a4 1.8t kulku häikkää.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

a4 1.8t kulku häikkää.

ViestiKirjoittaja jake » 17.3.2006 23:32

tällasta ongelmaa ilmenee tälläkertaa.

eli laittelin päivällä uuden kaasuläppäyksikön kun entinen herjaili perussäätö vikaa ja aiheutti nyhtyytystä vaihtessa ja moottorijarrutukselle laskiessa.

noh nuo viat korjaantu mutta seuraavat häikät tuli tilalle. elikkäs kaupunki nopeuksia loivaan alamäkeen tasakaasulla ajaessa veto loppuu hetkeksi sit menee taas normaalisti ja sit loppuu taas. aikas ärsyttävää reutoomista. sit ku ajelee tasasella tai kovempia nopeuksia nii kulkee ihan moitteettomasti.

ja sit toinen. kun pysäyttää autoa niin kytkin pohjaan kierrokset tippuu johonki tonnin paikkeille sit hyppää johonkin puoleentoista tonniin ja siitä hissukseen laskee normaaliin.

kaikki vinkit mistä vois lähtee noita ongelmia ratkomaan ois erittäin tervetulleita.

sen verta vielä että yhet nyhtämis ongelmat sain korjattua uudella bypass venttiilillä.

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 21.3.2006 23:21

ihan mielenkiinnosta pitää kysyä että mitä tarkottaa vag-comissa => measuring blocks => group 004 ja sieltä löytyy kohta operating mode idle/throttle/enrich.

jossa tulee lukemaan moottorijarrutuksella overrun.

mitäköhän tuo sitten ikinä tarkottaakin? vai haluiskohan tuo uusi kaasuläppäyksikkö että ajas testerillä perus säädön?

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 22.3.2006 1:26

Itsehän en yhtään asiasta tiedä, mutta koita etsiä tietoja a. googlesta b. audifinnssistä c. ultimateVW:stä. Eiköhän joku jossain ole vastaaviin ongelmiin ennenkin törmännyt.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 22.3.2006 13:03

eli laittelin päivällä uuden kaasuläppäyksikön kun entinen herjaili perussäätö vikaa ja aiheutti nyhtyytystä vaihtessa ja moottorijarrutukselle laskiessa.


Sopeutitko kaasuläppää asennuksen jälkeen, testerillä?

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 22.3.2006 16:40

en. ja sitä tässä mietiskelin että oiskohan se tarvinnu jonkun sopeutus hommelin.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 22.3.2006 17:28

Olis tarvinnu, saattaa sopeutua itsekseenkin ajan saatossa. Idle on tietenkin joutokäynti, throttle osakuorma, enrich kiihdytysrikastus ja overrun moottorijarrutus.

Perussäätövika ei aiheuta nypytystä ajaessa, ainoastaan tyhjäkäynnin omituisuutta. Siis vaijerillisessa läpässä. Sähkökaasukone tekee perussäädön joka kerta kun kytkee virrat, eli samanlaista vikaa ei pitäisi edes esiintyä jos akkujännite on riittävä eikä läpässä ole mekaanista vikaa.

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 22.3.2006 20:19

ok. saatto siinä vanhassa kaasuläpässä kuitenki jotain hämärää olla kun tajus kaasun painalluksen vähän myöhässä(siis siitä ilmeisesti johtu nythtäminen, lähinnä vaihtaessa) ja vag-com ei näyttäny koko overrunnia moottorijarrutuksella vaan suoraan idlen.

mut taijan kuitenki heti huomenissa käyttää kaaraa jossain pajassa missä löytyy tarvittavat vermeet tuohon sopeuttamiseen. ainakaan shareware vag-comilla ei pääse näppäilemään niitä mukavemman näkösiä valikoita.

ööh onkos tuo sopeuttaminen samanlainen toimenpide kun perus säädön ajaminen testerillä vai onko nuo jopa yks ja sama asia?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 23.3.2006 12:10

Perussäätöjä voi tehdä moneen paikkaan, mutta kaasuläpän sopeutus = kaasuläpän perussäätö.

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 25.3.2006 10:40

perussäätö on tehty ja nyt kestää tyhjäkäynti kierrokset aisoissa. samaten loppu se pintakaasulla nyppääminen.

sano se asentaja et kannattas vaihtaa lamda uuteen. suositus ois kuulemma jotain sadan tonnin pintaan ja vaihto.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 25.3.2006 14:54

Turhaa sitä vaihtamaan jos ei ole häiriöitä. Mistä se päätteli että olis vaihdon tarpeessa?

M.H.
-
Viestit: 289
Liittynyt: 20.11.2003 0:41

ViestiKirjoittaja M.H. » 25.3.2006 15:59

Isot pojat Audifinnsillä ovat sanoneet, että tehdas suosittelee lambdojen vaihtoa n. 150 000 km välein. Ei liity aiheeseen sinänsä (välttämättä), mutta...

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 25.3.2006 17:06

sano että lamda rupeaa laiskistumaan käytön myötä. toimii kyllä mutta ei reagoi niin nopsaan kun pitäs.

ite en kyllä pysty sanomaan tuohon juuta enkä jaata. paitsi että minun rassilla on päästelty menemään 240000 kilsaa ja lamda on alkuperänen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa