VR6 jäähdytysneste... G11 -> G12
Valvoja: ffp jäsenet
VR6 jäähdytysneste... G11 -> G12
Ihan vaan varmistukseksi...
Kun omat jäähdytysnesteet näyttää hiukan epämääräisiltä, niin eikös VR6:ssa käytetä sitä punaista jäähdytysnestettä?
Kun omat jäähdytysnesteet näyttää hiukan epämääräisiltä, niin eikös VR6:ssa käytetä sitä punaista jäähdytysnestettä?
ei
Punainen G12 otettiin käyttöön joskus vuoden 1996 aikana. Esim omassa Golf 3 16veessä joka on 1/96 on G11 nesteet.
Katso: http://www.autowiki.fi/index.php/G12-jäähdytysneste
Punainen G12 otettiin käyttöön joskus vuoden 1996 aikana. Esim omassa Golf 3 16veessä joka on 1/96 on G11 nesteet.
Katso: http://www.autowiki.fi/index.php/G12-jäähdytysneste
Viimeksi muokannut Tuomas, 11.12.2005 9:39. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Joo siis tarkotus on puhdistaa se järjestelmä ensin....siihen on muistaakseni joku oikein sille tarkotettu neste millä sen putsaa... sitten laitan nesteet sisään....melkeinpä ne punaset ellei joku nyt vakuuta mua että vihreet sinne pitäis laittaa..
Niin ja kun siellä nyt ne nesteet on melkeinpä enemmän keltaiset kuin punaiset niin vaikea on mennä sanomaan mitä siellä ennen on ollut!
Niin ja kun siellä nyt ne nesteet on melkeinpä enemmän keltaiset kuin punaiset niin vaikea on mennä sanomaan mitä siellä ennen on ollut!
Itse pesin laskemalla ensin pois niin paljon kun tuli, yksi vesiproppu oli tosin auki koneen yläpäästä koska samalla laitoin lohkolämmittimen. Laskin letkulla koneesta läpi tavaraa niin paljon kun vaan sain, sitten vaan lämppäri paikalleen ja pelkällä vedellä käymään vähäksi aikaa, alavesiletkusta tyhjäksi kahteen kertaan ja lopuksi punaiset nesteet.
Joku tosin sanoi, että sitä vihreää pitää jäädä raakaa tavaraa jo aika tavalla, että sen aiheuttamaa sakkaantumista esiintyisi, pikkunen hitu ei haittaisi. En tiedä kuin tarkkaa on, mutta itsellä punaset on pysyneet Corradossa punaisina ja eivät ole vaihtaneet väriä tai rakennetta. Punaisista itsea asiassa taidetaan sanoa, että se on ikuista, kun taas vihreä vuoden vaihtovälillä (kuka noita oikeasti vaihtaa?).
En tiedä eroaako tuo silikaattivapaa mitä varaosasta saa mitenkään VW:n omasta, oiskohan merkki ollut Zero tjsp.
Joku tosin sanoi, että sitä vihreää pitää jäädä raakaa tavaraa jo aika tavalla, että sen aiheuttamaa sakkaantumista esiintyisi, pikkunen hitu ei haittaisi. En tiedä kuin tarkkaa on, mutta itsellä punaset on pysyneet Corradossa punaisina ja eivät ole vaihtaneet väriä tai rakennetta. Punaisista itsea asiassa taidetaan sanoa, että se on ikuista, kun taas vihreä vuoden vaihtovälillä (kuka noita oikeasti vaihtaa?).
En tiedä eroaako tuo silikaattivapaa mitä varaosasta saa mitenkään VW:n omasta, oiskohan merkki ollut Zero tjsp.
Jep jep...Aluks nesteet oli vähä niinkuin ruosteen väriset, Sitten vaan syylärin alaletku auki ja letkulla 10min auton käydessä paisuntasäiliöön vettä. Uudet nesteet sisään... nyt se näyttääkin jo jäähdytysnesteeltä.
Ja nesteenä käytin sitä Zero merkkistä (punasta) jäähdytysnestettä.
Ja kun se sähköinen vesipumppu piti aina aika-ajoin pientä meteliä, niin sekin loppui nyt nesteiden vaihdolla....tai katotaan nyt huomenna kun antaa autolle vähän enemmän kenkää että rupeeko se huutamaan taas.
Ja nesteenä käytin sitä Zero merkkistä (punasta) jäähdytysnestettä.
Ja kun se sähköinen vesipumppu piti aina aika-ajoin pientä meteliä, niin sekin loppui nyt nesteiden vaihdolla....tai katotaan nyt huomenna kun antaa autolle vähän enemmän kenkää että rupeeko se huutamaan taas.
Laitoin kans punaset (g12) nesteet ja aiemmin oli vihreät.
Järjestelmän puhdistin käyttämällä autoa ja laskemalla vettä
paisariin. Jonkun verran tuli mustaa kökköä astian pohjalle vanhoista
nesteistä. Kuulin jostain Esson baarista, että kuorma-autoissa
käytetään punaista litkua raakana ?? Käytetäänkö
kuormiksissa jotain eri jäähdytysaineita kuin tavallisissa autoissa?
Järjestelmän puhdistin käyttämällä autoa ja laskemalla vettä
paisariin. Jonkun verran tuli mustaa kökköä astian pohjalle vanhoista
nesteistä. Kuulin jostain Esson baarista, että kuorma-autoissa
käytetään punaista litkua raakana ?? Käytetäänkö
kuormiksissa jotain eri jäähdytysaineita kuin tavallisissa autoissa?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 4.10.2012 7:23
Noinkohan...
Pisti vanha ketju silmään... Eiköhän se mun käsittääkseni mene niin että kyllä se glygoli raakana kestää pakkasta eniten, mutta mitä enemmän siinä vettä on seassa niin sen paremmin siirtää lämpöä eli jäähdyttää paremmin. Paras mahollinen jäähdytinneste siis ois pelkkä vesi ja seassa rd12 korroosionestoaine mutta kun se ei kestä pakkasta lainkaan!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ensimmäinen käsityksesi väärä ja toinen oikea.
http://www.xydatasource.com/xy-showdata ... d=35&no_JS
http://www.engineeringtoolbox.com/ethyl ... d_146.html
http://www.xydatasource.com/xy-showdata ... d=35&no_JS
http://www.engineeringtoolbox.com/ethyl ... d_146.html
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa