Vaihteistoöljy - Mikä toimii parhaiten pakkasessa?
Valvoja: ffp jäsenet
Vaihteistoöljy - Mikä toimii parhaiten pakkasessa?
Eli palaisin taas myös aikaisemmin useaan otteeseen käsiteltyyn aiheeseen:
Mikä vaihteistoöljy toimii parhaiten 6-V lootassa pakkasessa?
Olen kokeillut -05 Leonissa alkuperäisöljyä, Mobilin VS200 ja Castrolin TAF-X öljyjä. Parhaiten on toiminut alkuperäisasennusöljy. Mobolilla ja Castrolilla tahmaa liikkeellelähdön jälkeen ensimmäiset vaihdot 1-2 vaihteelle pakkasella. Alkuperäisöljyllä tätä ongelmaa ei ollut.
Volkkarilla oli muistaakseni joku alkuperäinen erikoisöljy parantamaan lootan toimintaa. Mikä tämän öljyn varaosanumero on? Onko se täyssynteettistä? Onko jollain käyttökokemuksia tästä öljystä?
Onko Motulin ja Red Linen vaihteistoöljyillä VW 501.50 hyväksyntä?
Itse en huomannut juurikaan eroa Mobilin ja Castrolin vaihteistoöljyjen ominaisuuksissa, vaikka VS200:sta on haukuttu ties kuinka moneen kertaan. Castrol toimii ehkä aivan aavistuksen sujuvammin. En tiedä onko ihan MUTUa, vai tosiasia.
Mikä vaihteistoöljy toimii parhaiten 6-V lootassa pakkasessa?
Olen kokeillut -05 Leonissa alkuperäisöljyä, Mobilin VS200 ja Castrolin TAF-X öljyjä. Parhaiten on toiminut alkuperäisasennusöljy. Mobolilla ja Castrolilla tahmaa liikkeellelähdön jälkeen ensimmäiset vaihdot 1-2 vaihteelle pakkasella. Alkuperäisöljyllä tätä ongelmaa ei ollut.
Volkkarilla oli muistaakseni joku alkuperäinen erikoisöljy parantamaan lootan toimintaa. Mikä tämän öljyn varaosanumero on? Onko se täyssynteettistä? Onko jollain käyttökokemuksia tästä öljystä?
Onko Motulin ja Red Linen vaihteistoöljyillä VW 501.50 hyväksyntä?
Itse en huomannut juurikaan eroa Mobilin ja Castrolin vaihteistoöljyjen ominaisuuksissa, vaikka VS200:sta on haukuttu ties kuinka moneen kertaan. Castrol toimii ehkä aivan aavistuksen sujuvammin. En tiedä onko ihan MUTUa, vai tosiasia.
-
- -
- Viesti:
Käsittääkseni se alkuperäisöljy on juurikin tuota mobilaatin vs200:sta. Korjatkoon joku, jos on faktatietoa. No eiköhän tuo oo moneen kertaan todettu tällä(kin) foorumilla, että useimmiten tuolla kokeilemallasi Castrolilla ja Redlinella on saatu parhaat tulokset.
Takuuhan sulla on kai voimassa, et kannattasko kysästä merkkipajalla josko yrittäsivät ensin säätää ja mahd. uutta askia jos oikein pahasti tahmaa. Tosin tyyppivikaahan tuo tuntuu konsernissa olevan, useampaan kertaan todettu. Onko tullu vaihtomissejä 1->2:lle?
Takuuhan sulla on kai voimassa, et kannattasko kysästä merkkipajalla josko yrittäsivät ensin säätää ja mahd. uutta askia jos oikein pahasti tahmaa. Tosin tyyppivikaahan tuo tuntuu konsernissa olevan, useampaan kertaan todettu. Onko tullu vaihtomissejä 1->2:lle?
laitoin just redlinen öljyt lootaan pari viikkoa sitten ja lämpimänä toimii hyvin mutta taas kylmänä takkuaa aika pahasti.hain alkuperäisöljyt wv:ltä ja olis tarkoitus koittaa niitä.ainakin alkuperäisöljy tuntuu sormien välissä paljon liukkaammalta kuin tuo redline..voihan se olla että toinen toimii paremmin toisessa ja taas päinvastoin..
oma kokemus tuosta redlinesta on että se toimii hyvin vähän väljemmissä laatikoissa
oma kokemus tuosta redlinesta on että se toimii hyvin vähän väljemmissä laatikoissa
Mulla on tuossa tuore lasku esillä, joka pitäs varmaan kehystää, kun loppusumma huimaa joka kerta päätä (3912€). TAF-X:ää on laitettu Passattiin 2.4 litraa, 15.04€/l verottomana, jopa kahteen kertaan. Autokuvio Hyvinkää oli korjaamona.
Niin ja takkuaa aluksi paljonkin, vai johtuukohan se tuoreesta lootasta ja siirtäjistä tai sitten niiden huonosta säädöstä.
Niin ja takkuaa aluksi paljonkin, vai johtuukohan se tuoreesta lootasta ja siirtäjistä tai sitten niiden huonosta säädöstä.
-
- -
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
-
- -
Itse ostin jedin kesäprojektiks ja siinä on Teboilin EP 75W-90 öljyt vaihteistossa. Talvella ei paljoo tahmannu, mutta ykköseltä kakkoselle vaihtaessa kovassa pakkasessa pientä rutinaa kuului sillointällöin. Onko noista Teboilin tuotteista kenelläkään muulla kokemusta vaihteistoöljyinä?
Redlinen MT-90:set jossai vaiheessa harkinnassa.
Kiitoksia vastauksista etukäteen..
Redlinen MT-90:set jossai vaiheessa harkinnassa.
Kiitoksia vastauksista etukäteen..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”