g2 PL koneen tehon hakua

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

g2 PL koneen tehon hakua

ViestiKirjoittaja Blanck » 17.4.2006 18:34

Joo elikkäs rakkaasta kolopallosta puuttuu nokka akselista palanen ja siitä suivaantuneena ajattelin että jos tekisin koneeseen perus remontin: laakerointi, rengastus, tiivistys jne.... Kävin laakkoselta kyselemässä uutta nokka-akselia ja totesin, että sama rueta uusia nokkia etsimään.

Elikkäs olisko täällä porukkaa jolla on kokemuksia noista 16v koneiden rakentamisista ja teitoa siitä että millä tavalla tässä koneessa kannattaa sitä tehoa alkaa etsimään. esim onko polttoaineen paineen nostosta mitään merkttävää hyötyä ja erityisesti tarvitsisin tietoa noista nokista joita olette käyttäneet sillä rekisteriotteessa on virityskäsitteen pahin kirosana (vähäpäästöinen)... Kirjoitelkaa tänne omia kokemuksianne näistä vermeistä. Niin ja budjetti on jotain 2000-3000€ välille...

Tällä hetkellä olen näitä osia suunnitellut pellin alle:
-K&N kartiosuodatin sarja
-jyrkemmät nokat (näiden etsimisessä auttakaa)
-P-A paineen nostoa
-kannen pienimuotoista viimeistelyä
jne....

Kirjoitelkaa omia ehdotuksianne, kiitos jo etukäteen.


Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 17.4.2006 18:38

Bensanpaineiden nostosta on vasta sitten hyötyä kun siihen koneeseen saa sitä ilmaa lisää. Eikä tosin välttämättä tartte lisätä painetta sittenkään. Se vähä riippuu ja roikkuu paljoko sitä virittää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa