Madalletun Passatin renkaiden kulmien säätö

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jarkki
-
Viestit: 7
Liittynyt: 1.3.2005 20:11

Madalletun Passatin renkaiden kulmien säätö

ViestiKirjoittaja Jarkki » 16.8.2005 0:08

Eli kyse olisi -99vm v6 syncron renkaiden kulmista. Asennutin kyseiseen autoon 40mm madaltavat jouset, eli siis ei kokonaista alustasarjaa. Nyt kun lähdin säädättämään renkaiden kulmia niin ensimmäisenä tuli eteen ongelma mikä johtuu ilmeisesti passatin monivarsi tuennasta?? Kaveri sanoi että kyseisessä ylätukivarressa ei ole lainkaan säätövaraa, eli joutuisi poraamaan/jyrsimään lisää säätövaraa?? Pitäneekö paikkansa? Nythän tilanne on tietääkseni niin että renkaan kulma on vahvasti negatiivinen. Onko jollain tietoa miten paljon tukivarren mitta muuttuu alkuperäis alustasarjaa laitettaessa?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 16.8.2005 6:31

Usealla muullakin henkilöllä on madallettu autoa, enkä ole kuullut tuollaista väitettä koskaan.....Eihän tuo ole vielä mikään extreme madallus....
Ei muuta kuin, säädättämään vaan....

Haapala
ffp jäsen
Viestit: 235
Liittynyt: 23.7.2003 9:47

ViestiKirjoittaja Haapala » 16.8.2005 8:15

Ilmeisesti kulumis ongelma on lähinnä takapäässä? Itselle tehtiin säädettävät tukivarret taakse.
Pientä ensiapua saa todellakin tekemällä soikeat reijät tukivarteen.

Jarkki
-
Viestit: 7
Liittynyt: 1.3.2005 20:11

ViestiKirjoittaja Jarkki » 16.8.2005 13:33

Niin tämä kaveri oli valtuutetun VAG huollon/ammattikoulun opettaja joka kyllä vakuutti puheillaan... No kyllähän samalla tuli ilmi että työ voidaan tehdä mutta tulos ei välttämättä ole hyvä kallistuksen suhteen. Eli hän pyysi ottamaan selvää siittä kuinka paljon reikiä pitäisi kairata ettei menisi arpomiseksi. Riittääkö joku puolireikää vai...?? Ja Haapalan tekstiin viitaten ilmeisesti tämä pitäisi tehdä vain taakse?

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 16.8.2005 14:29

Jos etupäässä tulee joku vajaa pari astetta negatiivista camperia, niin ei se mitään haittaa - on vaan parempi kanttailla. Muistaakseni sporttialustan camperin maksimiarvo oli puolentoista asteen tienoilla miinusta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 113 vierailijaa