Koneisto Nakuttaaa.....ja mitä oljyä??
Valvoja: ffp jäsenet
Koneisto Nakuttaaa.....ja mitä oljyä??
sälkättääks kellää vr6:n venttiilikoneisto?? tai onko ollu samanlaista onkelmaa? ei kylmänä mut sitte ku kone lämpiää...missä mahtais olla vika/väljää??? nostajissa?? ja mikä oljy olis toimivinta?
Viimeksi muokannut Mambolius, 10.4.2006 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
otsikkoa lainatakseni...mulla on samaa oiretta 1.8t passatissa.
Kylmänä käy nätisti, mut ku kone lämpiää kunnolla ni alkaa kuuluu tyhjäkäynnillä "naputus" koneesta. Hieman ku painaa kaasua-naputus häviää. Ja kun tyhjäkäynti tasaantuu niin naputus taas alkaa.
Tämä naputus alkoi sen jälkeen kun kansi oli purettuna (koneremppa).
Kylmänä käy nätisti, mut ku kone lämpiää kunnolla ni alkaa kuuluu tyhjäkäynnillä "naputus" koneesta. Hieman ku painaa kaasua-naputus häviää. Ja kun tyhjäkäynti tasaantuu niin naputus taas alkaa.
otsikkoa lainatakseni...mulla on samaa oiretta 1.8t passatissa.
ettei vaan olis poltto-aine höyryjen keräys venttiili (evap-venttiili), se naksuttaa aina tyhjäkäynnillä ja lakkaa ku koskee kaasuun? (sijaitsee ilmanputsari kotelon päällä)
tai sitten nostajat
öljynpainetta oon itekki miettiny...mut tää nakutus on tosi lievä jos verrataan siihen mitä se oli ennen nostajien vaihtoa...et kyllä se nakutus melkei kokonaa hävis...no mites öljynpaineita nostetaan...?? voi olla kyllä tosi juttu koska kun kierrättää yli 4000 ni ääni häviää...eli sillon on öljynpaineet aika korkeella..
Itellä ihan sama juttu. kone nakuttaa enemmän lämpimänä kun kylmänä. Kyseisen vian korjaamiseen on tehty seuraavia asioita: Vorte konepesu, nostajaremontti, eri öljymerkkien kokeilu ja tällä hetkellä auto on korjaajalla joka tekee jakopääremontin, vaihtaa tiivisteet ja poistaa öljyvuodot ja suoristaa öljypohjan(kulma 5 cm sisällä, kivi varmaan joskus osunu) ja tarkistaa öljypumpun toimintaa. Huomenna sitten taas näkee/kuulee mikä on homman nimi.
Itellä naputtaa taas kylmänä enemmän kun lämpimänä.. Ihan 1-2 sekuntia käynnistyksen jälkeen alkaa naputus, sitä ennen käy kun enkeli..
Oon kans vaihatnu nostajat, tehnyt forte käsittelyn ja vaihtanu öljyjäkin alle 5000km välein, mutta tuntuu että naputus vaan pahenee..:/
Pahempia öljyvuotojakaan ei ole.. Öljyn paineita en oo vielä tarkistanu, täytyypi laittaa tehtävälistalle..
Cornelius: Millä koneella golffis on? Joku on sanonutkin että 1.4 (oma golffini tuolla koneella) kuuluukin naputtaa, mutta tuskin noin paljoa(?)
Oon kans vaihatnu nostajat, tehnyt forte käsittelyn ja vaihtanu öljyjäkin alle 5000km välein, mutta tuntuu että naputus vaan pahenee..:/
Pahempia öljyvuotojakaan ei ole.. Öljyn paineita en oo vielä tarkistanu, täytyypi laittaa tehtävälistalle..
Cornelius: Millä koneella golffis on? Joku on sanonutkin että 1.4 (oma golffini tuolla koneella) kuuluukin naputtaa, mutta tuskin noin paljoa(?)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”