Mistä vr6 puhalsi öljyt pihalle?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

Mistä vr6 puhalsi öljyt pihalle?

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 21.1.2006 14:08

Nyt tuli semmonen ropleema tuon auton kansa, että öljyö laski allesa. Auto on seissyt nyt kolme päivää kovien pakkasten takia ja viimeisen kerran ajoin autolla kun pakkasta oli noin -20 astetta. Tänään sitten menin pihalle ja otin peitteen auton päältä pois ja huomasin, että auton peitteen etuosa (joka menee siihen puskurin alle) on ihan öljyssä. Vuotopaikkaa rupesin etsimään mutta en löytänyt mieluisaa. Ennen ei ole moista tehnyt joten luultavasti jokin jäässä, mutta mikä?? Autossa ei toimi tällä hetkellä lohkolämmitin.. Konetila ei näyttänyt pahemmin olevan öljyssä ainakaan päältä päin eikä alle mahdu katsomaan mataluuden takia. Onko kellään kokemuksia tällaisista jäätymisistä?

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 21.1.2006 14:22

olisiko huohotin linja voinut jäätyä ja sitten paine rikkonut jonkun tiivisteen tai stefan... tuo oli pelkkä arvaus.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 21.1.2006 14:38

Katoppas onko öljy tikku pompannu ylös.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 21.1.2006 16:08

samaa vikaa täälä eli nyt ku on kovat pakkaset niin verkun alla aika iso öljy läikkä.. On kyllä tiputtanu kesälläkin pikkusen jo.. Luulin että tyhjennys tulpan tiiviste vuoti,mutta ei korjaantunu vaikka vaihdois sen.. Itse epäilen öljypohjan tiivistettä!

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 21.1.2006 17:02

Yksi mikä vuotaa tod. näköisesti on: Öljyn suodattimen jalan vieressä oleva joku öljy loukku? Sinne vaihtaa ne pari O-rengasta niin omassa pieneni vuodot kummasti. Jos ei ole ilmastointia niin ei vaihtokaan kauaa kestä.

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 21.1.2006 17:04

Öljykello ?

Hane_
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.8.2005 19:01

ViestiKirjoittaja Hane_ » 21.1.2006 17:04

Täälläkin pukkas öljyt alle tuossa jokin aika sitten ja tuli huomattua samalla tavalla pressua pois ottaessa. (vaatteet öljyyn)
Sieltähän se jostain alhaalta sen puski ulos ja vähän öljytikusta.
Putsarikotelon sisältä oli jäätyny se huohotinlinja. Poralla tein läpivirtaavan mallin.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 22.1.2006 14:06

Se "öljyloukku" on öljynjäähdytin, minkä sisällä kulkee myös jäähdytinnesteet.
Ja VR-kutosessa ei tietääkseni mene yhtään huohotinputkea ilmanputsarikoteloon...
Hane tais vissiin puhua neloskopastaan?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 22.1.2006 15:14

itellä huomasin kanssa tänään että öljynjäähdyttimen tiivisteet kaipaa vaihtoa, sieltä niitten välistä tihkui öljyä kun laitto kylmänä käyntiin.

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

mistä vr6 puhalsi öljyt pihalle?

ViestiKirjoittaja jtmattila » 22.1.2006 20:09

noi öljynlauhduttimen o-renkaat maksaa vw:llä noin 9€.vaihdoin juuri boraan ko. tiivisteet(lauhdutin on samanlainen),meni ehkä 7min nosturilla.onko öljyt varmasti moottoriöljyä?mulla työnsi viime talvena ohjaustehostimen letkusta jonkun verran nestettä pihalle ekoilla kovila pakkasilla,siis tossa vr6 ventossa.auttoi kun vaihto kiristettävän klemmarin tehostimen säiliöltä tulevaan letkuun sen alkup. tilalle.

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 25.1.2006 1:01

Mulla alko samat oireet, eli vuotaa öljyä tuosta öljynjäähdyttimestä. Eipä siinä mitään, ajattelin että tiiviste vaan vuotaa.

Mutta nyt oli siten jäähdytysnestettäkin kadonnu yli puoli litraa, eli voisko liittyä myöskin tähän öljynjäähdyttimeen, kun jos nesteet kerran kiertää sitä kautta?

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 26.1.2006 22:19

Tietääkö joku että voiko öljy ja jäähdytinneste sekottua jos toi lauhdutin hajoaa?

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 27.1.2006 16:06

eipä moinen mutikka hajoa kuin kovasta iskusta.(ei sisällä liikkuvia osia)

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 27.1.2006 22:20

Eli siis vian on pakko olla tiivisteissä? Eikä nesteet siis voi olla sekaisin?

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 29.1.2006 18:31

ei taida asioilla olla mitään tekemistä toistensa kanssa paitsi jos sulla on nesteet ja öljyt sekaisin niin sitten on kansipahvi entinen.tohon nesteiden katoamiseen on kyllä monia mahdollisuuksia esim.paisuntasäiliönkorkki.

kievarih
-
Viestit: 14
Liittynyt: 1.11.2005 15:55

ViestiKirjoittaja kievarih » 15.2.2006 10:39

tuntuu olevan yleistä. Itselläni saksan tuonti G3 Gti joka lykkäsi myös kovilla pakkasilla öljyt ulos ja rikkoi öljynpaineanturin. nyt menee auto tällä viikolla pajalle, saas nähdä mitä kivaa löytyy.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 15.2.2006 22:11

Itsellä vr6 vuoti kampiaksilan stefa eli sielä apukuskin puolella. Ei oo kova homma vaihtaa,mutta hihnapyörä on sitte työläs ottaa irti jos ei oo siihen tarkoitettua avainta. Kyselin vw:ltä noita öljynlauhduttimen tiivisteitä niin ne alkas nauramaan ja sano että ei sielä mitään lauhdutinta oo.. Katottiin yhden korjaajan kans niin kyllä sinne yhteen paikkaan menee ainakin vesiputkia (se mötikkä siinä öljynsuodattimen oikealla puolella) niin ja jos otatte hihnapyörän irti niin muistakaa vaihtaa uus pultti siihen!! Se kiristetään 100nm+90astetta

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 19:27

Onko muilla ongelma selvinnyt?

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 19.2.2006 19:46

Niin kaverilla on sama homma.. Öljyt tulevat ulos öljynsuodattimen jalan vierestä. Semmoinen valkoinen mötti, jonka päädyssä on pultti. Mikäköhän tuo on ?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 20:07

no täälä on väitetty että se olis öljynlauhdutin,mutta kysyin sitä vw:ltä niin ne väitti että ei se mikään lauhdutin oo. Varaosa myyjä sitä väitti. Katottiin yhen korjaajan kans niin kyllä sinne ainakin vesiputkia menee.. Kiristettiin sitä puolikierrosta niin ei vuoda enää siitäkään..

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 19.2.2006 20:52

Niin, mutta mielestäni siihen ei mene putkea ollenkaan?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 20:58

Mä yritän ottaa tosta huomenna kuvan jos saan digikameran mahtumaan tonne "tilavaan" konehuoneeseen:)

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 19.2.2006 21:32

Ota alakautta ;)

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 19.2.2006 21:51

tämä paljon puhuttu "mötikkä" on öljynlauhdutin.toimii myös lohkolämmittimen yhteydessä öljyn esilämmittimenä.veeärrään lohkolämppärin asentaneet ainakin tietävät että neste kulkee vastuksen läpi tuohon "mötikkään"!ja todennäk.se toimii myös toisin päin eli lauhduttaa kuumaa/lämmintä öljyä!

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 19.2.2006 23:12

Overdrivestä lainasin seuraavaa:
Jääkaapissa sähkömoottorin käyttämä kompressori (K) puristaa jäähdytysaineen höyryä (h) suurempaan paineeseen. Puristuksessa lämmennyt höyry virtaa lauhduttimeen (L), jossa se jäähtyy ja nesteytyy. Sen jälkeen neste virtaa kuristusventtiilin (Ku) kautta pienempään paineeseen ja alkaa kiehua jääkaapin kylmätilassa olevassa höyrystimessä (H). Jäähdytysaine ottaa höyrystymiseen tarvittavan lämpömäärän jääkaapista, jolloin kylmätilan lämpötila laskee. Sitten höyry virtaa kylmätilan ulkopuolelle takaisin kompressoriin ja sama prosessi toistuu uuelleen.

Jääkaapissa on lauhdutin ja tosi kireissä dragstereissa joissa kiihdytyksen aikana vaihdelaatikon öljy muuttuu höyryksi joka pitää lauhduttaa takaisin nesteeksi jottei vaihdelaatikon öljy haihdu höyryn muodossa mittatikun aukosta taivaan tuuliin ja vaihdelaatikosta lopu öljy.


Lisää viilaa, eli se tuskin on myöskään öljynjäähdytin:

Se ei muuten ole jäähdytin vaan lämmönvaihdin. Se auton syyläri on jäähdytin. Jäähdyttimen ja lämmönvaihtimen ero tulee siitä kun lämpöä siirretään nesteeseen.


Toivottavasti joku piti näitä tietoja hyödyllisenä ja hylkää tuon lauhdutin sanan käytön väärässä asiayhteydessä.
Viimeksi muokannut Levis, 19.2.2006 23:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 23:15

no ei ihme että mulle naurettiin vw:llä ku kysyin että onko se lauhdutin:)

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 26.2.2006 20:03

Haettiin öljynlauhduttimeen 2kpl stefaa, jotka olivat yhdessä. Vaihdettiin, homma oli joku 10min homma ja silti tulee ulos öljyä. :(

En tiedä kun vw:n myyjä ei tuntenut koko sanaa lämmönvaihdin, vaan sanan öljynlauhdutin.

Olisiko jossain netissä räjähdyskuvaa kyseisestä kompleksista. Jostain siitä öljynsuodattimen vierestä se vuoto on.

Pakko saada golffi kohta takaisin ajoon :(

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 26.2.2006 20:25

Mulla ne ei taas vw:llä ymmärtäny sanaa öljynlauhdutin:) Mulla tais siitä kohtaa vuotaa kans,mutta kiristin sitä niin tais loppua (koputan puuta)

Vuotaako sulla siitä kohtaa pahastikkin? Mulla oli vaan pari pisaraa maas just tosta "lauhduttimen kohdasta"

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 26.2.2006 21:41

Heti kun auton käynnistää, niin tulee sitten todella hyvin öljyä ulos. Ei pidä yhtään :(

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 26.2.2006 21:47

no perkeles.. Mulla vuotaa taas pahasti apukuskin puolelta ja veikkaan että se johtuu tosta kannen tiivisteestä. No huomenna menee auto remonttiin ja pistetään kuntoon. Koitappa laittaa auto lohkolämmittimeen ja laita sitte käyntiin ja kato että vuotaako silloin..

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 26.2.2006 22:06

Mistä kohtaa apukuskinpuolelta?

Autossa ei ole lohkolämmitintä asennettuna edes, mitä se auttaisi?

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 26.2.2006 23:56

Speedox: Onko tiivisteet öljynlauhduttimeen oikein asennettu? Vuotaako varmasti lauhduttimesta, ettei esim. öljypohjantiivisteestä, öljynpaineantureista, öljynsuodattimen luota?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 27.2.2006 0:24

öljyläikkä on siinä hihnapyörän alla eli kannentiiviste vuotaa. koko toinen moottorin kylki aivan öljyssä.. Ajattelin että jos olis moottori kylmänä ja vähä kankeet öljyt niin pullauttais ne pihalle. tuliko sulla varmasti se lauhduttimen "pultti" kireelle?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 2.3.2006 21:22

joo,vuotaa mullaki nuo lauhduttimen o-renkaat pitää vaihtaa. Mulle on nyt 3 korjaajaa sanonu että se on lauhdutin mikä siinä öljynsuodattimen oikeella puolella on edestäpäin katottuna...

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 3.3.2006 8:07

niin mä taisin jo aikasemmin selvittää...lauhdutin/lämmönvaihdin ota siitä nyt selvää

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 3.3.2006 9:51

Lämmönvaihdin lienee oikea termi kyseiselle osalle, riippumatta "korjaajien" mielipiteistä

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 3.3.2006 22:52

eikö se nyt oo aika sama mitä nimitystä sille käyttää? Lämmönvaihdin tuo ainakin itselle mieleen ilma volkkarit.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 3.3.2006 22:59

^Tuon periaatteen mukaan kaikki ahtimet ovat turboja ja raskaankaluston laitteet rekkoja.

Perus autoasentaja tuskin tietää eroa lauhduttimella tai lämmönvaihtimella. Voisin lyödä vetoa että kaikki tutut asentajat sanoisivat sitä lauhduttimeksi jos se öljyä jäähdyttää.

Ei luulis kuitenkaan olevan niin vaikea uskoa, että lauhdutin muuttaa höyrystyneitä molekyylejä takaisin nestemäiseen muotoon. Tälle toimeenpiteelle taitaa olla harvemmin käyttöä keskiverto autoissa. Sanoi sitä lauhduttimeksi vaikka kuinka moni asentaja. TOsin voihan se ollakin lauhdutin, en kyseistä moottoria niin hyvin tunne. Epäilen kuitenkin, että öljy on nestemäisenä tuon osan läpi kulkiessa, koko ajan. Eli se toimii öljyn lämmönvaihtimena.

Noissa jääkaapeissa esim. on lauhduttimia:
http://www.solarpower.fi/products.php?g1=a1c76f

Tässä opuksessa selvitetään sivulla kolme, miten lauhdutin toimii:
www.geopro.fi/material/kaytt_man_gsshnet.pdf

Sitten hieman ydinvoimaa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ydinvoima
Edellisestä lainaten:
Lauhduttimessa suljetun vesikierron vesi lauhdutetaan höyrystä jälleen vedeksi.


Aamen.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 4.3.2006 13:09

No nyt löyty ainaki yks paikka mistä toi auto valuttaa öljyä.. Elikkä auto on nyt seisonu oisko viikon verran ja nyt ajattelin koittaa käyntiin. Tietenkään lohkolämmitin ei autossa toimi ja eihän se käyntiin jaksanut lähteä. Pitää nyt odotella lämpimimpiä kelejä. No, katsoimpa auton alle siinä kun koitin käynitellä ja huomasin että öljyä valuu ihan norona jostain. Paikallistin vuotokohdan mutta ei oo tietoa että mikä kyseinen osa on?? Elikkäs tuosta alemmasta linkistä näätte kuvan. Se on siinä moottorin etupuolella edestä päin katsottuna aika koneen alaosassa.

tuossa kuva:

http://fotokellari.fujikuvat.fi/album/s ... id=2603330

Auttakee!!

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 4.3.2006 13:42

toi on justii toi lämmönvaihdin, öljynjäähdytin tai öljynlauhdutin, mitä nimee siitä nyt kukakin haluaa käyttää... toissa päivänä omaan tiivisteet sinne vaihdoin.

tossa osanumerot tiivisteille 038117070A, 038117070

levis: volkkarin kuitissa lukee öljynlauhduttimen tiiviste, ite naureskelin sitä kun kuitin sain...

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 4.3.2006 15:02

Oliko kalliit noi tiivisteet? Mites vaihto. Onnistuuko iha keltä vaa vai oisko aiheellista viijä korjaamolle? Saakos noita tiivisteitä motonetiltä ja tekeekö niillä mitää?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 4.3.2006 15:23

Onko ilmastointia ?? Osat maksaa 10-15€. Ja jos ei ole ilmastointia niin kestää 4min vaihto.

Jos on niin saa vähän kikkaille eli n. 4-20min. En nähny tuosta kuvasta meneekö sinulla ilmastoinnin putket tuossa.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 4.3.2006 15:47

kyl tos kuvassa ilmastoinnin putket näyttäs menevän, eipä tossa vaihdossa muuta kun että menee se takimmainen tiiviste hyvin paikalleen. 10min siihen menee kun ei saa autoa kunnolla ilmaan...

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 4.3.2006 17:27

Öljyt pitää mitä luultavammin valuttaa poijes? Oisko kellään minkäänlaista kuvaa tai muuten hyviä vinkkejä siihen tiivisteiden vaihtoon? Avaimet sun muut?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 4.3.2006 19:07

ei tarvi öljyjä valuttaa pois, sieltä muutama desi sitä tulee, valuttaa öljyt pois tai ei. avain tais olla 22 tai 23 mitä tarvii.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 5.3.2006 14:04

Kiitti kovasti neuvoista. Vielä kysyisin että löytyyköhän motonetin varaosaluettelosta noita tiivisteitä? Itelle ei sattunu silmään ku tuntuu tuolla "lauhduttimella" olevan monia nimiäkin :)

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 5.3.2006 14:11

hae vw:ltä,maksaa noin 10€

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 5.3.2006 15:23

Joo no pitää kysellä jos jostain saisi tänne syrjäkylille noi tiivisteet. Mutta nyt on kyllä pakko kysyä kun kattoo tota "Arskan" ville-ristoa, että paljos tota on madallettu. Ei kuulu tähä topikkiin mutta kysympähä samalla. Oisi itsellä tarkoitus madaltaa lisää autoani. Onko mitään tietoa paljon on mittaa lokasuojan kaaresta pyörän napaan?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 5.3.2006 15:42

siinä on fk:n korkeus säädettävä alustasarja. Rekisteri otteesta sen näkisin,mutta ku auto on remontissa vielä ja ote autossa:) Voin kattoa sitte ku saan sen auton kotia:)

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 6.3.2006 13:43

Selevä juttu :) Pistäppä vaikka se mitta tähän samaan topikkiin.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 10.3.2006 18:35

Okei eli etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan ylimpään kohtaan edessä 330mm ja takana 310mm

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 13.3.2006 8:25

Selvä..kiitti arskalle. Kysyisin nuista lauhduttimen tiivisteitä senverran, että oisko niitä mahollista saada mistään netin akutta tilattua?? Meinaan ku on aika pitkä matka lähteä ajelemaan ja lähin paikka onkin oulu.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 13.3.2006 19:47

Kysy niitä motonetistä, voi olla että ne sais niitä tilattua. Ite vaihdoin kans noi o-renkaat sinne niin oli niistä vanhoista toinen poikki. Eli et oo ainut todellakaan jolla ne o-renkaat on menny tänä talvena:) osanumerot tiivisteille 038117070A, 038117070
Soita motonettiin ja kysy että onko noilla numeroilla mahdollista saada ne tiivisteet.

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 1.12.2006 17:56

Tietäiskö joku että onko lämmönvaihtimessa mitään eroa (ilmastoitu/ei ilmastoitu)?
Kävin volkkarilta ostamassa nuo kuuluisat tiivisteet tuonne lämmönvaihtimeen joita lähes jokainen on tainnut jo vaihtaa. Omaa tyhmyyttäni ostin ennenkuin katsoin lämmönvaihtimeen ja vääränlainen sieltä tietysti tuli. Toinen on o-rengas jolle en löydä paikkaa mistään, ja toinen on stefa. Eli piti laittaa toinen vanha stefa tiivisteliiman kanssa. Vuosimalli ainakin tuli vw:n varaosamyyjälle varmasti tietoon, joten miten siellä myytiin vääränlaista??
Viimeksi muokannut LMK, 1.12.2006 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 1.12.2006 21:08

Stefaa? Eivätkö ne o-renkaat istu sinne vaihtimeen?

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 1.12.2006 21:23

Ei siellä ole paikkaa o-renkaalle. Ja ennestäänkin siellä oli kaksi samanlaista stefaa molemmin puolin.. Muut ovat kirjoitelleet o-renkaista joten onko näitä sitten olemassa kahdenlaista?

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 3.12.2006 15:21

Mulla valskaa myös öljyä siitä samaisesta mötikästä. Autona on kakkoskoppa turbodiesel-koneella. Siinä taitaa tuo on kiinnitys olla erilainen, ei ainakaan mitään isoa pulttia näkynyt. Löytyykö sen tiivisteelle suoraa varaosanumeroa vai tarviiko mennä taas ihmetteleen liikkeeseen kirjoja?

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 3.12.2006 16:49

olisko tästä apua vr6 miehille: http://www.kolumbus.fi/m-verstaat/vr6oils.pdf

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 3.12.2006 23:53

^On varmasti apua:) Tuossa räjäytyskuvassa nro.4 on juuri ne tiivisteet jotka sinne piti vaihtaa. O-rengas näyttää lukevan tuossakin kuvassa mutta minä kyllä väitän että stefoja ne on! Sain siis vw.ltä toisen tuollaisen ja toinen oli o-rengas.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 4.12.2006 0:10

^tostakin kuvasta ku oikein tarkkaan kattoo niin näyttäs siinäkin takimmainen olevan o-rengas, etummainen sellanen "neliörengas", ja sellaset siellä kuuluu esim etkan mukaan olla.

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 4.12.2006 1:25

No mulla on sitte varmaan erilainen kuin muilla.. Ei siihen vaan sopinut mikään o-rengas, ja ennestäänkin siellä oli stefa, siis molemmin puolin! Sanottakoon vielä tämän kerran!;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 34 vierailijaa