Golf II -87 1.6l käyntiongelmia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jaxon
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.12.2003 18:49

Golf II -87 1.6l käyntiongelmia

ViestiKirjoittaja Jaxon » 23.8.2005 13:18

Kylmänä käynnistettäessä ei mitään ongelmia, mitä nyt melko sakeat savut putkesta.
Kun kone lämpiää ja kierrokset alenee oikeaan tyhjäkäyntiin, alkaa ongelmat. Kierrokset tippuvat välillä lähelle nollaa ja jos ei kaasua painamalla lisää kierroksia, kone sammuu lopulta kokonaan. Kierrokset siis heijaavat sammumisen ja tyhjäkäyntinopeuden välillä. Jos lisää kaasua, kierrokset heijaavat edelleen mutta kone ei silloin sammu, todella sakeat savut tulee kyllä putkesta.
Jos koneen sammuttaa, kun tämä ongelma on päällä, saa uudelleenkäynnistettäessä sahata monta sekuntia ennenkuin lähtee käyntiin.
Välillä ongelma poistuu, esim. valoihin pysähdyttäessä kone saattaa käydä ihan normaaleilla kierroksilla, kun taas seuraavissa valoissa alkaa taas pykiminen.
Bensan kulutus on kaikenlaisessa ajossa reilusti yli 10 litraa/satasella.
Vahatermostaatti vaihdettiin, mutta ei mitään hyötyä.

Ileisesti kaasarissa jotain häikkää? Kannattaako ostaa kokonaan uusi kaasari vai viedä korjattavaksi? Voisitteko suositella PK-seudulta jotain suht edullista nyrkkipajaa, missä volkkarit tunnetaan?

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 24.8.2005 18:28

Kyseessä lienee pierburg? Vaihdappa huvikses ihan kaikki alipaineletkut ensin.

ORX
-
Viestit: 26
Liittynyt: 10.8.2005 21:39

Golf II -87 1.6l käyntiongelmia

ViestiKirjoittaja ORX » 25.8.2005 11:50

Sama auto ja ongelma on hyvin samanlainen. Toimii hyvin ekan kilometrin. Sitten alkaa käynti takkuilemaan. Auto käy huonosti, katkoo paljon ja kaasua painettaeessa eka kiihtyy ja sitten puutuu ja meinaa sammua, kaasua pumppaamalla pääsee huonosti eteenpäin. Samantyylinen vika oli kun virranjakajan liitin oli vähän huono kuntoinen. Voiko vika olla tällä kertaa polttoaineen syötössä?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.8.2005 12:47

^Tarkistaisin kuitenkin ensin sytkäpuolen ja varsinkin jakajan sisuskalujen kunnon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 81 vierailijaa