IV golf - takapään kolina
Valvoja: ffp jäsenet
IV golf - takapään kolina
Eli takapäästä kuuluu vikinää ja kolinaa jos on epätasaisuuksia teillä.. Iskarit ei pitäisi olla rikki.. Onko mahdollisesti puslat väljät?? Mistä kannattaa puslat hommata, jos ne on rikki??
Searchilla etsin tietoa kolinasta mutta ei löytynyt kuin etupään kolinasta tietoa..
Searchilla etsin tietoa kolinasta mutta ei löytynyt kuin etupään kolinasta tietoa..
Täytyy korvat punottaen kertoa että omassa etsittiin kolinaa kissojen ja koirien kanssa alustasta. Kolinan aiheuttajaksi paljastui loppujen lopuksi toinen takapenkin selkänojista ja tarkemmin sen niistä lukittuvista kiinnitykstä jotka päästivät selkänojan liikkumaan hieman montuissa. Jyväskylän Autovarusteella korjasivat ammattimaisesti sähkömiehen teipillä :D.
-
- -
- Viesti:
Mulla kuuluu kans ilkeä narina/kolina ajettaessa hieman epätasaisella tiellä. Ääni kuuluu kuskin puolelta takaa... Kuulostais hieman kuin iskarin yläpäältä , mutta en ainakaan löytänyt siitä mitään klappia.
Autoon on vaihdettu fk:n hihghsport sarja n. 10tkm sitten.
Olisko tosiaan kukaan selvittänyt tai tietääkö moisen äänen syytä?
Autoon on vaihdettu fk:n hihghsport sarja n. 10tkm sitten.
Olisko tosiaan kukaan selvittänyt tai tietääkö moisen äänen syytä?
itsellä on kape80 kanssa sit täysin samat oireet... itselläkin fk:n alusta tuossa ja kuskinpulelta takaa kuuluu kolina. ääni tuntus voimistuvan kun autossa on lastia enemmän. tuli tuossa jo koitettua vaihtaa se iskarin yläpää, mutta ei mitään vaikutusta ollut. veikkaan että tuo kolina kuuluu puslasta. pitänee varmaan koittaa noita powerflexin puslia.
-
- -
Mun klonksvaagenista loppu kolahtelut taka-aks. puslien/helojen vaihdolla. Ne olivatkin tosi surkeassa kunnossa ja kolisi perkeleesti kuopissa, alkujaan ilmeisesti öljytäytteiset vielä...
Sitten etupäähän vaihettiin vakaajatangon korinpuoleiset pienet helat, kun klopsahteli sieltäkin. Samalla laitettiin alle eibachin jouset+iskarit, madaltui n. 20 mm.
Takajarrut pitää vielä rempata kun vitisee ajossa =)
Sitten etupäähän vaihettiin vakaajatangon korinpuoleiset pienet helat, kun klopsahteli sieltäkin. Samalla laitettiin alle eibachin jouset+iskarit, madaltui n. 20 mm.
Takajarrut pitää vielä rempata kun vitisee ajossa =)
-
- -
Taitaa olla FK:n korkeussäädettävien alustojen ominaisuus...mullakin samaa tautia takapäässä, hyvin pärähtelee toisinaan. Pariin kertaan olen tolpat purkanut ja todennut että kaikki hilut on paikallaan, eikä välyksiä oikeastaan ole. Viime aikoina olen pähkäillyt että voisiko kolina tulla siitä jos jousen alapää pääsee hieman liikkumaan ja hakkaa iskarin kylkeä vasten...
Edit ja offtopic: siis autossa pärähtelee takapäässä, mulla ei niinkään pahasti...:D
Edit ja offtopic: siis autossa pärähtelee takapäässä, mulla ei niinkään pahasti...:D
tuolta ainakin löytyy http://www.prostreet.fi/alustanosat/pol ... uslat.html
Parissa autossa olen törmännyt tuohon FK coilover alustan takapään kolinaan. Mitään vikaa osissa ei näytä olevan, mutta kun tilalle vaihtaa toiset osat niin kolina loppuu. Eipäilen että "syyllinen" on jousi, kierteet pääsevät kolahtamaan toisiinsa.
Minulla on myös FK:n alusta ässässä, eikä se kolise. Siinä onkin takajousien ympärillä muoviletkua (vakiona), noissa kolisevissa malleissa ei ole.
Minulla on myös FK:n alusta ässässä, eikä se kolise. Siinä onkin takajousien ympärillä muoviletkua (vakiona), noissa kolisevissa malleissa ei ole.
Mistäs ootte noita puslia (uretaani?) tilanneet, eteen ja taakse. Mitäs maksavatte?
Propagandaa:
http://www.slamit.net/index.php?cPath=359_365_620
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”