2E tyhjäkäynti seilaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

j4pe
-
Viestit: 149
Liittynyt: 25.5.2004 18:27

2E tyhjäkäynti seilaa

ViestiKirjoittaja j4pe » 22.8.2005 13:31

8v Gti:ssä ('92) tyhjäkäynti ei meinaa pysyä aisoissa. Esim. valoissa seistessä seilaa 800rpm(normaali)-1300rpm. Välillä käy normaalisti pitemmän aikaakin. Jarrutehostimelta tuleva alipaineletku näyttäs olevan ehjä. Mitäs seuraavaks kannattaa tutkia? Vika tuli yhtäkkiä.

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 22.8.2005 14:33

Itsellä sama ongelma G60. Itsellä luultavasti vian syyksi selviää Hall anturi joka on virranjakajan pohjassa. Kannattaa tarkistaa johtojen kunto hapettumia ym.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 22.8.2005 14:57

Tyhjäkäyntiventtiilin putsausta luvassa...

j4pe
-
Viestit: 149
Liittynyt: 25.5.2004 18:27

ViestiKirjoittaja j4pe » 22.8.2005 18:57

Missäs toi tyhjäkäyntiventtiili sijaitsee? Kuva ois jees..

1.3
-
Viestit: 25
Liittynyt: 1.4.2005 23:42

ViestiKirjoittaja 1.3 » 13.2.2006 21:55

niin mistä tuo löytyy tuo tyhjäkäyntiventtiili? Miten/millä puhdistetaan?

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 13.2.2006 22:06

Kannattaa katsoa myös se kuminen huohotinputki, mikä lähtee siitä mustasta loodasta venakopan päältä. Mulla aiheutti samanlaista vikaa ku oli reikä siinä putkessa.
Viimeksi muokannut Ilipo, 14.2.2006 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

j4pe
-
Viestit: 149
Liittynyt: 25.5.2004 18:27

ViestiKirjoittaja j4pe » 13.2.2006 22:37

^ Oli myös se putki puhki. Tyhjäkäynti seilas ja pukkas öljynhajua kabiiniin.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 13.2.2006 23:38

Tyhjäkäyntiventtiili:
Kuva

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 14.2.2006 10:22

Mulla tulee tuohon tyhjäkäyntiventtiilille 3-napainen liitin ja tietysti kolme johtoa, mutta itse venttiilissä on vain liittimen reunimmaiset pinnit. Mahtaakohan tuo keskimmäinen olla katkennut, vai kuuluuko 16-venttiilisen tyhjäkäyntiventtiili olla tuommoinen?

mikaks
-
Viestit: 371
Liittynyt: 28.2.2004 14:47

ViestiKirjoittaja mikaks » 14.2.2006 20:47

Mulla oli taas sytkät päin mäntyä (jostain syystä) mikä aiheutti tyhjäkäynnin
seilaamisen.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 14.2.2006 22:04

Sagg: ei sinne mene ku 12v eli eiköhän kaksi piikkiä riitä.

rumakuhelvetti
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2005 21:41

ViestiKirjoittaja rumakuhelvetti » 15.2.2006 8:22

Kannattaa katsoa myös se kuminen huohotinputki, mikä lähtee siitä mustasta loodasta venakopan päältä. Mulla aiheutti samanlaista vikaa ku oli reikä siinä putkessa.

^ Oli myös se putki puhki. Tyhjäkäynti seilas ja pukkas öljynhajua kabiiniin


mitenkäs toi laatikko lähtee irti?oitin 2 pulttia irti mut ei irronnu... kuuluuko ne letkut olla jämäkästi kiinni?omassani ne heiluvat hieman.

mullakin on tuo sama tyhjäkäynti ongelma. käynnistyksen jälkeen n.2min auto meinaa tukehtua ja köhii tyhjäkäyntiä edes takas...kaasua pumppaamalla saa auton norm tyhjäkäynnille. sen jälkeen saa käydä tyhjäkäyntiä vaikka lopun päivää... :)

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

ViestiKirjoittaja Golfster » 15.2.2006 10:16

Itselläni oireili juuri samalla tavalla 16v KR ja vika hävis kun korjasin bensapaineensäätimen katkenneet johdot.Sekin tais olla jotenki yhteydes alipainejärjestelmään(?) ja sen huomaski kun jarrua pumppaamalla käynnin sai tasottumaan hetkeksi.

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 15.2.2006 13:52

^^kyllä se uus asettu melko jämäkästi paikoilleen. Sitä vanhaa oli öljy syövyttäny niin, että mureni melkein käsiin.
Sitä mustaa laatikkoa en itekkään saanu irti.

1.3
-
Viestit: 25
Liittynyt: 1.4.2005 23:42

ViestiKirjoittaja 1.3 » 15.2.2006 16:27

mullakin ventossa oli tuo huohotinputki halki lähes koko matkalta. Teippasin sen ilmastointiteipillä ja käynti parani heti huomatavasti. Tosin nyt on jo uus tilattu, oli melko suolanen hinta tommosesta muoviputkenpalasta, 55€.

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 15.2.2006 20:45

mikähän sitten mahtaa olla vikana kun lämmöt on noin 50 ja antaa kierroksia 2-3000rpm ja päästää kaasusta niin kierrokset käy jopa n. 250rpm ja nousee takaisin tyhjäkäyntii? aivan kylmällä koneella ja lämpimällä (70astetta) ei tee tuota.

ot: ilmeisesti lämpöanturi rikki kun termarin jo vaihdoin ja maantieajossa lämmöt ei nouse enempää (just toi 70 astetta) vaikka puolen syyläriä on peitetty ilmavirralta.

rumakuhelvetti
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2005 21:41

ViestiKirjoittaja rumakuhelvetti » 15.2.2006 21:07

lähteekö letku irti siitä mustasta laatikosta sitten kuinka helposti?ei kehtais repäistä rikki vaan katsoakseen että onko kunnossa... mitäs siellä mustassa laatikossa on sisällä?

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 15.2.2006 21:32

Sepä lähtee ihan vaan vetäsemällä irti. Mustan laatikon sisällöstä en tiedä joku viisaampi kertokoot siitä.

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 19.2.2006 20:29

^^^ ni onko kellään tietoa miksi seilaa noin?

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 19.2.2006 21:24

Joko vaihdoit lämpötila-anturin? Saattaa olla sekin osaksi syyllinen tuollaiseen vikaan.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 1.10.2009 0:22

Hiiop... onko vika vai ominaisuus että tuo tyhjäkäyntiventtiili pitää tauotonta surinaa kun sytytysvirta on päällä? Se on kuin joku pirun vibraattori kun surisee ja tärisee.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa