öljyt lastutettuun 1.8T
Valvoja: ffp jäsenet
öljyt lastutettuun 1.8T
en oiken löytän haulla mitn järkeveää topikkia ni ajattelin kysellä minkalaista öljyä kanattas lastul varustetussa 1.8T koneessa käyttää?
kokemuksia?
suosituksia?
kokemuksia?
suosituksia?
Mä en nää mitään syytä vaihtaa hipo-racing-blingbling öljyjä vielä "vaan" lastutettuun autoon. Sitä samaa öljyä, mitä ohjekirja kertoo sinne voi laittaa. Ei ne moottorin rasitukset niin paljon siinä lastutuksessa kasvanu, että sinne tarttis mitään racing-öljyjä laittaa.
Tietysti, jos haluat, niin saat laittaa vaikka mitä. Osta vaikka jotain motulin tai redlinen racing-öljyä, seattiklubilla vannotaan niiden nimeen. :)
Tietysti, jos haluat, niin saat laittaa vaikka mitä. Osta vaikka jotain motulin tai redlinen racing-öljyä, seattiklubilla vannotaan niiden nimeen. :)
Mutta toisaalta miksi säästellä moisessa asiassa. Öljyt tarvii vaihtaa sen pari-kolme kertaa vuodessa niin ei siitä kovin kummoisia menoeriä saa aikaiseksi vaikka sinne pistäisi vähän laadukkaampaakin tavaraa. Siihen mitkä sitä laadukasta nyt on en tässä ota hirveästi kantaa, mutta Castrolilla ainakin on ihan hyviä aineita, esim. GTX magnatec tai sitten TWS. G2:ssa käytän Castrolin öljyjä, jotka tahtoo hieman hinnakkaita olla, mutta olkoot. Hinnat noilla on jotain GTX 45e ja TWS 50e 4l luokkaa. Varmaan menis jotkut halvemmatkin ihan hyvin. Tosin jostain helvetin syystä ei ö-paineen summeri tykkää pysyä muilla öljyillä hiljaa...
-
- -
- Viesti:
Kesäks sitten Kendallin Turbo GT:tä koneeseen, olikohan 20W50.
Tää on ny kai joku uutuus sitte Kendallilta. Ennen on kyllä ollu toi Turbo GT:kin vihreää...
Tää on ny kai joku uutuus sitte Kendallilta. Ennen on kyllä ollu toi Turbo GT:kin vihreää...
Justiinsa laitoin Mobilin 5w50 Rally formulat omaani. Samaa käytin edellisessä lastutetussa 1.8T:ssä eikä oo koskaan ollut ongelmia öljynkulutuksen kanssa tmv. havaittavaa ongelmaa. Vw:n / Audin suosituksissahan tuota 5w50:stä ei oo, mut eiköhän tuo siellä sen voitele mitä tarvitaan. 0w40 taas parempi vaihtoehto talveksi tai miksei ympäri vuodenkin yhtä lailla.
En kanssa lähtisi öljymerkkien kanssa ihmeemmin kikkailemaan. Ymmärrän toki noi racing öljyt jos esim. ajelee paljon radalla, tai on muutoin _oikeasti_ vireistetty (ei siis vain kartiofilsa tuunausta) kulkine, mutta en ainakaan itse normaaliajossa ole turboautoon laittanut muita kuin mobilin 5w50 täyssynteettistä, tai vaihtoehtoisesti toiseen autoon (TDI) tuota 0w40 öljyä.
Eipä kai sillä öljymerkillä niin hurjan paljoa väliä(?), kunhan vain tehtaan suosittamat luokitukset täyttyy. Vaikka itsekin "mielenrauhan" vuoksi olen käyttänytkin vain noita ns. tunnettuja merkkejä, eli tässä tapauksessa mobilia.
Eipä kai sillä öljymerkillä niin hurjan paljoa väliä(?), kunhan vain tehtaan suosittamat luokitukset täyttyy. Vaikka itsekin "mielenrauhan" vuoksi olen käyttänytkin vain noita ns. tunnettuja merkkejä, eli tässä tapauksessa mobilia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”