G2 gti nostaa lämmöt?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

G2 gti nostaa lämmöt?

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 18.3.2006 14:16

elikkäs joo kun ajelee kaupungilla tommosta 40km/h jonkin aikaa tai kun pysähtyy ja antaa käydä hetken aikaa rupee mitaari nousemaan aika pelottavan lähelle valkoista ja öljyn lämmöt nousee reiluun sataan, mistä voisi johtua termari mulla on jo uusi tossa vaan odottelee asennusta mutta olisi kiva tietää jos jollain on oikea tieto suoraan mistä johtuu.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 18.3.2006 15:22

Tarkista että flekti toimii. Sen pitäis alkaa hyrräämään kun öljyt on siinä jossain 100 asteen kieppeillä. Jos se ei toimi niin maantieajossa kyllä ajoviima riittää jäähdyttämään, mutta kaupunkiajossa/paikallaan ei enää ajoviima jäähdytä tarpeeksi ja lämmöt nousee.
Joko se anturi sieltä syylärin vasemmasta alakulmasta (ratin takaa katsottuna) on sökö tai sitten itse flekti ei vaan toimi. Tuon anturin voit testata niin että otat flektin johdot siitä irti ja esim. hyppylangalla yhdistät ne niin flektin pitäisi alkaa pyöriä.
Viimeksi muokannut Eemeli, 18.3.2006 15:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

mikaks
-
Viestit: 371
Liittynyt: 28.2.2004 14:47

ViestiKirjoittaja mikaks » 18.3.2006 15:28

Ja kun vaihdat termarin, niin osta alkup. varaosana. Omassa kakkiksessa en
saanu tarviketermareita toimimaan millään.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 18.3.2006 15:32

täytyy tuo flekti kokeilla.. mites voisko olla että on jokin lämpöanturi paskana ja näyttää vaan liikaa lämpöjä?

mikaks
-
Viestit: 371
Liittynyt: 28.2.2004 14:47

ViestiKirjoittaja mikaks » 18.3.2006 15:46

^ Kannattaa tehdä noi perushommat ekaks.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 29.3.2006 15:12

kyllä tuo flekti juu toimii, mutta pelottavan korkeelle nuo lämmöt nousee ja öljyn lämmöt melkein 115 asteeseen mikä on kyllä aika paljon siellähän on jo öljy ihan litkua mitä vielä voisi tehdä..
tuo kun on korinvaihto niin olisiko jollain GTI syylärin mitat jos tuossa on vielä 1.3 syyläri jos se nyt vaikuttaa?!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.3.2006 15:28

Olisko 1,3:n jäähdytin 430 mm. Ja GTI:n 525 mm.

16v:ssä on pieni mutta alumiinia ja jäähdyttää sen takia paremmin.

Hae Motonetistä TD:n jäähdytin. Vesletkut vaihtamalla menee paikalleen. Flektin koppa pitää vähän askarrella paikalleen. Se on levein mitä tonne on tehty.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 29.3.2006 16:20

juu täytyy mitata tuo syyläri tänään jos sitä ei ole vaihdettu..
jos se on gti syyläri niin sit lisää apuja?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.3.2006 16:26

Vanhassa jäähdyttimessä on vanhan jäähdyttimen suorituskyky :)

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 29.3.2006 16:31

aivan!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.3.2006 13:02

1.8 flektin koppa on sama kuin 1.6td, eli se ei peitä koko syyläriä.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 30.3.2006 13:12

Niin tuli nyt vielä mieleen että tarkistithan siis että se flekti alkaa siis omatoimisesti pyörimään? Eli se anturi on varmasti kunnossa. Toisin sanoen flekti siis alkaa hyrräämään kun lämmöt nousee? Uskoisin kyllä että sen tarkistit etkä pelkästään hyppylangalla sen flektin toimivuutta. Kunhan nyt vain varmistin :)
Sehän voi hyvinkin olla että se tosiaan on vaan niin tukossakin että ei enää jäähdytä niin kuin on tarkoitettu tai sitten jos siellä on se 1.3 syyläri niin se tuskin ihan riittää. Itse olen myös taistellut noiden lämpöjen kanssa kun tahtoo kesällä nousta aika korkealle (varsinkin kun tuo flekti ei mulla toiminut yhteen aikaan...)

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 30.3.2006 14:00

Ei oo flektin pyörimisen puute ainakaan omassa GTi:ssä lämpöjä nostanut vaaralliselle tasolle ajossa/valoissa seisoessa. Eli jos jäähyjärjestelmä muuten kunnossa niin ei pitäs kyllä olla siitä kiinni. Eri asia jos seisottaa autoa tyhjäkäynnillä pitkään (yli 5min kun kone on jo lämmin..).

Josko pääsis tästä saamattomuudesta pikkuhiljaa ja vaihtais ton anturin kun kesä tulee :D

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 30.3.2006 15:07

juu kyllä se flekti ihan itsekseen päälle lähtee. en tiedä on tuo enemmän kuin poikkeus että lämmöt nousee mittarin mukaan melkein viivalle.
mites nuo öljyn lämmöt jotenkin tuntuu hurjalta että kun kaupungissa ajaa niin ne on tossa 100 asteen hujakoilla. kaikku lämpöanturit on vaihdettu jonkin aikaa sitten kuin myös termostaatti ja kyllä tuolla myöskin tuo gti syyläri näytti olevan?!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.3.2006 15:12

Eihä satanen oo vasta ku veden kiehumispiste...

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 30.3.2006 15:17

juu eihän se ole, mutta hiukan tuo hirvittää kun kuminkin tulee kesällä ajettua oieesti kovaa niin ettei tarvii pelätä koneen hajoamista

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.3.2006 15:37

Siis eikö tuo jäähdytä kovassakaan ajossa?

Strader
-
Viestit: 20
Liittynyt: 7.1.2006 20:18

ViestiKirjoittaja Strader » 30.3.2006 15:56

Itellä G2 1.6 ja lämmöt on kyllä aika korkeella näissä vehkeissä, vähänkin kun jää paikalleen, niin heti nousee. Mites tossa vakiomittariston lämpömittarissa muuten menee noi lämmöt kun ei siinä lue?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.3.2006 16:24

Siinä missä on yhtenäinen alue asteikossa on ylilämpö. Kaikissa se ei taida olla punaista se alue vaan valkoista?

Strader
-
Viestit: 20
Liittynyt: 7.1.2006 20:18

ViestiKirjoittaja Strader » 30.3.2006 16:39

Jep, itellä se on valkoinen, muutaman kerran käynyt melkein siellä ylilämmön kohdilla, mutta eikös noissa vielä oo se ledi joka alkaa vilkuttaa sillon kun oikeasti on hätä. Paineet pysyi sisässä ainakin ihan hyvin vielä kun se oli about siinä ylilämmön kohdalla, eikä ledi alkanut vielä vilkuttamaan.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 30.3.2006 17:00

Ei oo flektin pyörimisen puute ainakaan omassa GTi:ssä lämpöjä nostanut vaaralliselle tasolle ajossa/valoissa seisoessa. Eli jos jäähyjärjestelmä muuten kunnossa niin ei pitäs kyllä olla siitä kiinni. Eri asia jos seisottaa autoa tyhjäkäynnillä pitkään (yli 5min kun kone on jo lämmin..).

Joo no eihän ei se flektin puute ajossa mullakaan ole haitannut, mutta jos kesällä seisoskelee liikennevaloissa kaupungissa enemmänkin tai jämähtää ruuhkaan niin sitten kyllä keittää. Ei se ajoviima tuolla kaupungissa pyöriessä jäähdytä juurikaan kun jatkuvasti saa olla valoissa paikallaan. Tosin mulla on kyllä melko paljon paskaa tuolla syylärissä.
Josko pääsis tästä saamattomuudesta pikkuhiljaa ja vaihtais ton anturin kun kesä tulee :D

Heh, itselläkin meni aika pitkään ennen kun sai aikaiseksi sen vaihtaa :D se kun on vielä niin valtavan iso homma... Ja sitten kun se vaihdoin niin ei edes auttanut. Piti tikulla tökätä sinne syyläriin siitä reiästä jotta neste edes kierti sinne anturille....

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.3.2006 17:06

Ootkos muuten kattonu että kuinka täynnä skeidaa se jäähdytimen rivoitus on?

Mulla oli ennen vaihtoa enää jotai puolet pinta-alasta käytössä kun oli muualta muurautunu ihan umpeen kaikesta kamasta.

Huvikseni sit kaivelin sitä vanhaa kun oli jo uus vaihdettu ja totesin että sen kertyneen kaman kovuus oli jotain kryptoniitin luokkaa. Hakkasin ruuvarilla eikä jääny juuri jälkeäkään...

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 30.3.2006 17:33

täytyy katsoa jos vaihtas sen uuteen kokonaan, tossa kun kohta tuo american car show iskee päälle ja siellä aivan varmasti joutuu seisoo autolla niin ei sinne keittäs..
niin eihän tossa mittarissa ole tosiaan punasta aluetta vaan se valkoinen viiva, mulla on tosiaan valoissa mennyt melkein siihen viivalle, muta valo ei tosiaan vilahtanutkaan, mutta silloin pyörähti flekti päälle ja veden lämmöt putos samoin öljyt. pysy kylläkin vielä siellä melkein 100 asteessa

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.3.2006 17:43

Mulla kävi vanhalla jäähdyttimellä öljyn lämpö helteellä 118:ssa ja uudella leveämmällä jäähdyttimellä en oo 108:n yli päässyt.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 30.3.2006 19:22

Ei 100 asteisesta öljystä kannata vielä olla huolissaan.

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 30.3.2006 19:43

mutta eikös noissa vielä oo se ledi joka alkaa vilkuttaa sillon kun oikeasti on hätä.


eikös se vilku vain silloin kun nesteet ovat alarajassa? kylmäkäynnistettäessä 32b passatti harrasti tuota mutta loppui vilkutus kun lämmöt nousi ;) (eli saattaa joskus huvikseen vilkkua)

Strader
-
Viestit: 20
Liittynyt: 7.1.2006 20:18

ViestiKirjoittaja Strader » 30.3.2006 20:46

No ei se voi mulla vilkkua sillon kun nesteet on alarajassa kun mulla ei oo nesteentunnistinta ollenkaan, ja kaikissa malleissa sitä ei ole, silti niissä on tuo ledi.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 31.3.2006 10:42

Onks vain 16v:ssä alujäähdytin?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 31.3.2006 12:30

Eikös se ole kaikissa. Nykyiset tarvikkeet on ainakin kaikki alumiinia.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 2.4.2006 15:29

Oliskohan tollanen jäähdytin järkevä vaihtaa vaikkapa 18-vuoden välein :) Tai olisko hyvä vaihtaa virikoneeseen vaikka se 16v-jäähdytin? Jotenkin tuntuis että olis ittelläkin lämmöt korkeella.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 2.4.2006 15:38

Td:een syyläri on isoin. Se vois olla virikoneeseen paras vaihtoehto.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 2.4.2006 15:43

joo luultavasti vaihdan tuon TD syylärin ihan varmuuden vuoksi, kun kumminkin tuota tulee poljettua aika hyvin ja kun tiedön mitä olen koneelle muutenkin tekemässä...:)

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 10.4.2006 13:33

taitaa tuo syyläri vaan olla tukossa tänään kun tossa ajelin ja aukaisin pellin niin syyläristä tulee höyryä/savua se taitaa vaan lla niin vanha ja tukossa

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 17.8.2006 18:27

Mistä mahtaa johtua, että 8v GTI käynnissäollessaan ei esim. parkissa seisoessaan pyöritä flektiä mutta kun auton sammuttaa, niin flekti alkaa pyörimään ja pyörii ihan tajuttoman pitkään? Lämmöt ei kuitenkaan paikallaan seisoessaan eikä ajossakaan nouse, eli flekti vaan rupeaa pyörimään turhanpäiten kun sammuttaa virrat.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa