vento GT -93 vaihdelaatikko

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pagiboy
-
Viestit: 47
Liittynyt: 13.8.2005 19:25

vento GT -93 vaihdelaatikko

ViestiKirjoittaja pagiboy » 13.8.2005 19:41

elikkäs nyt tartteis pikaista tietoo tälläisestä asiasta että käykö GT ventoon mikään muu laatikko kuin pelkästään omansa esim. saman kopan 1.6l 1.8l tai 2.0l golffin/venton laatikko !?

elikkä edellämainittu vento on siis GT/vr6 alustalla...

kaverilla meni eilen tasaupyörästö ihan P*skaksi laatikon koppa otti myös siinä määrin itseensä että halkesi joten nyt tarvii pikaista tietoo siitä että käykö siihen jonkun muun laatikko kun pelkästäään GT/vr6 venton!?



ja mikäli jollain sattuu jossain tallin nurkassa pyörii tollasta laatikkoa ylimääräisenä joka käy tuohon niin voi ottaa yhteyttä num. 0504952031

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 13.8.2005 22:27

Mikä kone siinä on. 1.8?

Siinä tapauksessa kyseessä lienee ihan normaali 020-tyyppinen laatikko joita on ainakin Golfeissa, Jetassa ja Ventossa. Välityksissä voi olla eroja, mutta välitykset näkee loodan pohjassa olevasta sileästä kohdasta. 2 tai 3 ekaa merkkiä kertovat välitykset.

Purkamoista, Keltaisesta pörssistä ja myyntipalstalta kannattaa katsella. Vetarien tiivisteet ja kytkinakselin tiivisteet kannattanee vaihtaa ennen paikalleen laittoa siihen laatikkoon. Ellei sitten loodan historia ja ajomäärä ole varmasti tiedossa.

pagiboy
-
Viestit: 47
Liittynyt: 13.8.2005 19:25

ViestiKirjoittaja pagiboy » 14.8.2005 13:23

eli autohan on on 2.0l...

joten käykö siihen sitten sama lootikko kun noihin 1.8l !?

varmaa ajokilometri määrää ei ole tiedossa sillä auto on saksasta n: 2 vuotta sitten tuotu.. muistaaksein siinä on jotain 190tkm tällähetkellä..

eilen tarkemmin katsoin tota niin se laatikkohan on ns. 2 osainen eli keskeltä halkeava ja koneen puoleisessa lohkossa siellä tulipellin puolella on vähän vajaa nyrkinmentäväreikä apukuskin vetarin puolella.. hmmm...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 14.8.2005 16:56

Todennäköisesti on sama. Asiaanhan saa selvyyden kun katsoo sen koodin sieltä laatikon pohjasta kytkinkopan alta.

Edit: Ai niin, noissa on kahta eri kokoa kytkinakselia ja vetolaippoja. Laipat on helppo vaihtaa ja kytkinlevyjä saa molemmille akselipaksuuksille. Oletettavasti tuossa on kuitenkin paksumpi akseli ja isot (100mm) laipat.

pagiboy
-
Viestit: 47
Liittynyt: 13.8.2005 19:25

ViestiKirjoittaja pagiboy » 14.8.2005 18:35

Asiaanhan saa selvyyden kun katsoo sen koodin sieltä laatikon pohjasta kytkinkopan alta.


elikkäs mikä tai mitkä numero kirjain yhdistelmä sieltä tulisi löytyä!?

Ai niin, noissa on kahta eri kokoa kytkinakselia ja vetolaippoja. Laipat on helppo vaihtaa ja kytkinlevyjä saa molemmille akselipaksuuksille. Oletettavasti tuossa on kuitenkin paksumpi akseli ja isot (100mm) laipat.


uusi kytkin on laitettu autoon n.10tkm sitten joten sitä ei kyllä tarvitseisi vaihtaa.. elikkäs noissa 1.8l laatikoissako on se ohuempi akseli!?

tarkoitatko noilla vetolaipoilla vetoakseliin kiinnitettäviä laippoja vai liittyykö nuo "vetolaipatkin" jotenkin kytkimeen!?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 14.8.2005 18:42

Kuten jo totesin, loodan tyyppi josta näkee välitykset sun muut ovat 2 tai 3 ekaa kirjainta siitä numerosarjasta.

Mulla ei ole tarkempaa hajua siitä, minkä paksuisia kytkinakseleita minkäkin koneen yhteydessä on ollut. Tiedän vain, että noita on kahta eri lajia. Vetolaipoilla tarkoitan niitä vaihdelaatikon kyljessä olevia laippoja joihin vetoakselit tulee kiinni.

020-laatikko on siis tämän näköinen:
http://kotisivu.mtv3.fi/SimoS/projektit/020/
Aivan kuvan alareunassa on se kohta, missä se loodan koodi on. Olettaen siis että kyseessä on 020-tyyppinen laatikko: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_020-vaihteisto

Sanokaahan nyt muutkin jotain.

Edit: Mahdollisia koodeja (ne 2 tai 3 merkkiä) löytyy tuolta: http://ffp-motorsport.com/tuning/vw_trans.php

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 14.8.2005 19:42

mä veikkaisin että sieltä se 020 laatikko löytyy. tota on ainakin 1.8 ja 2l 8venasessa.

pagiboy
-
Viestit: 47
Liittynyt: 13.8.2005 19:25

ViestiKirjoittaja pagiboy » 14.8.2005 20:08

mä veikkaisin että sieltä se 020 laatikko löytyy. tota on ainakin 1.8 ja 2l 8venasessa.


toi pitänee tarkistaa mutta autoon kerkeää perehtymään vasta ens viikonloppuna kun auton omistaja tulee takaisin sillä hän on viikot helsingissä ja itsekkin intissä joten en pääse katsoo..

ne numerot sun muut saa varmaan selville ilman laatikon pois ottoa!?

elikkäs jos se on se 020 laatikko niin siihen kävis niinkus 1.8l ja 2.0l tavan cl venton laatikko..!? koska tuokin vaikka on GT niin sekin on vaan 8-venttiilinen..

mites sitten niiden kytkin-akselin ja laippojen kanssa nekö on sit pienempiä kun nykyiset!?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 14.8.2005 20:14

mites sitten niiden kytkin-akselin ja laippojen kanssa nekö on sit pienempiä kun nykyiset!?
Noi kyllä pääsääntöisesti menee niin, että tehokkaammissa on isommat. Mutta laipat voi tarvittaessa vaihtaa vanhasta laatikosta ja ei se uusi kytkinlevykään kovin kallis ole.

elikkäs jos se on se 020 laatikko niin siihen kävis niinkus 1.8l ja 2.0l tavan cl venton laatikko..!?
Juuri niin, myös 1.6:ssa on samaa laatikkoa.

pagiboy
-
Viestit: 47
Liittynyt: 13.8.2005 19:25

ViestiKirjoittaja pagiboy » 14.8.2005 20:20

[quote]020-laatikko on siis tämän näköinen:
http://kotisivu.mtv3.fi/SimoS/projektit/020/
Aivan kuvan alareunassa on se kohta, missä se loodan koodi on.

[quote]


elikkäs äkkiseltään tuo näyttää päältäpäin juurikin samanlaiselta laatikolta..!! ja veikkaan että tuo se onkin mikäli mikäli vaan kaikki kiinnitykset ynnä muut ovat samanlaisia..

pitää yrittää ottaa selvää että mikä ton koneen tyyppi on jos oikein muistan niin se olis ehkä voinut olla 2E!?

mutta senkin saan varmaan tietoon viimeistään ensiviikonlopulla!

elikkäs se nyt älysin vasta kun kuvia selailin että mistä se koodi löytyy eli ton pultin vierestä "tasaisesta" kohdasta..

mutta jos oikein muistan ja kone on 2E niin 95% todennäköisyydellä laatikko on siis tuo 020!?

vai olenko vieläkin ihan pihalla?

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 14.8.2005 21:16

Et ole.
8-venasissa 2-litraisissa Golveissa/Ventoissa (cl, gl, gt jne.) on 020, ja moottorina 2E.
2.0 16veessä ns. "vaijerilaatikko".

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 14.8.2005 22:39

2.0 8V koneisissa on isompi kytkinakseli ja järeämmät laakerit. Sama mitoitus kuin 1.8 16V kakkosessa. Mutta 020 kuten mainittu. Eli kakslitrasen 8V askia metsästämään.

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 15.8.2005 8:58


Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 15.8.2005 10:11

En tiedä GT:n välityksistä, mutta ainakin 2,0cl on pidemmillä välityksillä, kuin 1,8.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 118 vierailijaa