golf II vaihdelaatikko?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

sake
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 2.2.2006 22:00

golf II vaihdelaatikko?

ViestiKirjoittaja sake » 2.2.2006 22:16

Mistähän mahtaisi löytää purkukuvan golf II gti:n vaihdelaatikolle, malli taitaa olla 2y?

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 2.2.2006 22:33

Englanninkielisestä Haynesin korjausoppaasta ainakin. Kirjastosta etsimään.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 2.2.2006 23:36

Merkkiliikkeestä pitäs saada ilmaseks! Ainaki Kokkolassa saa!

Rauno
-
Viestit: 66
Liittynyt: 23.9.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Rauno » 3.2.2006 0:12

http://etka.auto2.ru/vw/GOSY/1986/67/51/

Tuossa jotakin. Kerro tarkemmin. VM ym.

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 3.2.2006 15:57

Jetassani vissiin ko. laatikko, joten kysyn samassa threadissa.

Missä sijaitsee vaihdelaatikon oma huohotusletku? Mulla on nyt jo toinen kerta ku oikea puolen stefa lähtee kävelemään, joten vissiin huohotin on tukossa.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 3.2.2006 16:20

^ Eikös se vaihteiston huohotus ole siinä laatikon päällä, pieni putkenpätkä ja päässä hattu? Esim. alla olevassa kuvassa nrot 30 ja 31.

Kuva

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 3.2.2006 16:33

Oo'on, melkein voisin veikata että vika on jossain muualla kuin siinä huohotuksessa. Ei tuo loota nyt muutenkaan niin tiivis ole, eikä laatikkoon nyt normaalisti paljoa painetta kerry.

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 3.2.2006 17:30

Se huohotus oli merkkikorjaamon ehdotus, ku kyselin stefan kokoa. Mikä tuon vuodon voisi aiheuttaa...? (vaikkei vissiin öljyjä koskaan saa kunnolla pysymään VW:n laatikois)

Eli molemmat kerrat on oikean puolen stefalta ruvennut vuotamaan. Nyt en ole ottanut vielä irti, mutta veikkaan että stefa siellä on päin jotain.

ouzo
-
Viestit: 914
Liittynyt: 7.8.2003 0:13

ViestiKirjoittaja ouzo » 3.2.2006 18:55

(vaikkei vissiin öljyjä koskaan saa kunnolla pysymään VW:n laatikois)

Pysyvät niin pitkään, ennen kuin vaihdetaan.

10 vuotta sitten kesällä alkoi vuotamaan toinen stefa välillä vaihdelaatikko-vetonivel. Toisella puolella oli punainen ja toisella musta. En muista kumpi oli vuotava, mutta molemmat tuli vaihdettua jomman kumman väriseksi. Se väärän värinen oli kuulemma huonompi vaihtoehto. Jos en väärin muista, niin mustat sinne vaihdettiin. Sen jälkeen (200tkm) ei ole vuotoja ilmennyt.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 3.2.2006 21:36

Tuossa mulla oli mustat tiivisteet ja 200tkm kohdallahan se leipoi kiinni kun öljyä oli enää litra. Myös varaosa-aski vuotaa jo rutkasti, voisin veikata ettei tälläkään paljoa yli 200tkm ole ajettu.

No kaipa tuo vanha loota uusilla osilla ja tiivisteillä höystettynä täytyisi hilata paikalleen taas joskus keväämmällä...

sake
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 2.2.2006 22:00

ViestiKirjoittaja sake » 6.2.2006 15:58

Semmosta oisin vielä kysynyt, että onkohan noissa tasauspyörästöissä eroja? Eli passaisiko tommosesta 1,8 cl:n vaihteistosta (malli 4t vm.87) tasauspyörästö tohon gti:n laatikkoon(mallia2y vm.86)?

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 25.2.2006 10:43

Minkä kokoinen on Jetassa oikean puolen vetonivelen stefa? onko 48-62-7?!?

Hittoku se vuotaa jo kolmatta kertaa, muttei muista koskaan kokoa... (nivel näyttää hyvältä, joten tiedä miksi rupeaa vuotamaan)

Eikö stefa laiteta kuitenkin niin tässä tapauksessa, että stefan jousipuoli tulee laatikon sisälle päin?

Vielä sellaista, että mistä voi johtua, että laatikon etupäässä oleva ruuvi vuotaa myös? (se kaksiosainen ruuvi, jossa messinki sydän) (katkeaa ilmeisesti hätätäpauksessa vapauttaen pyörät)

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 26.2.2006 19:35

No rupesi laatikko toistaiseksi pitämään. Mutta se ruuvi vuotaa... Se on selvästi löysällä, mutta kun sitä kiristää, niin ei pakki mene enään päälle...? Kuinkas siitä sitte vuotoa estää?

Laatikon malli on ilmeisesti 084...? Epäilen tuon stefan kans, että huohotusputki olisi tukossa, mutta eihän sitä putkea näy tässä mallissa ollenkaan...

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 26.2.2006 19:41

Omassa golffissa aikanaan auttanut muuta kuin vaihtaa tasauspyörästön poskilaakerit, kun aina vaan vuoti. Mutta siihen se vuoto sitten loppui. Oli laakerit hieman kulunut.

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 1.7.2006 22:27

Nostetaas ylös tätä.

Eli vetonivelet on nyt pitänyt, mutta öljy tulee ulos vaihtajan juuresta!?!? WTF!

Eli siinä on kans pieni stefa. 1 000 000$ kysymys kuuluukin, että saako tuon stefan vaihdettua ilman laatikon purkua?

PunaGolf
-
Viestit: 28
Liittynyt: 11.9.2010 17:17

ViestiKirjoittaja PunaGolf » 8.7.2013 19:07

Kuka sai dollarit?

JiiJii
-
Viestit: 30
Liittynyt: 3.1.2007 15:28

ViestiKirjoittaja JiiJii » 1.8.2013 14:20

Painiskelin joskus tai kai painiskelen edelleen saman ongelman kanssa. Marmorilta sai kyllä huulitiivisteen jonka kai saa ulkokautta paikalleen.

Taitaa olla lootakohtasia eroja, mutta omassa alkupään 1.3:sessa tiiviste on sellasessa messinkirungossa kiinni, jonka saa kyllä laatikosta irti sen ollessa paikallaan... Mutta vanha tiiviste ei tule kyllä mitenkään järkevästi tuosta messinkiosasta pois..

Joten marmorilta haettu tiiviste on suht rumasti "paikallaan" ja sen tiivistämistä ja paikallaan pysymistä on yritetty parantaa wurthin kaksikomponenttisella mustalla liimalla, jonka tarkempia tietoja en nyt googlettamalla löytänyt.

Tämä viritys on toiminut nyt 3 vuotta ja harvakseltaan ajettuun autoon siis täysin riittävä ratkaisu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa