1.8T Passattin lämmöt nousuun

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mylläri
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.3.2004 16:42

1.8T Passattin lämmöt nousuun

ViestiKirjoittaja Mylläri » 1.8.2005 22:06

Kävipä näin;

Parin päivän ajan on kuulunut eräänlainen ujellus konehuoneesta, epäilyt on olleet laturin hiilissä tai muussa laturin rakenteessa koska ääni tuntuisi sieltäpäin tulevan.

Tänään ajelin autolla kaupungin läpi ja ensin syttyi punainen öljynpainevalo & summeri älähti. Sammutin auton ja tsekkasin ekaks öljyt ja kaikki vaikutti taas normaalilta uuden startin ja parin kilsan ajan kunnes, rauhallisen, siis tosi rauhallisen ajon jälkeen koneen lämmöt nousi ~110 - 120 ¨C maisemiin ajossa.

Kone jäähtyi tyhjäkäynnillä ja lyhyellä rauhallisella lenkillä taas 90 ¨C maisemiin. Lopuksi tarkistin jäähdytysnesteet ja tuntuivat olevan kunnossa, eikä auto ole muutenkaan mitään valutellut alleen.

Kolmisen viikkoa sitten vaihdettiin öljynpainekello joka lopetti öljynpaineenvalon & summerin huutamisen tähän päivään asti.
Luultiin silloisen öljynpaineenvalon ja suumerin hälyyttämisen johtuvan tästä kellosta , mutta nyt näyttää taas asiat olevan toisin.

Voisiko +130 tkm lukemissa olla jo vesipumppu menossa ?
Vikakoodia luetuttamaan seuraavaksi ?

rannila
-
Viestit: 36
Liittynyt: 8.8.2004 17:27

ViestiKirjoittaja rannila » 1.8.2005 22:29

Jollei vesipumppua ole vaihdettu jakohihnarempan yhteydessä.... niin kyllä se vahvasti viittaa vesipumppuun - muovisiivet ei taida paljon yli 100 tkm kestää.

Mylläri
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.3.2004 16:42

ViestiKirjoittaja Mylläri » 2.8.2005 10:46

Huoltokirjan mukaan 90 tkm maissa vaihdettu tuo jakopäänhihna. Täytynee alkaa miettiä vaihtoa ja alkaa kyselemään vesipumpun hintoja.

Ihmetyttää ja kummastuttaa, että miks öljynpainevalo taas reagoi, vaikka 3 viikkoa öljykellon vaihdosta on kulunut ja ollut vikavapaata aikaa.....?

Mylläri
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.3.2004 16:42

ViestiKirjoittaja Mylläri » 12.8.2005 13:13

Mahtavata.
Vika löytyi; kannentiiviste.
Vikojahan arvottiin vesipumpusta termostaattiin, mutta toimivat olivat.
Kansi on nyt irti ja koneistamossa, saapi nähdä mikä on tuomio.
Samalla vaihtoon menee vesipumppu ja kaikkea muuta pientä kilkettä.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 12.8.2005 17:54

Mylläri:

Tervetuloa samaan joukkoon pieneen....:(

Mylläri
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.3.2004 16:42

ViestiKirjoittaja Mylläri » 13.8.2005 12:17

Alkaa tosiaan arvostus tuota 1.8T konetta kohtaan hieman laskemaan, kun se tosiaan tekee samanlaisella aikataululla vikoja kuin edellinen Ecotec koneella ollut Ooppeli :)
Tässä vain nuo viat ovat olleet kalliimpia.

Eiköhän tuo kone kuitenkin tämän jälkeen taas vähän aikaa edes pelitä.. *kop kop*.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 13.8.2005 13:39

Joko sait vastauksen koneistamosta...? Kiinnosta tietää, koska omakin on sen tarpeessa....Ja mitä tuli ylipäätään maksaan, sekä mitä meni uusiksi....?

Mylläri
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.3.2004 16:42

ViestiKirjoittaja Mylläri » 14.8.2005 18:25

Maanantaina luulisin saavani tiedon hinnoista ja töistä.
Laitan vaikka privaa kun saan tietää.

Mylläri
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.3.2004 16:42

ViestiKirjoittaja Mylläri » 7.9.2005 12:51

Doddih, kone on lyty kasaan ja nytten sitten ihmetellään, että missä ahtopaineet ovat.
Peli on lastutettu mutta BSR:n mittarin mukaan paineet ei nouse kuin 0,7 bar aikaisemman 1,2 sijaan.

Täytynee alkaa uusia muutamat noista ohuista punosletkuista aluksi, ovatpahan hieman elämää nähneen näköiset, että en menee takuuseen niiden toimivuudesta.

Jos ei muuten niin täytynee mennä Karalaa jututtamaan, jos saa miestä kiinni...

Mylläri
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.3.2004 16:42

ViestiKirjoittaja Mylläri » 10.9.2005 12:14

Ahtovuoto paikallistettu; ohut punosletku joka tulee by-passilta imusarjaan oli kunnolla pykinyt by-passin päästä ja sisälti jopa reiän. No nyt on uutta letkua vaihdettu ja paineet tuntuvat olevan taas kotona, ainakin kytkimen luistamisen johdosta.

Alustavasti tuntuu myös se pirun nytkähdys, 2000-3000 rpm kohdalla kadonneen, tuon punosletkun vaihdon tuloksena.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa