Golffin öljynpaineista, miksi valo vilkkuu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

Golffin öljynpaineista, miksi valo vilkkuu

ViestiKirjoittaja -Onze- » 7.8.2005 18:24

tein koneseeseen (1.6) koneremontin ja nyt kun kone on kasassa ja hyräytän käymään niin tuntuu ettei öljynpaine oikein kasva oikeaksi, en oo uskaltanu käyttää kauhean pitkään konetta (noin 5 sekunttia). Öljynpaine valo ei pala kokoajan vaan jatkaa vilkkumista käynnistyksen jälkeen! Öljynä on 5W-50 Delphi täys synteettinen paska halppis öljy... voiko vika olla tuossa oljyssä. öljypumppu on kunnossa. kone on siis golf 2 1.6 vm. 85

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 7.8.2005 18:47

Monesti rempan jälkeen pumppu on kuiva ja ei tahdo jaksaa imeä öljyä.
Auttaa kun jostain saa pumppuun öljyä. ns. siemenöljyä että pumpun rattaat tiivistyy ja alkaa imeä. Niissä koneissa joissa virranjakajan käyttöakseli menee pumpulle(en muista onko tuossa niin?) niin jakajan irroittamalla näkyy pumpun akseli joten esim. porakoneella ja sopivalla "terällä" voi pyörittää pumppua ettei kone käy.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 7.8.2005 19:59

koneessa on juuri tuollainen öljypumppu systeemi ja porakoneella on jo hiisattu, mut jos keräis rohkeutta ja rykäsis vaan vehkeen käymään käymään vähän pidemmäksi aikaa ja jos valo ei lakkaa vilkkumasta niin sit pitää alkaa tutkimaan tarkemmin....

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 7.8.2005 22:11

ja ongelma poistunut... nyt käy ja kukkuu... ainakin toistaiseksi....

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.8.2005 23:29

Noihin tulee helposti "ilmalukko", eli paineet ei nouse vaikka kuinka hinkkaa. Ite olen ottanu kannen päästä öljynpaineanturin irti, niin paineet on tullu melkein heti.
Muutaman kerran tapahtunu, kun on ollu öljypumppu irti.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 8.8.2005 22:30

siis ottaakko anturi pois käynnissä vaiko eikö käynnissä?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

selvempää tietoa

ViestiKirjoittaja -Onze- » 10.8.2005 19:39

tyhjäkäynnillä ei mitään ongelmia paineitten kanssa mutta kun lähtee liikkeelle siten että vedätystä tulee enemmän tuo painevalo syttyy ja summeri piipittää, sitte ku auton sammuttaa ja odottaa 15sek, käynnistää uusiks niin taas ei tyhjäkäynnillä tai piha-ajossa mitään ongelmia. ettei kukaan olis sattunu törmäämään kaltaiseen juttuun?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 10.8.2005 20:17

Valoa ja summeria ohjaa 2 anturia. Toinen öljynsuodattimen jalassa ja toinen kannen päädyssä. Jompi kumpi noista antureista sytyttää valon ja huudattaa summeria silloin kun kierroksia on yli 2000 ja paineita alle jonkun rajan. Toinen anturi taas sytyttää valon (muttei huudata summeria) aina, kun paine laskee alle pienemmän painerajan (käytössä siis 2 eri raja-arvoa, 1 per anturi).

Sitä en muista, kummin päin anturit ovat mutta siinä summeria ohjaavassa anturissa saattaa olla vikaa. Itse varmaan vaihtaisin ensin anturin ja jos se ei auta, niin sitten vaan mittaamaan onko siellä oikeasti öljynpainetta vai ei.

Edit: Meinasin veikata sitä kannen päässä olevaa anturia mutten kuitenkaan uskaltanut, liian heikko kerroin :)
Viimeksi muokannut SS, 10.8.2005 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 10.8.2005 21:25

Kannen yläpäässä oleva oliko se 0,3 bar anturi ileisesti temppuilee, koska se tulee ohjauselektroniikan avulla mukaan kierrosten noustessa. On tässä tänään vähän tullut perehdyttyä ko laitoksen sielunelämään... Kytentään tulee lähinnä puolan tieto, kummatkin anturit, plus ja miinus. Mittariston takana (Motometer) on nopeusmittarin kohdalla nastarimalla kiinni oleva L muotoinen piirilevy, josta löytyy jokunen komponentti ja rele.

Itse koekilisin seuraavaa: Laita kannen yläosaan tuleva mittajohto maihin ja katso muuttuuko tilanne, jos muutuu, niin osta uusi anturi. Jos anturin vaihto ei auta, niin sitten kannattaa mittauttaa öljynpaineet tai ostaa mittari itselle.

Omaan mittaristoon nyt sitten etsiskelen varaosia, hätäratkaisuksi pistin kytkentäreleen kärkien väliin suikaleen pahvia, niin lopetti huutamasta. Autossa kun on mittari, niin öljynpainteet on ainakin kohdallaan, eli vikaa ei ole oikeasti missään koneessa...

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 10.8.2005 22:43

Omassa ventossa(ABS) alkoi yhtäkkiä piipittään ja valo vilkkuun, tais olla juuri kierroksilla. No pelit seis, ja öljyä oli. Eipä siinä ku ajelin meneen, kilahda prkl. jos haluat paska. Eikä mitään, anturi oli vaan pukannut öljyt lävitseen eli oli hajonnut ja hälytti turhia. Se tais olla se lohkon puolimmainen anturi, enpä aatellu oliko ennen vai jälkeen putsarin(toinen on ennen ja toinen jälkeen)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 78 vierailijaa