Ohjaustehostimen nesteet.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

Ohjaustehostimen nesteet.

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 12.3.2006 17:43

Huomasin tässä yks päivä että ihan kuin ohjaus olisi muuttunut entistä raskaammaksi. Noh, vilkaisin sitte tänään tuonne ohjaustehostimen nestesäiliöön ja huomasin, että neste ei edes koske koko mittatikkuun!! Kannattaako vaihtaa samantien nesteet vai riittäkö että lisää vaan?? Millaset nesteet tohon pitää laittaa?? En oo ite kummemmin ohjaustehostimen kanssa ennen pelleillyt.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 12.3.2006 19:16

esim tarvike liikkeestä semmoista kuin, febi 6161.
tarkoitettu juurikin audi/vw:seen.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 13.3.2006 8:26

Onko nesteiden pakko olla merkkikohtaiset vai käykö vaan tavan huoltoasemoiden nesteet?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.3.2006 9:12

Tohon Febin liemeen on siirrytty ATF-öljystä jossain vaiheessa sen paremman kylmäviskositeetin takia.

On sekotuskelposia keskenään ja suositellaan tuota parempaa.

Sitä en muistakaan minä vuonna siihen siirryttiin...

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 13.3.2006 10:26

Vergusonni: Varaosaliikkeet myyvät noita "merkkikohtaisia" nesteitä ihan hyllytavarana, saattaa yleisimpiä löytyä normaaleilta huoltoasemiltakin. Monet ovat nimen omaan volkkareissa varoitelleet ATF:n käytöstä, eli Febiä kannattaa suosiolla laittaa, niin välttää ehkä tiivisteongelmat, liekö myös lisäaineistuksessa eroja?

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 13.3.2006 10:48

vergusonni: kannattaa katsoa se vuoto kohta heti kun saat sinne sitä lientä lisättyä.
ylesimmät vuotokohdathan on, letkuputki liitokset ja itse raidetanko. toivottavasti ei raidetanko. kaverilla meni juuri raidetanko ja tehostimen pumppu uusiksi, kun raidetanko sylkäisi nesteet pihalle, sillä seurauksin että pumppu veti niin lujaa kinni että se vääntyi noin 5mm lohkoon päin :D
ja väristähän se yleensä huomaa mitä litkua siellä on. atf= punertavaa, febi= vihertävää/ sinertävää.

h. jormalainen: parannus tuli muistaakseni -90, eli jo viimeisimpiin kakkos korisiin.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 13.3.2006 17:54

No nyt on uuvet keitot kallonassa sisässä. Kävin hakemassa tota Febiä paikallisesta huolto-osasta. Oli se ohjaustehostin kallona niin tyhjä, että meni melkein koko purkki..yli puol litraa kuitenkin :) Hyvä ettei kerenny mennä mitää paskaksi.

Ja niin sitä piti kysyä, että missä sijaitsee moinen raidetanko. Ne kallonaan menevät letkut tarkistin ja se etummainen oli aika irti ja valittanu tavaraa. Laiton vähän sitä kiristinhommelie ylemmäs ja kirin tiukalle. Ei nyt ainakaan tuossa kymmenen minsan ajossa kerennyt pukata pihalle sitä kautta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa