öljyt lastutettuun 1.8T

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

öljyt lastutettuun 1.8T

ViestiKirjoittaja [JM] » 24.3.2006 13:05

en oiken löytän haulla mitn järkeveää topikkia ni ajattelin kysellä minkalaista öljyä kanattas lastul varustetussa 1.8T koneessa käyttää?

kokemuksia?

suosituksia?

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 24.3.2006 13:29

Minuakin kiinnostas sama asia... ite oon nyt laitellu Mobilin 0w-40 ja ei mitään moittimista ole ollut ja hyvin on sisällä pysynyt. Audiclubilla suhtaudutaan aika negatiivisesti tohon Mobiliin...

mikmoila
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2004 13:29

ViestiKirjoittaja mikmoila » 24.3.2006 14:57

Audiclubilla suhtaudutaan aika negatiivisesti tohon Mobiliin...


Höpsis, "jotkut ACF foorumille viestejä kirjoittelevat eivät suhtaudu Mobilin öljyihin kuten muut ACF foorumille viestejä kirjoittelevat".

STA
-
Viestit: 70
Liittynyt: 9.2.2004 7:57

ViestiKirjoittaja STA » 24.3.2006 15:26

Mä en nää mitään syytä vaihtaa hipo-racing-blingbling öljyjä vielä "vaan" lastutettuun autoon. Sitä samaa öljyä, mitä ohjekirja kertoo sinne voi laittaa. Ei ne moottorin rasitukset niin paljon siinä lastutuksessa kasvanu, että sinne tarttis mitään racing-öljyjä laittaa.

Tietysti, jos haluat, niin saat laittaa vaikka mitä. Osta vaikka jotain motulin tai redlinen racing-öljyä, seattiklubilla vannotaan niiden nimeen. :)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 24.3.2006 15:59

Mä oon parissa lastutetussa 1.8t:ssa käyttäny Mobilin ykköstä ja ainaki vielä ovat kummatkin pysyny nipussa. Mikä siinä Mobilissa sitte on joittenkin mielestä vikana?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 24.3.2006 16:27

MOTUL E-TECH ESTER 0W-40. Siinä erinomainen öljy 1.8T koneille.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 24.3.2006 16:30

Mutta toisaalta miksi säästellä moisessa asiassa. Öljyt tarvii vaihtaa sen pari-kolme kertaa vuodessa niin ei siitä kovin kummoisia menoeriä saa aikaiseksi vaikka sinne pistäisi vähän laadukkaampaakin tavaraa. Siihen mitkä sitä laadukasta nyt on en tässä ota hirveästi kantaa, mutta Castrolilla ainakin on ihan hyviä aineita, esim. GTX magnatec tai sitten TWS. G2:ssa käytän Castrolin öljyjä, jotka tahtoo hieman hinnakkaita olla, mutta olkoot. Hinnat noilla on jotain GTX 45e ja TWS 50e 4l luokkaa. Varmaan menis jotkut halvemmatkin ihan hyvin. Tosin jostain helvetin syystä ei ö-paineen summeri tykkää pysyä muilla öljyillä hiljaa...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.3.2006 16:36

Onkos missä viimeks ollu vertailua öljyistä?

Ainut mikä tulee mieleen on muutaman vuoden takainen TM.

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 24.3.2006 19:33

Kendall on ainakin lastutettuihin turboihin sopivaa, Seinäjoella Rengastien Autotarvikkeella on juuri 4l 5W50 Kendallia tarjouksessa 26,90e.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 24.3.2006 20:34

Kesäks sitten Kendallin Turbo GT:tä koneeseen, olikohan 20W50.
Tää on ny kai joku uutuus sitte Kendallilta. Ennen on kyllä ollu toi Turbo GT:kin vihreää...

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 24.3.2006 22:38

Justiinsa laitoin Mobilin 5w50 Rally formulat omaani. Samaa käytin edellisessä lastutetussa 1.8T:ssä eikä oo koskaan ollut ongelmia öljynkulutuksen kanssa tmv. havaittavaa ongelmaa. Vw:n / Audin suosituksissahan tuota 5w50:stä ei oo, mut eiköhän tuo siellä sen voitele mitä tarvitaan. 0w40 taas parempi vaihtoehto talveksi tai miksei ympäri vuodenkin yhtä lailla.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 25.3.2006 0:29

En kanssa lähtisi öljymerkkien kanssa ihmeemmin kikkailemaan. Ymmärrän toki noi racing öljyt jos esim. ajelee paljon radalla, tai on muutoin _oikeasti_ vireistetty (ei siis vain kartiofilsa tuunausta) kulkine, mutta en ainakaan itse normaaliajossa ole turboautoon laittanut muita kuin mobilin 5w50 täyssynteettistä, tai vaihtoehtoisesti toiseen autoon (TDI) tuota 0w40 öljyä.

Eipä kai sillä öljymerkillä niin hurjan paljoa väliä(?), kunhan vain tehtaan suosittamat luokitukset täyttyy. Vaikka itsekin "mielenrauhan" vuoksi olen käyttänytkin vain noita ns. tunnettuja merkkejä, eli tässä tapauksessa mobilia.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 25.3.2006 17:22

itellä oli mobilin 1:set ja kone tuppas nakuttamaan tyhjäkäynnillä, niinpä siirryin castrol rs:n 0w40 ja ongelma katos, jotain eroja niillä on, vaikka hinta on miltein sama. on jossain ollut aijemminkin juttua, mutta nyt en löytänyt.

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 7.7.2014 16:50

Mites kun nyt noita 1.8T mosia alkaa olla jo melkoisilla kilometreillä.

Mikä olisi paras valinta noihin yli 250tkm ajettuihin vakioihin/lastutettuihin 1.8T moottoreihin

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

ViestiKirjoittaja Sparco » 7.7.2014 19:02

Ite käyttäny aina Shell Helix Ultra 5w-40 ja ei oo moittimista. Kilometrejä 280tkm, koneesta otettu 260hp ja 10tkm öljyn vaihtovälillä ei tartte lisäillä.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 7.7.2014 20:12

Saksasta saa halvalla Castroll edge 0w-40 5l kannuissa täysin synteettisenä versiona, noin 40e purkki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa