Mk2 golf uusi alusta mutta mikä niin?
Valvoja: ffp jäsenet
Mk2 golf uusi alusta mutta mikä niin?
FK High Tec alustasarja:
Todella laadukas saksalainen alustasarja FK:n Sportiskunvaimentimilla ja madallusjousilla varustettuna. Madallus 40mm. Toimitusaika n.3-15pv. Toimitus MATKAHUOLLON kautta - toimituskulut 20,-.
Hinta: 345,00 EUR
Vaihtoehtona:
FK-AUTOMOTIVE AKX alustasarja -40mm 299€
sekä:
INXX Sport-alustasarja -40mm 339€
JOM CupLine-alustasarja -40mm 279€
Eli mikä noista olisi jäykin ja varmin/kestävin valinta. Halpojahan nuo ovat ja ei sillä kai hyvää saa mutta viitsi sijoittaa halpaan autoon enempää.
Sitten kannattaako Poikkitukia hommata? mikä niiden virka on ja mitä muuta kannattaa uusia kun vaihtaa alustan ja missä kannattaa vaihtaa? Itsellä ei taida tarvittavia vempaimia olla eikä taitoa siihen.
Todella laadukas saksalainen alustasarja FK:n Sportiskunvaimentimilla ja madallusjousilla varustettuna. Madallus 40mm. Toimitusaika n.3-15pv. Toimitus MATKAHUOLLON kautta - toimituskulut 20,-.
Hinta: 345,00 EUR
Vaihtoehtona:
FK-AUTOMOTIVE AKX alustasarja -40mm 299€
sekä:
INXX Sport-alustasarja -40mm 339€
JOM CupLine-alustasarja -40mm 279€
Eli mikä noista olisi jäykin ja varmin/kestävin valinta. Halpojahan nuo ovat ja ei sillä kai hyvää saa mutta viitsi sijoittaa halpaan autoon enempää.
Sitten kannattaako Poikkitukia hommata? mikä niiden virka on ja mitä muuta kannattaa uusia kun vaihtaa alustan ja missä kannattaa vaihtaa? Itsellä ei taida tarvittavia vempaimia olla eikä taitoa siihen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
^ Melkein mikä tahansa jousipuristin toimii satunnaisessa käytössä. Eipä noissa halvoissa paljon eroa ole.
Edit: Camperille voi hakea alkusäätöä vaikka luotilankaa apuna käyttäen jos ei ihan heti säädättämään mene. Aurauksen säädössä taas apuna toimii pitkä lankku jolla voi katsoa linjaa takapyörään. Tein homman joskus vuosi sitten, liikkeessä säädättäminen on toistaiseksi laiskuuttani jäänyt tekemättä...
Edit2: Eipä ole kumit silti kuluneet, tosin eipä noilla kumeilla ole paljon väliäkään.
Edit: Camperille voi hakea alkusäätöä vaikka luotilankaa apuna käyttäen jos ei ihan heti säädättämään mene. Aurauksen säädössä taas apuna toimii pitkä lankku jolla voi katsoa linjaa takapyörään. Tein homman joskus vuosi sitten, liikkeessä säädättäminen on toistaiseksi laiskuuttani jäänyt tekemättä...
Edit2: Eipä ole kumit silti kuluneet, tosin eipä noilla kumeilla ole paljon väliäkään.
Viimeksi muokannut SS, 22.9.2005 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jousipuristimet, normaali hylsysarja(mielellään pitkällä jatkovarrella, ainakin mulla oli pultit pirun kireellä), sitten siihen iskarin yläpäähän tarttis sellasen spesiaalityökalun, mutta pulttipyssyllä lähtee hyvin irti tai sitten sellanen lenkki, joka menee siihen paikalleen ja josta saa jonkinnäkösen kuusikolon läpi, jolla voi pitää kiinni. (jopas tuli monta sivulausetta...) Siinä kai ne tarpeelliset on.
edit. jaa niin, tunkki ja rengasavain olis ihan hyvä olla :D
edit. jaa niin, tunkki ja rengasavain olis ihan hyvä olla :D
Itse ainakin tuohon omaan kotteroon iskareita vaihtaessa tein niin, että sipasin pienet merkit millä kohtaa ne tolpat oli kiinni ja sitten uudet takasin samalle kohdalle. Sen jälkeen kuitenkin viikon sisällä vein suuntaukseen ja ei niissä hirveemmin ollu heittoa. Jos siellä nyt pieni heitto on niin ei ne renkaat hirveen nopeeta pääse kulumaan, joten ei sitä nyt sentään tarvii suoraan ajaa suuntaukseen. (voi kiertää alkon kautta huoletta...)
No etupää lähti rankalla voimalla ja vasaraa apuna käyttäen räikän päähän... ei päässyt pyörähtään akseli kun sai pari napakkaa iskua... ongelmat alkoivatkin sitten kun oli asennuskaljaa otettu aika reilusti ja vedettiin tolppa kiinni ja huomattiin että miks toi jousi on lattialla(unohdettiin se siiks välisä) ja eikun paketti auki... jousi väliin ja kiinni... seuraavaksi kateltiin et koko suojakumi tai mikä lie puuttuu kans ja taas auki... no etupäähän näiden kaikkien sähläyksien kanssa meni ensikertalaisilta 4h eli mielestäni aika nopea siihen nähden ettei ennen vaihtanut. Peräpää olikin niin helpon näkönen että oli odotettavissa ongelmia. Iskarin yläpään se jousilautanen tai se ei sit lähtenyt irti millään ja mureni vain käsiin... varmaan 16v vanha auton kanssa. Noh muutakun auto jää talliin ja maanantai soitettava vapaapäiväksi ja haettava varaosia.... toivonmukaan ei kalliita.
Vinkki etupäähän et vetäsee vaikka hylsyn läpi kuusiokolon tai ruuvarin et saa pidettyä vähän vastaan(ei tarvi yleinsä paljoa) ja jakarilla hylsystä kiinni ja vääntäen... todettiin hyväksi kikaksi kanssa ainakin kiinni laittaessa.
Edit. Toisen kulman kanssa muuten pamahti kaksi rengasavainta paskaksi... tiedän miten mahdollista mutta halkes valut. onneks on vararengas paketissa varma ruosteinen avain millä aukee aina ;)
Paljonko nuo yläpäänjousilautaset maksaa laakereineen? eli niinkun täys setti yleinsä.
Vinkki etupäähän et vetäsee vaikka hylsyn läpi kuusiokolon tai ruuvarin et saa pidettyä vähän vastaan(ei tarvi yleinsä paljoa) ja jakarilla hylsystä kiinni ja vääntäen... todettiin hyväksi kikaksi kanssa ainakin kiinni laittaessa.
Edit. Toisen kulman kanssa muuten pamahti kaksi rengasavainta paskaksi... tiedän miten mahdollista mutta halkes valut. onneks on vararengas paketissa varma ruosteinen avain millä aukee aina ;)
Paljonko nuo yläpäänjousilautaset maksaa laakereineen? eli niinkun täys setti yleinsä.
Matalempi parempi - ainakin ulkönäön kannalta.
Ajolinjat ja nopeus maaston korkeuseroihin sovittaen pystyy -60/60 alustalla ajamaan oikein mainiosti ympäri vuoden rikkomatta mitään.
Ajolinjat ja nopeus maaston korkeuseroihin sovittaen pystyy -60/60 alustalla ajamaan oikein mainiosti ympäri vuoden rikkomatta mitään.
Viimeksi muokannut jii_bee, 26.10.2005 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Herätetään tää topicci taas henkiin, eli tarveis kakkosGolperoon uutta alustaa kun alusta alkaa muistuttaa keinutuolia :) mikä olis hyvä alusta joka olis ehkä -40mm matalampi ja samalla jäykempi ettei tarveis mutkiin ajaa kolmella pyörällä??
Onko foorumilaisilla kokemuksia nooista Fk:n sarjoista akx vai high tec?
Mitään huippu matalaa ei kannata laittaa ku tyttökaveriki autolla ajelee et melkein sulkisin 60/40 sarjan pois...
Onko foorumilaisilla kokemuksia nooista Fk:n sarjoista akx vai high tec?
Mitään huippu matalaa ei kannata laittaa ku tyttökaveriki autolla ajelee et melkein sulkisin 60/40 sarjan pois...
Mäkin kysyisin tähän samaan. Uusi alusta on varmasti tulossa tämän kesän aikana, mutta minkälainen, se on vielä auki. Säädettävää olen ajatellut, mutta en usko laskevani sitä alemmas mitä ilman kaarimuokkauksia pääsee joten johonkin -60mm varmaan jäisi. Onko siis mitään järkeä hankkia säädettävää alustaa? Tuleeko sitä edes nostettua talveksi? Onko -60mm kakkis vielä täysin järkevästi ajettavissa vai joutuuko varomaan rikkomasta paikkoja hidastetöyssyissä yms. paikoissa?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
on kuvia jos noista nyt sen mataluuden näkee..kuvat on aina kuvia..:)
eurocruisingin jonosta
radalle.com joku ottanu kuvan autosta netistä löydetty tämä siis
jossain vaheessa kun saan maalin päälle tässä ruuvaan lopullesesti sen mitä kierrettä jäljellä kun tuo gti-lippa lähti keulasta pois niin voi taas pudottaa,leimalle ei todellakaan voi edes mennä tolla mikänyt on karahti pohjasta kiinni jarrupenkkiin..:D
eurocruisingin jonosta

radalle.com joku ottanu kuvan autosta netistä löydetty tämä siis

jossain vaheessa kun saan maalin päälle tässä ruuvaan lopullesesti sen mitä kierrettä jäljellä kun tuo gti-lippa lähti keulasta pois niin voi taas pudottaa,leimalle ei todellakaan voi edes mennä tolla mikänyt on karahti pohjasta kiinni jarrupenkkiin..:D
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 5.10.2006 8:02
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa