Isän auton (Xara -00 HDI ) rikoin kun sitä lainasin. Elikkä stumppasin sen lähdössä ja avot sytty moottorin vika valo. Ei haittaa käymiseen eikä liikkumiseen millään tavalla. Voiko noista lukea vika koodia jollain ledillä yms vai pitääkö kiikuttaa veholle.
Entäpä missä sijaitsee joku kaasupolkimen asento tunnistin? onkohan se sama kuin kaasuläpän asento tunnistin. Kun se kaasupolkimen tunnistin vaihdettiin takuu aikan varmaan kolme kertaa kun sytytti saman lailla vika valon mut ei vaikuttanu mihinkään.
Niin ja jos sattuu vian löytämään niin sammuuko se vika valo vai pitääkö se käydä nollauttaa?
Citroen xara moottorin vika valo
Valvoja: ffp jäsenet
Jos se otti siitä stumppaamisesta nokkiinsa, niin se valo sammuu tietyn ajosyklin jälkeen. Oma VTS kävi huonosti kerran jonkun 5 kilsaa, vedot puuttui kokonaan ja taisi se käydä kolmellakin välillä.
Valo syttyi, kuntosaleilun jälkeen auto käyntiin sormet ristissä ja se kävi komeesti mutta valo paloi silti. Ajoin heti pikahuoltoon kun siellä oli tuttuja töissä niin jo sillä matkalla se valo sammui. Lukivat vikamuistin ja vikaa ei tainnut olla kuin suurinpiirtein koko moottorissa. Muistin nollaus ja tuo ei ikinä enää vaivannut. Otin sen ominaisuutena :) Mutta kannattaa se muisti luetuttaa. Maksaa maksimissaan parikymppiä, mutta tuskin edes ottaavat rahaa siitä. Muistin nollauskin olisi aika bueno, kun eikös ne katsastuksessa noita kahtele?
Valo syttyi, kuntosaleilun jälkeen auto käyntiin sormet ristissä ja se kävi komeesti mutta valo paloi silti. Ajoin heti pikahuoltoon kun siellä oli tuttuja töissä niin jo sillä matkalla se valo sammui. Lukivat vikamuistin ja vikaa ei tainnut olla kuin suurinpiirtein koko moottorissa. Muistin nollaus ja tuo ei ikinä enää vaivannut. Otin sen ominaisuutena :) Mutta kannattaa se muisti luetuttaa. Maksaa maksimissaan parikymppiä, mutta tuskin edes ottaavat rahaa siitä. Muistin nollauskin olisi aika bueno, kun eikös ne katsastuksessa noita kahtele?
Riippuu vian vakavuudesta, kuittautuuko se ajan mittaan pois. Varmimmin saat vikavalon kuitattua, kun huollossa lukevat muistin.
Itselläni (HDi) syttyi vikavalo, kun pakkasella jäi Webasto päälle melkein tunniksi, ja startatessani autoa ilmeisesti akkujännite tippui liian alas. Vikoina näytti polttoainepumppuun sähkövikaa, kaasuläpän asentotunnistimen vikaa ym. Auto toimi normaalisti, ei mennyt vikaohjelmalle. Nollattiin vikamuisti, ei ongelmia...
Asentotunnistin moottorin edessä, näet sen kun seuraat vaijeria. Asentotunnistin konetilassa vaijerin perässä ilmeisesti siksi, että ovat voineet käyttää samaa poljinasetelmaa bensakoneisten malien kanssa.
Itselläni (HDi) syttyi vikavalo, kun pakkasella jäi Webasto päälle melkein tunniksi, ja startatessani autoa ilmeisesti akkujännite tippui liian alas. Vikoina näytti polttoainepumppuun sähkövikaa, kaasuläpän asentotunnistimen vikaa ym. Auto toimi normaalisti, ei mennyt vikaohjelmalle. Nollattiin vikamuisti, ei ongelmia...
Asentotunnistin moottorin edessä, näet sen kun seuraat vaijeria. Asentotunnistin konetilassa vaijerin perässä ilmeisesti siksi, että ovat voineet käyttää samaa poljinasetelmaa bensakoneisten malien kanssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa