BMC suodatin/puhdistus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

PKo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 23.7.2003 15:14

BMC suodatin/puhdistus

ViestiKirjoittaja PKo » 17.8.2005 17:43

Olen tekemässä kauppaa VR6:sta, jossa on tuollainen BMC:n kartiomallinen vapaavirtaussuodin.
Mitenkäs on huollon laita? Pestäänkö millä litkuilla, öljytäänkö, ym.?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen. Kokemusta kun on vain noista auton alkuperäiseen ilmanputsarikoteloon asennettavista suotimista.

Fynne
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.6.2005 10:02

ViestiKirjoittaja Fynne » 17.8.2005 17:53

Prätkissä samoja suodattimia, ostin vähän aikaa sitten huolto setin Allrightista oli jotain 15-20€. Suodatin irti, toisesta pullosta ruiskutat liuotinta päälle, annat kuivua ja sen jälkeen toisesta pullosta putsariöljyä päälle ja annat taas imeytyä ennenkuin laitat kiinni. Huoltoväli suunnilleen sama kuin K&N, eli 50tkm. Mopoissa oon kerran vuoteen huoltanut, vaikka ei tarvetta oiskaan.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 18.8.2005 7:54

^Tuota, eikös se kuitenkin pitäs huuhdella vedellä tuon liuottimen laiton jälkeen? Sen jälkeen antaa kunnolla kuivua ja sit se öljy päälle...

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 18.8.2005 8:32

Luulin että noita saisi putsata kerran kuussa, no näköjään tuo nuoltoväli on aika kohtuullinen, mutta putsaako se mitään tai meneekö tukkoon ennen tuota huoltorajaa?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 18.8.2005 9:31

Huoltoväli kuulostaa käsittämättömän pitkältä kun paperisuodatinkin tulee vaihdettua 30tkm välein. Sekin on tuon jälkeen jo melko likainen.

Fynne
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.6.2005 10:02

ViestiKirjoittaja Fynne » 18.8.2005 10:22

Jep, sorry! Tosiaan huuhtelu vedellä välissä ja antaa itsekseen kuivua, EI paineilmaa. Ei noi juurikaan likaannu asfaltilla ajossa, kilometrit varmaan sen mukaan. Eri asia jos hiekkateitä paljon ajelee. Vakiokoneessa ja kotelossa tuskin mitään muuta huotyä kuin ehkä hienommat imuäänet ja psykologisesti tuntuu että kulkee paremmin kun on "viritysosa"

PKo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 23.7.2003 15:14

ViestiKirjoittaja PKo » 18.8.2005 23:10

BMC:n ohjeistettu huoltoväli on 25tkm.

1) Isommat roskat ravistelemalla pois
2) Liuotin, annetaan vaikuttaa 10min
3) Vesipesu
4) Kuivattelu, ei saa käyttää mitään puhaltimia tms.
5) Öljyäminen, annetaan vaikuttaa 30min

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 19.8.2005 0:10

Minä pesin just oman Green paneelin ja siitä tuli kuin uusi. Tosiaan paineilmallla isot roskat pois _20 cm_ etäisyydellä suotimesta. Puhdas puoli ensin. Sitten pesuaine pintaan ja annetaan vaikuttaa 20 min? Sitten vedellä huuhtelu, ensin puhdas puoli. Taas kuivausta paineilmalla 20 cm päästä, tai föönillä tai odotetaan luonnollista kuivumista. Sitten kuivaan pintaan öljyt. Ja taas kovaa ajoa. Huoltoväliä en muista...

PKo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 23.7.2003 15:14

ViestiKirjoittaja PKo » 19.8.2005 7:58

Paineilma rikkoo suotimen kankaan! Ohjeissakin ehdottomasti kielletty. En kyllä suosittele alkuunkaan.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 19.8.2005 11:02

Ja Greenin ohjeessa käsketään puhaltaa, mutta tarpeeksi kaukaa. Huonoa tekoa kyllä on suodatin jos ei pientä puhaltelua kestä. Ohjeessa lukee muuten että 15 cm päästä puhallus ja huoltovälii on 7000 - 10 000 km tai 6 kk.

PKo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 23.7.2003 15:14

ViestiKirjoittaja PKo » 19.8.2005 15:48

En tiedä sitten onko Greeni rakenteeltaan erilainen. Kokemusta on nyt BMC:stä ja JR:stä. Molemmissa on tiiheetä verkkoa muutama kerros, ohut vaippa jotain kuitua ja taas muutama kerros verkkoa. Tuo kuitu vaippa ei sitten vissiinkään kestä puhaltelua paineilmalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 82 vierailijaa