1,8 gt G2 kulutus ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

1,8 gt G2 kulutus ongelma

ViestiKirjoittaja Esquis » 20.1.2006 12:34

Eli nyt on sitten kaikennäköiset vinkit ja jipot tervettuleita ett millä saisi tuon otsikon mukaisen auton kulutuksen alemmas...
Nykyinen kulutus on sitä 10-14L/100km...

Vai onko tuo muka aivan normaalia, kun meikäläisen käsityksen mukaan kulutuksen pitäisi olla noin 7-?...riippuen tietenkin ajotavasta...mut en tosiaan oo päässy alle ton 10L/100km kulutuksen?

Eli nyt kaivataan vinkkeijä millä tuon kulutuksen saisi alas...

Autossa on audi 1,8S keihinin kaasutin ja alkuperäiset suuttimet...

Kiitoksia jo erittäin paljon etukätee:)

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 20.1.2006 13:21

Tähän en voi muuta sanoa kun että 600km ajaneena (tolla meijän toisella valkosella kakkiksella 1.6 kaasari) niin tuntuu ihan normaalille kulutkselle, itse huomasin sen olven n. 9,5-12l/100km MATKA-AJOA!

Kuulin kuitenkin että jos lisää joka tankilliseen pullon(puol pulloo) masinolia niin kulutus laskee huomattavasti! en ite jaksanut edes kokeilla, siirryin omaan autooni (kulutus samalla matkalla n.7l/100km

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

ViestiKirjoittaja Esquis » 20.1.2006 15:10

Auton ex-omistaja ajanut autolla 7,5-9litran kulutuksella kaupungissa ja matkalla sitten tietty vähemmän..et nyt on kyl jotain menny vikaan tos polttoaine puolessa...

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

ViestiKirjoittaja Esquis » 21.1.2006 19:26

??

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.1.2006 19:37

Kulutus ei taatusti ole normaalia, joku 7l lienee lähempänä oikeaa. Se, että autossa ei ole alkuperäistä kaasaria, saattaa lisätä kulutusta jonkin verran. Onko kaasaria säädätetty missään?

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

ViestiKirjoittaja Esquis » 21.1.2006 19:55

kaasaria ei ole säädetty missään...ja kaasari on ollut jo entisen omistajan aikana jolloin noihin 7,5-9 lukemiin ollaan päästy...

Missäköhän tuon voisi viedä säädettäväksi(turku)...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.1.2006 21:21

Onkos kaikki alipaineletkut ehjiä? Jääkö ryyppy päälle? Jos se on aiemmin kuluttanut vähemmän ja säätöihin ei ole koskettu niin olettaisi säätöjenkin olevan kohdallaan.

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

ViestiKirjoittaja Esquis » 21.1.2006 22:06

alipaineletkut uusittu mutta järjestys epävärma...ryyppy toimii manuaalisesti kabiinini puolelta...

Kaasuttimen ykköskurkun puolelta puuttuu jokin säätö ruuvi(tyhjäkäynti?, seos?) mutta sillä ei ole ollut vaikutusta kulutukseen eikä muutenkaan mihinkään...

rikkaalla luulis käyvän kun tulpat ovat aivan mustia samoin kuin pakoputkenpää...

Onko jollain tietoa että mistäköhän tuota seosta saisi laihemalle?...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.1.2006 22:44

ykköskurkun puolelta puuttuu jokin säätö ruuvi(tyhjäkäynti?, seos?)

Onko jollain tietoa että mistäköhän tuota seosta saisi laihemalle?
Siitä puuttuvasta ruuvista? =)

Onko tuo ruuvi puuttunut jo edellisen omistajan aikoina? Luulisi sen kuitenkin jotain vaikuttavan johonkin jos kyseessä tosiaan on säätöruuvi.

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

ViestiKirjoittaja Esquis » 22.1.2006 4:32

näin luulis juu=)...

kyllä se siellä on vanhan omistajan aikana ollut niinkuin myös minunkin omistus aikana...

mistäköhän mahtais sellanen säätöruuvi löytyä...olishan se kuitenkin siellä hyvä olla:D...muistaakseni ei kuitenkaan kulutukseen eikä päästöihin vaikuta ainakin kun sitä viime katsatuksessa ruuvailtiin...jollen aivan väärässä olisi niin se olisi tuon tyhjä käynninsäätöruuvi ja tyhjäkäynnissä ei kuitenkaan ole valittamista n.900-1000rpm...

Rode
-
Viestit: 200
Liittynyt: 6.8.2003 14:48

ViestiKirjoittaja Rode » 5.5.2006 22:51

Oletko jo ratkaissut ongelman? Itselläni on ehkä samoinen kaasari Audis, en tiedä onko se Keihin I vai II, mutta ainakin se ruuvi on tallella :) Ja ongelmat ovat miltei samat, paitsi kulutusta en ole lähiaikoina laskenut. Syksyllä ennen katsastusta säätelivät seoksia, kun kuulemma kävi vähän liian rikkaalla. Näinköhän on nyt niin, että kone käy taas rikkaalla kun pakarin pää on alkanut mustumaan ja tyhjäkäynti ei ole tasainen (seilaa 1000-800rpm välillä)?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa