Passat V6 Syncro softan vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.3.2006 13:32
Passat V6 Syncro softan vaihto
Moi täällä varmastikkin tiedetään onko tollaiseen vapaastihengittävään -00 mallin V6 passattiin "järkeä" vaihtaa softa jotta saisi lisää tehoa. Mitään faktaa en ole saanut vaan ihmisillä ollut vaan perstuntumaa ja varsin erilaisia käsityksiä suorituskyvyn kasvamisesta. Ihan vaan että jos panostaa 700 euroa ja saa 2 konia lisää niin ei liene mitään järkeä. Kertokaa jos on esim. oikeesti penkitetty ennen/jälkeen. Ne myyntimiesten käppyrät tuntuu varsin mahdottomilta tehonnousuilta??
Lastun vaihtoa...
Olen vaihtanut Passattiini lastun ja se ei maksanut missään nimessä 700 euroa. Riippuen mallista hinta on alle 400 euroa. Minä en ole katunut hetkeäkään sen ostoa. Kaupunkiajossa sillä on enempi merkitystä, kulutus on pienempi. n. 0,5-1 l/100 km (en tarkoita keskustan ruuhkaa). Matka-ajossa ei tunnu olevan eroa.
Tehot nousee n. 10 %. Eli se joka vaikuttaa, on lähinnä tuo väännön lisääntyminen alakierroksilla.
Kunhan kevät etenee, niin aion viedä vielä penkkiin testattavaksi.
Tehot nousee n. 10 %. Eli se joka vaikuttaa, on lähinnä tuo väännön lisääntyminen alakierroksilla.
Kunhan kevät etenee, niin aion viedä vielä penkkiin testattavaksi.
Passat V6 Syncro softan vaihto
xxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 24.7.2008 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lastusta...
Hapelton1:n golfissa on ihan eri moottori kuin V6 Passatissa. http://guildhouse.net/golfv6/golfv6.html
Joten jos herralla on jotain omia kokemuksia lastuista Passattiin, niin sitten on eri asia.
Minä otin ennen lastun vaihtamista selvää useammastakin paikasta vaikutuksista. ja siltä osin ei mitään yllätyksiä ole tullut. Aikaisemmin vähän alle 3000 rpm väännössä oli selvä "kuoppa". Nyt kiihtyy tasaisesti. Näistä lastutuksista on ollut aikaisemminkin palaveria näillä sivustoilla. Kannattaa käydä niitä vielä läpi.
Joten jos herralla on jotain omia kokemuksia lastuista Passattiin, niin sitten on eri asia.
Minä otin ennen lastun vaihtamista selvää useammastakin paikasta vaikutuksista. ja siltä osin ei mitään yllätyksiä ole tullut. Aikaisemmin vähän alle 3000 rpm väännössä oli selvä "kuoppa". Nyt kiihtyy tasaisesti. Näistä lastutuksista on ollut aikaisemminkin palaveria näillä sivustoilla. Kannattaa käydä niitä vielä läpi.
Passat V6 Syncro softan vaihto
xxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 24.7.2008 11:51. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
^ golffin v6:ssa ja vanhemman passatin koneissa ei nyt ole juurikaan eroa mutta tuo uudemman passatin kone on kylläki aivan erillainen kuin nuo kaks muuta. Golffin ja vanhemman passatin koneet on molemmat vr moottoreita, golffin uudemmassa vain enemmän venttiileitä. Ja ainakin tuohon vanhempaan vr:ään saa lastulla paljo paremman väännön keskiauleelle.
No hei, jos jotain kiinnostaa tämmöinen "lastun" vaihto tai teetättäminen, niin ei muuta kuin rohkeasti kokeilemaan. Sopii vaan ns tyytyväisyystakuusta, eli jos ei tule mitään huomattavaa muutosta niin homma ei kustanna mitään ja vastaavasti jos muutosta tulee, niin pers dynolla kuin rili aidolla dynolla mitattuna, on siitä myös valmis maksamaan sen vaaditun hinnan. Itse kyllä uskon että jotain muutosta noihin on saatavissa. Olkoon esimerkkinä nyt lepO 2.5 litranen V6 moottori joihin merkkiliikkeissä ajoivat paremman ohjelman
Passat V6 Syncro softan vaihto
xxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 24.7.2008 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuten sanoin, minä olen täysin tyytyväinen lastutukseeni, oli sitä sitten tullut 5 tai 10% lisää tehoa. Kulutus on ainakin hieman tippunut. Nyt talvella on kulutus ollut lyhyehkössä esikaupunki ajossa (työmatka 13 km) jäänyt 9:n tienoille. Oman lastuni asensin loppusyksysta, joten kulutuslukemat muuttuivat muutenkin pakkasten tulon myötä. Lastutuksen vaikutukset riippuvat tottakai myös softasta. Minä ainakin laskeskelin että jos esim. kulutus tippuu vaikka 0.7L /100 km ja kulutus olisi pyöreasti 10l. 98:n hinta olisi vaikka 1,30, ~1 euro/100km ~vuodessa kilometrejä 30 000 = ~ 300 euroa Huom. Tässä on pyöristelty hyvin paljon. Lisäksi moottori on pirtsakkaampi ja alakierroksilla on parempi vääntö. Jos haluaa Turbon, niin niitä pitäisi olla käsittääkseni 2 kpl. Ainoa joka voisi tulla kysymykseen olisi sitten remmiahdin joka maksaa n. 3-4000 euroa ja kaiken mailman muutoskatsastukset ym....
Yksi toimittaja löytyy mm. täältä http://www.tmuukkonen.fi/frames_startvy_fi.htm
Yksi toimittaja löytyy mm. täältä http://www.tmuukkonen.fi/frames_startvy_fi.htm
Tuolto löytyy lisää valaistusta siitä miksi autovalmistajat eivät laita jokaiseen autoon jo valmiiksi täydet tehot. Autonvalmistus jos mikä on puhdasta sarjatyötä.
Tuleehan kaikkiin muihinkin elektroniikkajuttuihin jatkuvasti päivityksiä. Uusia automallejakaan ei paljon enää testailla ennenkuin ne päästetään markkinoille. Voihan ne sitten kutsua jälkitarkastukseen.....
http://www.tmuukkonen.fi/frames_startvy_fi.htm
Tuleehan kaikkiin muihinkin elektroniikkajuttuihin jatkuvasti päivityksiä. Uusia automallejakaan ei paljon enää testailla ennenkuin ne päästetään markkinoille. Voihan ne sitten kutsua jälkitarkastukseen.....
http://www.tmuukkonen.fi/frames_startvy_fi.htm
En minäkään kulutusten takia V6.ta ottanut. lähinnä se oli neliveto ja toki se pirtsakka liikkuminen auttoi asiaa. On paljon mukavampi lähteä ohittamaan kun tietää että jotain tapahtuukin. Olen ajanut isotehoisella 2-vetoisella ja se ei ollut kovin mukavaa se kun lähti vetelemään minne sattuu.
Kulutuksesta sen verran että kyllä sillä saa menemäänkin, välillä hyvinkin paljon. Varsinkin silloin kun on hauskaa. Siinä kun on se ikävä puoli että tyhjällä ei paljoa liiku. Se pieni apina pään sisällä silloin tällöin innostuu ja taas sitten taas tuetaan kansantaloutta ...... Hyvään tarkoitukseenhan sekin toki menee....
Kulutuksesta sen verran että kyllä sillä saa menemäänkin, välillä hyvinkin paljon. Varsinkin silloin kun on hauskaa. Siinä kun on se ikävä puoli että tyhjällä ei paljoa liiku. Se pieni apina pään sisällä silloin tällöin innostuu ja taas sitten taas tuetaan kansantaloutta ...... Hyvään tarkoitukseenhan sekin toki menee....
Niin mistä autosta olikaan kyse??!! Alfaa ei voi verrata volkkariin samana päivänäkään.hapelton1:
Kannattaa käydä lukemassa hyvä artikkeli Gti lehdestä, jossa yritettiin virittää Alfan 156:sta 2.5. Autoon vaihdettiin melkein kaikki pakolliset osat,joita joudutaan vaihtamaan vapaastihengittävään moottoriin. Yllätys oli suuri kun tehot olikin laskenut eikä noussut. Lopuksi saatiin muutama hevosvoima lisää ja tuoloin oli autoon uponnut muutama tonni euroja.
Autoa lastuttaessa oli hyvä mitata todelliset hevosvoimat etukäteen ennen lastutusta. Muutamat autonvalmistajat ilmoittavat todelliset hevosvoimat alakanttiin kuten Mazdan 6 Mps. Tekniikan maailma mittasi isommat hevosvoimat mitä valmistaja oli mitannut. Tällöin vältytään lastun tuomat liiat ylimääräiset hevosvoimat.
Hyvä esimerkki oli corradon viritys Gti lehden palstalla. tost g60stä saa ihan vitun hyvin tehoo irti...kaveri kerto et sen kaveri oli ottanu vaan katlysaattorin pois ni sai joku 350 heppaa... SUORA LAINAUS => ei näin ! JOKU SIT USKO VIELÄ TOTA.
Katos tota! Ei ole hinnalla pilattu.Passat VR6
€ 385
+12hp
tai
€ 440
+14hp
Ja mitä tohon +10% tulee, niin 120hp koneeseen se on 12hp. Verkkuun luvataan +16hp joka on vain vähän alle 10% 174hp:stä. Mun mielestä 10% on ihan mahdollinen. Jos ei tiedä, ei kannata väittää eikä halventaa toista joka tietää. Perehdy aiheeseen ennen kun kommentoit tohon sävyyn.hapelton1:
Unohda se softan vaihto! Ei mitään hyötyä, päinvastoin. Tehot nousee n. 10 % => pikkusen rajaa noihin tehonlisäyksiin. Pikemmiten toisin päin -10%. On taas aika lande "Esso" puhetta!
Tommi:
olen entinen passat v6 omistaja.lastutus vaikuttaa vain kaasupolkimen,herkkyyteen ei tehoihin.
Lastu vaikuttaa "kaasupolkimen herkkyyteen" 16hepan lisäyksenä! =)
Että silleen.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.3.2006 13:32
Väitätkö ettei n.10% tehonlisäys tunnu missään? Mistä laskit ton 8 heppaa? Oot muka soittanu "kaikki" toimittajat läpi, et varmaankaan oo soittanu tohon mun mainitsemaan yritykseen, joka lupaa 16hp, eikä 8. Miks nämä toimittajat haukkuvat omat tuotteensa tohon tapaan "ei auta, vähentää tehoja"? Mitäs bisnestä se on? Tosi kannattavaa! =) Kyseleppä semmosilta joilla on lastu, saat erilaisia vastauksia(myönteisiä).
Passat V6 Syncro softan vaihto
xxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 24.7.2008 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.bahnbrenner.com/media/php/ca ... &catid=251
^Joo... katos toi!
Ja se proggis kyllä luettu.
^Joo... katos toi!
Ja se proggis kyllä luettu.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.3.2006 13:32
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.3.2006 13:32
Itse vaihdoin moottorin (joka oli purettu a6 audista). Jarruihin ja alustaan ei vaadittu muutoksia koska tehonlisäys meni 20% sisään (230/193=1.19) ja kyseessä oli mallisarjan tehokkain malli. Jäljestäpäin on käynyt ilmi, että tuo saksasta minulle tullut 2.7t motti on joku testiauton moottori ja siinä on s4 moottorinohjain ja tarkemmista tehoista ei ole oikein tietoa (ilmeisesti samaa luokkaa kuin s4). Tuo mun passatti on rekisteröity ennen vuotta -98 (mut -98 vuosimallia), millä on ilmeisesti merkitystä Eu-tyyppihyväksyttyjä laitteita muuteltaessa.
Motti maksoi reipas vuosi sitten noin 3k€ (AJK vuosimallia -99, 88tkm ajettu).
Passatissa on kv v1 rosteri coiloverit (olleet noin 3 vuotta alla, nyt pitäis vaihtaa katsastukseen toinen takaiskari mistä on tehot hävinneet). Jarrut on "jostain" audista: edessä 312mm jäähdytetty, takana 269mm jäähdytetty.
Motti maksoi reipas vuosi sitten noin 3k€ (AJK vuosimallia -99, 88tkm ajettu).
Passatissa on kv v1 rosteri coiloverit (olleet noin 3 vuotta alla, nyt pitäis vaihtaa katsastukseen toinen takaiskari mistä on tehot hävinneet). Jarrut on "jostain" audista: edessä 312mm jäähdytetty, takana 269mm jäähdytetty.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.3.2006 13:32
Ei sähköissä ollut juuri muuta soviteltavaa, paitsi liittimet oli erilaiset (jos passat olis ollut -99 vuotinen, niin liittimetkin olis luultavasti olleet aivan samanlaiset). Johtojen värikoodaukset oli muistaakseni aivan samat. Isoin homma sähköjen puolesta oli muuttaa passat sähkökaasulliseksi, mutta siltäkin puolelta homma oli paljolti plugandplay (poislukien se, että se kojelaudan alus on AHDAS). Jotain mittariston toimittamaa lämpötilatietoa motti vielä vikakoodilla huutaa, mut se ei ole menoa haitannut (ei aiheuta limpmodea)(passatin mittaristo). Sähköt taitaa elää vuosimalleissa sen verran, että sähköjen helppoutta ei voine pitää yleispätevänä. Ajonestolaitteessa saattaa olla selvittämistä riippuen vuosimallista.
Laatikko on v6 passatin, kuten myös vauhtipyörä, asetelma ja kytkinlevy.
Laatikko on v6 passatin, kuten myös vauhtipyörä, asetelma ja kytkinlevy.
En tiedä olenko missanut jotakin, mutta kuullostaa uskomattomalta jos "vapariin" tehtiin kaikki ja tehot laski 10%. Melkoisia virittäjiä velhoja asialla (bolt-on virittäjiä?). Ennen vanhaan muutamalla tonnilla sai ~70hv Kenttiläisesta 140-160hv, nyt ei saada minkäänlaista parannusta edes "isolla" rahalla ja ilman turboa. Totta on toki, että pelkkä lastu vapariin on turha investointi, mutta muu jutustelu kuullostaa uskomattomalta.
Onkos tämä keskustelu saanut jatkoa tai mitattuja arvoja?
Tai lisää kokemuksia? Onko tosiaan vain pari kaveria lastuttanut?
Itsellä tuntuu semmoinen tehokuoppa tuossa 2k rpm tienoilla, joten siinä ainakin voisi olla lastulle töitä... Oliskohan siinä joku EU4-päästömääräysten "määrittämä" kuoppa käyrässä?
Tai lisää kokemuksia? Onko tosiaan vain pari kaveria lastuttanut?
Itsellä tuntuu semmoinen tehokuoppa tuossa 2k rpm tienoilla, joten siinä ainakin voisi olla lastulle töitä... Oliskohan siinä joku EU4-päästömääräysten "määrittämä" kuoppa käyrässä?
Lainaanpa tässä otsikkoa, kun en viitsi uuttakaan tehdä.
Olen tässä ostamassa Passat v6 2.8 vuosimallia 98-00, ja nyt olisi tarkastelussa yksi -00, ajettu n.60t mailia ja etuveto. Kyseessä siis jenkkimalli. Eli kiinnostaisi tietää onko kellään oikeaa tietoa eroaako tuo tekniikaltaan euro-malleista, eli tuleeko ongelmia varaosia etsiessä? Eli onkohan esim. moottorissa jotain eroa, tai sähköissä? Onkos tässä v6:ssa jotain erikoista mihin kannattasisi kiinnittää huomiota?
Mainittakoon että asun eräässä Baltian maassa, ja jo pelkästään kilometreihinkin kannattaa tietenkin varautua suurella skeptisyydellä, kuntohan tulee tarkastaa vaan tarkastelemalla autoa. Tähänkään autoon ei siis ollut myyjällä (autoliikkeellä) minkäänlaista huoltokirjaa.
Tilanne vaan on se, että etsin nimenomaan v6 sedania manuaalilaatikolla, ja tällä hetkellä juuri tästä maasta löytyy ainoastaan tämä yksilö myynnissä näillä kriteereillä.
Tuosta naapurimaasta tosin löytyisi jo heti montakin yksilöä, ihan euroautoja nelivedolla, noin samaan hintaan kuin tämä. Mitä luulette, kannattaako tuo jenkkiauto unohtaa ja lähteä Liettuan puolelle käymään?
Olen tässä ostamassa Passat v6 2.8 vuosimallia 98-00, ja nyt olisi tarkastelussa yksi -00, ajettu n.60t mailia ja etuveto. Kyseessä siis jenkkimalli. Eli kiinnostaisi tietää onko kellään oikeaa tietoa eroaako tuo tekniikaltaan euro-malleista, eli tuleeko ongelmia varaosia etsiessä? Eli onkohan esim. moottorissa jotain eroa, tai sähköissä? Onkos tässä v6:ssa jotain erikoista mihin kannattasisi kiinnittää huomiota?
Mainittakoon että asun eräässä Baltian maassa, ja jo pelkästään kilometreihinkin kannattaa tietenkin varautua suurella skeptisyydellä, kuntohan tulee tarkastaa vaan tarkastelemalla autoa. Tähänkään autoon ei siis ollut myyjällä (autoliikkeellä) minkäänlaista huoltokirjaa.
Tilanne vaan on se, että etsin nimenomaan v6 sedania manuaalilaatikolla, ja tällä hetkellä juuri tästä maasta löytyy ainoastaan tämä yksilö myynnissä näillä kriteereillä.
Tuosta naapurimaasta tosin löytyisi jo heti montakin yksilöä, ihan euroautoja nelivedolla, noin samaan hintaan kuin tämä. Mitä luulette, kannattaako tuo jenkkiauto unohtaa ja lähteä Liettuan puolelle käymään?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No niin, viimein vajaa viikko sitten tuli hommattua tuommoinen -99 V6 Pasuuna, tietenkin manuaalilaatikolla. Ja kyseessä nimenomaan Jenkkimalli, eli valitettavasti vajaavetoinen. Mittarissa 110000 mailia.
Mutta ihan ok vaikuttaa. Liikkuu kieltämättä aika rivakkaasti, vaikka voisihan tohon pian alkaa turbo sarjaa etsimään;)
Viat tähän mennessä:
- jäähdytysneste katoaa kohtuu hitaasti mutta varmasti, ei tule syyläristä eikä mene öljyihin. Pohjapanssarissa keskellä märkää, täytyy tutkia heti tällä viikolla kun ehtii jossain välissä. Täytyisi ensi ma ajaa tuolla Suomeen. Onko joku "perus"-paikka josta muillakin vuotanut?
- ilmastointi ei toimi (kaiketi, kun myyjä niin heti sanoi. En tiedä mikä vikana)
- vakionopeudensäädin ei toimi, tai sitten olen todella käsi käyttämään sitä :)
- ei varsinainen vika mutta mittarin kilometrit on tietysti maileina ja ajotietokone puhuu jenkkiä, eli fahrenheitit, gallonat ja mailit on yksikköinä. Onkohan kellään tietoa pystyykö ton ohjelmoimaan eurooppalaiseksi?
-missä on ne kuuluisat v6 äänet??
Kieltämättä ihan mukava ajella tuommoisella. Kulutus ollut pelkässä kaupunkiajossa (Riika) aika tarkkaan 10litraa, eli se mitä odotettiinkin. Ei se lähes 200 heppaa ihan ilmaiseksi tule.
Eli olen ainakin itse kyseiseen malliin tyytyväinen, etenkin kun hinta täällä selkeästi halvempi kuin Suomessa :) Jos tuo nesteen vuoto ei vaan ole mitään todella vakavaa...
Mutta ihan ok vaikuttaa. Liikkuu kieltämättä aika rivakkaasti, vaikka voisihan tohon pian alkaa turbo sarjaa etsimään;)
Viat tähän mennessä:
- jäähdytysneste katoaa kohtuu hitaasti mutta varmasti, ei tule syyläristä eikä mene öljyihin. Pohjapanssarissa keskellä märkää, täytyy tutkia heti tällä viikolla kun ehtii jossain välissä. Täytyisi ensi ma ajaa tuolla Suomeen. Onko joku "perus"-paikka josta muillakin vuotanut?
- ilmastointi ei toimi (kaiketi, kun myyjä niin heti sanoi. En tiedä mikä vikana)
- vakionopeudensäädin ei toimi, tai sitten olen todella käsi käyttämään sitä :)
- ei varsinainen vika mutta mittarin kilometrit on tietysti maileina ja ajotietokone puhuu jenkkiä, eli fahrenheitit, gallonat ja mailit on yksikköinä. Onkohan kellään tietoa pystyykö ton ohjelmoimaan eurooppalaiseksi?
-missä on ne kuuluisat v6 äänet??
Kieltämättä ihan mukava ajella tuommoisella. Kulutus ollut pelkässä kaupunkiajossa (Riika) aika tarkkaan 10litraa, eli se mitä odotettiinkin. Ei se lähes 200 heppaa ihan ilmaiseksi tule.
Eli olen ainakin itse kyseiseen malliin tyytyväinen, etenkin kun hinta täällä selkeästi halvempi kuin Suomessa :) Jos tuo nesteen vuoto ei vaan ole mitään todella vakavaa...
Kaupunkiajokulutus alle 10 litraa V6 Passatilla?! Taidat ajaa ihan pintakaasulla :)
Itsellä on nyt keskikulutus tietokoneen mukaan 11.7 noin 3000km matkalta. Tähän sisältyy puhdasta maantieajoa about 500km. Toki tämä mun oma on neliveto...
Äänistä en osaa sanoa sen kummemmin, kuin että itsellä kyllä alkaa kuulua semmonen mukava murina kun kiekat ylittää 4000rpm.
Jos olen lukemaani oikein ymmärtänyt, niin tietokoneen yksiköt pystyy muuttamaan vag-com:lla eurooppalaisemmiksi.
Miten muuten päädyit sitten hakemaan jenkkituontiauton baltian maista? Oliko merkittävästi halvempi kuin euroversio saksassa?
Itsellä on nyt keskikulutus tietokoneen mukaan 11.7 noin 3000km matkalta. Tähän sisältyy puhdasta maantieajoa about 500km. Toki tämä mun oma on neliveto...
Äänistä en osaa sanoa sen kummemmin, kuin että itsellä kyllä alkaa kuulua semmonen mukava murina kun kiekat ylittää 4000rpm.
Jos olen lukemaani oikein ymmärtänyt, niin tietokoneen yksiköt pystyy muuttamaan vag-com:lla eurooppalaisemmiksi.
Miten muuten päädyit sitten hakemaan jenkkituontiauton baltian maista? Oliko merkittävästi halvempi kuin euroversio saksassa?
Okei, tuo 10l olikin vain yhden matkan arvo jota seurasin.
Normaalisti tässä kaupungissa kulutus n. 20 mailia per gallona, eli 11,5l/100km. Tuo siis ajaen välillä ihan hirveässä seisontaruuhkassa ja välillä aina pätkä ajoa n. 70km/h. En ole maantielle tuolla päässyt vielä ollenkaan. Tuo 11.5 litraakin siis ns. taloudellisella ajolla. Jos rupeaa kaupungissa polkemaan niin menehän se 15l helposti. Vie muuten toi pelkkä ruuhkassa seisominen ihan käsittämättömästi bensaa hetkellisesti.
Sanotaan nyt että varsinaisesti en tätä autoa hakenut mistään, kun satun asumaan jo valmiiksi kyseisessä maassa. Saksasta hakemalla olisi saattanut hyvällä säkällä säästää muutamia satasia, luultavasti ei. Ja en varsinaisesti etsinyt Jenkki-mallia, sattui vaan tämä olemaan niistä harvoista vaihtoehdoista selkeästi halvin. Vastaavasta euroautosta nelivedolla olis saanut maksaa ainakin 1500€ lisää.
Normaalisti tässä kaupungissa kulutus n. 20 mailia per gallona, eli 11,5l/100km. Tuo siis ajaen välillä ihan hirveässä seisontaruuhkassa ja välillä aina pätkä ajoa n. 70km/h. En ole maantielle tuolla päässyt vielä ollenkaan. Tuo 11.5 litraakin siis ns. taloudellisella ajolla. Jos rupeaa kaupungissa polkemaan niin menehän se 15l helposti. Vie muuten toi pelkkä ruuhkassa seisominen ihan käsittämättömästi bensaa hetkellisesti.
Sanotaan nyt että varsinaisesti en tätä autoa hakenut mistään, kun satun asumaan jo valmiiksi kyseisessä maassa. Saksasta hakemalla olisi saattanut hyvällä säkällä säästää muutamia satasia, luultavasti ei. Ja en varsinaisesti etsinyt Jenkki-mallia, sattui vaan tämä olemaan niistä harvoista vaihtoehdoista selkeästi halvin. Vastaavasta euroautosta nelivedolla olis saanut maksaa ainakin 1500€ lisää.
Ah. No tuo selittää aika paljon, jos kerta asut siellä. Ei taida nelivedollakaan olla niin paljoa merkitystä kun paikat ei jäädy. Tuo vajaa 200hp siirtyy kyllä asvalttiin etunakeillakin...
Mutta tuossa kyllä huomioisin senkin, että onhan se alhaisempi hinta voinut johtua jo suoraan noista ongelmista mitä esitit aiemmin... Vuotaa jäähärinesteitä ja ilmastointi ei toimi...
Muttajoo, minä taidan lopettaa nyt tän threadin viemisen sivu-urille =)
Mutta tuossa kyllä huomioisin senkin, että onhan se alhaisempi hinta voinut johtua jo suoraan noista ongelmista mitä esitit aiemmin... Vuotaa jäähärinesteitä ja ilmastointi ei toimi...
Muttajoo, minä taidan lopettaa nyt tän threadin viemisen sivu-urille =)
On noista valmiista lastuista jotain pientä iloa jos mitään suurempaa ei ole modattu, ainakin omani muuttui..imho. edit: Ja vaikkei lastu toisi yhtään lisäheppaa huipputeholle niin juurikin se vääntökäyrän muuttuminen koko kierrosalueelta paremmaksi vaikuttaa ajettavuuteen. Kulutus ei omassa kyllä laskenut tippakaan.
Silti jos vaparista tehoa halutaan repiä niin pikkulinnut on laulaneet että dataloggaavan + säädettävän ecun ja laajakaista-lambdan kanssa dynoamalla voi saada ehkä jotain parempaa.
Silti jos vaparista tehoa halutaan repiä niin pikkulinnut on laulaneet että dataloggaavan + säädettävän ecun ja laajakaista-lambdan kanssa dynoamalla voi saada ehkä jotain parempaa.
Kannentiiviste? Omani vuoti sisäänpäin.Jäähdytysneste katoaa kohtuu hitaasti mutta varmasti, ei tule syyläristä eikä mene öljyihin.
Vaiko sittenkin vain uusi ilmanpuhdistin? =)
Jahas... Aika kovia tuloksia meinaavat saaneensa V6:sta tuolla ruottin puolella:
http://web.telia.com/~u42109931/effect_vr6_l.gif
Joka on sivulla http://web.telia.com/~u42109931/perform1.htm
Siis tämän tuloksen väittää saaneensa: "A 2.8 VR6, measured on the wheels, original air filter vs. with a "direct air filter" mounted, according to a chassis dynamometer test."
http://web.telia.com/~u42109931/effect_vr6_l.gif
Joka on sivulla http://web.telia.com/~u42109931/perform1.htm
Siis tämän tuloksen väittää saaneensa: "A 2.8 VR6, measured on the wheels, original air filter vs. with a "direct air filter" mounted, according to a chassis dynamometer test."
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa