corrado g60 tehon vaihtelu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

corrado g60 tehon vaihtelu

ViestiKirjoittaja janneza » 18.4.2006 13:14

Elikkäs nyt on ruvennut corrado sitten oireilemaan seuraavasti:
tehot vaihtelevat suuresti eli joskus vetää todella hyvin ja joskus taas ei mene mihinkään. asia on todettu g-tekilläkin eli hyvä päivä niin 153hp ja huono niin 80hp ja eron kyllä huomaa ilman mittariakin todella selvästi. huonon vedon aikana seos soutaa rankasti aivan kuin moottori yrittäisi säätää seosta kohdalleen ja taas hyvän vedon aikana lamdajännite on tasaisesti0.9 volttia... mikäpä olisi syynä?
autossa 68 pyärä,dopin lastu, ja juuri huollettu ahdin (maks. paine 1.2 bar.) eli ahdin pelaa
kiitos jo etukäteen

Wikke
-
Viestit: 45
Liittynyt: 26.9.2005 16:14

ViestiKirjoittaja Wikke » 18.4.2006 14:15

meikäläisellä juuri sama vika. tosiaan tehon heittelyä ei kuitenkaan varmaan noin paljon ole. enkä ole vikaan kerennyt perehtyä kun se niin harvoin kuitenkin tapahtuu... ahdin ahtaa kyllä normaalisti. mistä mahtaa johtua?

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 18.4.2006 19:40

mitenkäs tuon nakutustunnistimen toiminnan voisi todeta kun se olisi yksi vaihtoehto mikä tuon voisi tehdä jos siirtää sytytyksen nollaan... taytyy vaihtaa tulpat ja kokeilla jos se auttaisi, tuon täyskuormakytkimen kokeilin ja se toimii. kun rikkinäinen lamda ei tuota tee kun ei täyskaasukiihdytyksessä pitäisi digifantin lamdaa seurata. eli vaihtoehdot on nakutustunnistin tai lämpöanturi tai paska kipinä vai?

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 21.4.2006 19:15

elikkä nyt vaihdoin tulpat(aidot possin iridiumit). mittasin pensanpaineet eli säätimen letku kiinni noin 2.5 bar ja letku irti noin 3.0 bar , mutta vikaa on edelleen eli ei alavääntöä sitten vähän yrittää ja yläkierroksilla rupeaakin sitten seos soutamaan mikäpä neuvoksi seuraavaksi?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 21.4.2006 20:28

Itse veikkaisisin, että joku antureista paskana. Ehkä MAF? (eikös tossa sellanen ollut..)

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 22.4.2006 15:16

nyt vaihdoin jakajankannen ja pyörijän... ei auttanut tuokaan. millä kierrosluvulla ns. dopin lastussa täyskaasulla kuuluisi seoksen säädön lakata ja jäädä paikalleen, itselläni seoksen säätö pysähtyy noin 3000 rpm. mutta rupeaa taas pomppimaan noin 6000 rpm kohdalla jolloin nykiminenkin ilmenee ja tehot häviää...

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 22.4.2006 16:53

Silloin kun veto tökkii, onko täydet ahtopaineet?

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 22.4.2006 22:36

juu ahdot ok noin 1.2 bar mutta vika on tuossa seoksessa olisiko lastu viallinen kun ongelmat alkoi nyt keväällä ja ei tuollaista vikaa talvella huomaa kun ei paljoa tule vedäteltyä? ja vähän ot mutta mistä saisi hyvän laajakaista seosmittarin ja käykö niihin mikävaan laajakaista anturi kun antureita olisi kyllä muttei mittareita?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 23.4.2006 21:35

Toimiiko kaikki suuttimet?

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 30.4.2006 11:41

nyt vaihdoin lamdan pyörijän kannen ja tarkastin sytkän(perusennakko 10 astetta) sekä vaihdoin ohjainlaitteelle menevän paineputken eikä apua löytynyt vieläkään??? mitä seuraaavaksi??? miten nakutustunnistin säätää sytytystä onko ns. hienosti toimiva vai tiputtaako kaikki tehot kerralla jos huomaa nakutusta... mitenköhän lastu eihän siinä oleva täyskaasurikastus jäisi vajaaksi ja onko se lamdaohjattu vai onko ns, kiinteä aukioloaika suuttimilla?

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 30.4.2006 13:02

eli nyt vaihdoin lämpöanturien liittimet ristiin ja toimi jo huomattavasti paremmin eli nykiminen jäi pois ja kulutus tippui noin 3 litraa... ja koneen ollessa lämmin sininen lämpö anturi näytti vain 50 astetta eli se on antanut digifantille väärää tietoa? oletan että molemmat lämpöanturit avat samanlaiset olenko oikeassa?

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 1.5.2006 15:22

Eivät ole anturit samanlaisia, eli eri arvoja antavat. Itsellä kans tota seosten hakemista täyskaasulla, sitten kun jää seokset rikkaalle niin oikeen huomaan kun auto potkasee ja sit mennään. Kaikkea olen itsekin kokeillu, lambdan ollessa irti toimii auto hetken oiken mutta kun kunnolla kenkii taas rupeaa samalla tavalla hakemaan.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 2.5.2006 8:02

onko sullakin se ns. dopin lastu? ettei vika olis siinä ?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 2.5.2006 8:49

olisiko lastu viallinen kun ongelmat alkoi nyt keväällä ja ei tuollaista vikaa talvella huomaa kun ei paljoa tule vedäteltyä


onko sullakin se ns. dopin lastu? ettei vika olis siinä ?


Jos tuolla viittasit siihen, että lastu olisi jotenkin mennyt rikki, niin tuskin. Lastu on vaan muistipiiri, joten sen sisältö ratkaisee toimiiko vaiko ei. En ole vielä kenenkään kuullut Dopin myymää lastua hakkuneen tehonpuutteesta tai syötön ongelmista, melkein vielä koittaisin löytää vikaa muualta. Tosin eipä ole vaiva eikä mikään laittaa vakio softaa takaisin ja testata loppuuko ongelmat.

Tuon lastun nakutuskäyttäytymistä olen joskus itsekin miettinyt, liekö vakion mukainen vai ei, jos sinulla tosiaan ahtaa 1,2 bar, niin se voisi osin selittää tämän, koska harvalla ahdot noin ylös nousee. Josko paineanturi boksissa menee "pohjaan" ja aiheuttaa kyseisen ilmiön? 1,2 bar on aika hyvä tulos 68:lla pyörällä, jos ahdin on muuten vakio.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 2.5.2006 12:56

en missään nimessä hauku tai muutenkaan herjaa dopin lastua ajattelin vaan että onko mahdollista että esim lastun poltossa menisi jokin vikaan tai muuta vastaavaa ja nyt vaihdan lämpäanturit täytyy katsella auttaako se ja vika ilmenee jo viidella tuhannella kierroksella ja silloin ahdot vasta noin 0.9-1.0 bar joten tuskin on vika mapin pohjaamisessa mutta nyt on tullut jo paljon vinkkejä ja kiitos niistä jatketaan samaanmalliin eiköhän vika jostain löydy... ja eikös vakio softa rajoita ahdot 0.8 bar?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 2.5.2006 14:45

Poltossa olevat virheet ja se että ne vaikuttaisi jotenkin kyseisellä tavalla, ovat varmasti mahdottomia. Jos jokin menisi vikaan, niin varmasti esiintyisi jollain muulla tavoin, nythän auto kuitenkin toimii välillä. Elektroniikassa voi toki olla vikaa, tai kenties jokin johto siinä hilkulla poikki. Voi vaikka olla, että tiukassa vedätyksessä jokin johtosarja liikkuu koneen mukana ja aiheuttaa jotain tuon tapaista.

Tällaset todella epämääräiset viat on sitten kivoja...

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 2.5.2006 15:06

joo nää on niitä ihan ykkösvikoja mutta toisaalta on taas voittajafiilis kun sen löytää... voihan olla että autoni on monivikainen eli yksi vika siellä toinen täällä täytyy jatkaa tutkimista

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 2.5.2006 15:11

Vakio MAPpi on ns tapissa jo 1bar (200kPa abs).

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 2.5.2006 15:21

tuskin aiheuttaa tätä vikuu kun ei muillakaan ole samoja oireita... onko korvaavaa mappia olemassa vai vaihtuuku koko ohjainlaite?

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 2.5.2006 17:51

eli nyt kävin testilenkillä ja sama jatkuu ... seuraava kysymys on että millä sinne saa sitten lisää sitä ruokaa eli auttaako bensanpaineen nosto vai korjaako lamda täyskaasukiihdytyksessäkin?

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 2.5.2006 20:13

paljonkos pitäisi bensanpaine olla kun ahdot on siellä kilon kieppeillä kun ajattelin ettei nyt vaan pensan paineessa olisi häikkää kun volkkarin testissä ei tarkasteta kuin alipaineella ja ilmakehän paineella eli 0 bar mutta mitäs jos ahdoilla paine ei ole tarpeeksi suuri???
itsellä nyt alipaineella 2.0bar
ja letku irti 2.8bar siis pensan paine???

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 3.5.2006 8:02

ja barin ahdoilla pitäisi olla 1+2,8 bar.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 3.5.2006 22:16

Mites toi ISV? Kokeile pistää tulppa tjsp sen letkuun. Onko boxille menevä alipaineletku ehjä?

Korjaan paineletku. Ja sen kai pitäis olla tasan 1m pitkä.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 4.5.2006 17:05

juu paineletku vaidettu ja muutkin letkut tarkastettu ... kuuluuko isv:n vuotaa vähän kun mulla on niitä kaks ja molemmat vuotaa ihan vähän kun puhaltaa mutta ahdot kuitenkin pysyy nykimisen aikana tasaisesti... ja pitäisikö niinkun kilon ahdoilla bensanpaineen olla noin 4bar??? kuinka pitkälle riittää vihreät suuttimet? kuuluuko lamdaarvon pysyä tasaisesna täyskaasukiihdytyksessä?

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 7.5.2006 17:53

Lambda-arvon kuuluisi tosiaan täyskaasukiihdytyksessä pysyä tasasesti suht rikkaalla. Itse kone yrittää säätää parin sekunnin ajan seoksia täyskaasulla ajettaessa ja sit ku menee rikkaalle niin sit auto kans lähtee, mikähän lie vikana tässä mullakin?

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 13.5.2006 11:26

nyt tuli laitettua forttea tankkiin katsotaan auttaako se ... paljonko pitäisi olla pensapumpun tuotto meinasin sen mitata seuraavaksi....

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 2.6.2006 8:19

nyt kokeilin irroittaa lamdan liittimen ei mitään eroa käynnissä... eli onko uusi lamda pimeä kun kytkin seosmittarin lamdan liittimeen ei puhu mitään .... onko joku kokeillut miten käyttäytyy ehjä g60 nen kun irroittaa lamdan johdon tuleeko näitä oireita mitä minulla kiitos taas etukäteen

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 2.6.2006 13:42

kato yleismittarilla lambdan liittimestä et mitä arvoja näyttää.mulla toimii paremmin kun lambdan piuha on irti mut mulla onkin boxi maadotettu toiseen pisteeseen.alkuperäinen boxin maa taitaa olla ton lambdan liittimen takana siinä moottorin kannakkeessa.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 2.6.2006 23:15

juu mullakin maadoitettu se maa johto iskarin yläpäähän ja siihen orkkis paikkaan ja lamda ei puhu mitään???

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 3.6.2006 12:04

kerroit tuola alussa et ku auto toimii ni lambdan jännite on 0.9v.ja jos se ei nyt sit näytä yhtään mittään ni se on sit kai menny rikki??kai mä ymmärsin oikein?ittelä samoja onkelmia noitten seosten kaa ja suurin piirtein kaikki anturit vaihettu ja nyt alustava johtojen mittaus näyttäs et yksi co-potentiometrin johoista ois poikki..
on vaan vmäinen homma alkaa ehtimään et mistä se on poikki..

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 3.6.2006 17:07

mulla on seosmittarille oma lamda koska ex autossani meni seokset poskelleen jos otti samasta lamdasta mittarille täytyypi lamda vaihtaa vielä kerran uuteen koska se uusi lamda ei toimi... mutta yllättävän hyvin auto toimii ilman lamdaa tuskin ulkopuolinen huomaisi mitään vikaa=)

juho-1
-
Viestit: 24
Liittynyt: 23.1.2006 18:13

ViestiKirjoittaja juho-1 » 3.6.2006 17:32

voiskohan yks syy olla tehon vaihteluun maff anturi vai mikä sen nimi nyt olikaan. Se mikä on ahtoputkistossa ennen imusarjaa. kaveri puheli että oli vaihtanut passattiin sen anturin ja vaikutukset olivat huomattavat. Onko muuten ketään ylipäätään vaihtanut sitä uuteen?

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 3.6.2006 19:58

se on kyllä co-potentiometri/imuilmanlämpötilaanturi mikä on ennen imusarjaa.on vaihettu sekkii makso jotain 50egee,mut kannattaa mittailla noita piuhoja ennenkun menee ostelee antureita suinpäin menee yllättävän paljon rahaa noihinkin..kokemusta on eikä auttanu mittään,mut kohan ehtii ton johtokatkoksen mistä aikasemmin mainitsin ni kulku paranee varmaan aikastalailla..nii ja se mappi anturi sijaitsee ecu:n sisällä (kai se oli map).. :)

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 11.6.2006 18:38

nyt mittasin bensanpaineet tyhjäkäynnillä alipaineella 2.5 bar ja ilman alipainetta 3.0bar ja kilon ahdoilla 4.0bar mitäs sitte pitäs ruveta tekemää vinkit olis nyt tarpeen.

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 11.6.2006 22:43

ollaan sit suurinpiirtein samassa tilanteessa.Löysin itte ton co-potikan johtokatkoksen ja auto pelittää pikkasen paremmin.mutta tota seosten humppaamista se tekee vieläkin.Kylmänä kun sininen lämpöanturi ohjailee seoksia niin toimii ihan jees mut ku lämpenee niin alkaa seokset viskaa.ennen autto ku otti lambdan johon irti mut nyt ei auta sekään.Tuli tossa mieleen et jos on oikein heikko kipinä ja seos menee huonosti palaneena lambdalle asti ni sillonhan periaatteessa lambda ymmärtää et seos on liian rikas ja yrittää säätää seosta laihemmalle josta vois seurata nykimistä ja seosten soutamista..??..meniköhän ihan metsään..

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 1.7.2006 21:59

mulla on vedätetttäessä lamdajännite 0.5v (1,3bar) eli laihalle menee aika rankasti. ahdot kun nousee niin lamdajännite laskee kun lehmänhäntä... onko muilla ollut tarvetta vaihtaa suuttimia tai nostaa bensanpainetta näillä osilla: 68 ap, juuri huolettu ahdin (1.2-1.3bar) 2.5 tuumainen putki dopin lastu?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 1.7.2006 22:05

Vastaavilla ahdoilla multa loppui suuttimilta kakku, vaikka nosti polttoaineen painetta. Isommat suuttimet ja custon softa, taikka mielummin uusi ruisku.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 1.7.2006 22:16

mikä oli sun ratkasu tässä tilanteessa?

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 10.7.2006 22:03

elikkä nyt olen tullut siihen tulokseen että koitan isommilla suuttimilla eli vinkkejä minkä kokoisilla kannattaisi koittaa ja mistähän mahtaisi saada... jos jollain on sopivia niin saa tarjota.

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja janikorpi » 30.7.2006 16:01

Selvisikö jo mikä oli ongelmana?

stealth-cobra
-
Viestit: 29
Liittynyt: 30.9.2003 23:25

ViestiKirjoittaja stealth-cobra » 31.7.2006 12:10

www.prostreet.fi tuolta saa ainakin jotain suuttimia yms. Itselläni on sama vika eli välillä menee p***eleesti ja välillä taas ei mihinkään.Vikaa en ole löytänyt eli jos vika löytyy niin laittakaa mahd nopeasti tietoa tänne

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 31.7.2006 21:43

sahaako teillä g60 sissä noormaaliajossa seos nollan ja jonkun jännitten väliä vai esim 0.4 ja 0.7 voltin väliä?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 31.7.2006 23:14

janneza: Se sahaus on normaalia (Ei mikään G60-spesifinen juttu). Täyskaasulla pitää sit näyttää hiukan rikkaanlaista..

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 1.8.2006 20:30

Omaa täyskaasunykimistä olen tässä selvitellyt ja nyt on käynyt ilmi että ilman lambdaa ja co-potentiometriä corro vetää tasaisesti. Yksistään irti otettuna kumpikaan ei vaikuta, pelkkä lambda irti toimii parin kiihdytyksen ajan jonka jälkeen jää pirun laihalle hetkeksi ennen kuin menee oikeaoppisesti rikkaalle ja pelkkä co-pot irti hakee hetken aikaa täyskaasulla kunnes menee oikeaoppisesti rikkaalle.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 1.8.2006 21:18

joo tiedän että lamda säätö on normaalia mutta kuuluuko toisena säätörajana olla nolla

stealth-cobra
-
Viestit: 29
Liittynyt: 30.9.2003 23:25

ViestiKirjoittaja stealth-cobra » 1.8.2006 23:43

Saksasta yks sälli laittoi mulle koska minulla on samaa vikaa että tehot seilaa niin hän laittoi että jospa "sininen lämpö anturi" on rikki. Täältä saa tietoa Digifantista ja siitä sinisestä sensorista http://www.members.tripod.com/~fuelie/whatis.htm

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 2.8.2006 17:56

Jaahas ihan samantyylisiä temppuiluja muillakin..sillä erotuksella et mun kottero toimii jo paremmin kun nykäsee lambdan johon irti.äskettäin siitä meni lambda rikki ja savua tuli oikein kunnolla ja ajattelin et jes nyt se selvis mut paskat..uus anturi ja sama seosten heijaaminen ja nykiminen jatkuu..ostas samiG60 se sininenlämppäanturi,ja kerro auttoko mitään.Se on itelä melkein ainut anturi mitä en ole vaihtanut,eikä kiinnostas laittaa ylimäärästä rahaa tohon enää yhtään.

stealth-cobra
-
Viestit: 29
Liittynyt: 30.9.2003 23:25

ViestiKirjoittaja stealth-cobra » 2.8.2006 18:22

Mistä tuon sinisen lämpöanturin tarkalleen ottaen löytää ja kai sillä on jokin hienompi nimi vai onko?

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 2.8.2006 21:01

Anturihan löytyy siintä jäähdyttimelle menevästä letkusta. Avaat konepellin niin siinä suoraan melkein silmien edessä on anturi jonka pistoke on sininen ja itse anturin runko on sininen..
Itse osa maksoi volkkarilla muistaakseni jotain parikymppiä ja minusta se on sen verran edullinen että kannattaa vaihtaa melkein varmuuden vuoksi.
itselläkään se ei ollut rikki edes vaan lambdasta karva irti :)

hanes80
-
Viestit: 39
Liittynyt: 22.9.2005 21:58

ViestiKirjoittaja hanes80 » 2.8.2006 21:25

mulla ei ainakaan vaikuttanut toi anturin vaihto mitään

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 3.8.2006 8:23

Mä oon kans vaihtanut lähes kaiken konehuoneessa, mukaanlukien sinisen lämpötila-anturin. Onko kellään tietoa mitä se CO-potentiometri tarkalleen tekee, mittaako ainoastaan imuilman lämpöjä vai tutkiiko jollain tavalla paljon sitä ilmaa menee.

stealth-cobra
-
Viestit: 29
Liittynyt: 30.9.2003 23:25

ViestiKirjoittaja stealth-cobra » 3.8.2006 11:05

Mikä ihme ton tehojen karkailun sitte mahtaa aiheuttaa? Se on just tuo ku välillä menee ihan kiitettävästi ja välillä taas ei mihinkään. SamiG60-> mitä kaikkea olitkaan vaihtanu konehuoneesta?

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 3.8.2006 14:12

Mulla on löytynyt konehuoneesta vaikka mitä mielenkiintoista:

-suuttimien johtosarja oli aivan morjens, vaihdettu - ei mitään vaikutusta
-pakosarja oli halki, vaihdettu - ei mitään vaikutusta
-sininen lämpötila-anturi on vaihdettu
-tulpat/tulpan johdot vaihdettu
-virranjakaja on uusi
-lambda on vaihdettu
-co-potentiometrikin taitaa olla uusi
-vakiolastua kokeiltu
-toista digifanttia myös
-alipaineletkuja vaihdettu
-puola myöskin

Tollasta tuli nyt suoralta kädeltä mieleen, mulla on toi tehon karkailu siinä mielessä mielenkiintoinen, ettei koskaan oo toiminu oikein, kylmänä menee hetken ajan täyskaasulla oikein, mutta vähän lämmettyään hakee seoksia hetken ajan jatkuvasti.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 3.8.2006 16:18

Johtosarjahan kannattaa sitten varmaan noiden jälkeen vaihtaa :)

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 3.8.2006 16:33

mäkin oon vaihtanu puolan,virranjakajan,lambdan parikertaa,co-potikan,nakuanturin,puolan,tulpat,sytkäjohot yms..johtoja olen mittaillut vitutukseen asti ja kaikki pitäs olla ok,mut ei vaan toimi..samiG60:paljon makso toi suuttimien johtosarja?itelä kansa aika huonos kunnos.pitänee itekkii ostaa tuo lämpöanturi kun ei oo ton kalliimpi..ihme.jollain jos ois ylimääränen digifantin boxi,niin saattasin olla kiinnostunu..kaikki rahat tohon kuiteski menee..

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 3.8.2006 19:31

Muistaakseni tais maksaa aika hunajaa se suuttimien johtosarja, joten kävin ostamassa sopivat liittimet boschilta ja silikonipiuhaa ja tein ite, ei kovinkaan arvokkaaks sillain tullu.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 3.8.2006 21:55

luulen että ruisku on vaan niin paska ettei sen kuulu toimia tuon paremmin?
olen ainakin itse kohta luovuttamisen kannalla=)

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja janikorpi » 4.8.2006 12:29

Oletteko kokeilleet toista bensapumppua/paineensäädintä? Se saattaisi tehdä tuollaista jos sen paras terä olisi mennyt vanhenemisen tai tukkentumisen takia...

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 5.8.2006 13:49

paineensäädin kokeiltu

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 9.8.2006 13:37

Mistäköhän mahtaa johtua kun otin digifantin päävirran ohjausreleen irti ja yhdistin reletaulusta päänavat yhteen,olikohan 87 ja 30,niin alko tuulilasinpyyhkijät toimimaan??tarkoitus oli koittaa et miten paljon rele hukkaa jännitettä kun päävirtajohdossa jännite n.1voltin alhaisempi kuin akunnavoissa (onkohan mitä haittaa?).Onko näissä golffeissa ollut reletauluissa vikoja yleensä,vai pitäskö vikaa alkaa ehtimään johdoista?Tuntuu aika kummalliselta vialta..

Kikkoman
-
Viestit: 101
Liittynyt: 6.6.2005 15:53

ViestiKirjoittaja Kikkoman » 10.8.2006 22:51


mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 11.8.2006 21:21

joo nyt sitten lopetti digifantti antamasta bensapumpun releelle herätevirtaa ja auto jäi pihaan..uutta fanttia etsiskellen..jesjes

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 17.8.2006 21:12

Siis tarkoitin että ei maadota relettä..auton saa toimimaan hyppylangalla joka maadottaa releen.Miten kuumaksi releet voi mennä käytössä?huomasin et toi bensapumpunrele kuumennee pitemmällä reissulla jopa polttavaksi..normaalia vai orastavaa oikosulkua?aattelin vaan kun pitemmän ajon jälkeen tuntus kärsivän bensan pulasta,että oiskohan pumppu hajoomassa

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 18.8.2006 18:41

paljonko teillä on lamdajännite täyskaasukiihdytyksessä? itselläni noin 0.6 volttia eikö se oli hieman liian laihalla ja millä voisi yläpäätä rikstaa?

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 18.8.2006 20:58

oiskohan pumppu hajoomassa


Aziz osti juuri pumpun turhaan...Myy edullisesti;)

stealth-cobra
-
Viestit: 29
Liittynyt: 30.9.2003 23:25

ViestiKirjoittaja stealth-cobra » 20.8.2006 20:01

Entäs bensasuodattimet jos on tukossa? Hestec Digifantin tilalle niin saa tiedon keruu järestelmän siihen. Hariselta saa vähän yli tonnilla.

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 21.8.2006 21:25

suodin vaihdettu..kyllähän tuo säädettävä ruutta seikkailee aina mielessä sillon tällön,mut reilu tonni rahaa on aika paljon ainakin mulle..

stealth-cobra
-
Viestit: 29
Liittynyt: 30.9.2003 23:25

ViestiKirjoittaja stealth-cobra » 11.9.2006 15:04

Jos on suuttimet huonot tai likaantuneet? Onko kukaan koittanut jos lähtis Injection Cleaner:illä tai uusilla suuttimilla. Oiskohan tarvetta vaihtaa myös bensapumppu (tehokkaampaan???) ja suodatin? Injection Cleanerillä selviää paljon halvemmalla ku suuttimet ostamalla eli varmaan kandee kokeilla sitä ensin :)

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 24.10.2006 23:55

Janneza:
Kokelitko sitä nakuanturin vaihtoa?? vai korjaantuko ongelma jo?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa