Golf II alapallonivelen kiinnityspultit
Valvoja: ffp jäsenet
Golf II alapallonivelen kiinnityspultit
Muistaako joku minkä kokoset ne kolme kiinnityspulttia ovat? Muistaakseni 8mm mutta pituus? Pitäisi etukäteen varata uusia pultteja kun nivelet menee vaihtoon jos sattuis katkeamaan..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Oliks sulla kulmat pielessä ennen noiden nivelien vaihtoo? Eli vetikö johonkin päin/kuluko rengas epätasasesti? Voihan olla että kulmat saa säädettyä sillä pikku säätövaralla joka siinä alapallossa on.. Tai siis siinä alapallonivelen ja alatukivarren kiin.kohdassa on.. Ja ne pultithan sulla on nyt uudet.. Sit jää vaan auraus säädettäväks.. Otat autoo sen verran ylös että saat ruiskittua rost off:ia kaikkiin pulttiliitoksiin, ja voihan vaikka raidetangonpäätä herkistellä valmiiks, kunhan muistaa kiristää takas;) Jos oot kerran viemässä säädettäväks ni ei haittaa vaik ite ronkkiski niit säätöpaikkoja, on sitte herkemmässä.. En usko että ne velottaa enemmän, varsinkin jos ite herkistelet.. Omakohtasia kokemuksia ei kyl oo, ite ku säätelen omat kulmani;)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Voisin kuvitella, että se pallonivelen ja tukivarren välinen säätö saattaisi vaikuttaa camber-kulmaan. Itse vaihdoin Toptran-merkkiset pallonivelet (ei tullut pultteja ja alkuperäiset irtosi helposti) ja raidetangot ihan huvin vuoksi kesällä. Aurauskulman säädin rullamitalla kohdalleen. Myöhemmin takapuslien vaihdon yhteydessä teetin sitten nelipyöräsuuntauksen. Yllätys oli se, että mitään kulmia ei tarvinnut säätää. Ilmeisesti toleranssit ovat nykyään sen verran pienet, että jos laittaa osat edes suurinpiirtein kohdalleen, niin pyöränkulmat ovat keskimäärin kunnossa.
Vaikka alapallon säätövara onkin pieni, on siinä kuitenkin pikkasen.. Eli jos aivan poskelleen laittaa uuden, menee sekä auraus että camber poskelleen.. Camber säädetään jousijalan alapäästä, ja auraus raidetangon päästä, kys. järjestyksessä, mutta niinkuin ande2:lle sanoin, jos kulmissa ei ole ollut ennen mitään vikaa, ja camberia tarvitse pallon vaihdon jälkeen säätää, niin pyytää vaikka että säätävät sen pallon ekaks paikoilleen, saattaa korjautua jo sillä.. En siis tarkoita että jos camber on monta minuuttia poskellaan, niin sitä alettaisiin alapallosta säätämään..
g2 alapallonivelen vaihto
tätä topicia lainaan...
Mitenkäs se alapallonivelten "oikea" paikka säädetään? Ilmeisesti vetoaisan liikkumisvaran takia se säätö? Mistä kohtaa mittaillaan jne?
Ei muuten muttakun alatukivarret on puhallettu ja maalattu, ja nyt kasaamisvaiheessa katselin jostain ohjetta niin "laita uusi pallonivel tarkkaan samaan paikkaan kuin entinen.." ... vanhasta paikasta hävisi viimeinenkin tieto hiekkapuhallusvaiheessa...
Että arpomalla säädön keskivaiheille vai? :D
Mitenkäs se alapallonivelten "oikea" paikka säädetään? Ilmeisesti vetoaisan liikkumisvaran takia se säätö? Mistä kohtaa mittaillaan jne?
Ei muuten muttakun alatukivarret on puhallettu ja maalattu, ja nyt kasaamisvaiheessa katselin jostain ohjetta niin "laita uusi pallonivel tarkkaan samaan paikkaan kuin entinen.." ... vanhasta paikasta hävisi viimeinenkin tieto hiekkapuhallusvaiheessa...
Että arpomalla säädön keskivaiheille vai? :D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa