G60 VW moottori/turbo??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

timsa
-
Viestit: 10
Liittynyt: 17.6.2005 17:54

G60 VW moottori/turbo??

ViestiKirjoittaja timsa » 26.8.2005 18:11

Melkein kaikki valittaa että noista g60:sista hajoo ahdin koko ajan...? Johtuuko se siitä kun vaihtaa sen pienemmän ahdinpyörän niin se käy ylikierroksilla vai kiertääkö siellä öljy kunnolla. Tutulla on hajonnut kerran ja sillä on 68mm ahdinpyörä mutta se ajaa kyllä koko ajan kahva lattiassa.. :) Ja on vissiin aika kalliita korjata...? Tekisi mieli hommata g60 corrado kun alkaa jo olemaan paremmissa hinnoissa... :) Onko kokemuksia/tietoutta??

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 26.8.2005 18:41

Melkein kaikki valittaa että noista g60:sista hajoo ahdin koko ajan...?


Tutulla on hajonnut kerran


Melkein kaikki? enemmän täällä on kehuja ollut kun moitteita. Vai onko se niin että jos tutullasi on hajonnut niin kaikki hajoaa? searchilla löytyy varmaan monenlaista asiaa koskevaa tietoa.On tästä niin monta kertaa keskusteltu. Kaiken saa rikki,jos haluaa... ja ei tällä boardilla niin hirveen montaa juttua ole rikkoutuneesta geestä.

Niin tarkennetaan vielä tosiaan,että rikkinäisiä olen useita nähnyt ,mutta ovat olleet tyyliä,tarviiko niitä huoltaakkin...
Viimeksi muokannut JanneV, 27.8.2005 9:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 26.8.2005 20:53

Ja se ei oo turbo.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 27.8.2005 8:45

Ei oo turbo ei. Aika usein mitä rikkoutuneista olen kuvia nähnyt niin katkennut jakohihna on sen aiheuttanut, viritetyissä se suositellaan vaihdettavan 20tkm välein. Ei ole iso eikä kallis homma. Eli hajoaminen yleensä on täysin ratin ja penkin välissä, eikä ole käytöstä kiinni vaan huollon puutteesta.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 27.8.2005 11:35

Niin siis ahtimen jakohihna...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 27.8.2005 11:46

Helpompi se ahtimen jakohihna on vaihtaa kuin moottorinjakohihna.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 27.8.2005 13:00

Vakio hammashihna on jotain 11-12mm leveä ja sen tilalle saa jopa 22mm leveää hihnaa, esim. tuolta: http://www.mdcomprex.com/tuotteetlista2 ... 20ja%20G60

timsa
-
Viestit: 10
Liittynyt: 17.6.2005 17:54

ViestiKirjoittaja timsa » 27.8.2005 14:47

aivan ei ole turbo!! Taitaa olla huhuja vaan.. Kun kyselin vähän paremmin tältä ''tutulta'', niin hän oli ajanut pitkän matkaa kaasu pohjassa ja oli ilmeisesti lämmennyt kun kaikki stefat ja tiivisteet oli muodottomia ja päästänyt öljyt pihalle... ja siksi oli kallis ''korjata'' kun joutui ostamaan uuden ahtimen!! Vähän väärää tietoa olin kuullut... Ja olin käsittänyt corradojen myynti-ilmoituksetkin väärin kun monessa luki juuri HUOLLETTU ahdin ei KORJATTU!! Taas saa syyttää vain itseään. Mutta onko se corradon spoileri joka nousee tietyssä nopeudessa niin vain tietyissä malleissa?? Kiitoksia tiedoista ja kun oikasitte väärän tietoni!!

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 27.8.2005 15:09

Kaikissa on nouseva spoikka.

Ja ne stefat siellä sisällä ei sula vaikka ajaisi vuoden kaasu pohjassa, jos siellä on ne mitkä pitääkin. Jos huolto on tehty normaaleilla stefoilla niin varmasti rupeaa puskemaan öljyä läpi, ja pahimmillaan iskee stefan pois paikoiltaan. Ei pakosarjaankaan kannata korkista tehtyä tiivistettä laittaa, verta siinä nenästään kaivaa. Ahdinta ei tosiaan yleisesti ottaen pysty korjaamaan, jos se kajahtaa niin se on siinä.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 27.8.2005 16:07

monessa luki juuri HUOLLETTU ahdin ei KORJATTU
Niinpä niin, se tosiaan kannattanee huoltaa säännöllisesti ettei joudu niihin korjaushommiin :)

timsa
-
Viestit: 10
Liittynyt: 17.6.2005 17:54

ViestiKirjoittaja timsa » 27.8.2005 16:34

selvä


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 96 vierailijaa