Mk2 golf uusi alusta mutta mikä niin?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jylppy
-
Viestit: 344
Liittynyt: 16.11.2003 19:09

Mk2 golf uusi alusta mutta mikä niin?

ViestiKirjoittaja jylppy » 31.8.2005 16:41

FK High Tec alustasarja:
Todella laadukas saksalainen alustasarja FK:n Sportiskunvaimentimilla ja madallusjousilla varustettuna. Madallus 40mm. Toimitusaika n.3-15pv. Toimitus MATKAHUOLLON kautta - toimituskulut 20,-.
Hinta: 345,00 EUR

Vaihtoehtona:
FK-AUTOMOTIVE AKX alustasarja -40mm 299€
sekä:
INXX Sport-alustasarja -40mm 339€
JOM CupLine-alustasarja -40mm 279€

Eli mikä noista olisi jäykin ja varmin/kestävin valinta. Halpojahan nuo ovat ja ei sillä kai hyvää saa mutta viitsi sijoittaa halpaan autoon enempää.
Sitten kannattaako Poikkitukia hommata? mikä niiden virka on ja mitä muuta kannattaa uusia kun vaihtaa alustan ja missä kannattaa vaihtaa? Itsellä ei taida tarvittavia vempaimia olla eikä taitoa siihen.

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 31.8.2005 16:45

no eipä noista mistään kokemusta oo, mutta ittellä golffis -60mm AP-alustasarja (Benecars myy) ja siihen oon ollu tyytyväinen, eikä taida kolmeasataa enempää -40mm maksaa.

jylppy
-
Viestit: 344
Liittynyt: 16.11.2003 19:09

ViestiKirjoittaja jylppy » 31.8.2005 17:10

Mutta onkos tuo AP kuinka jäykkä?

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 31.8.2005 17:14

Melkein kannattaa ostaa samantien kitupiikistä se FK:n korkeussäädettävä. Ei maksa kuin n. 429€ ja on ihan hyvä. Kaverilla on kakkiksessa se ja kelpo alustalta vaikuttaa.

Jims1
-
Viestit: 31
Liittynyt: 30.6.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Jims1 » 31.8.2005 17:39

Tossa Corsassa on Autovaruste.net:istä tilattu Inxx -30mm, ja tyytyväinen olen ollut. Parani ropposen ajo-ominaisuudet kummasti.

jylppy
-
Viestit: 344
Liittynyt: 16.11.2003 19:09

ViestiKirjoittaja jylppy » 31.8.2005 18:03

Mutta mitenkäs se jäykkyys ja esim kurviajo käyttäytyminen noitten sarjojen kanssa?

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 31.8.2005 18:16

Ainakin tuo FK:n coil-over sarja on ihan jees, kaupunkiajossa riittävän pehmeä ja sitten mutkapätkällä mukavan jäykkä.

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 31.8.2005 18:18

no kyllä tuo AP:n -60 ainakin on jäykkä, huonot tiet kannattaa kiertää kaukaa...

j4pe
-
Viestit: 149
Liittynyt: 25.5.2004 18:27

ViestiKirjoittaja j4pe » 31.8.2005 18:40

Itellä toi FK:n High tech ja ihan hyvän tuntunen alusta. Peräkään ei helposti jää roikkuun, kun takaiskarissa on korkeussäätö sokalla. Kitupiikki myy sitä 325e sisältäen toimituskulut.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 1.9.2005 6:10

Eipä enemmälti kokemusta noista muuta varmasti ainakin vuoden päästä on mikä tahansa alusta noista todellä jäykkä.. sen voin melkein luvata 100% varmasti. Tosiaankin jos kerran jäykkyys on kriteerinä niin sijoittaisin sen verran että saisin edes korkeussäädön samaan hintaan..

jylppy
-
Viestit: 344
Liittynyt: 16.11.2003 19:09

ViestiKirjoittaja jylppy » 9.9.2005 12:01

Entäpä tuo alustan vaihto sitten... Paljonko maksaa liikkeessä teetetty vaihto? kauvan vaihto kestää jos itse alkaa tekeen ja kuinka vaativa homma? Tilasimpa tuon Fk.n high Tec sarjan 35-40mm kitupiikiltä... Toivon mukaan hyvä valinta...

j4pe
-
Viestit: 149
Liittynyt: 25.5.2004 18:27

ViestiKirjoittaja j4pe » 9.9.2005 20:14

Golfissa toi on kyllä helppo homma vaikka tekis ekaa kertaa. Jousipuristimet täytyy olla. Ei luulis liikkeessä olevan kun parin tunnin homma? Kannattaa laittaa se takatolpan sokkasäätö sitten ylimpään tai toiseks ylimpään, muuten jää varmasti keuliin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.9.2005 0:07

Ja muistaa että camber sekoaa kun avaa iskarin alakiinnikkeen. Eli heti sitten suuntaamaan.

jylppy
-
Viestit: 344
Liittynyt: 16.11.2003 19:09

ViestiKirjoittaja jylppy » 11.9.2005 13:49

Juu täytyy muistaa toi kulmien säätö... vedellä rullamitalla taasa vanhaan tuttuun tyyliin alku säätöö ja sitten viedä liikkeeseen kun kerkee. Mistäs jousipuristimet ja minkä merkkiset? ovatko hintansa väärtejä?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 11.9.2005 14:02

^ Melkein mikä tahansa jousipuristin toimii satunnaisessa käytössä. Eipä noissa halvoissa paljon eroa ole.

Edit: Camperille voi hakea alkusäätöä vaikka luotilankaa apuna käyttäen jos ei ihan heti säädättämään mene. Aurauksen säädössä taas apuna toimii pitkä lankku jolla voi katsoa linjaa takapyörään. Tein homman joskus vuosi sitten, liikkeessä säädättäminen on toistaiseksi laiskuuttani jäänyt tekemättä...
Edit2: Eipä ole kumit silti kuluneet, tosin eipä noilla kumeilla ole paljon väliäkään.
Viimeksi muokannut SS, 22.9.2005 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jylppy
-
Viestit: 344
Liittynyt: 16.11.2003 19:09

ViestiKirjoittaja jylppy » 13.9.2005 23:59

Täytyypä alkaa tutkiin miten niitä edes säädetään kun on se aina liikkeessä puolestani tehty.

jylppy
-
Viestit: 344
Liittynyt: 16.11.2003 19:09

ViestiKirjoittaja jylppy » 22.9.2005 19:10

Niin mistäs vivusta niitä kulmia sun muita säädetään? eli mitä löysään ja liikutan? Voihan tuon alustan vaihdon tehdä pelkän tunkin kanssa kulma kerrallaan?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 22.9.2005 19:40

Voi tehdä tunkin kanssa kulma kerrallaan. Suositten kyllä viemään sen ihan korjaamolle suuntaukseen. Muutaman kympin kustantaa vaan.

Hampsu
-
Viestit: 258
Liittynyt: 12.2.2005 1:11

ViestiKirjoittaja Hampsu » 22.9.2005 21:22

Hieman offari ,mut mitä kaikkia TARKALLEEN tarvii tohon jousien/iskareiden vaihtoon?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 22.9.2005 21:28

Jousipuristimet, normaali hylsysarja(mielellään pitkällä jatkovarrella, ainakin mulla oli pultit pirun kireellä), sitten siihen iskarin yläpäähän tarttis sellasen spesiaalityökalun, mutta pulttipyssyllä lähtee hyvin irti tai sitten sellanen lenkki, joka menee siihen paikalleen ja josta saa jonkinnäkösen kuusikolon läpi, jolla voi pitää kiinni. (jopas tuli monta sivulausetta...) Siinä kai ne tarpeelliset on.

edit. jaa niin, tunkki ja rengasavain olis ihan hyvä olla :D

Hampsu
-
Viestit: 258
Liittynyt: 12.2.2005 1:11

ViestiKirjoittaja Hampsu » 22.9.2005 21:43

selvä =) kiitos!

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 22.9.2005 21:47

Juu täytyy muistaa toi kulmien säätö... vedellä rullamitalla taasa vanhaan tuttuun tyyliin alku säätöö ja sitten viedä liikkeeseen kun kerkee


Yleensä se on jo sitten liian myöhäistä, kun menee sinne liikkeeseen suuntaamaan kulmat.....Samaan hintaan, kun sit saa ostaa myös uudet kumit...!

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 22.9.2005 23:05

Itse ainakin tuohon omaan kotteroon iskareita vaihtaessa tein niin, että sipasin pienet merkit millä kohtaa ne tolpat oli kiinni ja sitten uudet takasin samalle kohdalle. Sen jälkeen kuitenkin viikon sisällä vein suuntaukseen ja ei niissä hirveemmin ollu heittoa. Jos siellä nyt pieni heitto on niin ei ne renkaat hirveen nopeeta pääse kulumaan, joten ei sitä nyt sentään tarvii suoraan ajaa suuntaukseen. (voi kiertää alkon kautta huoletta...)

jylppy
-
Viestit: 344
Liittynyt: 16.11.2003 19:09

ViestiKirjoittaja jylppy » 25.9.2005 14:07

No etupää lähti rankalla voimalla ja vasaraa apuna käyttäen räikän päähän... ei päässyt pyörähtään akseli kun sai pari napakkaa iskua... ongelmat alkoivatkin sitten kun oli asennuskaljaa otettu aika reilusti ja vedettiin tolppa kiinni ja huomattiin että miks toi jousi on lattialla(unohdettiin se siiks välisä) ja eikun paketti auki... jousi väliin ja kiinni... seuraavaksi kateltiin et koko suojakumi tai mikä lie puuttuu kans ja taas auki... no etupäähän näiden kaikkien sähläyksien kanssa meni ensikertalaisilta 4h eli mielestäni aika nopea siihen nähden ettei ennen vaihtanut. Peräpää olikin niin helpon näkönen että oli odotettavissa ongelmia. Iskarin yläpään se jousilautanen tai se ei sit lähtenyt irti millään ja mureni vain käsiin... varmaan 16v vanha auton kanssa. Noh muutakun auto jää talliin ja maanantai soitettava vapaapäiväksi ja haettava varaosia.... toivonmukaan ei kalliita.
Vinkki etupäähän et vetäsee vaikka hylsyn läpi kuusiokolon tai ruuvarin et saa pidettyä vähän vastaan(ei tarvi yleinsä paljoa) ja jakarilla hylsystä kiinni ja vääntäen... todettiin hyväksi kikaksi kanssa ainakin kiinni laittaessa.
Edit. Toisen kulman kanssa muuten pamahti kaksi rengasavainta paskaksi... tiedän miten mahdollista mutta halkes valut. onneks on vararengas paketissa varma ruosteinen avain millä aukee aina ;)

Paljonko nuo yläpäänjousilautaset maksaa laakereineen? eli niinkun täys setti yleinsä.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 25.9.2005 17:11

noin 30 euroa kpl..

jylppy
-
Viestit: 344
Liittynyt: 16.11.2003 19:09

ViestiKirjoittaja jylppy » 26.9.2005 1:39

kiitoksia viesteistä... homma on varmaan huomenna sujut ja pääsee tyyppaileen.

takkunen
-
Viestit: 55
Liittynyt: 26.2.2005 11:00

alustaa

ViestiKirjoittaja takkunen » 26.10.2005 17:40

laittakaa kuvii jos löytyy -60/40 madalluksella g2:sta.. ja kokemuksii onko sit miten käytännöllinen?!! yritän päättää et kumpi -40 vai -60/40... thänks

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 26.10.2005 19:08

Matalempi parempi - ainakin ulkönäön kannalta.

Ajolinjat ja nopeus maaston korkeuseroihin sovittaen pystyy -60/60 alustalla ajamaan oikein mainiosti ympäri vuoden rikkomatta mitään.
Viimeksi muokannut jii_bee, 26.10.2005 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

takkunen
-
Viestit: 55
Liittynyt: 26.2.2005 11:00

ViestiKirjoittaja takkunen » 26.10.2005 20:28

mikähän lie sopiva rengastus?? talveks vakio vanteille talvi tassut..!!??

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 26.10.2005 21:09

Renkaaksi käy melkein mikä vain, joka vanteelle menee. Itsellä madallusta 90/40 ja vanteet 9x16 ET 15.

kolovi
-
Viestit: 27
Liittynyt: 3.7.2004 16:10

ViestiKirjoittaja kolovi » 29.10.2005 12:41

60/40,on iha kelpo sarja ajaa ympärivuoden. Jos on esim iso puskurisarja niin,ottaa vaan etulipan pois talveks varmuudenvuoksi. On vaan hidastetöyssyjen kanssa varovainen =)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 3.5.2006 22:17

mikä noista alustasatseista kannattas tilata, kun pitäs saada napakka, mutta ei mikään kivireki alusta?

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 3.5.2006 22:25

Ja jos tuntuu että maavara ei riitä talviajoon voi etenemiskykyä parantaa ostamalla hiukan korkeampiprofiiliset kumit eli kasvattamalla renkaan halkaisijaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.5.2006 22:52

Ja mitäs sillä mittarinäyttämällä ja vaihdevälityksillä oikeestaan oliskaan väliä!

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 3.5.2006 23:10

Mittarin näyttämä vain tarkentuu isommilla renkailla ja vaihdevälityksetkään ei varmasti ketuille mene kun talvella tuskin tarvitsee huimaa kiihtyvyttää, joka ilmenee vain sutimisena liukkaalla tienpinnalla.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 5.5.2006 20:00

mikä noista alustasatseista kannattas tilata, kun pitäs saada napakka, mutta ei mikään kivireki alusta?

onkai jollakin tietoa?

Kilu
-
Viestit: 113
Liittynyt: 17.11.2006 15:06

ViestiKirjoittaja Kilu » 21.5.2007 17:54

Herätetään tää topicci taas henkiin, eli tarveis kakkosGolperoon uutta alustaa kun alusta alkaa muistuttaa keinutuolia :) mikä olis hyvä alusta joka olis ehkä -40mm matalampi ja samalla jäykempi ettei tarveis mutkiin ajaa kolmella pyörällä??

Onko foorumilaisilla kokemuksia nooista Fk:n sarjoista akx vai high tec?

Mitään huippu matalaa ei kannata laittaa ku tyttökaveriki autolla ajelee et melkein sulkisin 60/40 sarjan pois...

aZu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 29.5.2006 13:48

ViestiKirjoittaja aZu » 21.5.2007 23:28

Mäkin kysyisin tähän samaan. Uusi alusta on varmasti tulossa tämän kesän aikana, mutta minkälainen, se on vielä auki. Säädettävää olen ajatellut, mutta en usko laskevani sitä alemmas mitä ilman kaarimuokkauksia pääsee joten johonkin -60mm varmaan jäisi. Onko siis mitään järkeä hankkia säädettävää alustaa? Tuleeko sitä edes nostettua talveksi? Onko -60mm kakkis vielä täysin järkevästi ajettavissa vai joutuuko varomaan rikkomasta paikkoja hidastetöyssyissä yms. paikoissa?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 22.5.2007 10:33

Itte en oo -60 jousilla rikkonut vielä mitään ja talvellakin ajellaan ja mukavasti saa aurattua tietäkin.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 22.5.2007 11:42

itsellä säädettävä powertech ja ruuvattu melkein tappiin..luulisin about 80-100mm
ja hidasteissa raapii ihan hulluna etulippa muuten ei mihinkään ja saa ajaa kovaa

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 22.5.2007 19:30

Ei sulla olis kuvaa, että miten matala auto on kun on melkein tappiin säädettynä powertechillä?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.5.2007 21:58

itsellä säädettävä powertech ja ruuvattu melkein tappiin


ittellä street star,maavara tasan 8cm, edessä kierrettä jälellä n.9cm ja takana n.1cm. Että jos se on melkein tapissa niin matala kai se sitten on. =D

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 22.5.2007 22:18

on kuvia jos noista nyt sen mataluuden näkee..kuvat on aina kuvia..:)

eurocruisingin jonosta
Kuva

radalle.com joku ottanu kuvan autosta netistä löydetty tämä siis
Kuva

jossain vaheessa kun saan maalin päälle tässä ruuvaan lopullesesti sen mitä kierrettä jäljellä kun tuo gti-lippa lähti keulasta pois niin voi taas pudottaa,leimalle ei todellakaan voi edes mennä tolla mikänyt on karahti pohjasta kiinni jarrupenkkiin..:D

Kilu
-
Viestit: 113
Liittynyt: 17.11.2006 15:06

ViestiKirjoittaja Kilu » 23.5.2007 17:11

No jos ei halua alustaan sijoittaa 300-400€ enempään niin mikä kannattaa laittaa; Weitec, FK:n AKX vai high tec vai ihan uudet vakioiskarit+madallusjouset?

aZu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 29.5.2006 13:48

ViestiKirjoittaja aZu » 23.5.2007 22:31

Täytyykö pyöräkulmat säädättää uudelleen jos muuttaa säädettävän alustasarjan korkeutta?

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 24.5.2007 9:19

riippuu vähän kuinka paljon muutat,mutta yleensä ne muuttuu kyllä..eli kannattaa käydä tarkastamassa..

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 24.5.2007 10:39

Kannattaa, ellei halua ostella toiselta puolelta kuluneiden renkaiden tilalle uusia hyvinkin usein.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 31.5.2007 8:43

Meikäläistä taas kiinnostaisi pitääkö FK:n High Tec-sarjoille ilmoitetut madalluksen määrät paikkaansa?
Onko kukaan mitannut ajoneuvonsa korkeutta ennen ja jälkeen High Tec:ien asennuksen?

En pistäisi pahakseni jos madaltaisivat ilmoitettua enemmän... :)

Aurinkoinen_
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.10.2006 8:02

ViestiKirjoittaja Aurinkoinen_ » 11.10.2007 7:28

Onko Golfiin (mk 2) kuinka noita jäykkytyssäädettäviä alustoja, ko tarttis omaan hommata sellanen että sais auton suoraan?

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 3.12.2007 19:18

Nostetaas vähäsen taas. Omassa kakkoskorissa on takana se jarrupaineen säädin tms, niin mitäs jekkuja sille pitää tehdä kun madaltaa, ettei jarrutettaessa mene takajarrut ekana lukkoon?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.12.2007 21:22

Järkevillä madalluksilla ei tarvi tehdä vielä mitään. Kakkoskorisen jarrut on niin etupainoiset.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa