Eli onko yleensä lambda-antureissa muuta eroa kuin johtojen määrä? Tuon Passatin (35i, PG-kone) lambda-anturi pitäisi vaihtaa. Kurkkasin auton alle ja kolme johtoa lähtee anturilta. Motonetissä on kolmejohtoista yleismallia, mutta koska täällä palstalla on huonoja kokemuksia noista no-name lambdoista, kiinnostaisi sopisiko (johtoja kolvaamalla) tuo 2,0 16V 28-3434 anturi omaan autooni? Olisi sentään Boschin tekemä.
Passat 4.88--96:
1,8/2,0 Lambda-anturi yleensä 3 johdolla. . . . . . . . . 28-3414 54.50 ?
1,8/2,0/2,8 Lambda-anturi jos 4 johdolla. . . . . . . . . 28-3422 55.50 ?
1,6/1,8 Lambda-anturi jos 1 johdolla. . . . . . . . . . . 28-3411 31.50 ?
1,8-55kW 91--96 ja 66kW 88--94 Bosch Lambda jos 1 johto. . 28-3431 64.50 ?
2,0-16V Bosch Lambda-anturi valmiit liittimet/3 johtoa. . 28-3434 99.50 ?
Niin, ja vielä: nettiETKAsta kun yritin tieto kaivaa huomasin että lähes kaikilla moottorivaihtoehdoilla on eri numerolla tuo anturi (jopa oman autoni katti ja katiton-versioilla on eri numerot). Mistä johtuu? onko vain liittimissä ja johtojen pituuksissa eroja, vai jotain muutakin?
Lambda-anturien erot
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Käsittääkseni tarvikelambdojen mukana tulee liittimet, ainakin mitä mä oon nähny. Juotetut johdot lambdoissa ei vaan ole toiminut kuin muutamia kuukausia / korkeintaan vuoden, syytä en tarkalleen osaa sanoa. Joku viisas sanoi joskus, että lambda saa korvausilmaa johtoa pitkin ja juotos/kutistesukka yhdistelmä ei päästä sitä ilmaa läpi.. Uskokoon ken tahtoo.
Itse en kyllä lambdan johtoa rupeis tinailemaan.
Ja tässä tatsuni miesten höpinöitä. http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=10103.0
PS/OT tuolla datsun palstallakin on hyvin usein mielenkiintoista luettavaa virittämisestä kiinnostuneille, kohan heittää ne only-VAG-lasit järven jäälle eka.
Installation instructions from Bosch
The Lambda sensor should be installed at a point which permits the measurement of a
representative exhaust-gas mixture, and which does not exceed the maximum
permissible temperature. The sensor is screwed into a mating thread and tightened
with 50 … 60 Nm.
• Install at a point where the gas is as hot as possible.
• Observe the maximum permissible temperatures.
• As far as possible install the sensor vertically, whereby the electrical
connections should point upwards.
• The sensor is not to be fitted near to the exhaust outlet so that the influence of the
outside air can be ruled out. The exhaust-gas passage opposite the
sensor must be free of leaks in order to avoid the effects of leak-air.
• Protect the sensor against condensation water.
• The sensor body must be ventilated from the outside in order to avoid overheating.
• The sensor is not to be painted, nor is wax to be applied or any other forms of
treatment. Only the recommended grease is to be used for lubricating the
threads.
• The sensor receives the reference air through the connection cable. This
means that the connector must be clean and dry. Contact spray, and anticorrosion
agents etc. are forbidden.
• The connection cable must not be soldered. It must only be crimped, clamped, or secured by screws.
Ja tässä tatsuni miesten höpinöitä. http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=10103.0
PS/OT tuolla datsun palstallakin on hyvin usein mielenkiintoista luettavaa virittämisestä kiinnostuneille, kohan heittää ne only-VAG-lasit järven jäälle eka.
Kertokaas missä se liitin on johon tyrkätään lambdan piuha? Itellä pääsi kokonaan unohtumaan projektissa kun ei ollut kattia ja moottorikin kävi mielestäni suht ok. Kyseessä siis edelleen PG kone ja piuhojen lukumäärästä ei mitään hajua..
ps. pitää sitten pakoputkeen porata reikä johonkin ja hitsata mutteri anturalle..sekin vielä. prkl.
ps. pitää sitten pakoputkeen porata reikä johonkin ja hitsata mutteri anturalle..sekin vielä. prkl.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa