G2 gti nostaa lämmöt?
Valvoja: ffp jäsenet
G2 gti nostaa lämmöt?
elikkäs joo kun ajelee kaupungilla tommosta 40km/h jonkin aikaa tai kun pysähtyy ja antaa käydä hetken aikaa rupee mitaari nousemaan aika pelottavan lähelle valkoista ja öljyn lämmöt nousee reiluun sataan, mistä voisi johtua termari mulla on jo uusi tossa vaan odottelee asennusta mutta olisi kiva tietää jos jollain on oikea tieto suoraan mistä johtuu.
Tarkista että flekti toimii. Sen pitäis alkaa hyrräämään kun öljyt on siinä jossain 100 asteen kieppeillä. Jos se ei toimi niin maantieajossa kyllä ajoviima riittää jäähdyttämään, mutta kaupunkiajossa/paikallaan ei enää ajoviima jäähdytä tarpeeksi ja lämmöt nousee.
Joko se anturi sieltä syylärin vasemmasta alakulmasta (ratin takaa katsottuna) on sökö tai sitten itse flekti ei vaan toimi. Tuon anturin voit testata niin että otat flektin johdot siitä irti ja esim. hyppylangalla yhdistät ne niin flektin pitäisi alkaa pyöriä.
Joko se anturi sieltä syylärin vasemmasta alakulmasta (ratin takaa katsottuna) on sökö tai sitten itse flekti ei vaan toimi. Tuon anturin voit testata niin että otat flektin johdot siitä irti ja esim. hyppylangalla yhdistät ne niin flektin pitäisi alkaa pyöriä.
Viimeksi muokannut Eemeli, 18.3.2006 15:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kyllä tuo flekti juu toimii, mutta pelottavan korkeelle nuo lämmöt nousee ja öljyn lämmöt melkein 115 asteeseen mikä on kyllä aika paljon siellähän on jo öljy ihan litkua mitä vielä voisi tehdä..
tuo kun on korinvaihto niin olisiko jollain GTI syylärin mitat jos tuossa on vielä 1.3 syyläri jos se nyt vaikuttaa?!
tuo kun on korinvaihto niin olisiko jollain GTI syylärin mitat jos tuossa on vielä 1.3 syyläri jos se nyt vaikuttaa?!
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Niin tuli nyt vielä mieleen että tarkistithan siis että se flekti alkaa siis omatoimisesti pyörimään? Eli se anturi on varmasti kunnossa. Toisin sanoen flekti siis alkaa hyrräämään kun lämmöt nousee? Uskoisin kyllä että sen tarkistit etkä pelkästään hyppylangalla sen flektin toimivuutta. Kunhan nyt vain varmistin :)
Sehän voi hyvinkin olla että se tosiaan on vaan niin tukossakin että ei enää jäähdytä niin kuin on tarkoitettu tai sitten jos siellä on se 1.3 syyläri niin se tuskin ihan riittää. Itse olen myös taistellut noiden lämpöjen kanssa kun tahtoo kesällä nousta aika korkealle (varsinkin kun tuo flekti ei mulla toiminut yhteen aikaan...)
Sehän voi hyvinkin olla että se tosiaan on vaan niin tukossakin että ei enää jäähdytä niin kuin on tarkoitettu tai sitten jos siellä on se 1.3 syyläri niin se tuskin ihan riittää. Itse olen myös taistellut noiden lämpöjen kanssa kun tahtoo kesällä nousta aika korkealle (varsinkin kun tuo flekti ei mulla toiminut yhteen aikaan...)
Ei oo flektin pyörimisen puute ainakaan omassa GTi:ssä lämpöjä nostanut vaaralliselle tasolle ajossa/valoissa seisoessa. Eli jos jäähyjärjestelmä muuten kunnossa niin ei pitäs kyllä olla siitä kiinni. Eri asia jos seisottaa autoa tyhjäkäynnillä pitkään (yli 5min kun kone on jo lämmin..).
Josko pääsis tästä saamattomuudesta pikkuhiljaa ja vaihtais ton anturin kun kesä tulee :D
Josko pääsis tästä saamattomuudesta pikkuhiljaa ja vaihtais ton anturin kun kesä tulee :D
juu kyllä se flekti ihan itsekseen päälle lähtee. en tiedä on tuo enemmän kuin poikkeus että lämmöt nousee mittarin mukaan melkein viivalle.
mites nuo öljyn lämmöt jotenkin tuntuu hurjalta että kun kaupungissa ajaa niin ne on tossa 100 asteen hujakoilla. kaikku lämpöanturit on vaihdettu jonkin aikaa sitten kuin myös termostaatti ja kyllä tuolla myöskin tuo gti syyläri näytti olevan?!
mites nuo öljyn lämmöt jotenkin tuntuu hurjalta että kun kaupungissa ajaa niin ne on tossa 100 asteen hujakoilla. kaikku lämpöanturit on vaihdettu jonkin aikaa sitten kuin myös termostaatti ja kyllä tuolla myöskin tuo gti syyläri näytti olevan?!
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Jep, itellä se on valkoinen, muutaman kerran käynyt melkein siellä ylilämmön kohdilla, mutta eikös noissa vielä oo se ledi joka alkaa vilkuttaa sillon kun oikeasti on hätä. Paineet pysyi sisässä ainakin ihan hyvin vielä kun se oli about siinä ylilämmön kohdalla, eikä ledi alkanut vielä vilkuttamaan.
Ei oo flektin pyörimisen puute ainakaan omassa GTi:ssä lämpöjä nostanut vaaralliselle tasolle ajossa/valoissa seisoessa. Eli jos jäähyjärjestelmä muuten kunnossa niin ei pitäs kyllä olla siitä kiinni. Eri asia jos seisottaa autoa tyhjäkäynnillä pitkään (yli 5min kun kone on jo lämmin..).
Joo no eihän ei se flektin puute ajossa mullakaan ole haitannut, mutta jos kesällä seisoskelee liikennevaloissa kaupungissa enemmänkin tai jämähtää ruuhkaan niin sitten kyllä keittää. Ei se ajoviima tuolla kaupungissa pyöriessä jäähdytä juurikaan kun jatkuvasti saa olla valoissa paikallaan. Tosin mulla on kyllä melko paljon paskaa tuolla syylärissä.
Heh, itselläkin meni aika pitkään ennen kun sai aikaiseksi sen vaihtaa :D se kun on vielä niin valtavan iso homma... Ja sitten kun se vaihdoin niin ei edes auttanut. Piti tikulla tökätä sinne syyläriin siitä reiästä jotta neste edes kierti sinne anturille....
-
- -
- Viesti:
Ootkos muuten kattonu että kuinka täynnä skeidaa se jäähdytimen rivoitus on?
Mulla oli ennen vaihtoa enää jotai puolet pinta-alasta käytössä kun oli muualta muurautunu ihan umpeen kaikesta kamasta.
Huvikseni sit kaivelin sitä vanhaa kun oli jo uus vaihdettu ja totesin että sen kertyneen kaman kovuus oli jotain kryptoniitin luokkaa. Hakkasin ruuvarilla eikä jääny juuri jälkeäkään...
Mulla oli ennen vaihtoa enää jotai puolet pinta-alasta käytössä kun oli muualta muurautunu ihan umpeen kaikesta kamasta.
Huvikseni sit kaivelin sitä vanhaa kun oli jo uus vaihdettu ja totesin että sen kertyneen kaman kovuus oli jotain kryptoniitin luokkaa. Hakkasin ruuvarilla eikä jääny juuri jälkeäkään...
täytyy katsoa jos vaihtas sen uuteen kokonaan, tossa kun kohta tuo american car show iskee päälle ja siellä aivan varmasti joutuu seisoo autolla niin ei sinne keittäs..
niin eihän tossa mittarissa ole tosiaan punasta aluetta vaan se valkoinen viiva, mulla on tosiaan valoissa mennyt melkein siihen viivalle, muta valo ei tosiaan vilahtanutkaan, mutta silloin pyörähti flekti päälle ja veden lämmöt putos samoin öljyt. pysy kylläkin vielä siellä melkein 100 asteessa
niin eihän tossa mittarissa ole tosiaan punasta aluetta vaan se valkoinen viiva, mulla on tosiaan valoissa mennyt melkein siihen viivalle, muta valo ei tosiaan vilahtanutkaan, mutta silloin pyörähti flekti päälle ja veden lämmöt putos samoin öljyt. pysy kylläkin vielä siellä melkein 100 asteessa
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Mistä mahtaa johtua, että 8v GTI käynnissäollessaan ei esim. parkissa seisoessaan pyöritä flektiä mutta kun auton sammuttaa, niin flekti alkaa pyörimään ja pyörii ihan tajuttoman pitkään? Lämmöt ei kuitenkaan paikallaan seisoessaan eikä ajossakaan nouse, eli flekti vaan rupeaa pyörimään turhanpäiten kun sammuttaa virrat.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”