1.8T AGU / MAFfissako vikaa?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

scrap
-
Viestit: 28
Liittynyt: 15.9.2004 13:00

1.8T AGU / MAFfissako vikaa?

ViestiKirjoittaja scrap » 1.8.2005 12:58

moro!

Ihmettelin auton puhdittomuutta muutamia päiviä ja vag-comilla tarkasteltuna löytyi seuraava vikakoodi:
16486 - MAF Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 --
readiness: N/A

käydään tänään vielä toinen lenkki ja ihmetellään vähän arvoja jos niistä sais jotain ideaa onko MAF tosiaan risana.. ei meinaa millään vääntää matalilla kierroksilla ja välillä semmoista pientä nykimistä kun antaa täyttä kaasua. :/

Oskillaattori
-
Viestit: 41
Liittynyt: 16.2.2004 7:00

ViestiKirjoittaja Oskillaattori » 1.8.2005 22:27

ehjällä AEB-koneella MAF-arvo taitaa olla maksimissaan jotain 125-130 g/s, kun vedätetään kolmosvaihteella 2000 -> rpm.

Minulla oli 85 g/s, mutta syyksi paljastuikin viallinen hukkaportin painekello. Auto pelasi muuten hienosti, mutta ei vääntänyt eikä oikein kulkenutkaan.

eikös noissa uudemmissa voi MAFfin liittimen irroittaa -> kone käyttää MAPpia. Jos kulku tällöin paranee, on MAF syypää.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 1.8.2005 22:29

MAFfi on sökö jos tulee että signal low. Itelläni meni se vaihtoon kun tuli tuollanen ilmotus ja vika häipyi kuten myös puhdittomuus. Tuotakin vissiin saa vaihto-osana eli otat vanhan mukaan kun meet hakeen uutta, makso mulla ainakin 110e.

Rama
ffp jäsen
Viestit: 147
Liittynyt: 7.9.2003 22:30

ViestiKirjoittaja Rama » 1.8.2005 22:29

Mun pasuuna ilmottaa muistaakseni samaa aina kun massamittari on paskana ja niitä on menny jo 7 parissa vuodessa.

scrap
-
Viestit: 28
Liittynyt: 15.9.2004 13:00

ViestiKirjoittaja scrap » 3.8.2005 13:16

Noniin. Käytiin eilen ajelemassa uus lenkki ja tarkkailtii arvoja vag-comin kautta. MAFfin arvot olivat parhaimmillaan kolmosella kiihdytettäessä 3500rpm kohdalla 80.. Otin MAFfin plugin hetkeksi irti ja auto liikkui aivan eri tavalla tämän jälkeen :) kaikki nykimiset yms. jäi pois. Tänään sit hakemaan uutta osaa ja ihmetellään lisää jos ei auta. voiko rikkinäinen MAF rikkoa konetta jollakin tavalla?

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 4.8.2005 11:20

Kysyin itse stockalta tuota kun oma meni vaihtoon ja asentaja sanoi että ei se tuhoja tee.Käy vaan vähän kuumempana kun menee seokset laihalle.Jos rikkaalle menis niin se olis pahempi juttu.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 4.8.2005 12:30

Eiks se just ole päinvastoin et jos menee laihalle niin se on pahempi juttu. Eihän toi rikkaus muuta tee ku saattaa katti kärsiä, laihasta seoksesta kärsiikin koko motti.

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 4.8.2005 13:30

Tohtiiko sitä noin vain kokeilla ajella maffin piuha irti? Eli jos toimii paremmin niin hajalla on.

T.V.S
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.11.2004 11:41

ViestiKirjoittaja T.V.S » 4.8.2005 21:24

Kyllä kone voi haijota jos maffi on rikki.Mulla ainakin 200 vauhdissa meni niin laihalle että kaikki tulpat palo+reikä yhteen mäntään.Mutta jos otta piuhan irti maffista niin ei pitäisi mennä laihalle.Kun auto penkitetiin kerran niin otetiin maffin johto irti ja tulos oli 280hv.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 4.8.2005 21:51

Joo onhan se nyt selvä että pitäähän sen toimia yms.
Omassa tapauksessani MAF oli hiipumassa.
Pikkuhiljaa se sitten rupee vaivaamaan enemmän.
Pienet heitot nyt tuskin on vahingollisia.
Eikös tuon muuten pitäisi ottaa käyttöön jotain valmiita säätöjä jos se maf itessään ei enää pysty mittaamaan eli menee ulos asteikolta?
Jos ottaa esim. piuhan irti, niin monesti se toimii paremmin kuin rikkinäisellä?
Niin ja mitähän rundimittarissa seisoo 200 vauhdissa?
Ei se pitemmän päälle tee sekään hyvää että olisko tuossa osasyy?
Tämä ei ole suunsoittoa vaan toteamus.
Kaikenhan saa paskaksi kun tarpeeksi yrittää:)
Itse suuriinpiirten käsittelen autoa kuin kipeää v****a mutta en kuitenkaan nysvää.Mua ei näe jonon ensimmäisenä:)

T.V.S
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.11.2004 11:41

ViestiKirjoittaja T.V.S » 4.8.2005 22:46

Auto oli kaksi kertaa Stockalla eivät löytäneet vikaa.Ei ollut mitään ongelmia tyhjäkäynillä mutta kovemassa vauhdissa vain meni laihalle.Ne sano vielä Stockalla että ei voi olla maffi vika sitten kun sieltä ei saanut apua niin yksi soitto lastun tekijälle ja sen jälkeen aijetiin penkissä auto ja löytyi vika.Silloin ei vielä ollut autossa pakokaasun lämpömittari eikä seosmittaria nyt löytyy molemat niin ei pitäisi enää tulla havereita.Ja kyllä autolla pitää pystyä aijamaan luijaa ilman että se haijoaa kun kuitenkin tehdas lupaa paljon enemmän(kun Saksassa aijetaan pitkiä matkoija luijaa).

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 5.8.2005 16:36

Pitää totta kai pystyä ajamaan.
Piilevän vian takia tuo saattoi vaan päästä käymäänkin.
Ehjän maffin kanssa olis varmasti toiminutkin ok.

scrap
-
Viestit: 28
Liittynyt: 15.9.2004 13:00

ViestiKirjoittaja scrap » 16.8.2005 11:54

Nonni.. MAFfi vaihdettu ja voi tätä riemua. Joulu on taas kerran täällä :P Tosin lisää harmeja taas tiedossa.. 20tkm sitten vaihdettu vesipumppu alkoi vuotaa ja se tosin onneksi menee takuuseen. Pari päivää sit alkoikin tulla uutta vikaa.. sähköikkunoiden automatiikka toimi silloin tällöin ja ovesta ei saa avaimella suljettua tai avattua ikkunoita, vain silloin kun golffia sattuu huvittamaan.. Ei kuluilla rajaa kun volkkarilla ajaa ;D

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 16.8.2005 20:46

ehjällä AEB-koneella MAF-arvo taitaa olla maksimissaan jotain 125-130 g/s, kun vedätetään kolmosvaihteella 2000 -> rpm


Kävin juuri mittailemassa yhtä AEB vehjettä...kolmosella 2000->5500 ja MAF arvo max. n. 150.

Tuossa ylhäällä ilmeisesti viitataan vakio vehkeeseen...testatussa vehkeessä lastu, ahtoja 1.2bar ja hummia parisensataa.

Eli voisiko tuon testatun vermeksen MAF:in olettaa olevan ok?

EDIT: Tuollainenkin tuolta löytyi aiheeseen liittyen kun etsin http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=37556

jardahl
-
Viestit: 24
Liittynyt: 14.6.2004 14:15

ViestiKirjoittaja jardahl » 16.8.2005 23:45

Voiko vanhemmasta 1.8T:stä ottaa MAF-piuhan irti testausta varten? (Golf GTI -99 AGU).. ei ole itsellä tuota vag-comia. Tässä meikäläisen autossa kun ei taida tuota MAP-anturia olla. Että tuleeko romua jos irrottaa tuon johdon.

Auto on täysin vakio.

P.S. En ole muita 1.8T-pannuja testaillu että miten pitäis vetoja olla. Mut jos tuolla piuhan irrotuksella kulkis paremmin, niin sitten se MAF ois varmaan kaput.

Harri K
-
Viestit: 235
Liittynyt: 7.9.2003 23:45

ViestiKirjoittaja Harri K » 17.8.2005 9:24

Voiko johtua tuosta ettei ykkösellä lähde kunnolla. Tuntuu että kiihtyy vasta kakkosella.

scrap
-
Viestit: 28
Liittynyt: 15.9.2004 13:00

ViestiKirjoittaja scrap » 17.8.2005 14:56

jardahl, eiköhän tuossa sinunkin koneessa ole MAP. Itsellä myöskin -99 vuosikertaa. :)

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 18.8.2005 15:37

jardahlin 99 AGUssa ei oo, eikä ole sullakaan.

scrap
-
Viestit: 28
Liittynyt: 15.9.2004 13:00

ViestiKirjoittaja scrap » 20.8.2005 16:00

ok. hyvä homma että joku tiesi asiasta enemmän :) tuleeko arvot sitten jostain oletusarvoista millä auto pelaa kun piuha irti vai miten homma toimii vanhemmissa yksilöissä?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 23.8.2005 10:27

Jos MAF ihan paskana tahi piuha irti, käytetään laskennallisia kartta-arvoja, jotka näkyy esim vag-comillakin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 88 vierailijaa