Nyt muuten osaa vituttaa.
Ostin tuon profiilin Audin noin 2 viikkoa sitten ja ensimmäisenä siihen tehtiin
pikkuhuoltoa, eli öljynvaihto ja nesteiden tarkistus. Akku vaihdettiin myös.
Jarrunestettä kyseisellä kerralla lisättiin myös, koska oli alamerkissä.
Varsinaiseen ongelmaan:
Jarrunesteet ovat melkein tyystin "kadonneet".
Eli nestettä ei ole enään edes alamerkkiin asti ja kojetaulussa vilkkuu punainen
valo, jossa on sisällä huutomerkki. About näin (!).
Ja se kojetaulusta tuleva piipitys saa miehen hulluuden partaalle!
Mitään äkkinäsiä tai voimakkaita jarrutuksia en ole joutunut tekemään.
Kysymyksiä tuohon liittyen olisikin kaksin kappalein:
1. Minkälainen ongelma mahtaa olla kyseessä ja onko
ns. tyyppivika? Jostain täältä muistelen lukeneeni A6:ssa olevan
ainakin jarruletkuissa vikoja...
2. Minkä hintaista remonttia saan odotella, ja tärkeimpänä,
KENEN MAKSETTAVAKSI TUO TULEE?
Autoliikkeen vai minun?
Auto siis ollut minulla kokonaista 2 vkoa.
Koneena siis übertehokas rakettimalli, eli 1.8T ja
vuosimalli -98.
P.s. Jos jollain on tarjota yllä olevaan kulkineeseen ulkonäköä
parantavia ja sisustaa kohentavia kilkkeitä, niin privalla saa tarjota.
Myös vanteet on kesäksi haussa.
A6 1.8T Jarruongelma
Valvoja: ffp jäsenet
No, moottorilla tuskin on ainakaan vaikutusta tähän nesteen vuotoon... kaippa sieltä on letku murtunut tai sylinterillä vuotoa jotain muuta kautta. Voihan sitä tietty liikkeen maksettavaksi koittaa, mut mikäli kysessä murtunut letku tms. niin eiköhän ne ole yleistä ton ikäisessä autossa (ja ei sitten ole mitenkään riippuvainen auton maerkistä) - kuten oli omassa 2 vuotta sitten jo. En muista huolto-ohjelmaa ulkosalta mitä 15 tkm kuuluu, mut jos jarrjujen tarkkailu on listalla niin ihmetyttää ettei asiaa huomattu mikäli letkut noin haperot olivat.
OT: Ymmärsin pikkuhuollolla 15 tkm välein tehtävän huollon, tai sitten on kyse ollut vuositarkastelusta. Perinteinenhän huoltoväli on ollut vuosi tai 15 tkm kumpi ensin täyttyy ja LongLefa vaihtelee välillä max. 2 vuotta tai 30 tkm auton älyn ollessa kuitenkin se määräävä tekijä. -98 a6 ei ole longlife huollollinen auto.
En olen aivan varma, mutta kuitenkin käsittääkseni tuo vuosihuollon (määräaikaishuollon) rajat ovat vuosi tai 30 000 kilometriä. 15 000 kilometriä on öljynvaihtoväli. Ts. jos vuoden aikana tulee kilometrejä ~15 000 - 30 000, niin silloin vuoteen tulee yksi öljynvaihto ja lisäksi vuosihuolto. Korjata saa, olenko ymmärtänyt väärin? Jepjep, alkaa lipsua aiheesta. Mutta kaiketi tuo "pikkuhuolto" on vain öljynvaihtohuolto? Siinä tietääkseni vain vaihdetaan öljyt ja tarkastetaan muut nestemäiset ainesosat.
Ongelma löytyi!
Eli yksi jarruletkuista oli melkein poikki.
Autoliike otti vastuun ja lupasi maksaa viulut. Kiitos siitä heille.
Ja kiitos myös Teille. Infoa tuli taas riittävästi, vaikka OT:lta alkoikin
jo haiskahtamaan...
Edelleen saa tarjota kaikennäköistä tuohon autoon liittyen.
Mielellään privalla.
Kiitossssshhhhhh.
Eli yksi jarruletkuista oli melkein poikki.
Autoliike otti vastuun ja lupasi maksaa viulut. Kiitos siitä heille.
Ja kiitos myös Teille. Infoa tuli taas riittävästi, vaikka OT:lta alkoikin
jo haiskahtamaan...
Edelleen saa tarjota kaikennäköistä tuohon autoon liittyen.
Mielellään privalla.
Kiitossssshhhhhh.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa