airbag valo

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

airbag valo

ViestiKirjoittaja Arska » 21.2.2006 20:42

Eli kysymys kuuluu että pitääkö vr6:sessa airbag valo palaa kun laittaa virrat päälle?
Viimeksi muokannut Arska, 3.1.2007 17:18. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 21.2.2006 21:13

Valon kuuluu virrat päälle laitettaessa vilkahtaa.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 21.2.2006 23:12

mulla ei vilkahda,mutta eihän tollanen katsastukseen vaikuta??

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.2.2006 23:18

Kyllähän...

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 21.2.2006 23:29

ai vaikuttaa? no en jaksa uskoa että tulee hylky sen takia..

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 21.2.2006 23:30

tulee..

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 21.2.2006 23:31

onkohan mulla siinä sitte polttimo vaan rikki. yritin sitä irti,mutta ei lähde millään. Onko joku vaihtanu sitä ikinä?

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 21.2.2006 23:31

Jos se huomaa sen niin hylky tulee.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 21.2.2006 23:34

eli sekö vaan vilkahtaa että ei jää päälle niinku abs:en valo ja sammuu kun käynnistää..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.2.2006 0:03

Virta päälle → valo syttyy → diagnostiikalla synapsit napsuu → jos OK → valo sammuu.

Ei pitäsi vaikuttaa käynnistys.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 22.2.2006 6:52

Jos autoa on saanut uutena myös ilman airbagia, auton voi muutoskatsastaa bagittomaksi. Golf mk3 on juuri sellainen auto. Toisin sanoen räjähteet pois ja muutoskatsastus niin asia on selvä.

h@b@/HT-Tune
-
Viestit: 190
Liittynyt: 24.7.2003 14:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja h@b@/HT-Tune » 22.2.2006 7:47

hieman offtopic.. mutta miten sen valon saa pois kun auto on -95 mk3 ja sitä 10vuoden huoltoa taitaa näyttää. Palanut viimekesästä asti ja katsastaa pitää kohta.
Eli valon kuittausohjeet...

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 22.2.2006 16:50

no ainakin tässä mun veerassa on kaks airbagia:) en oo tienny tollasesta kymmenen vuoden huollosta,mutta mulla on -93 eli on taidettu jo kuitata:) pitää koittaa vielä jos sais irti sen polttimon ja vaihtais siihen uuden jos alkais palamaan sitten:)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.2.2006 17:03

Mistä tuo tieto on peräisin että valo syttyy kymmenen vuoden päästä?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 22.2.2006 17:09

ja mistä auto voi tietää koska kymmenen vuotta on kulunut?:)

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 22.2.2006 18:44

Ei kai se nyt niin vaikea ole toteuttaa.Onhan autoissa huoltovalotkin,jotka syttyy joko kilometrien tai ajan perusteella.

En ole kyllä tiennyt,että bageissä moinen ominaisuus olisi.Onko niissä vai onko tuossa valo syttynyt muun takia?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.2.2006 19:19

Jos polttimo on palanut ja vaihtaa sen uuteen, niin todennäköisesti sen jälkeen pitää vikamuisti nollata että sammuu.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 22.2.2006 19:31

Ei bägeissä mitään 10-vuoden huoltoa ole. Joku on joskus sanonut että 10 vuotta olisi sellainen raja että pitäisi tarkistuttaa bägit.. Mutta mitä niistä tarkistaisit? Ulkoisen kunnon ja mahd. vikamuistin.
Eli jos bägissä on vekki ym. ulkoinen vika → vaihtoon. Tai jos vikamuistista löytyy joku toimintaan vaikuttava vika → vaihtoon. Eli ulkoiset viat huomaa varmasti jokainen itse, ja jos bägin valo jää palamaan itsediagnoosin ~ 5sek. jälkeen, on järjestelmässä jotain vikaa.
Vika voi olla satunnainen, tai ns. pysyvä.. Satunnaisen vian voi kuitata, ja toivoa ettei se tule uudestaan, mutta pysyvään vikaan ei auta kuin vikakohteen vaihto..
Eli h@b@/HT-Tune: mene johonkin merkkihuoltoon luetuttamaan autosi vikamuisti niin tiedät.. Ja jos on tulossa kallis remontti, niin tee kuten Tuomas tuossa ylempänä kertoikin:

Jos autoa on saanut uutena myös ilman airbagia, auton voi muutoskatsastaa bagittomaksi. Golf mk3 on juuri sellainen auto. Toisin sanoen räjähteet pois ja muutoskatsastus niin asia on selvä.

datamake
-
Viestit: 233
Liittynyt: 17.8.2004 12:26

ViestiKirjoittaja datamake » 23.2.2006 12:19

Airbag sisältää pyrotekniikkaa eli ruutipohjaisen kaasuntuottajan. Ruutiin muuttuu vanhetessaan ja sen toiminta muuttuu arvaamattomaksi. Ei voida siis taata, että airbag laukeaa kolarissa.

Toisaalta ruutiin liittyy vielä sellainen ikävä tekijä, että se voi myös herkistyä. En ole kyllä kuullut vielä itsestään lauenneesta airbagistä, jossa syy olisi ollut laitteen korkea ikä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.2.2006 15:36

Eikös noissa ole vähän hienompia kemikaaleja kuin ruuti?

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 23.2.2006 15:54

ylioppilastutkinto lautakunta kirjoitti:Autojen turvavarusteena käytettävien ilmatyynyjen toiminta perustuu reaktioon, jossa kiinteä natriumatsidi (NaN3) törmäyksen sattuessa hajoaa räjähtäen metalliseksi natriumiksi ja typpikaasuksi.


Tommoinen alustus on tainnut olla vuonna 97 ylioppilaskokeessa. Tuo reaktion laukaiseva ainesosa olisi ilmeisesti Kaliumnitraatti ainakin HowStuffWorksin mukaan http://auto.howstuffworks.com/question130.htm. Eli ei siellä ruutia taida olla.

h@b@/HT-Tune
-
Viestit: 190
Liittynyt: 24.7.2003 14:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja h@b@/HT-Tune » 23.2.2006 16:44

mistähän mulle on jäänyt päähän tuo 10vuoden raja.. että ne tosiaan pitäisi käyttää jossain tarkistuksessa. Ja oletin että volkkari olisi tehnyt tuolla valolla sen huoltomuistutuksen.. on mulla itellä vagcom, mutta ei taida tuossa golffissa vielä obd2 liitintä olla..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.2.2006 17:04

Uudemmissa taitaa olla käyttöohjeen mukaan 12 vuotta toimintatakuuaika.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 24.2.2006 18:43

h@b@/HT-Tune: mikä golffi sulla on? Tai minkä ikänen? Mulla -94 bageillä, ja testerillä pääsee siitä tuhkiksen vierestä kyllä lukemaan vikoja..
Nyt hiuka OT:tä: pääseekö vag-com:illa turvavarusteisiinkin? Esim. jarruelektroniikkaan ja airbageihin? itellä kun ei ole tuta vag-com:ia..

juhuli10
-
Viestit: 11
Liittynyt: 2.7.2005 8:48

ViestiKirjoittaja juhuli10 » 25.2.2006 10:31

Valon pitää palaa pari sekuntia niin se on ok!
Jos valo vilkkuu jonki aikaa niin matkustajan airbag on kytketty pois.
Katsastusmies tarkistaa että palaako valo kun laittaa virrat päälle eli ei kannata
ottaa lamppua pois.Testerillä kuitata vika pois jos valo palaa jatkuvasti luonnollisesti bägit kunnos.

juhuli10
-
Viestit: 11
Liittynyt: 2.7.2005 8:48

ViestiKirjoittaja juhuli10 » 25.2.2006 10:39

Kun on itse nähnyt kuinka nuo bägit mosahtaa niin ajatus on ettei se todellakaa räjähdä mistää pienestä mällistä eri asia ku on todella tarvis paha kolari esim.
asiakkaat on sanonut ettei ne edes huomannu bägin laukeamista ku on jysähtänyt pahoin.

