Golf vr6 päästää nestettä paisuntasäiliöstä
Valvoja: ffp jäsenet
Golf vr6 päästää nestettä paisuntasäiliöstä
Olen uutena tulokkaana:) Eli mikäköhän autoa vaivaa kun päästää jäähdytinnestettä pihalle paisuntasäiliön reijästä? Ja tämä reikä on säiliössä alkuperäinen! Nestettä häviää MAX-->MIN noin kahdessa viikossa.. On vaihdettu uus säiliö. Se reikä on sielä mustan muovin alla joka tulee siihen paisuntasäiliön päälle ja menee korkin kohtaan.. Luulis että korkki pitäis ton paineen sisällä,mutta ei ja sekin on uus:( Auttakaa jos on jollaki tietoa asiasta
Noh ihan normaalit toimenpiteet. Kannen koneistus (oikaisu) Venttiili ohjurien kumit. Ja venttiilien läppäys. Ei mitenkään vaikea remontti. Samalla kun kannen ottaa pois. Kannattaa vähän katsoa jakopäätä joko olisi aika korjata se.
Hinnasta tuttu/minä tein sen: Mutta esim vw maksaa 1000-1500€. Mutta tekeehän noita muutkin. N. 600€ Niin ei oo kaukana.
Hinnasta tuttu/minä tein sen: Mutta esim vw maksaa 1000-1500€. Mutta tekeehän noita muutkin. N. 600€ Niin ei oo kaukana.
no huh huh.. elämä on:) pitää olla lompsa lyönnis ku verkulla ajelee. Olis hyvä ku osais itte tehdä niin säästyis edes vähä rahaa,mutta ei taidot riitä eikä mulla kyllä olis paikkaakaan missä sen tekis.. Tuon verkun moottoritila on niin ahdas että ei sinne voi mitään tehdä purkamatta muita osia edestä:)
siinä korkissahan ei ole tiivistettä vaan se on siinä säiliössä. Viittiskö joku verkun omistaja koittaa avata oman paisuntasäiliön korkin ja sanoa mulle että tuleeko sieltä kuinka paljo painetta. Mä toivon Mattila että vika olisi tuo sinen kertomasi:) Kun kumminkaan ei pakoputkesta tule jäähdytin nestettä eikä öljyn seassa ole yhtään:) oon ajnu noilla öljyillä 5000km viäläkin on kirkkaat:)
joo pitää huomenna kokeilla tota kuplimis juttua, oon kokeillu sitä kuumalla koneella,mutta ei siitä saanu oikein selkoa ku se ruikki sieltä ylemmästä putkesta nestettä kokoajan paisariin. Mistä saan laitettua tänne kuvia? voi laittaa kuvan siitä reijästä mistä se neste tulee.. Kiitos kaikille vastannelle jo tässä vaiheessa:)
Ja kai sulla nyt puhallin toimii? Mulla kävi taannoin niin että puhallin lopetti toimintansa ja valtatiellä kaikki ookoo, mut kun tuli kaupunkiin niin kaupunkiajossa moottorin lämmöt nousi niin korkeex että rupes työntämään nesteitä pihalle (=keittämään) kun flekti ei lähteny pyörimään.
Syyksi paljastui puhaltimen sulakkeen palaminen! Hyvä kun mokomaa ees huomas... Niin huomaamaton se läpyskä siinä paisarin edessä releen päällä suojakannen alla on...
Ja flekti lähtenee käyntiin suunnilleen siinä vaiheessa kun lämmöt on siellä puolen välin tietämillä...
Syyksi paljastui puhaltimen sulakkeen palaminen! Hyvä kun mokomaa ees huomas... Niin huomaamaton se läpyskä siinä paisarin edessä releen päällä suojakannen alla on...
Ja flekti lähtenee käyntiin suunnilleen siinä vaiheessa kun lämmöt on siellä puolen välin tietämillä...
mä oon jo kerran ostanu uuden korkin,mutta piti laittaa vanha tilalle ku se uus oli pakkasella siinä niin kireellä että oli pakko laittaa ruuvimeisseli läpi ja avata se sillä. Ostin silloin korkin vielä merkkiliikkeestä ja makso jotain 10€ Tuskin sitä tiivistettä olis pitäny erikseen ostaa? Saanko laitettua tänne jotenki kuvia? Voisin laittaa korkista ja paisarin siitä reijästä...
Minä en kyllä ymmärrä, miksi tuommonen reikä edes on paisuntasäiliössä? Korkissahan on paineventtiili, jonka pitäis avautua n. 1,2 barin paineessa. Normaalisti järjestelmässä on 1 barin paine, mutta jos kone keittää tai on kannessa/kansipahvissa vikaa ja siitä tulee järjestelmään ylipaine, niin korkin venttiili aukeaa ja siitä nesteet tulee sumuna pihalle. Sen korkin pitäis olla ainoa "tie ulos" koko järjestelmästä... Siis jos järjestelmässä on paine, tai pitäis olla se tietty paine, niin miksi paisuntasäiliössä on reikä?? Siis oletan että myös VR6:ssa on samanlainen systeemi, että tuo pänikkä on _paisuntasäiliö_ eikä mikään paineeton nesteenlisäyssäiliö niinku todella vanhoissa volkkareissa.
sitä olen itsekkin miettiny että miksi tuola on reikä,eikä sitä tiennyt varaosamyyjät vw:llä. Mutta toi reikä kyllä menee kierteiden kohtaan eli kun korkki avautuu niin paine pääsee tuolta eikä korkin välistä. kuinka voi sulla sakal nousta 78 termarilla 90 lämmöt? Eikös "normaali termari oo jotain 87 astetta jolloin lämmöt 90 astetta. Oon vaan lukenu että toi termarin vaihto ei oo mikään yksinkertainen homma.
joo sori...meni numerot väärinpäin. Eli siis SE 87asteen termari on nyt kiinni.
Seuraat vaan mihin se ylävesiletku menee sinne koneeseen... oli tosiaan 3:lla kuusiokoloruuvilla kiinni. Ja en nyt mitään vannomaan mene mikä on laatu motonetin osilla mutta itsellä ainakin on motonetistä ostettu termostaatti ja toimii... kuinka paljon edes voi sellaista tehdä väärin??? pala metalliahan se vaan on :D
Edit: niin ja ei paisuntasäiliössä kuulu mitään reikiä olla? eihän? millä helekkarilla se sinne painetta kerää jos sielä on reikä?
Seuraat vaan mihin se ylävesiletku menee sinne koneeseen... oli tosiaan 3:lla kuusiokoloruuvilla kiinni. Ja en nyt mitään vannomaan mene mikä on laatu motonetin osilla mutta itsellä ainakin on motonetistä ostettu termostaatti ja toimii... kuinka paljon edes voi sellaista tehdä väärin??? pala metalliahan se vaan on :D
Edit: niin ja ei paisuntasäiliössä kuulu mitään reikiä olla? eihän? millä helekkarilla se sinne painetta kerää jos sielä on reikä?
katoppa omasta verkustas. Ota se musta suojaläppä irti siitä paisarin vierestä ja katot ton reijän mikä tos mun kuvas on niin se menee just kierteiden kohdalle. Eli kun paine on tarpeeksi kova niin korkin venttiili aukeaa ja päästää höyryt tosta ulos:) Niin tosta termarien laadusta. Kaveri osti kerran tarvike termarin ja meni sierrasta kansi <-- no fordihan ei oo auto,mutta kumminkin:) Katoin tota verkun termarin koppaa niin aika pirun ahdas tila on sitä ruuvailla:)
Olisi nytten vähän samanlainen juttu kun tässä. Seuraavanlaisia oireita:
Auto kun on käynnissä niin käytös on normaalia ja kun ajaa parkkii ja jättää auton käyntiin, niin paisuntasäiliössä nesteen pinta pysyy kurissa. Sitten kun auton sammuttaa, niin alkaa tuo nesteen pinta nousta ja lopulta nesteet valuvat sen reijän kautta pois, joka on siinä mustan läpän takana. Auto ei ole tehnyt näin kuin muutaman kuukauden ajan ja tosiaan ne vedet tulee sieltä oikeen reilusti kerralla pois, eikä mitenkään häviä parin viikon aikana. Eli kun auton sammuttaa niin nesteet tulvivat.
Mikä tuollaista nyt sitten aiheuttaisi? Korkin tiivisteen voisi huomenna tarkistaa, mutta olisko sitten mahdollisesti termostaatti rikki, kannentiivisteen palamisesta ei ole juuri oireita ilmaantunut.
Auto kun on käynnissä niin käytös on normaalia ja kun ajaa parkkii ja jättää auton käyntiin, niin paisuntasäiliössä nesteen pinta pysyy kurissa. Sitten kun auton sammuttaa, niin alkaa tuo nesteen pinta nousta ja lopulta nesteet valuvat sen reijän kautta pois, joka on siinä mustan läpän takana. Auto ei ole tehnyt näin kuin muutaman kuukauden ajan ja tosiaan ne vedet tulee sieltä oikeen reilusti kerralla pois, eikä mitenkään häviä parin viikon aikana. Eli kun auton sammuttaa niin nesteet tulvivat.
Mikä tuollaista nyt sitten aiheuttaisi? Korkin tiivisteen voisi huomenna tarkistaa, mutta olisko sitten mahdollisesti termostaatti rikki, kannentiivisteen palamisesta ei ole juuri oireita ilmaantunut.
^Jep,eli nyt kun kone on kylmä ja avaat sitä korkkia niin sieltä reijästä pitäis tulla painetta eli et käynnistä autoa. Mitä tarkotat että tuliko painetta korkki paikoillaan? Mulla vuoti öljyä sieltä 1 pytyn kohdasta kans jonkin verran kun tiiviste oli paskana. Toi ei muuten sitte oireillu muuten kun tuo iso paine ja pieni öljyvuoto. Öljyt ja jäähdytinneste ei menny sekasin eikä pakoputkesta tullu jäähdytinnestettä.
Ei oo, yhden asentajan veikkaus oli että olisi jäähdytysjärjestelmä ilmauksen tarpeessa ja pitäisi keretä tehdä tuo ilmaus lähipäivinä. Mitenkäs tuo ilmataan? Ja mahdollisesti tuo ilma päässyt tuonne tuolta kannentiivisteen kautta, mutta ei ole kumminkaan ollut mitään oireita joka suoranaisesti viittaisi palaneeseen kansipahviin.
Juu..!! mulla on vw vento -93 1.8cl..!! autoo just vaihdettu termostaatti pumppu ja remmi ja silti nostattaa lämmöt että melkeen keittää..!! tai on keittäny muutaman kerran.. ja öljyt vaihdettiin ja filtteri ja kun täälä kehuttiin että pitää olla vw om filtteri et ei valo piippais mut ei auttanu mitään..!! Päivän toimi kaupunki ajoo ihan hyvin mutta ku lähdin pidemmälle niin tuli samat viat taas..!! elikkä ollu sama vika ennenki tai siis ennekö vein huoltoon..!!
eikä mee öljyt ja vedet sekasin.. ja mun mielestä flekti pyörii vähä sitte ku huvittaa.. et en tie olisko siinä vika'?? se joka sen huolti niin meinas vaan et pitäs kyyläri putsata ja ku se sano mulle että ne pesi koko järjestellmän.. et en tie.. se on se 66kw et mikä anturi siinä on? ainaki yks on kyyläris kiinni mut onko sitte toinen ki?? päivän se toimi hyvin ku ajo kaupunki ajoo pysty pitään tyhjä käynnillä eikä noussu lämmöt.. se oli siinä 70-75 astetta koko ajan.. mut vkl mentii vähä pidemmälle ja ajettiin hetken aikaa 140kh niin heti nousi lämmöt heti siihen 100-110!!..
eikä mee öljyt ja vedet sekasin.. ja mun mielestä flekti pyörii vähä sitte ku huvittaa.. et en tie olisko siinä vika'?? se joka sen huolti niin meinas vaan et pitäs kyyläri putsata ja ku se sano mulle että ne pesi koko järjestellmän.. et en tie.. se on se 66kw et mikä anturi siinä on? ainaki yks on kyyläris kiinni mut onko sitte toinen ki?? päivän se toimi hyvin ku ajo kaupunki ajoo pysty pitään tyhjä käynnillä eikä noussu lämmöt.. se oli siinä 70-75 astetta koko ajan.. mut vkl mentii vähä pidemmälle ja ajettiin hetken aikaa 140kh niin heti nousi lämmöt heti siihen 100-110!!..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”