"Ölsensor - verkstat!" herja käynnistettäessä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Finnhopper
-

"Ölsensor - verkstat!" herja käynnistettäessä

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 29.1.2006 13:59

Ja piippaa kerran. Samalla välkyttää keltaista öljykannun kuvaa. Poistuu hetken päästä sitten tulee vielä uudestaan tuo "ölsensor verkstat!" teksti ja piippaa uudestaan kerran. Manuaali ei kerro juurikaan mitään muuta kuin että keltainen väri on "ei niin välitön paha" ja punainen sitten "älä aja" noista herjoista/varoitusvaloista. Öljyä on reilusti. Tarkennetaan vielä sen verran että tuo herja tulee jo heti kun virrat kääntää päälle.

VAG-COM ei anna moottorilta mitään vikakoodia. VC:ssä näkyvät Engine, Engine II ja Engine III, en saanut yhteyttä kyllä kuin vaan tuohon Engine moduuliin. Onkos noihin muihin edes pääsyä rekisterlimättömällä versiolla vai onkos IV Golfissa noita moduuleja ollenkaan.

Searchillä katellessa vastaavanlaisia on ollut öljynpainekellon takia, liian öljymäärän takia ja maadoitustakin joku epäili. Jos tätä lukee joku samanmoista oiretta kokenut niin jäikö vikakoodeja?

Olen kyllä ajanut tuon herjan jälkeen reilun parisataa km:ä... vieläköhän tolla uskaltais ajella vai pitäiskö parkkeerata VW-liikkeen pihalle samantien?

Una
-

ViestiKirjoittaja Una » 29.1.2006 17:35

Vikailmoituksen perusteella öljymäärää valvova sensori on rikkoutunut. Ei vaikuttane auton toimintaan, kunhan huolehdit että koneessa on öljyä aina tarpeeksi.

Tuo varoitusvalo syttyy normaalisti kun öljynpinta on reilusti alamerkin alapuolella. Tai näin oli ainakin 1.4 litraisella moottorilla varustetussa Golf IV:ssä.

Teukka
-

ViestiKirjoittaja Teukka » 29.1.2006 17:57

Kato onko öljyä tarpeeksi.Mulla tuo ilmoitus tarkoittaa vaan että lisää vähän öljyä koneeseen.Herja tulee yleensä kun on muutama desi kateissa ja mittatikun alarajalla.
Tapahtuu kerran 15tkm välillä.
Eli ei taida vielä olla se että:"Ajo seis öljyt on lopussa!"

Finnhopper
-

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 29.1.2006 18:20

Mulla on tullut aiemmin toisenlainen herja siitä kun öljynpinta laskee. "Ölstand prüfen" tai jsp ja silloin tuo keltainen kannu jää palamaan. Öljy on silloin suunnilleen alarajoilla ja olen lisännyt. Olisiko tuo sensori siis rikki? Öljyä oli tosiaan vielä lähes täydet kun katsoin tuon "ölsensor" herjan ilmestyessä. No ilmeisesti tuo sensorin vaihto menee VW-huollon hommiksi? Ihmetyttää edelleenkin että vikakoodia ei jää tuosta muistiin.

Teukka
-

ViestiKirjoittaja Teukka » 29.1.2006 20:59

Olis taas mun pitänyt ajatuksella lukea tuo juttu.Taitaa se anturi viasta varoitella.

Finnhopper
-

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 4.2.2006 23:13

Just. Sensori vaihdettu huollossa --> lähdin pajalta, ei rääkäisyä. Seuraavana aamuna virrat päälle ja sama herja. Seuraavaksi kenties johtosarjan vaihto??? Widun widdu ja niinpäin pois...

Finnhopper
-

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 7.2.2006 8:37

Osaako joku kertoa mihin tuo öljypohjalta lähtevä johtosarja tuolta öljysensorilta päätyy? Tulee mieleen että tässä on joku maadoitusvika koska aina välillä herja tulee, mutta ei kuitenkaan aina.

Mikko S.
-

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 25.1.2007 7:17

Onkos löytnyt ratkaisua? Mulla on sama vika eikä viittis vv-auton valohoidosta turhaan maksaa miljoonia.:P LMS:lle vois ehkä viedä jos ne siellä osaa kerran hommansa...

T.Hell
-

ViestiKirjoittaja T.Hell » 25.1.2007 7:37

Kaverillani tuli joku vastaava herja passatissa ja joku osa vaihdettiinkin, mutta lopulta "vika" korjaantui kun otti akun irti joksikin aikaa. Joku muisti tms. nollaantui..??!? Kuitenkaan tuon jälkeen mitään vikailmoituksia ei ole tullut.

Finnhopper
-

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 25.1.2007 8:07

Juu eipä ole muistanut tänne laittaa, mutta oli kuulemma sulakeboksilta mikä on siinä kuskinpuolella niin joku johto irronnut. Sen olivat fiksanneet liikkeessä ja sen jälkeen tuota ongelmaa ei ole kyllä ollutkaan.

Mikko S.
-

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 25.1.2007 8:24

Pitäääpä kokeilla tuota akkujuttua ja tutkia jos jotain piuhoja häröttäis...:P

Jos ei auta niin kai se pitää liikkeeseen kiikuttaa.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”