M K
-
Viestit: 88
Liittynyt: 13.9.2005 12:51

ViestiKirjoittaja M K » 25.2.2006 11:19

eipä kyllä muuten huomaa kuin että on vähän aikaa vintti sumeena. golfin keula lyheni 30cm.

h@b@/HT-Tune
-
Viestit: 190
Liittynyt: 24.7.2003 14:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja h@b@/HT-Tune » 25.2.2006 11:19

golffi on 95 MK3. Se ei ole minun vaan kotiväen auto. Pitääpä katsoa onko se pistoke oikeanlainen. Turvavarusteisiin ei aina tahdo päästä tuolla vag-comilla, riippuu autosta pääseekö vai ei. Uudempiin A4 audeihin ainakin pääsi kaikkiin käsiksi.

h@b@/HT-Tune
-
Viestit: 190
Liittynyt: 24.7.2003 14:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja h@b@/HT-Tune » 28.2.2006 13:53

Nyt valo kuitattu pois.. oli vikakoodi muistissa airbageissä ja siksi paloi se valo.. ei ollut mainintaa vagcomissa 10 vuoden huollosta :)
Supply voltage low.. eli ollut joskus liian alhainen jännite ja siitä luultavasti heitti tuon herjan..

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 28.2.2006 13:59

missä kävit kuittaamassa ja minkähintainen operaatio?

Nanten
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.2.2006 12:30

ViestiKirjoittaja Nanten » 28.2.2006 15:04

Eikös toi onnistu ihan merkkiliikkeessäkin pikahuollon puolella sillä että polttelet tupakin asentajan kanssa ja höpötät paskaa. tökkää pihan kii ja kuittaa vian :) yksinkertaista.

e: Tai näin ainakin meillä :P

EsaT
-
Viestit: 318
Liittynyt: 18.7.2004 17:44

ViestiKirjoittaja EsaT » 28.2.2006 19:41

Tuo kuittaus onnistuu myös ilmaisella vagcomilla.

h@b@/HT-Tune
-
Viestit: 190
Liittynyt: 24.7.2003 14:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja h@b@/HT-Tune » 28.2.2006 19:52

omalla läppärillä ja vagcomilla tuo onnistui..

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 28.2.2006 20:12

Supply voltage low... kaverilla oli -96 passatissa sama homma, vikakoodin kuittaamalla alko taas toimimaan normaalisti.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 28.2.2006 20:27

itellä vaan ei syty toi airbagin valo kun laittaa virrat päälle,mutta luulen että on vaan polttimo rikki.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 13.3.2006 19:42

no niin kävin kattomas ja polttimohan sielä on rikki. No aloin kattomaan tota hommaa niin siihen ei saa vaihdettua noin vaan tota polttimoa vaan sen kanta on juotettu kiinni ja polttimoa ei saa irti erikseen siitä kannasta. Eli joutuu ostamaan sellaisen polttimon tai koko airbag/abs valo hässäkän..

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 23.3.2006 14:09

No nyt on polttimo vaihdettu ja valo vilkahtaa kun virrat laittaa päälle:) Ei pitäisi nyt tuosta katsastuksessa pompahtaa:)

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 28.3.2006 20:35

Eipäs nuolaista ennen ku tipahtaa:( Eli nyt valo syyttyy kun on hetken ajanut tai sitten heti starttauksen jälkeen:( Mikä vois olla vikana??

JyriN
-
Viestit: 178
Liittynyt: 13.7.2004 10:30

ViestiKirjoittaja JyriN » 29.3.2006 9:40

Ha haa! Tutta juttua. Eli todennäköisesti vika on vaan joku löysä liitos tai hapettuma tai johto rikki tms "hetkellinen vika", jonka edellinen omistaja on "korjannut" lampun "sammuttamalla" (lue: rikkomalla tms) ja taas on menty vuosia huolettomasti tai saatu auto myytyä tietämättömälle (ostajan pitäis kait opetella ohjekirja ensin ulkoa että osais kaikki merkkivalot ja tingeltangelit tarkistaa?).

Kannattaa ne vikakoodit lukea ihan ensitöikseen ja siitä sitten päätellä mistä lähtee vikaa etsimään. Huom. jos autossa on bägien lisänä esim. turvavyön kiristimet niin nekin kuuluu samaan järjestelmään.
Viimeksi muokannut JyriN, 29.3.2006 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juppa
-
Viestit: 44
Liittynyt: 17.12.2005 0:45

ViestiKirjoittaja Juppa » 29.3.2006 10:40

Mulla oli golfissa sama vika, eli airbagin valo jäi palamaan. No ei muuta kun huoltoon vikakoodia lukemaan, siellä oli muistaakseni että "vastus liian suuri, kuljettajan puoli, satunnainen", vika nollattiin eikä se sen jälkeen ole jäänyt palamaan. Aikaa tästä on ehkä 1-2kk

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 29.3.2006 16:24

Mä ajattelin kans jotaki tollasta vikaa että joku ei yhdistä tms.. Ostin auton liikkeestä ja vanha omistaja oli vetäny koko johdon liittimestä irti että ei valo palaisi:) Ei mua muuten haittaa,mutta katsastusta varten pitäis olla kunnossa:) Voikohan noita vikakoodeja lukea jossakin muussa autokorjaamolla kun merkkiliikkeessä? Ei vaan kiinnosta mennä merkkiliikkeeseen vaikka se luetuttaminen tuskin kallista on:)

JyriN
-
Viestit: 178
Liittynyt: 13.7.2004 10:30

ViestiKirjoittaja JyriN » 30.3.2006 9:12

Vikakoodit voi lukea kaikkialla mistä vaan sopivat diagnostiikka-vehkeet löytyy (huom. auton malli ja ikä -> diagnostiikkaliitin vaihtelee). Monilla pikkupajoillakin noita laitteita nykyään on, ja autosähköliikkeillä jne, ja tietnkin tuo onnistuu myös sillä vag-comilla, ni ei tarvii mennä mihinkään pajaan eikä liikkeeseen! Joskus ovat merkkilliikkeissäkin lukeneet niitä vikakoodeja ilmaiseksi, toisinaan siitä joutuu 10-15 euroa kärsimään (nyrkkipajassakin).

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.4.2006 20:56

No niin ja laiska kun olen niin en jaksanu luetuttaa vikakoodeja. Menin katsastukseen ja ainut vika oli että airbag valo jäi palamaan. Otin ennen katsastusta sen johdon irti mutta inssi huomas sen:D No pitää joku päivä käydä nollaamassa vikakoodit ja viedä uusinta tarkastukseen:)

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 20.4.2006 16:13

kävin tänään kysymässä noita vikakoodien lukua niin oli aivan sika kallista Ad autokorjaamolla 40€ ja seinäjoen käyttöauto (vw) 57€. Yritän ettiä vielä jos löytyis joku kohtuu hintainen:)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 20.4.2006 16:39

Yks veikkaus on että spiraali ratin takaa sökö, aika yleinen vika noissa Golffeissa. Eli se rinkula, joka välittää kontaktin ratista ohjauspylvääseen. Muistaakseni omaan Ventoonikin se vaihdettiin. Ja ei, en muista mitä maksoi.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 20.4.2006 18:51

No niin nyt on vikamuisti luettu. Vika ei nollaannu koska se on kokoajan päällä:( Eli herjas apukuskin turvatyyny "laukaisin sensori" onko kenelläkään ollut samaa vikaa?? Mitä maksaa korjaaminen?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 21.4.2006 21:21

Tietääkö joku missä toi laukaisin sensori on? Onko se edes kabiinissa? Ite luulen että se on se "osa" joka tunnistaa törmäyksen josta bägi laukeaa. Jos joku tietäis niin vois alkaa kattelemaan että mikä sitä vaivaa.
Viimeksi muokannut Arska, 6.6.2006 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 22.4.2006 0:33

Kolmosgolfissa ei käsittääkseni ole muualla niitä kiihtyvyysantureita kuin siellä ohjainlaitteen sisällä. Niistä taas ei ota erkkikään selvää... joskus sellainen ollaan purettu, ja siellä on muistaakseni jotku sellaset liikkuvat kuulat tjms, joka tarpeeksi kovaa iskeytyessään sitten luo kontaktin ja laukaisee bagin.

Muistelisin kyllä että sama anturi laukaisee molemmat bagit (eli molemmat etubagit laukeaa aina samaan aikaan), eli ennemmin epäilen jotain muuta vikaa kuin itse anturia. Voin toki olla väärässäkin.

Se ohjainlaite on siellä auton ohjaamossa, keskitunnelin päällä ihan tuliseinän vieressä.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 22.4.2006 21:38

No nyt pitäis tietää että mihinkä kuuluu golf III:ssa ne releet etupenkkien ala?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 22.4.2006 21:41

Oletettavasti ovat penkinlämmittimien releet, noin on ainakin kakkosgolfissa. Pitäisi kuulua napsahdus kun penkinlämppärin laittaa päälle.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 23.4.2006 14:01

^ Kyllä ne ovat penkinlämmittimen osia.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 23.4.2006 18:09

Kolmos korisen airbagit ovat melko yksinkertainen systeemi. Keskusyksikkö keskitunnelin päällä ja kiihtyvyys anturi siellä sisällä.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 23.4.2006 19:19

Mitenkä vaikee niihin on päästä käsiksi? Joutuuko purkaamaan puoliautoa vai?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 25.4.2006 17:43

Vika löytyi vihdoinkin ja maksoi 0€ :) Eli aloin purkaamaan kojelautaa apukuskinpuolelta niin että bägi näkyi ja painelin sen liittimiä paremmin kiinni ja yllätys yllätys virrat päälle--->valo syttyy ja sammuu noin 3sekunnin päästä:) Eli liitos vika oli kyseessä. Jäin vaan ihmettelemään että kumma kun ei tarvinnu vikakoodeja lukea että olisi nollaantunut,mutta hyvä tietenkin näin:)

diamesiss
-
Viestit: 43
Liittynyt: 2.5.2006 19:38

ViestiKirjoittaja diamesiss » 5.6.2006 20:56

mulla on 95 gti golffissa semmonen juttu että bagin valo ei vilahtanut kun laittoi virrat päälle, no tutkin niin poltin oli rikki, vaihdoin uuden ja nyt se syttyy, palaa vähän aikaa ja sammuu sitten, mutta syttyy hetken päästä uudelleen, voiko tälläsessa olla tosta häiriövalon kuittaamisesta kyse niinkun joku mainitsi? Vai mitä muuta siinä voisi olla?
ja onko tuo häiriövalojen kuittaaminen vain uudemmissa malleissa?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 5.6.2006 21:42

^Sitä et saa oikein muulla selville kun käyt luetuttamassa ne vikakoodit. Maksaa tosin jotain 0-60€ että kannattaa kysellä monesta paikkaa tota hintaa. Siihen voi vaikuttaa se että jos on akku joskus mennyt tyhjäksi niin se jättää bagille vikamuistiin herjan,mutta en lähde enempää arvailemaan.

diamesiss
-
Viestit: 43
Liittynyt: 2.5.2006 19:38

ViestiKirjoittaja diamesiss » 5.6.2006 23:13

juu akku oli tyhjä / rikki ja vaihdoin uuden, no kai se on mentävä kynittäväksi taas

Jarmo
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja Jarmo » 6.6.2006 14:13

Ymmärsinkö oikein, että jos on akku tyhjä tai vastaavasti akun piuha pitkään irti, niin sen takia airbagin merkkivalo syttyisi palamaan, kun seuraavan kerran laittaa virrat päälle?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.6.2006 14:19

Taitaa olla enempi seurausta alhaisesta akkujännitteestä. Ei siis kokonaan puuttuvasta jännitteestä...

diamesiss
-
Viestit: 43
Liittynyt: 2.5.2006 19:38

ViestiKirjoittaja diamesiss » 8.6.2006 19:03

taitaa olla kallis auto, kuulemma näytti koneella katottuna että molemmat bagit rikki..pahimmassa tapauksessa menee se 800e + työt kuulemma.

taitaa olla mun ensimmäinen ja viiminen tuontiauto, muuta ole kun vikaa. Auton hakijalle tuli ilmeisesti kiire löytää joku auto ja otti vaan jonkun, kori on kyllä hyvässä kunnossa, mutta tekniikka kusee pahasti..tänään käytin nokkahihnan vaihdossa niin ne siellä huomas että ilmanputsarin suodatin oli puhki ja ihan paskanen --> tulpat vaihtoon koska ne oli ihan nokiset. Eipä tullu aiemmin katottua, tosin eipä se ole ajossa minulla ollutkaan vielä.
mitäs kaikkea tuosta puhdistimesta voi muuten seurata?
imenyt suoraan kaiken paskan sisään

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 12.6.2006 21:47

Hmm.. Nyt ilmeni että ei se vika ollutkaan missään liittimissä:) Tänään laitoin radion päälle autos ku olin pihalla ja se oli päällä jotain pari tuntia. No ajattelin että kokeillaanpa nyt että jääkö valo palamaan kun laittaa virrat päälle. No tottakai se jäi päälle. No hetken siinä taas mietin että mitä helvettiä taas.. Silloin ku räppäsin niitä airbagin liittimiä niin mulla oli akku lataukses,eli laitoin myös nyt. Kävin sitte aina välillä koittamas että vieläkö jää valo palamaan. No valo jäi palamaan ja akku oli ollut latauksessa noin puoli tuntia. Sitte otin laturin irti ja laitoin auton käyntiin ja annoin käydä noin 2 minuuttia,jonka jälkeen sammutin ja kokeilin laittaa virrat päälle ja avot taas toimii niinku pitääkin. Eli mikä tos jutus ku ei tarvinnu vikakoodeja taas lukea jos siinä olis ollu se alhainen jännite,josta se joillakin on jättänyt ton valon palamaan.. En keksiny muuta syytä ku että mun akku on 55 ampeerinen,onko se liian pieni VR6:seen? Minkälaisia akkuja teillä muilla on? Niin ja se akku on alle vuoden vanha.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.6.2006 22:18

Varmaan ampeerituntia. Ampeerilukema varmaan yli kolme sataa.

Kyllä melkein akku kun akku toimii ehjänä ehjässä autossa ilman vikatiloja.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 12.6.2006 22:32

^sori en oikein tajunnu tota sun alempaa tekstiä. Ei ollu ampeerilukema yli kolme sataa ku oli jotaki 250 kieppeillä.
Viimeksi muokannut Arska, 12.6.2006 23:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Texel
-
Viestit: 136
Liittynyt: 3.7.2004 20:29

ViestiKirjoittaja Texel » 12.6.2006 22:54

8 tappisessa gti'ssä 45Ah akku ja ei oo bägin valo palanu, kun kerran. Sekin meni ohi uudelleen käynnistämällä.

JyriN
-
Viestit: 178
Liittynyt: 13.7.2004 10:30

ViestiKirjoittaja JyriN » 13.6.2006 9:34

Hmm... Voiskohan tuossa akkuun liittyvässä oireilussa olla kyse bägien omien akkujen "loppumisesta"? Eli airbägeillä pitäis olla oma akku (akut), joiden varassa bägit toimivat vielä ~vartin vaikka auton oma akku olisi pelistä pois. Nyt kun ilmeisesti "usein" tyhjennät/irrotat sitä auton akkua niin voisi olettaa bägien akkujen tyhjentyneen myös aika usein, ehkä niillä alkaa olla tunnit täynnä ja siitä johtuen sitten tuo valo ilmoittaa viasta... Tää on ihan tällästä omaa pähkäilyä...

P.s. Kannattaa silti muistaa tuo bägien laukeamismahdollisuus vielä jonkun aikaa akun irrottamisen jälkeen, ennenkuin menee räpelöimään niitä liittimiä tms...

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 13.6.2006 16:04

Siis ei se akku menny eilen edes tyhjäksi vaan lähti hyvin käyntiinkin. Tänään aamulla taas sama homma eli auto käyntiin,valo jäi palamaan. Sitte sammutin auton ja uudestaan käyntiin ja valo sammui:( Taidan kokeilla ladata akun nyt ihan täyteen ja jos se sitte toimii niin sitte vika on auton akussa:)

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 13.6.2006 20:45

En sitte tiedä taas.. Latasin akkua noin puolituntia ja akunkengät irti,mutta kyllä se valo jää palamaan taas.. Seuraavan kerran ku saan ton niin että se ei enää pala niin en kuuntele enää musiikkia niin että auto ei ole käynnissä.. Niin voiko toi akun ampeeritunti luku vaikuttaa tohon? Olis kiva tietää että minkä kokoisia akkuja muilla on VR6:sissa..

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.7.2006 18:26

No niin,latasin akun noin 2 viikkoa sitte ja valo ei oo enää sen jälkeen palanut. On aika outo homma,mutta jotenki akkuun tuo liittyy.

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja peke99 » 30.7.2006 17:18

Omassa -96 TD ventossa alkoi ensin öljyvalo vilkkumaan tasaisesti parin sekunni välein, sitten alkoi airbag ja abs valo temppuilemaan, seuraavaksi alkoi kierrosten seilailu yms sähköhäikkä.
Vika oli laturin kyljestä lähtevässä liittimessä (2 johtoa), josta toinen johto oli murtunut ja sen takia ei akku saanut täytettä. Äkikseltään katsottuna liitintä ei saa ehjänä purettua (?), mutta vika "korjaantui" kun käänsin johdot uuteen asentoon ja nippusiteellä kiinni, ettei pääse heilumaan.. hyvin on mennyt puolisen vuotta ilman häikkää.

Arska: Ostin auton liikkeestä ja vanha omistaja oli vetäny koko johdon liittimestä irti että ei valo palaisi:)


Liikkeestä ostetulla autolla on lain takaama 6kk virhevastuu (joissain tapauksissa pidempikin) vaikka autolle ei olisi annettu minkäänlaista takuuta.
Asiasta tarkempi selonteko kuluttajaviraston sivuilta. Sivuolta löytyy myös PDF dokumentti minkä voi printata pihalle. Ja tuo virhevastuuhan pätee pitkälti kaikkeen kaupasta ostettuun, yksityiseltä ostettu tavara onkin sitten jo ihan eri juttu.

http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6476&lmf=6541&id=6541&mode=readdoc

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 30.7.2006 19:34

^Se ei mee ihan noinkaan toi kuluttajasuoja juttu. Otin yhteyttä liikkeeseen kun oli kansipahvi paskana. Virastosta sanottiin että liikkeellä ei ole vastuuta kun auto on yli 10v vanha ja yli 200tkm ajettu. Tuli autoon liikkeen 3kk takuu,mutta enhän mä noita vikoja ymmärtäny silloin kattoa:(

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja peke99 » 31.7.2006 0:20

^ Kaveri osti muistaakseni -90 vuotisen jeep cherokeen autoliikkeestä. Parin-kolmen kuukauden jälkeen tuli katsastusreissu eteen.. noh tarkastelussa huomasi, että peltiä puuttuu ja paljon. Edellinen omistaja oli paikannut jesse-teipillä ja muovipussilla reijät... Ei muuta kun autoliikkeeseen avautumaan. Aluksi kyseltiin "annettiinko autolle takuu", no ei annettu. Lopulta kun selviteltiin asioita, niin liikkeen edustaja tarjosti (joutui tarjota) kaupan purkua, vaihtoautoa tai korvausta vaurioista. Raha kelpasi, joten hitsattiin itse paikat kuntoon ja kyllä se siihen rahaan kannattikin.

Tässä yksi kohta mikä mainitaan nimenomaan käytetyn tavaran kaupasta:
Ostajan on näytettävä virheenolemassaolo eli se, että tavara poikkeaa sovitusta tai siitä, mitä ostajalla on ollut perusteltua aihetta edellyttää. Jos tavara osoitetaan virheelliseksi ja virhe on ilmennyt kuuden kuukauden kuluessa tavaran luovutuksesta, ostajan ei tarvitse osoittaa sitä, että tavara oli virheellinen jo luovutusajankohtana.

Jos lueskelet tuon PDF dokumentin, niin sielä on mainita myös käytetyn tavaran kaupasta ja itse sen ymmärsin, että myyjä vastaa, oli ikä mikä tahansa.

Vähän menee topicin sivusta, voisi tälle vaikka uuden topicin keksiä.. juttuja asiasta varmaan piisaa monella.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 3.1.2007 17:18

Eli taas valo kummittelee,mutta nyt on vag-com.. Mitä tämä vikakoodi tarkottaa ja miten korjata?

Control Module Part Number: 1H0 959 656
Component and/or Version: AIRBAG IS 55 V00
Software Coding:
Work Shop Code:
1 Fault Found:
00589 - Airbag Igniter 1: Passenger Side (N131)
32-00 - Resistance too High

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 13.2.2007 16:37

Täältä löytyy seuraavanlainen Airbag-vika: Audi 80 1,9tdissä palaa airbag valo aina käynnistyksen jälkeen noin 3 minuuttia. Sammuu sitten aikanaan. Airbag vikakoodeja löytyi:
-00532 Supply voltage B+ 07-10 Signal to Low Intermittent
-01025 Trigger for Onboard Diagnostic Lamp Open or Short to Ground Intermittent.
Ehdotuksia mistä lähteä vikaa paikallistamaan?

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 14.2.2007 22:03

mites muuten uskaltaako tota mun boraa lähtee airbagin vikakoodia ite vagcomilla poistaa kun se herjaa jostain vuosimalleista ja yhteensopivuudesta. ilmeisestikin voisi olla toi sama vika mulla että jännite liian alhainen kun akku oli aivan loppu tossa kovilla pakkasilla..

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 17.2.2007 11:37

vastauksia???


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa