golf mk2 etuiskarien irroitus ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
golf mk2 etuiskarien irroitus ongelmia
eli etuiskarit pitäis saada irti yläpäästä vielä. mutteria kun pyörittää mikä on siellä yläpäässä niin koko hoito pyörii. kuuskulmavaimella pitäis saada pitdettyä iskarinpäätä kiinni ja sit väännettyä mutteria.
tonne on vaan hankala saada 2 työkalua samaan aikaan kun mutteri ja iskarinpää on tossa syvennyksessä. helppo homma varmaan jos tietäis.
tarviiko tohon jonkun erikoistyökalun?
tonne on vaan hankala saada 2 työkalua samaan aikaan kun mutteri ja iskarinpää on tossa syvennyksessä. helppo homma varmaan jos tietäis.
tarviiko tohon jonkun erikoistyökalun?
Viimeksi muokannut mkii, 23.8.2005 22:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Toinen avautu ihan helposti, mutta toinen oli jotenkin paljon kireämmällä.
Kuusiokoloavain oli nähtävästi kestävempää materiaalia kuin iskarinpää, ja se vetäs sitten sievän ympyrän siihen keskelle.
Nyt sitä onkin sitten kiva yrittää availla :)
http://i2.photobucket.com/albums/y32/shredderer/rghh.jpg
auto ei ollut ilmassa ja käytin semmosta hylsyä missä oli varsi sivussa.
jouset tarttis saada vaihtoon mahd. nopeesti kun takaata jo vaihdettu.
Tekis mieli vetää dremelillä siitä keskeltä mutteri ja iskarinpää kahtia.
Kuusiokoloavain oli nähtävästi kestävempää materiaalia kuin iskarinpää, ja se vetäs sitten sievän ympyrän siihen keskelle.
Nyt sitä onkin sitten kiva yrittää availla :)
http://i2.photobucket.com/albums/y32/shredderer/rghh.jpg
auto ei ollut ilmassa ja käytin semmosta hylsyä missä oli varsi sivussa.
jouset tarttis saada vaihtoon mahd. nopeesti kun takaata jo vaihdettu.
Tekis mieli vetää dremelillä siitä keskeltä mutteri ja iskarinpää kahtia.
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.12.2004 18:01
Olisikos yksi mahdollisuus yrittää jousen välistä joillain putkipihdeillä pidellä kiinni? Niin siis jos iskaritkin menee vaihtoon. Tai jos ei pidä niin hitsikoneella vain putken pätkä varteen kiinni?
Yksi sitten voisi olla että katkaisumeisselillä koettaa lyödä poikki tuon mutterin tuosta. On varmasti helpompi homma kuin se dremelillä vinguttaminen.
Yksi sitten voisi olla että katkaisumeisselillä koettaa lyödä poikki tuon mutterin tuosta. On varmasti helpompi homma kuin se dremelillä vinguttaminen.
Kuusiokoloavain on ihan hyvä, mutta iskarinpää ei ollut näköjään kovinkaan kummosta tekoa.
Jos pistäis putkitonkeihi jotkut kumit päihin ja kokeilis varovasti kiristää iskaria jousien välistä samalla kun vetäis pulttipyssyllä yläpäästä?
Kun noi iskarit ei oo menossa vaihtoon, ainoastaan jouset.
Katkaisumeisselistä en oole tämmöisenä amatöörinä tietenkään kuullu, onko se jonkinlainen mutterinsärkijä tjsp. ?
Hayesin oppaassa sanotaan että toi kyseinen mutteri pitäis uusia aina vaihdon myötä, jonkinlaisia lukkomuttereita taitaa olla mutta tavallistenki luulis kelpaavan prikkojen kanssa?
Jos pistäis putkitonkeihi jotkut kumit päihin ja kokeilis varovasti kiristää iskaria jousien välistä samalla kun vetäis pulttipyssyllä yläpäästä?
Kun noi iskarit ei oo menossa vaihtoon, ainoastaan jouset.
Katkaisumeisselistä en oole tämmöisenä amatöörinä tietenkään kuullu, onko se jonkinlainen mutterinsärkijä tjsp. ?
Hayesin oppaassa sanotaan että toi kyseinen mutteri pitäis uusia aina vaihdon myötä, jonkinlaisia lukkomuttereita taitaa olla mutta tavallistenki luulis kelpaavan prikkojen kanssa?
hmmhp. pistin vähän polkupyörän sisäkumia putkitonkien leukojen väliin ja sillä iskarista kiinni ja yläpäästä koneella, mutta silti luisti ja iskari pyöri vaan.
Menee hermot totaalisesti!
Huomiseks tarttis saada ajokuntoon, jousenvaihto sinänsä kävis nopeesti kunhan sais ton mutterin pois.
Täytyy varmaan tuhota se mutteri, dremelille vähän ahdas paikka mutta mikä se katkaisumeisseli on?
Google ei paljoa tiennyt kyseisestä työkalusta.
Menee hermot totaalisesti!
Huomiseks tarttis saada ajokuntoon, jousenvaihto sinänsä kävis nopeesti kunhan sais ton mutterin pois.
Täytyy varmaan tuhota se mutteri, dremelille vähän ahdas paikka mutta mikä se katkaisumeisseli on?
Google ei paljoa tiennyt kyseisestä työkalusta.
Itellä oli kans sama ongelma viime viikolla mut kyllä se aukes ku vähän aikaa tappeli sen kanssa. Isompi ongelma on sitten ku saa tolpan irti autosta ja sen yläpäästä pitäs saada se mutteri auki. Korjausoppaan mukaan tartteis volkkarin erikoistyökalun mut eiköhän semmosen tee itsekin jostain hylsystä.
Meinattiin ostaa se "erikoishylsy", mut oli aika suolanen hinta ja se oli muutenkin hullun näkönen, niin tehtiin kans ite. Normi hylsystä rälläkällä otettiin kaks sivua "suoraks", jolloin siitä on hyvä pitää jollain kiintoavaimella tms. kiinni.
Ennen sitä aina avattu koukullisella lenkillä. Se pitää vaan lyödä kunnolla pohjalle, ettei lipsu ylös.
Ennen sitä aina avattu koukullisella lenkillä. Se pitää vaan lyödä kunnolla pohjalle, ettei lipsu ylös.
hmm.. täytynee hankkia semmonen torx sarja sitten vaikka sieltä biltemasta kun en mihinkään muuhun torxeja näin äkkiseltään ajateltuna tartte.
Se mutteri on nyt vaan ihan kiero kun sitä on yritetty tuhota melkein jokakonstilla että voipi olla ettei aukea tolla torx menetelmälläkään.
parempi ois joku tuhoamiskonsti..
Se mutteri on nyt vaan ihan kiero kun sitä on yritetty tuhota melkein jokakonstilla että voipi olla ettei aukea tolla torx menetelmälläkään.
parempi ois joku tuhoamiskonsti..
^joo käyhän sekin,tosin pyörähtää vaan helpommin tuo 12 sakarainen,kun 6 sakarainen torx. Torxin kulmat kun puree niihin entisiin kuusiokolon kulmiin. Molempia käytetty...
Mitäs jos kanta onkin jo niin pyöreä, että kulmia ei ole? Riippuu vähän tilanteesta kumpaa käyttää, toimivia konsteja molemmat. Yleensä XZN uppoaa paljon helpommin nylpättyyn kantaan.
Tuota TORXia tosin en ole kokeillut, kun tuo XZN on paremmin käsillä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 104 vierailijaa