G3 Paukkuu putkessa.?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jarski
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.10.2003 22:05

G3 Paukkuu putkessa.?

ViestiKirjoittaja Jarski » 20.8.2005 10:28

Eli g3 abs- motilla, meinaa pätkästä putkessa aina välillä ja välillä tyhjäkäynti vaeltaa sen verran että mittarin viisari ei pysy paikallaan vaan hummaa ylös ja alas alle tuhannen kierroksen, ilmastointiakaan ei ole?

Vaihdettu tähän mennessä:
- Tulpat (kokeiltu 3 eri tulppia).
- Virranjakajan kansi+pyöriä.
- Tulpanjohdot.
- Lambdan liittimet oli poikki, liitetty.
- Ilmanputsari tsekattu ja todettu hyväksi.
- Niin ja ajettu ruiskusuutinten puhdistus aineellakin, mutta ei apua.

Ja nokkahihnan ajoitusta tsekattu ja mielestäni oli ok. Mikä ihme vaivaa? Voiko viallinen lambda aiheuttaa kyseisen ongelman??

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 20.8.2005 10:31

Lambda voi olla yksi syy tuohon tyhjäkäynnin vaelteluun, mutta vähän ihmetyttää toi putken paukunta. Et ole sitä putkea sitten tarkistanut? Myös ruiskun kumilaippa kannattaa tarkistaa ja jarrutehostimelle menevä alipaineletku.

Itsellä vaelteli kierrokset myös, kun oli viallinen lämpötila-anturi.

edit: Niin ja kannattaa käydä luettamassa vikamuisti jos vain mahdollisuus on. Ja searchilla löytyy useita threadeja liittyen tämän tyyppisiin ongelmiin.

petsku73
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.4.2005 21:17

ViestiKirjoittaja petsku73 » 20.8.2005 10:41

Tähän voisi pistää samantein kyssärin mun samanmoisesta myllystä.
Ongelmana on että se meinaa tukehtua liikkeelle lähdettäessä. Alle 3000 ei tapahdu yhtikäs mitään. Kone meinaa tukahtua täysin jos vaihdan niin että kierrokset tippuu tuonne 1500 paikkeille. Ei tuo mikään vääntöihme muutenkaan ole, mutta ei tuo mielestäni normaalia ole? Mistä voisi lähteä hakemaan syytä?

Muuten toimii erittäin hyvin. Tyhjäkäynti ei vaella, lähtee käyntiin ongelmitta ym.

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 20.8.2005 10:44

vaikuttas jotenkin tukkoselta? ootko stekannu polttoaine yms linjat läpi??
ite mikään nero oo mut aineen saannin tarkistasin eka

mikaks
-
Viestit: 371
Liittynyt: 28.2.2004 14:47

ViestiKirjoittaja mikaks » 20.8.2005 13:18

Mulla oli sama ongelma GTI :ä. Kierrokset humppas tyhjäkäynnillä
vähän miten sattuu. Viaksi osoittautui sytkäennakko, joka oli
pahasti pielessä.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 20.8.2005 14:29

Onko sytkän ajoitus tarkistettu ajoituslampulla? Vaikka jakopään mukaan apuakselin ajoitus olisi kohdillaan, voi sytkä olla pielessä. Karkean asetuksen näkee kun kääntää koneen ajoitusmerkkeihin ja katsoo, että pyörijä osoittaa jakajan reunassa olevaa lovea kohti.

Texel
-
Viestit: 136
Liittynyt: 3.7.2004 20:29

ViestiKirjoittaja Texel » 20.8.2005 14:55

Eikös näissä koneissa ollu jotain ongelmia tuon ilmamäärämittarin kanssa?

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 20.8.2005 17:48

^epäilen vahvasti ;)

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 20.8.2005 18:42

Juu, eipä taida ABS-koneessa olla koko laitetta...:D

edit: Ellet sitten tarkoittanut tuota GTi myllyä.

Jarski
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.10.2003 22:05

ViestiKirjoittaja Jarski » 21.8.2005 22:09

Niin, siis laipan olen tarkistanut (oli varmaan vaihdettu juuri ennen minulle tuloa), alipainevuodot tarkastanut starttipilotilla, ei vaikutusta.

Nyt tuli kuunneltua tarkemmin sitä paukahtelua ja vaikutti siltä, että se paukauttas niinku imupuolelle takasin?? Tämän siis tekee silloin kun auto pyörii tyhjäkäynnillä ja lämäsee tallan kerralla pohjaan ei väliä onko lämmin vai kylmä kone??
Muutenkin tuntuu että ottaa laiskanlaisesti käskyä kaasuun alle ~3000 kierroksen verrattuna muihin saman motin vehkeisiin, vähän niinkuin tukehtuisi?
Sytkäennakkoa en tosiaan vielä ole tarkastanut kun ei siihen ole vehkeitä hyllyssä.

Edit: Koetin muuten search painiketta, mutta en mielestäni löytänyt..

RedSlow
-
Viestit: 94
Liittynyt: 21.6.2004 11:52

ViestiKirjoittaja RedSlow » 30.8.2005 0:41

tarkista ruiskun tukikumi tai mikä onkaan nimeltään, selviää ruiskua heiluttamalla, ruiskun ei pitäis heilua ollenkaan...

itsellä paukku juuri sen takia kun ruisku ei pysyny paikallaan ja moottoriin pääsi aina välillä ilmaa

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 30.8.2005 13:44

^en oo itte vielä löytäny vikaa vaikka kumin olen vaihtanu ja vuotoja koittanu löytää..ei vain saa toimii..

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 30.8.2005 14:02

Lahtis: Minkälaista vikaa sulla on?

Jarski
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.10.2003 22:05

ViestiKirjoittaja Jarski » 30.8.2005 14:12

Niin siis tässä minun tapauksessa tukikumi on ehjä. Testattu ja irrotettu ja tarkastettu. Nyt viikonloppuna tuli laitettua uus termari ja nyt lämmöt nousee oikeille kymmenille, kaveri huomautti asiasta, itse en asiaa hiffannut.

Mut toi nykiminen/ puutuminen ei vaan ota loppuakseen. Mieleen on tullut semmoinen että voisiko toi polttoaineen paineen säädin vaikuttaa tohon tyhjäkäyntiin? Siis niinku tossa Jetta keskustelussa käy ilmi? Tai sitten bensansuodatin? Näitä en ole vielä vaihtanut/putsannut, mut tuli vaan mieleen, että eihän toi soppa riittäs sitten kovemmillakaan kierroksilla???

tässäpä sitä lisää pohdittavaa..

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 30.8.2005 14:25

vastaan kaasuun tosi pitkällä viiveellä ja tosiaan boaaaaa. termari on kans vaihdettu jotta lämmöt olisi oikeassa. aika yleinen vika tai ominaisuus näissä, kone ons abs

audiman
-
Viestit: 63
Liittynyt: 31.8.2004 21:09

ViestiKirjoittaja audiman » 31.5.2006 0:46

löytyikös tuohon ongelmaan vastausta?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 31.5.2006 8:34

Jarski -> Koitas putsata se bensanpaineen säädin. Mutta älä hukkaa sitä pientä jousta, mikä sieltä lentää ;)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 31.5.2006 16:43

ookko ihan varma että se jako on kohdillaan ? =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa