Terve kaikille
Ongelmani on Jetta 1.6 (kaasari) -87:n korkea tyhjäkäynti. Elikkäs auton kierrokset tyhjäkäynnillä n. ~2000rpm. Ja auto ei muutenkaan pelaa niinkuin pitäisi, nykii ja rykii ja välillä sammuu. Jäisiköhän imu päälle tai jotain? Auto syö kaupunki ajossa n.17l/100km bensaa, joten käy melko pahasti jo kukkarolle. Miten kannattaisi vikaa alkaa etsimään, vai pääseekö helpommalla jos ostaa vaikka romikselta toisen kaasarin?
Kiitos jos vaivaudutte neuvomaan
Jetan tyhjäkäynti ongelmat
Valvoja: ffp jäsenet
Joo tosiaan, jälkikäyntiä mullakin välillä esiintyy, eli siinä se vika voisi hyvinkin olla. Mutta mikäs se semmonen vahatermostaatti on, onko minkälainen homma vaihtaa, onnistuuko ihan kotikonstein tämmöseltäkin tumpelolta? Ja jos joltain löytys jotain kuvia yms. olisin kiitollinen.
Niin ja semmonen homma vielä että kylmänä käynnistäessä ei käy aluksi kuin kolmella ja bensa haisee, onkos se sitten samasta asiasta johtuvaa?
Niin ja semmonen homma vielä että kylmänä käynnistäessä ei käy aluksi kuin kolmella ja bensa haisee, onkos se sitten samasta asiasta johtuvaa?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Expansion element on tosiaan tuo vahatermari. Näkyy ihan suoraan kun ottaa ilmanputsarin kotelon pois ja se on siinä kaasarin etupuolella johon tulee ja josta lähtee vesiletku. Ei muuta kuin ensin vesiletkut pois, sitten melkein tarvii irrottaa kaasaria sen verran että sitä pystyy kääntämään taakse jotta saa ruuvarin ängettyä tohon vahatermarin ruuveihin, ne on niin hankalassa paikkaa muuten, ellei satu löytymään jotain kulmikkaita ruuvareita/ruuvinpäitä.
Tuon vahatermarin voi saada elvytettyä niin, että sen upottaa lämpimään/kuumaan veteen. Kannattaa samalla myös tarkistaa ettei ne letkut jotka siihen tulee ole ihan tukossa.
Tuon vahatermarin voi saada elvytettyä niin, että sen upottaa lämpimään/kuumaan veteen. Kannattaa samalla myös tarkistaa ettei ne letkut jotka siihen tulee ole ihan tukossa.
Pystyy, lainailen tekstiä hieman tmt:ltä:
Tosta on puhuttu tarkemminkin tossa pierburgin omassa threadissa.
Ei sitä kannata missään korjaamolla teettää. Siihen vahatermarin pinnin päälle voi laittaa vaikka ne pari mutteria jolloin vivusto on samassa asennossa kuin sen pitäisi lämpimänä olla. Ei siinä mitään sen kummempia säätöjä tarvita, kunhan sinne väliin vain laittaa sen verran tavaraa, ettei se kaasuvivusto ota kiinni siihen vipuun jota vahatermari liikuttaa. Itselläni on siinä muistaakseni jonkinnäköinen niitti tjsp.
Tosta on puhuttu tarkemminkin tossa pierburgin omassa threadissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa