Corrado G60 käyntihäiriö

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pTRCH
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2005 21:43

Corrado G60 käyntihäiriö

ViestiKirjoittaja pTRCH » 29.7.2005 15:57

Elikkä vika ilmenee ajoittain, tyhjäkäynti alkaa seilaamaan ja ajaessa auto nykii.. Siihen on vaihdettu lämpöanturi, koitettu eri tulppia, virranjakajan kansi, pyörijä ja tulpanjohdot vaihdettu, alipaineletkut on uusittu.. Vika ilmenee ajoittain, joskus toimii loistavasti jolloin myös päästöt on kohdallaan. Kun taas käyntihäiriö iskee, nousee myös päästöt kattoon. Tuleeko jollain mieleen muutakuin että lambdassa on jotain häikkää?

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 29.7.2005 15:59

Tyhjäkäynnin säätöventtiili kannattaa putsata ja tarkistaa. En kyl tiedä vaikuttaako tuo päästöihin?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.7.2005 16:03

^missäs ko. osa sijaitsee?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.7.2005 16:07

Ei pitäis vaikuttaa nykivästi ajon aikana.

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 29.7.2005 16:08

Viimeksi muokannut Emppu82, 29.7.2005 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pTRCH
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2005 21:43

ViestiKirjoittaja pTRCH » 29.7.2005 16:08

Niin tuon tyhjäkäynnin säätöventtiilin?

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 29.7.2005 16:11

Niin ei kai sen tyhjäkäynnin säätimen pitäisi vaikuttaa ajon aikana mutta jos tyhjäkäynti seilailee niin toi kannattaa putsata.

pTRCH
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2005 21:43

ViestiKirjoittaja pTRCH » 29.7.2005 16:12

Joo, mutta viat ilmenee samanaikaisesti.. Eli kun auto kulkee normaalisti ni tyhjäkäyntikin toimii..

Kikkoman
-
Viestit: 101
Liittynyt: 6.6.2005 15:53

ViestiKirjoittaja Kikkoman » 29.7.2005 20:55

mullakin auto nykii välillä kun täyskaasulla kiihdyttää, mutta en oo huomannu vielä yhteyttä ton tyhjäkäynnin seilaamisen kanssa jota myöskin välillä esiintyy. Täytyypä pitää nyt silmät auki.

Olin kyllä huomaavinani että pakoputken paikkaamisen jälkeen tota tyhjäkäynnin seilaamista ei esiintyny. Nyt kun putki taas vuotaa ni on tullu ongelmia.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.7.2005 21:17

Olisko mahollista että kaasuläpän asentotunnistin ei toimis?

Kikkoman
-
Viestit: 101
Liittynyt: 6.6.2005 15:53

ViestiKirjoittaja Kikkoman » 30.7.2005 12:33

mulla on alipaineletkutki ihan paskana ja yks ihan poikki, pitää ne uusia ja sit katella et miten vaikuttaa.

Kikkoman
-
Viestit: 101
Liittynyt: 6.6.2005 15:53

ViestiKirjoittaja Kikkoman » 31.7.2005 21:51

noniin, nyt on katkennu alipaineletku vaihdettu ja ainakaan vielä ei oo esiintyny yhtään tyhjäkäynnin heittelyä tai nykimistä kiihdytyksessä. Toivottavasti homma korjaantu tolla.

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 31.7.2005 22:06

No kyllä se vaikuttaa jos alipaineletku vuotaa/poikki.

pTRCH
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2005 21:43

ViestiKirjoittaja pTRCH » 1.8.2005 21:10

Nyt on kokeiltu eri ruiskun boxia, puolaa, tyhjäkäynnin säätöventtiiliä sekä sitä imusarjan mikrokytkintä.. Mikään ei vaikuttanut. Erikoinen huomio taasen on, että lambdan johdot kun ottaa irti, se ei menekkään varaohjelmalle. Kun tyhjäkäynnin säätöventtiilin johdot ottaa irti, lakkaa tyhjäkäynnin seilaus ja nykiminen ajaessa.. Elikkä siitä se heittää sen varaohjelmalle? Joskos jollekkin tämä aiheuttaisi ahaa elämyksen..

Corrupted
-
Viestit: 5
Liittynyt: 28.7.2005 23:59

ViestiKirjoittaja Corrupted » 2.8.2005 16:06

Mulla myös ongelmia Corradon käynnin kanssa.
Alkoi nykimisellä ajossa alakierroksilla, jonka jälkeen joutokäynti aloitti seilaamisen.
Löysin kaksi poikki olevaa alipaineletkua, joista toinen oli ruiskunboxille menevä. Niiden korjaaminen ei vaikuttanut mitenkään. Kaasua painaessa
kone "tukehtuu". Ja nyt parin viikon nykimisen jälkeen liikkeelle lähtiessä röpelsi eikä enää halunnut pysyä käynnissä.
Bensapumppu lähtee hurisemaan paljon sen jälkeen kun on jo sammuttanut auton, jolloin tankista kuuluu pulputusta.
Onko tällä jokin funktio...? Vai mahdollisesti koneen huonoon käyntiin liittyvää...?
Puola, v.jakajankansi+pyörijä, tulpat + johdot on vaihdettu.

pTRCH
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2005 21:43

ViestiKirjoittaja pTRCH » 2.8.2005 19:11

Tosta pulputuksesta en tiiä, mut kuulemmati tuo kierrättää lämpimällä bensaa suutintukin kautta, jottei se höyrysty..

Corrupted
-
Viestit: 5
Liittynyt: 28.7.2005 23:59

ViestiKirjoittaja Corrupted » 3.8.2005 5:11

Kävin vielä kaikki alipaine ym. bensapuolen letkut läpi ja melkein kaikki oli todella löysällä tai hapertunut. Tosin kiristäminen/fiksaaminen ei poistanut koko ongelmaa, mutta nyt auto toimii kiihdyttäessä n.4500 kierr./min. jälkeen, kunhan polkee kaasun pohjaan.
(Oli testiajelulla kortin lähtö lähellä:) Pitäs varmaan varuiks kokeilla vielä toisilla tulpilla...
Lotto voitto on luultavasti helpompi saada, kuin toimiva Volkkari...prkl...

Hyttynen
-
Viestit: 51
Liittynyt: 26.8.2003 10:54

ViestiKirjoittaja Hyttynen » 4.8.2005 11:27

Lotto voitto on luultavasti helpompi saada, kuin toimiva Volkkari...
Veit jalat suusta.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 4.8.2005 11:33

^ Eipä tässä tarvitse jalkoja suusta viedä, vaan ottaa järki käteen. Teillä on kuitenkin 15 v. vanhoja ties millä tavoin huollettuja melko paljon ajettuja kulkineita, eli vikoja voi ja täytyykin odottaa. Minusta joku letkujen hapertuminen tai kuluosien vaihto tuossa iässä ja myös yleensä isoilla kilsoilla on ihan arkipäivää, täysin riippumatta merkistä.

Ja kaikkeen pätee kuulu vitsailu: Pikku vikoja, helppo korjata. Eli monta pientä ja syyn etsintä alkaa olemaan aika vaikeaa.

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 4.8.2005 21:52

Miten toi tyhjäkäynnin säätöventtiili toimii voiko testata itse?
Koitin puhaltaa kummastakin päästä mutta ilma menee läpi.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.8.2005 21:57

Mulla voi olla eri osa, mutta ilmaa ei saa puhallettua kumpaankaan suuntaan...

pTRCH
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2005 21:43

ViestiKirjoittaja pTRCH » 4.8.2005 22:04

Putsasin tuon ko ^ venttiilin jarrujen puhdistussprayllä, sieltä tuli aika määrä kaikkea silppua ulos. Sen jälkeen auto toimi n. 1,5km matkan, kunnes taas alko nykiminen. Tänään mittailin antureita, kaasuläpän solenoidille ja lambdan vihreälle johtimelle en saanut järkeviä arvoja.. Arvot ja testit siis tälläisestä VAG:n Digifant vihkosesta.. Omituista silti ettei se anna vikakoodia mistään?

pTRCH
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2005 21:43

ViestiKirjoittaja pTRCH » 8.8.2005 18:54

Nyt on lambda vaihdettu, kokeiltu uutta johtosarjaa ja vaihdettu bensanpaineen säädin. ISV:n ollessa kiinni menee seos todella rikkaalle, kun se on irti seokset ok. Eli jotenkin seokset menee lävelleen, mutta vikaa ei löydy.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 8.8.2005 22:48

järjestelmä on saanut "paskaa" tankista tai jostain muualta, vaikka systeemi onkin ihan eri oli kaasari golffissa samantapaista oireilua, vika tuskin on lambda anturissa tai muissakaan antureissa. jos sieltä kerran jarruspryllä putsattaessa tuli paskaa, niin tukos saattaa aiheuttaa liiallisen polttoaine saannin ja siitä johtuu korkeammat päästöt. näin oli golffin kanssa, ongelma korjaantu kun vaihdoin kaasarin "hatun" toiseen putsattuun. melkeinpä ottaa koko ruisku kaasari pois ja putsailemaan huolellisesti p-ilmalla ja sitruunahappovesilioksella... ja bensa linjat kannattaa myös tutkaista...

Kikkoman
-
Viestit: 101
Liittynyt: 6.6.2005 15:53

ViestiKirjoittaja Kikkoman » 16.8.2005 14:31

nostetaas tätä topikkia vielä ylös. Eli mulla ihan sama juttu kun pTRCH:lla ja huomasin tossa taannoin että tohon tyhjäkäynnin seilaamiseen ja ajossa nykimiseen liittyy semmonen tasanen räpsytys konehuoneesta. Eli koneesta kuuluu "napsnapsnapsnaps" ja samalla kierrokset laskee. Naputus loppuu ja tyhjäkäynti muuttuu taas normaaliks. Toivoin että toi korjaantuis tulpanjohtojen ja muiden kilkkeiden avulla, mutta pTRCH:lla ei vissiinkään auttanu. Onkos tähän hommaan tullu jotain lisäselvyyttä?
Dopi veikkaili sytkäosien lisäks suuttimia tai venttiilinnostimia.

Kikkoman
-
Viestit: 101
Liittynyt: 6.6.2005 15:53

ViestiKirjoittaja Kikkoman » 16.8.2005 20:17

kävin tuossa muutama tunti sitten viereisellä nyrkkipajalla hitsauttamassa pakoputken, oli tuosta ennen keskipönttöä olevasta mutkasta puhki. Kyllä kannatti, sillä vaikutukset olivat seuraavat:

-Tyhjäkäynti on taas normaalia, ei seilaa pätkääkään.
-Konehuoneesta ei kuulu räpsymistä
-Auto kulkee tasaisesti, ei mitää nykimistä kiihdytyksessä
-Keskikulutus laski ajotietokoneen mukaan yli 3l/100km satasen vauhdissa.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 16.8.2005 20:24

Mulla olis yksi ylimääräinen sarja venttiilinnostimia;)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 16.8.2005 21:20

Miten voi putkessa oleva reikä vaikuttaa?? Ei kuitenkin ole edes enne lambadaa. Ettei vaan akun irrotus hitsauksen ajaksi nollannut jotain?

pTRCH
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2005 21:43

ViestiKirjoittaja pTRCH » 16.8.2005 21:37

Joo, aika outoo et se reiän paikkaus olis siihen auttanu ku se on lambdan jälkeen ollu? Mulla oli pakosarja halki, mutta ei se vaikuttanut juurikaan tohon käyntiin. Vika on nyt melkoisen ilmeisesti ilman saannista kiinni.. Läppärungon "bypassista" ahtimelle menevästä putkesta haarautuu se letku isv:lle, jossa kaiken järjen mukaan pitäisi olla alipaine (?), mutta minulla se puhaltaa sieltä..

Kikkoman
-
Viestit: 101
Liittynyt: 6.6.2005 15:53

ViestiKirjoittaja Kikkoman » 17.8.2005 14:38

joo tota on kyllä ihmetelty, tossa aikasemmin paikkasin putken sillä tahnalla katsastuksen ajaks ja tuntu sillonkin että se autto vähän. Taisin siitä postatakin tähän topikkiin.

Akkua ei ees irrottu hitsauksen aikana :P Seisoskelin siinä pihamaalla ja sitte ukko sano että homma valmis, olin vaan että jaaha :O

Tiiän vaan että korjaamolle mennessä auto nyki ja sieltä tullessa ei enää minkäänlaisia ongelmia, taitaa olla taas näitä henkimaailman juttuja.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 17.8.2005 15:29

Villi arvaus: Lambda tai maadoitus jostain kontakti poskellaan, niin hitsauksessa liikahti kohdilleen. Eiköhän tässä ole Lambdasta ja sen arvon heilahtelusta kyse, eli vetelee varaohjelmalle ja takaisin tai seokset seilaa poskettomasti.

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 18.8.2005 18:52

Itselläni on tismalleen sama ongelma.. Seuraan mielenkiinnolla topicia

Edit : asia virheen korjaus

pTRCH
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.5.2005 21:43

ViestiKirjoittaja pTRCH » 24.8.2005 21:10

Joo, vika oli siinä ruiskun boxin päävirran syöttöreleessä. Se kun katko, jännite tippu 6v:n, hall ymmärsi kierrosluvun väärin ja isv koitti korjata..

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 15.12.2005 23:25

^Voisikohan minunkin autossa olla toi vikana? Minun golffissakaan ei nyt kaikki ole kohdallaan. Kylmänä kone käy todella nätisti, mutta kun lämpenee vähänkin niin se alkaa ikäänkuin pätkimään. Niin tyhjäkäynnillä kuin kovemmillakin kierroksilla. Kun pitää kierroksia vaikka jossain 3000/min. niin kierrokset heittelee hieman ja pakoputkesta kuuluu sellaista "putputusta". Lambdan liittimen kun irroittaa, niin käy niinkuin pitääkin, eli ei enää putputtele. Eli mikäli minä mistään mitään ymmärrän, niin joku antaa boksille väärää tietoa ja lambda säätelee seoksia kokoajan persiilleen...? Sytkäpuolelta on vaihdettu lähes kaikki mahdollinen, eikä imuvuotoja ei ole.

Voisikos ilmamassamittari aiheuttaa tuollaista, ja onko sille mötikälle mitään tehtävissä?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 20.12.2005 10:08

Noniin nyt se oma Corradokin oireilee yllä kuvattujen kaltaisesti:

Käynnistäessä kone meinaa sammua tai sammuu ja käynti tuskaista. Tyhjäkäynti seilaa 500-1500 rpm välillä kunnes on hetken käynyt. Ajossa ei nyt tai mitään, vaan toimii kuten ennenkin, mutta kylmänä vähän reistaa. Edellisenä talvena teki samaa tasan yhden kerran, kun nyt se on oireillut parina päivänä.

Helppoa olis jos tietäisi kaikkien corradon vaihdettavien letkujen paksuudet, niin voisi kurvata kaupasta ostamaan uudet, ilmeisesti ensimmäinen toimenpide on vaihtaa nuo uusiin. Varsinkin kun mielestäni autoon tuli hiukan bensankatkua tässä eilen.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 20.12.2005 11:43

varmista ensin tuo sinisem lämpöanturin toiminta....

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 20.12.2005 12:09

On vika edelleen päällä, mutta ei aivan saman tyyppinen kuin sinulla. Välillä siis auto käynnistyy ekalla yrityksellä todella vaivalloisesti tai ei lainkaan. Kaasua pumppaamalla se lähtee kyllä aina käyntiin, mutta vaivalloisesti röpsöttäen.
Auto käy kyllä heti nätisti kun n. 4 sekuntia on kulunut. Jos avaimella vain ihan pikaisesti pyöräyttää konetta, eikä edes yritä käynnistää, se lähtee AINA toisella yrityksellä ongelmitta. Muita ongelmia ei ole.

Olen kokeillut:
- tulppia
- virrajakajan kansi
- pyörijä
- toinen "sininen anturi", käytetty (tuskin molemmissa vikaa..)
- alipaineletkut uusinut (kaikki taisi mennä vaihtoon?)
- kaksi tulpan johtoa (kalliita, ei raskinut kaikkia ostaa :) )
- polttoaineletkut molemmat
- isv:n puhdistus parikin kertaa
- hälyttimen polttoainepiirin katkaisun jättämistä pois päältä (häly siis estää pumpun jälkikäytön jos se on päällä)

Pitäisi kokeilla vielä:
- loput tulpan johdot
- polttoaine suodatin
- bensan paine mitata yön jälkeen


Noita kirjottelin HelaKammolle omasta viasta, mutta pistin nyt tännekin jos joku keksisi selitystä. Eli hieman eri vika kuin HK:lla ja ollut "uudesta" asti tuo vika. Ei vakava, mutta eroon haluaisin.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 8.1.2006 15:57

No se lämpöanturi se oli, eli mittarilla lukemat Mohm:eja, eli poikki-katki. No nyt on uusi ja ainakin käynti tasaantui heti. Ilmanko bensaa oli mennyt viime aikoina vähän reilummin, kun boksi ollut varaohjelmalla ja sytkät varmaan ties missä, talvella vaan ei paljoa huomaa tehonpuutetta.

Muita pikkuvikoja tuli samalla korjattua, eli en tiedä mitä tuolla oli johtoja nirhitty jakajalta, mutta olivat viittä vaille poikki hall-anturista kaksi karvaa. Kummassakin johdossa jäljet niinkuin olisi ollut rosvot kiinni. Lisäksi vaihdoin ehjän boksin ahtopaineletkunkin uuteen. Lisäksi uusin hiukka kuluneet virranjakajan kannen ja pyörijän, tulpat olikin jo uusittu.

Pikku vikoja helppo korjata, sanoi joku... (vähän sama kun "helppoa kuin heinän teko")

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 15.5.2007 22:03

Ja taas sama juttu kuten monella yllä, eli käynti seilaa, eritoten jos seisoo valoissa tai muualla hetken kuumalla koneella. Tyhjäkäynti arpoo 600-1500 välillä vähän sinne tänne. Ajossa välillä puutuu ja tuntuu että vetää tosiaan varaohjelmalle. Nyt sitten täytyy selvittää missä se vika on, sininen anturi jos meni, niin ihme ja kumma, vasta oli reilun vuoden kiinni ja edellinen oli alkuperäinen, nykyinen motonetistä merkkiä x.

Epäilen mahdollisesti tuota pakosarjaa, kun se on vähän kuulostanut huonolta, saattaa olla halki.

Oka
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.3.2008 14:09

ViestiKirjoittaja Oka » 20.5.2008 9:28

Itelläni ilmenny nyt lähiaikoina sellasta vikaa, että se ei kierrä kunnolla. Ensiksi kun heittää rajottimelle kiertää ~5500, seuraavalla kerralla jää vain 4000 rpm ja meinaa tukehtua.Meno pysähtyy siihen 140 km/h:n kuin seinään ja siitä ei enään liikuta mihinkään. Sama kun pykältää pienempään alkaa vaan röpöttää ja putkessa paukkuu. Mistäköhän tää vois johtua?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 31 vierailijaa