Audi a4 moottorit vertailussa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

Audi a4 moottorit vertailussa

ViestiKirjoittaja härdelli » 10.2.2006 23:35

Yritin kovasti hakea mutta hakutoiminto ei löytänyt mitään näihin moottoreihin viittavaa.. (en tajua mitä muka painan väärin) Elikkä, olen katsellut A3 audia 1,8t motilla ja nelivedolla varustettuna hienot virityssuunnitelmat mielessä. Hinnat tahtoo pyöriä tuolla kahdessa kympissä. Tulin sitten katsoneeksi mitä vastaavalla motilla varustettu A4 maksaa ja p**kele se maksaa parhaimmillaan vain 12000€. Aaneloseen vaan olisi tarjolla tuon 1,8t motin lisäksi myös 2,6 ja 2,8 v6 moottorit (joista jälkimmäinen tuottaa käsittääkseni vaparina saman kuin 1,8 ahdettuna)ja heräsi tällainen ajatus että jos ostaisikin vaikkapa tuollaisen 2,8 litraisen v6:n ja ahtaisi sen kaikkien sääntöjen puitteissa. Tehotulos olisi varmasti isompi kuin a3 1,8t tehdaskunnossa ja hinta voisi jopa liikkeessä asennettuna olla halvempi kuin samanikäinen a3!! Mitäpäs on porukat täällä mieltä noista moottoreista, mikä olisi paras lähtökohta virityksille? 1,8 tehdasturbo vaiko 2,6 tai 2,8 v6??

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 11.2.2006 9:29

luulenpa että paljon vähäsemmillä selittelyillä selviät katsastuksesta kun lastutat tuon 1.8teen, vaihat ahtimen, suuttimet, putkiston ja kuulerin kun että rupeat tuota vinkkeliä ahtamaan ja osia joudut hankkimaan paljon isommalla rahalla plus että se vapari kuutonen on korkeampi puristeinen kun tuo 1.8t joten voimaa ei konetta avaamatta ja puristusta muuttamatta paljoa lisätä. Mainituilla 1.8t piristeillä pääsee helposti n.250 hp tietämille

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 11.2.2006 10:58

Ok. Tuolla sanottiin toisellakin foorumilla suoraan että unohda ne kutoset. Kuinkas pitkälle ton 1,8 koneen saa viritettyä ?? Sanoit että helposti pääsee tohon 250hv asti mutta mites siitä eteenpäin? Eli kuinka paljon näistä on otettu irti? Kestääkö vakiosisuskalut tuohon 250hv asti?

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 11.2.2006 12:45

Kun virittämiseen ryhtyy kannattaa varautua sit kanssa pahimpaan (motin laukeamiseen) - eli pörssin on syytä olla kunnossa. Pelkkä lastu on huokea ja loppupeleissä ehkä ainoa järkevä virityskeino. (Näin jälkikäteen ajatellen :) )

Kun aletaan vaihtamaan enempi osaa niin kustannukset alkavat tavalliselta tallaajalta karkaamaan käsistä.
esim. turbo 1k, putkisto täyd. 1,1k, ohjelmamuutos+tulpat+bensanpaineet tappiin 0,3k , kytkin 0,5k = yht. n.2800e + muut epäm. kulut joita ei muista.
Halvemmallakin pääsee mut tää on omakohtainen saldo.

Tämän jälkeen vasta alkoivat ongelmat....

MMM
-
Viestit: 115
Liittynyt: 6.5.2005 1:00

ViestiKirjoittaja MMM » 11.2.2006 20:03

Katteles tuolta http://www.autospeedperformance.com/aud ... /GT25R.htm
hommaat samantien sen 2.7 biturbon

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 12.2.2006 12:12

noi 2,7biturbot on vähän kalliita.. Mutta jos vuosimallista tinkisi muutaman vuoden niin 2,2t S4 alkaa vaikuttaa enemmän kuin houkuttelevalta 1,8t aanelkkuun verrattuna. Tiedän että toi 1,8 motti on hyvä mutta mitenkäs toi 2,2 sitten? Kannattaisiko ottaa tuollainen S4 mieluummin. Ei ole ihan jokapäiväiseen ajoon tulossa mutta enemmän kuitenkin kuin vloppukäyttöön.

Pakko kysyä vielä yhdestä veemotista eli tuosta 4,2 litraisesta. Kannattaako edes harkita vai saako saman tuomion kuin noin kutosmoottorit?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 12.2.2006 21:14

Kestävä moottori on 2,2 litrainenkin. S4:sta jos olet ostamassa niin ehdottomasti tuolla viitoskoneella.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 13.2.2006 16:24

Onkos toi 2,2t S4 kuinka tappiinsa viritetty eli löytyykö sieltä vielä paljonkin "piilopolleja" lastulla? Entä onko se kuinka viritysystävällinen jos siihen sitten vaihtaisi isompaa ahdinta ja cooleria yms. ? En suinkaan ole heti sitä atomeiksi pistämässä mutta haluaisin vain tietää jotain todellista sen potentiaalista. Minkäsorttinen neliveto siinä on (jako). Mitä heikkoja kohtia löytyy esim. vaikka 93' S4:stä ? Eikös noissakin jo sinkitty kori ole?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 13.2.2006 17:30

2,2 viitosesta saa lastulla 260-280 hevosvoimaa lastusta riippuen. Virityspotentiaalia on vielä senkin jäkeen.
Neliveto on jatkuva ja jakosuhde vaihtelee 25-75 75-25 välillä.
http://www.audiclub.fi/audifinns/
Ja tuolta löytyy noihin kysymyksiin lisää vastauksia hakua käyttämällä.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 14.2.2006 12:51

Joo täytyypä katsastaa toi audiclub. En ollu edes tietonen sellasesta kun kaikki aina ohjaa kyselemään VAGeista tälle foorumille

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 17.2.2006 10:41

juu onhan se 2.2 ihan kiva mutta se <--94 A6/100/200 on koriltaan hieman vanhahtava ja isokin... mielipide vaan...
Tosiasia on ettet saa ilmaseks mitään ja kun tehoa halutaan ainavaan enemmän ja enemmän niin tottakai siinä rahaa palaa, lähtökohdiltaan tuo 1.8 ois mielestäni kuitenki parempi kohde virityksille ja palikoitakin löytyy toiseen tapaan.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 17.3.2006 23:57

Ei se haittaa jos on ikää kertynyt. Turhan suuri tuo kyllä on rälläysautoksi. S2 vaikuttaa päivä päivältä houkuttelevammalta. Motista kyllä väitän että 2,2 tarjoaa enemmän mahdollisuuksia kuin 1,8 vaikka onkin vanhempi. Bolt On - vaihtoehtoja tosin ehkä on vähemmän.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.3.2006 0:18

Joo paremman potentiaalin tarjoaa tuo 2,2 kone. Tuntuu tuohonkin löytyvän aika hyvin tuota bolt-on osaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa