Golf 3 vr6 vaihteisto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

Golf 3 vr6 vaihteisto

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 20.3.2006 20:52

onko kellää tietoo, että millanen tuo vaihtajahomma tossa vr6:ssa toimii kun kaveri ajo mun golffii ja epähuomiossa kaveri painoi keppiä samalla alas kun vaihtoi 2:lle niin joku sieltä rusahti ja nyt kun yrität laittaa vaikka 1:n ni menee 3:n ja 5:sen ni menee 3:n eli kaikki edessä olevat vaihteet on 3:a eli keskimmäinen ja samanhomma takavaihteissa eli 4:sia on kaikki..

kiitos!

Nanten
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.2.2006 12:30

ViestiKirjoittaja Nanten » 21.3.2006 8:25

Mitäänhän ei kyllä pitäisi tapahtua vaikka sitä keppiä painelee kun vaihtelee suuremmalle. Mutta veikkaanpa että rattaat on hypsähdellyt ketuilleen. Jos muuten vielä toimii kivutta, mutta käyttää vaan vääriä vaihteita?

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 21.3.2006 14:36

no siis hyvin toimii 3:n ja 4:n, mutta muita vaihteita ei saa ees menee vaan sillo jos yrittää laittaa kepin sinne 1:lle ni sillonki on 3:n.. onko se vaihdelaatikon purkuun ?

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 21.3.2006 14:56

Olikos vr6-mallissa 020-laatikko? Tossa ois siitä vivustosta kuvaa, oisko vaan toinen tanko sitten hypännyt irti/mennyt poikki?

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 21.3.2006 15:26

itekki ensiksi ajettelin, että tanko sieltä voi olla mennyt, mutta en ole autojen vaihteistoon perehtynyt joten en ollut varma

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 21.3.2006 15:27

VR6:ssa on 02A-laatikko ja se on vaijereilla. http://fishtrap.no-ip.com/vwpics/02a_shifter.jpg

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 21.3.2006 15:38

eli voisi oletta, että B vaijeri on katkennut, koska sivuttain ei vipu toimi ollenkaa, mutta pystysuunnassa toimii ?

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 21.3.2006 15:39

no niinpäs olikin, vaijeri siis irti/poikki?

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 21.3.2006 15:51

no mä toivon kyllä, että se on pelkkä vaijeri ja niin se jotenki tuntuuki, koska sivuttain ei oo mitää tuntuu ja keppi heiluu sivuttain todella paljon, mutta pystysuunnassa normaalisti

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 21.3.2006 16:56

Ettei se katkennut sieltä vaihteisto-tornin juuresta, laatikon päältä? Multa katkes Corradosta toissa kesänä ja hitsasin sen takaisin kiinni. Toiminut tähän asti hienosti! Eihän se ihan puhdasta mustaarautaa ollut, mutta tarttui kuitenkin.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 21.3.2006 16:58

siis vaijerin hitsasit ? en oo viel mitää tutkinu pahemmin kun ottanu vaihevivun päält sen kopan irti ja siitä katellu, mutta laatikko kuitenki pitää ottaa pois, että saa laitettuu ?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 21.3.2006 17:01

Vaijerin päissä on sellaset metalli tangot, jonka päästä katkesi sellanen silmukka irti. Sen silmukan hitsasin siihen tankoon takaisin.
Kuva
Viimeksi muokannut Levis, 21.3.2006 17:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 21.3.2006 17:01

Ei vaijeri vaan se mihin se vaijeri tulee kiinni. Sellanen musta pömpeli.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 21.3.2006 17:05

aijuu tuollainen.. noh pitää katella tota hommaa pitää varmaa tässä asiassa laittaa faija asialle, koska en oo ennen auton laatikkoon koskenu =D

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 21.3.2006 17:08

NO tuo ei mitään osaamista tarvi vaihteistoon liittyen. Noi osat on laatikon päällä. Näkyy heti kun kurkkaan. Tuossa renkulan sisällä on muovinen neliö pala ja sen keskellä pultti. JOs hitsata osaa, homma hoituu helposti!

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 21.3.2006 17:10

no jos se laatikonpäällä on ni ei se oo homma eikä mikää.. pitää katella ku tulee vähä enemmän tallii tilaa ni nostaa autoo vähä ja kattoo ja kiitos muute avusta.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 21.3.2006 17:12

Miksi nostaa autoa? Helpomminhan sinne konetilaan näkee auton ollessa maassa..? Vai onko VR6:ssa nuo jossain eri paikassa kuin G60:ssä?

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 21.3.2006 17:14

en oo iha varma näkeekö konehuoneesta sinne pitää sielt ekana katella, mutta siis kuitenki meinasin, että kun on vähä enemmän tilaa värkkäillä

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 21.3.2006 17:22

Siinähän tuo on laatikon päällä. Pikkasen enemmän tulipeltiä lähempänä. Varmasti vika löytyy helposti jos se noissa vivustoissa se vika on.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 21.3.2006 17:52

Kaveri heiluttelee vaihdekeppiä ja itse katselee konepellin alle mitä liikkuu ja missä. En tiedä miten hajoavia noi yleisesti on, mutta ainakin yhdessä ralliautossa laittoivat pallonivelet tilalle että alkoi kestää :)

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 21.3.2006 22:41

Tuo kohta josta levis laittoi kuvan, on todella tyypillinen. Mä olen noita parikin jo korjannut hitsaamalla. Ja on ne ainakin vielä kestäneet.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 21.3.2006 22:44

kiitos kaikille neuvoista sehän siinä sitten vaan oli.. säihkähdyksellä päästii kun kävin kurkkaa ni sehän siel oli poikki =)

kiitos kaikille auttaneille =)

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 22.3.2006 10:37

Lainaan hieman topikkia ku käsittääkseni vaihdelaatikko on corradossa sama. Elikkäs, mistähän etsis vikaa, kun vaihteet menee huonosti päälle. Etenkin ykkönen ja kakkonen. Kakkonen vielä yleensä lyö pikkasen takas, ku sen tööttää päälle. Tänään aamulla ei sit halunnu alkuun mennä ollekaan kakkonen silmään. Onkos tuossa jotain säätöjä, joilla voisi korjata, vai onko laatikossa jotakin vikaa?

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 22.3.2006 12:03

^itsellä korjaantu ainakin tuo vika vaihteistoöljyjen vaihdolla.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 22.3.2006 12:05

Ne on vaihdettu vähän aikaa sitten eikä vaikuttanu juuri mittään suuntaan eikä toiseen. Öljynä siis VS-200.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 22.3.2006 12:21

Kannattaa tarkistaa vaihdekepin juuresta onko se sokka irronnut vaihteeksi. Vaakasuuntainen akseli ja sen päätyyn kuuluu sokka, ilmeisesti joku seger nimeltään. Sen puute vaikeuttaa 1 ja 2 vaihteen päälle menoa. VS200 öljyn uusiminen ei ole itsellä koskaan parantunut vaihteiden päälle menoa. 020 ja 02A laatikoiden kohdalla. Pitäs kokeilla seuraavaksi jotain toista merkkia kuten Castrolia.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 22.3.2006 12:37

Castrolia sanovat laakkosella käyttäneensä. Itse tosin olin jo ostanut VS200 öljyä, ja kyllä se helpotti ainakin noilla kovilla pakkasilla tuon vaihteiston käyttäytymisessä.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 24.3.2006 23:52

toho mun juttuu vielä, että mitä osaa toi levis näyttää on se joka ohjaa sitä liikettä eteen --> taakse .. mulla oli menny se toinen eli vasemmalle --> oikeelle eli osa oli katkennu ja se oli jotain muovia ni kävin vw:ltä uuden 37e makso ja 3minuutin homma vaihtaa ja taas toimii =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa