G2 1.8T 20vt
Valvoja: ffp jäsenet
G2 1.8T 20vt
elikkäs joo on varmaan jo tätäkin kyselty moneen otteeseen, mutta en itse löytänyt.
teen luultavasti viikonloppuna kaupat tuollaisesta g2 1.8 16v kr koneella olevasta ja siihen olen suunnitellut tuota 1.8t 20vt tekniikkaan, elikkä jos joku on täällä semmoisen projektin tehnyt tai sinne päin olisin todella kiitollinen kaikesta neuvoista ja nikseistä!
teen luultavasti viikonloppuna kaupat tuollaisesta g2 1.8 16v kr koneella olevasta ja siihen olen suunnitellut tuota 1.8t 20vt tekniikkaan, elikkä jos joku on täällä semmoisen projektin tehnyt tai sinne päin olisin todella kiitollinen kaikesta neuvoista ja nikseistä!
www.pajalle.com ja sieltä corrado 20vT. noin niinku alkuun.
joo olen lukenut tuon projektin muutamaankin kertaan. Se minua askarrattuu että täytyykö tosiaan vaihtaa mk3 korisen golffin koko etuakselisto sun muut? eli eikö mk2 gti akselisto käy? entäs moottorinohjaus täytyykö hommata jokin hestec.mps,haltec tai muu vastaava? leimaan vienti se ongelma ei ole tehothan ei nouse gti:hin verrattuna kuin 11hp
Päivität vakaajat ja jarrut eteen G60 vastaaviksi niin silloin teho saa olla 192hv(päivittäisin nämä kyllä ihan oman turvallisuudenkin vuoksi. enemmän tehoa niin kannattaa se saada paremmin pysähtymäänkin)
.
Noissa 20vt koneissahan on osassa lohkoissa paikat ihan että pulttaa vain geen motin kiinnikkeet sinne ja kone paikalleen.
Laatikoksi vaikka 02a geestä(tai samanryhmän loota).
Tuossa pajalle.comin projektissa on vaan käytetty mk3:sen akselia.
Kyllä se mk2 kelpaa kanssa. identtisiä näyttäsivät pitkälti olevan.
Motronic on ihan hyvä moottorinohjaus mutta ropleemaa saattaa tuo ajonesto yms härpäkkeet tuoda. Tämänkin voi tietysti välttää heittämällä motronikilla leppälintua ja asentamalla aftermarket-motin ohjauksen ohjaamaan konetta(ei tartte niistä ajonestoista enää välittää) jos ei mittaristoja yms halua päivittää.
Leimaansaanti ei tosiaa ole ongelma. Nuo 20vt koneet täyttävät kovemmat päästövaatimukset kuin mk2 golffi. ainoa voi olla että katalysaattorin on autoon iskettävä.
Edit: Heikki J. olikin nopeempi :)
Edit2: Tuohon ajonestoon on saatavana semmoista mokkulaa ettei tarvi mittaristo vaihella. Tero membereistä tietää enemmän siitä
.
Noissa 20vt koneissahan on osassa lohkoissa paikat ihan että pulttaa vain geen motin kiinnikkeet sinne ja kone paikalleen.
Laatikoksi vaikka 02a geestä(tai samanryhmän loota).
Tuossa pajalle.comin projektissa on vaan käytetty mk3:sen akselia.
Kyllä se mk2 kelpaa kanssa. identtisiä näyttäsivät pitkälti olevan.
Motronic on ihan hyvä moottorinohjaus mutta ropleemaa saattaa tuo ajonesto yms härpäkkeet tuoda. Tämänkin voi tietysti välttää heittämällä motronikilla leppälintua ja asentamalla aftermarket-motin ohjauksen ohjaamaan konetta(ei tartte niistä ajonestoista enää välittää) jos ei mittaristoja yms halua päivittää.
Leimaansaanti ei tosiaa ole ongelma. Nuo 20vt koneet täyttävät kovemmat päästövaatimukset kuin mk2 golffi. ainoa voi olla että katalysaattorin on autoon iskettävä.
Edit: Heikki J. olikin nopeempi :)
Edit2: Tuohon ajonestoon on saatavana semmoista mokkulaa ettei tarvi mittaristo vaihella. Tero membereistä tietää enemmän siitä
no niin täällähän on tullut teksiä! elikkä lyhyt kertaus mk2 g60 jarrut ja vakaajat eteen, moottorin kiinnikkeet sit vaan motti kiinni ja jollain konstilla saan johtosarjan liitettyä tuohon vakio mk2 16 tappisen johtosarjaan.?
mites laattikko hommat eikö kannattaisi ottaa laatikko samalla siitä 1.8 20vt:stä? vai onko helpompi toteuttaa jos vaihdan sinnw tuon g60 lootan, ei taida kestää tuo 16 tappisen loota.
mites laattikko hommat eikö kannattaisi ottaa laatikko samalla siitä 1.8 20vt:stä? vai onko helpompi toteuttaa jos vaihdan sinnw tuon g60 lootan, ei taida kestää tuo 16 tappisen loota.
02J, eli 1.8t:n laatikoissa on yleensä 108mm vetarinlaipat. Niihin ei löydy niveliä mitkä käy suoraan mk2:sen vetareihin.
Noita 100mm laippoja saa suoraan vw:n tiskiltä(maksoivat muistaakseni noin 250e/kpl). Tai sitten etsimällä jostain hajonneesta laatikosta.
Mk4 korissa laatikko tulee eritavalla kiinni kuin vanhemmissa. Onneksi vw on niin laiska suunniittelemaan, että laatikosta löytyy vielä samat kiinnikepaikat kuin 02A:sta. Eli tarviit myös 02a:n kannakeraudat.
Multa luultavasti jää yksi 02j laatikko yli kesällä. Siihen löytyy molemmat laipat, kiinnikkeet ja se on neloskoneisen kytkinkopalla. Otettu A3 1.8t:stä. Eli jos projekti vielä ei ole käynnissä niin voipi kesällä kysellä.
Noita 100mm laippoja saa suoraan vw:n tiskiltä(maksoivat muistaakseni noin 250e/kpl). Tai sitten etsimällä jostain hajonneesta laatikosta.
Mk4 korissa laatikko tulee eritavalla kiinni kuin vanhemmissa. Onneksi vw on niin laiska suunniittelemaan, että laatikosta löytyy vielä samat kiinnikepaikat kuin 02A:sta. Eli tarviit myös 02a:n kannakeraudat.
Multa luultavasti jää yksi 02j laatikko yli kesällä. Siihen löytyy molemmat laipat, kiinnikkeet ja se on neloskoneisen kytkinkopalla. Otettu A3 1.8t:stä. Eli jos projekti vielä ei ole käynnissä niin voipi kesällä kysellä.
Jos "keulapalan" hankit niin siinä luultavasti tulee laatikko mukana.
Sen jälkeen tarviit vaan ne laipat(jos siinä on 108mm laipat), nestekytkimen osat ja 02A-corrado/golf vetarit.
Myös vauhtipyörä kannattaa vaihtaa 02A-malliseen, koska 02J:ssä on kaksoismassa. Pakkohan sitä ei ole, mutta jos enemmän meinaat virittää niin...
Varmaan 500eurolla saa hyvän 02a:n kaikkine osineen, halvemmallakin varmasti saa kunhan ei kiireellä osta.
EDIT: Niin ja unohtoi ne laatikon kiinnikeraudat. Eli 02A:n kiinnikeraudat, millä laatikko tulee takanurkasta kiinni tarvitset jos vaikka käytät 02J:tä.
Sen jälkeen tarviit vaan ne laipat(jos siinä on 108mm laipat), nestekytkimen osat ja 02A-corrado/golf vetarit.
Myös vauhtipyörä kannattaa vaihtaa 02A-malliseen, koska 02J:ssä on kaksoismassa. Pakkohan sitä ei ole, mutta jos enemmän meinaat virittää niin...
Varmaan 500eurolla saa hyvän 02a:n kaikkine osineen, halvemmallakin varmasti saa kunhan ei kiireellä osta.
EDIT: Niin ja unohtoi ne laatikon kiinnikeraudat. Eli 02A:n kiinnikeraudat, millä laatikko tulee takanurkasta kiinni tarvitset jos vaikka käytät 02J:tä.
joo kyllä siinä taitaa tulla laatikkokin mukana. tämähän rupee kuulostamaan hyvältä jos kerta ei tarvii vaihtaa hirveesti osia.. on vaan ongelmana tuo talli kun se on noin 20km päässä ja ei ole toista autoa mill kulkea sinne saa nyt nähdä missä sen vaihdon sit tekee. onkos täällä foorumilla kellään tuollaista mk2 1.8 20vt koneella? olisi kiva keskustella. niin ja mites ton kytkimen kans eikö kannata sekin ottaa siitä luovuttaja autosta turhaan ruveta sitä vaihtelemaan mihinkään?!
olen kyl aivan pihalla näistä tekniikanvaihdoista, koska en ole niitä ikinä tehnyt, mutta enköhän täältä saa sitten apuja?!
olen kyl aivan pihalla näistä tekniikanvaihdoista, koska en ole niitä ikinä tehnyt, mutta enköhän täältä saa sitten apuja?!
Minkä ikäinen autosi on? jos ei ole vähä päästöinen niin eikö kannattaisi ostaa vaikka tämä mosa
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=52889
ja laittaa joku after market moottorin ohjaus
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=52889
ja laittaa joku after market moottorin ohjaus
No se liitetään alkuperäisiin ajoneston piuhoihin ja hoitaa ajoneston pois pelistä ilman mittaristoa ja virtalukkoa. Karalan kautta sellaisia ainakin saa. LMS:n kautta saa poistettua ajoneston moottorinohjainlaitteesta, joten edes tuollaista mokkulaa ei tarvita. Ohjainlaite käy saksassa, hintaa noin 800 €
Semmoinen pieni masennus että kun vaihat tuota nestekytkintä sinne niin vaihtoon menee myös polkimia pitävä teline(samaan telineeseen tulee myös rattiakseli kiinni). Maksaa n300e uutena(jos edes saa enää). Eli siihen tulee erilainen kytkinpoljin yms roinaa.
Ilman sitä et luultavasti saa poljinta toimimaan.
Eli näissä vaijerikytkin vehkeissä poljin on nivelöity ylhäältä ja toimii veto tyylillä.
Nestekytkimessä alempaa ja sillä painetaan sylinteriä.
Linkuilla kääntäminen ei onnistu, noin niinkuin kokemuksesta(tai vaatii suunnittelua saatanasti), eli kannattaa yrittää ettii se paketti purkaamoilta(voi olla tuskien taival koska ne on harvassa) g:stä se taitaa mk2:sista löytyä ainoastaa.
Katinhan sinne joudut laittamaan mutta sen ei tarvitse olla toimiva ja autosta ei tule vähäpäästöistä vaikka se sinne asennetaan.
Ilman sitä et luultavasti saa poljinta toimimaan.
Eli näissä vaijerikytkin vehkeissä poljin on nivelöity ylhäältä ja toimii veto tyylillä.
Nestekytkimessä alempaa ja sillä painetaan sylinteriä.
Linkuilla kääntäminen ei onnistu, noin niinkuin kokemuksesta(tai vaatii suunnittelua saatanasti), eli kannattaa yrittää ettii se paketti purkaamoilta(voi olla tuskien taival koska ne on harvassa) g:stä se taitaa mk2:sista löytyä ainoastaa.
Katinhan sinne joudut laittamaan mutta sen ei tarvitse olla toimiva ja autosta ei tule vähäpäästöistä vaikka se sinne asennetaan.
Semmoinen pieni masennus että kun vaihat tuota nestekytkintä sinne niin vaihtoon menee myös polkimia pitävä teline(samaan telineeseen tulee myös rattiakseli kiinni). Maksaa n300e uutena(jos edes saa enää). Eli siihen tulee erilainen kytkinpoljin yms roinaa.
Ilman sitä et luultavasti saa poljinta toimimaan.
Eli näissä vaijerikytkin vehkeissä poljin on nivelöity ylhäältä ja toimii veto tyylillä.
Nestekytkimessä alempaa ja sillä painetaan sylinteriä.
Linkuilla kääntäminen ei onnistu, noin niinkuin kokemuksesta(tai vaatii suunnittelua saatanasti), eli kannattaa yrittää ettii se paketti purkaamoilta(voi olla tuskien taival koska ne on harvassa) g:stä se taitaa mk2:sista löytyä ainoastaa.
No eipä tuo nyt mikään ongelman ole. Kyllä noita poljinhässäköitä löytyy ylimääräisenä vaikka minulta eikä takuulla maksa 300 euroa. Vittumainen (ei mahdoton)vaihdettava tuo kyllä on jos ei ole koko autoa purettuna.
nyt olen tuota projektia pähkäillyt, suunnitelmat muutuin niin että hommaan nyt jostain tuommosen gti lohkon ja rupean siihen haalimaan osia ja otetaan tuosta nykyisestä koneesta kansi ja muut. sen olen kuullut että tuo vakio ruisku ei oikein toimi turbon kanssa että tykkää mennä laihalle?ajattelin siihen jotain smt tai muu vastaava ohjaamnaa ja pari lisäsuutinta niin luulis kakkua riittävän.
Homman juju onkin siinä, että jos haluat yli 300hp luotettavasti joudut rakentamaan sen 20vt koneen uusiksi. Maksaa siis loppujen lopuksi enemmän kuin se, että jos tallista löytyy 16v mosa mihin rupee haalimaan palikkaa.
juurikin näin rahaa palaa luultavasti se 5000e hyvin nopeasti kyllä tämä taitaa olla semmoinen ikuisuusprojekti.
ae tää olkin +300hv rojetkti :)
Kannattaa lähteä iisisti liikkeelle niin saat sen joskus läjään eikä lähe mopo käsistä kuten allekirjoittaneella :)
Ja suosittelen heti alussa: Hittoo se K-jetti ja kunnon motin ohjaus tilalle.
Niillä lisäsuutin kikkailuilla on aika turha ruveta leikkiin. samassa ajassa(jopa rahassakin) laitat sinne toimivan ohjelmoitavan ruisku/sytty laitteen.
Kannattaa lähteä iisisti liikkeelle niin saat sen joskus läjään eikä lähe mopo käsistä kuten allekirjoittaneella :)
Ja suosittelen heti alussa: Hittoo se K-jetti ja kunnon motin ohjaus tilalle.
Niillä lisäsuutin kikkailuilla on aika turha ruveta leikkiin. samassa ajassa(jopa rahassakin) laitat sinne toimivan ohjelmoitavan ruisku/sytty laitteen.
Mites se 20v koneiden ajonesto? Vakiona virtalukossa ja mittaristossa, mutta kuulunu puheita, että joissain malleissa (polo,transporter?) olisi erillisiä ajonestoboxeja joita voisi hyödyntää. Osaako kukaan sanoa sopiiko jostain mallista tommonen erillinen boxi oikeasti? Ja ilmeisesti moottorinohjaus ja estoboxi pitäisi sen jälkeen "naittaa" yhteen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa