kuin alipaineella ja ilmakehän paineella eli 0 bar mutta mitäs jos ahdoilla paine ei ole tarpeeksi suuri???
itsellä nyt alipaineella 2.0bar
ja letku irti 2.8bar siis pensan paine???
itsellä nyt alipaineella 2.0bar
ja letku irti 2.8bar siis pensan paine???
juu paineletku vaidettu ja muutkin letkut tarkastettu ... kuuluuko isv:n vuotaa vähän kun mulla on niitä kaks ja molemmat vuotaa ihan vähän kun puhaltaa mutta ahdot kuitenkin pysyy nykimisen aikana tasaisesti... ja pitäisikö niinkun kilon ahdoilla bensanpaineen olla noin 4bar??? kuinka pitkälle riittää vihreät suuttimet? kuuluuko lamdaarvon pysyä tasaisesna täyskaasukiihdytyksessä?
kerroit tuola alussa et ku auto toimii ni lambdan jännite on 0.9v.ja jos se ei nyt sit näytä yhtään mittään ni se on sit kai menny rikki??kai mä ymmärsin oikein?ittelä samoja onkelmia noitten seosten kaa ja suurin piirtein kaikki anturit vaihettu ja nyt alustava johtojen mittaus näyttäs et yksi co-potentiometrin johoista ois poikki..
on vaan vmäinen homma alkaa ehtimään et mistä se on poikki..
on vaan vmäinen homma alkaa ehtimään et mistä se on poikki..
se on kyllä co-potentiometri/imuilmanlämpötilaanturi mikä on ennen imusarjaa.on vaihettu sekkii makso jotain 50egee,mut kannattaa mittailla noita piuhoja ennenkun menee ostelee antureita suinpäin menee yllättävän paljon rahaa noihinkin..kokemusta on eikä auttanu mittään,mut kohan ehtii ton johtokatkoksen mistä aikasemmin mainitsin ni kulku paranee varmaan aikastalailla..nii ja se mappi anturi sijaitsee ecu:n sisällä (kai se oli map).. :)
ollaan sit suurinpiirtein samassa tilanteessa.Löysin itte ton co-potikan johtokatkoksen ja auto pelittää pikkasen paremmin.mutta tota seosten humppaamista se tekee vieläkin.Kylmänä kun sininen lämpöanturi ohjailee seoksia niin toimii ihan jees mut ku lämpenee niin alkaa seokset viskaa.ennen autto ku otti lambdan johon irti mut nyt ei auta sekään.Tuli tossa mieleen et jos on oikein heikko kipinä ja seos menee huonosti palaneena lambdalle asti ni sillonhan periaatteessa lambda ymmärtää et seos on liian rikas ja yrittää säätää seosta laihemmalle josta vois seurata nykimistä ja seosten soutamista..??..meniköhän ihan metsään..
mulla on vedätetttäessä lamdajännite 0.5v (1,3bar) eli laihalle menee aika rankasti. ahdot kun nousee niin lamdajännite laskee kun lehmänhäntä... onko muilla ollut tarvetta vaihtaa suuttimia tai nostaa bensanpainetta näillä osilla: 68 ap, juuri huolettu ahdin (1.2-1.3bar) 2.5 tuumainen putki dopin lastu?
-
- -
www.prostreet.fi tuolta saa ainakin jotain suuttimia yms. Itselläni on sama vika eli välillä menee p***eleesti ja välillä taas ei mihinkään.Vikaa en ole löytänyt eli jos vika löytyy niin laittakaa mahd nopeasti tietoa tänne
Omaa täyskaasunykimistä olen tässä selvitellyt ja nyt on käynyt ilmi että ilman lambdaa ja co-potentiometriä corro vetää tasaisesti. Yksistään irti otettuna kumpikaan ei vaikuta, pelkkä lambda irti toimii parin kiihdytyksen ajan jonka jälkeen jää pirun laihalle hetkeksi ennen kuin menee oikeaoppisesti rikkaalle ja pelkkä co-pot irti hakee hetken aikaa täyskaasulla kunnes menee oikeaoppisesti rikkaalle.
-
- -
Saksasta yks sälli laittoi mulle koska minulla on samaa vikaa että tehot seilaa niin hän laittoi että jospa "sininen lämpö anturi" on rikki. Täältä saa tietoa Digifantista ja siitä sinisestä sensorista http://www.members.tripod.com/~fuelie/whatis.htm
Jaahas ihan samantyylisiä temppuiluja muillakin..sillä erotuksella et mun kottero toimii jo paremmin kun nykäsee lambdan johon irti.äskettäin siitä meni lambda rikki ja savua tuli oikein kunnolla ja ajattelin et jes nyt se selvis mut paskat..uus anturi ja sama seosten heijaaminen ja nykiminen jatkuu..ostas samiG60 se sininenlämppäanturi,ja kerro auttoko mitään.Se on itelä melkein ainut anturi mitä en ole vaihtanut,eikä kiinnostas laittaa ylimäärästä rahaa tohon enää yhtään.
-
- -
Anturihan löytyy siintä jäähdyttimelle menevästä letkusta. Avaat konepellin niin siinä suoraan melkein silmien edessä on anturi jonka pistoke on sininen ja itse anturin runko on sininen..
Itse osa maksoi volkkarilla muistaakseni jotain parikymppiä ja minusta se on sen verran edullinen että kannattaa vaihtaa melkein varmuuden vuoksi.
itselläkään se ei ollut rikki edes vaan lambdasta karva irti :)
Itse osa maksoi volkkarilla muistaakseni jotain parikymppiä ja minusta se on sen verran edullinen että kannattaa vaihtaa melkein varmuuden vuoksi.
itselläkään se ei ollut rikki edes vaan lambdasta karva irti :)
-
- -
Mulla on löytynyt konehuoneesta vaikka mitä mielenkiintoista:
-suuttimien johtosarja oli aivan morjens, vaihdettu - ei mitään vaikutusta
-pakosarja oli halki, vaihdettu - ei mitään vaikutusta
-sininen lämpötila-anturi on vaihdettu
-tulpat/tulpan johdot vaihdettu
-virranjakaja on uusi
-lambda on vaihdettu
-co-potentiometrikin taitaa olla uusi
-vakiolastua kokeiltu
-toista digifanttia myös
-alipaineletkuja vaihdettu
-puola myöskin
Tollasta tuli nyt suoralta kädeltä mieleen, mulla on toi tehon karkailu siinä mielessä mielenkiintoinen, ettei koskaan oo toiminu oikein, kylmänä menee hetken ajan täyskaasulla oikein, mutta vähän lämmettyään hakee seoksia hetken ajan jatkuvasti.
-suuttimien johtosarja oli aivan morjens, vaihdettu - ei mitään vaikutusta
-pakosarja oli halki, vaihdettu - ei mitään vaikutusta
-sininen lämpötila-anturi on vaihdettu
-tulpat/tulpan johdot vaihdettu
-virranjakaja on uusi
-lambda on vaihdettu
-co-potentiometrikin taitaa olla uusi
-vakiolastua kokeiltu
-toista digifanttia myös
-alipaineletkuja vaihdettu
-puola myöskin
Tollasta tuli nyt suoralta kädeltä mieleen, mulla on toi tehon karkailu siinä mielessä mielenkiintoinen, ettei koskaan oo toiminu oikein, kylmänä menee hetken ajan täyskaasulla oikein, mutta vähän lämmettyään hakee seoksia hetken ajan jatkuvasti.
mäkin oon vaihtanu puolan,virranjakajan,lambdan parikertaa,co-potikan,nakuanturin,puolan,tulpat,sytkäjohot yms..johtoja olen mittaillut vitutukseen asti ja kaikki pitäs olla ok,mut ei vaan toimi..samiG60:paljon makso toi suuttimien johtosarja?itelä kansa aika huonos kunnos.pitänee itekkii ostaa tuo lämpöanturi kun ei oo ton kalliimpi..ihme.jollain jos ois ylimääränen digifantin boxi,niin saattasin olla kiinnostunu..kaikki rahat tohon kuiteski menee..
Mistäköhän mahtaa johtua kun otin digifantin päävirran ohjausreleen irti ja yhdistin reletaulusta päänavat yhteen,olikohan 87 ja 30,niin alko tuulilasinpyyhkijät toimimaan??tarkoitus oli koittaa et miten paljon rele hukkaa jännitettä kun päävirtajohdossa jännite n.1voltin alhaisempi kuin akunnavoissa (onkohan mitä haittaa?).Onko näissä golffeissa ollut reletauluissa vikoja yleensä,vai pitäskö vikaa alkaa ehtimään johdoista?Tuntuu aika kummalliselta vialta..
Siis tarkoitin että ei maadota relettä..auton saa toimimaan hyppylangalla joka maadottaa releen.Miten kuumaksi releet voi mennä käytössä?huomasin et toi bensapumpunrele kuumennee pitemmällä reissulla jopa polttavaksi..normaalia vai orastavaa oikosulkua?aattelin vaan kun pitemmän ajon jälkeen tuntus kärsivän bensan pulasta,että oiskohan pumppu hajoomassa
-
- -
-
- -
Jos on suuttimet huonot tai likaantuneet? Onko kukaan koittanut jos lähtis Injection Cleaner:illä tai uusilla suuttimilla. Oiskohan tarvetta vaihtaa myös bensapumppu (tehokkaampaan???) ja suodatin? Injection Cleanerillä selviää paljon halvemmalla ku suuttimet ostamalla eli varmaan kandee kokeilla sitä ensin :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”