jarrusatula
Valvoja: ffp jäsenet
jarrusatula
iv golffin kuskinpuoleisessa jarrusatulassa tuntuu olevan hieman löysää josta tulee ajossa v mäinen kolina,satula heiluu hieman käsin kokeiltaessa.elikkä toisinsanoen liukutappi heiluu reiässään.saakohan nuita sisuskaluja vaihdettua satuloihin.
Taitaa tulla halvimmaksi hakea romarilta kolariautosta uus satula..
Se liukutapin sylinteri voi pahimmillaan olla kulunut kieroon paljon. Silloin ei enään kannata tehdä vanhalle satulalle mitään.. ainakaan itse en tekisi..
Mutta mielestäni tuon ei vielä pitäisi aiheuttaa hirveää kolinaa.. onhan satulan pultit varmasti kireällä?
Se liukutapin sylinteri voi pahimmillaan olla kulunut kieroon paljon. Silloin ei enään kannata tehdä vanhalle satulalle mitään.. ainakaan itse en tekisi..
Mutta mielestäni tuon ei vielä pitäisi aiheuttaa hirveää kolinaa.. onhan satulan pultit varmasti kireällä?
jarrusatulassa tuntuu olevan hieman löysää josta tulee ajossa v mäinen kolina,satula heiluu hieman käsin kokeiltaessa.elikkä toisinsanoen liukutappi heiluu reiässään.
enpä nyt tarkasti tunne tuota jarrurakennetta,mutta aiheuttaa kolinaa? enpä tiedä. Kaikki ne meinaan on heilunut,ja jos ei heilu niin sitten on jumissa.... Onko ihan varma,että ääni siitä tulee. Joskus on ollut kolisevia jarrupaloja,irtonaisia satuloita,mutta enpä muista yhtään kolisevaa liukutappia. Ellei siitä tietysti ole hiottu millimetreja tavaraa pois.Ja varsinkin kun on suht uusi auto kyseessä,mutta mistäpä sitä tietää, kuhan vaan itsekseni moista mietin.
-
- -
Mulla A6:ssa myös satulat kolisivat ja tarvikkeelta kyselin pelkkiä liukukumeja niin ei ainakaan siellä kirjat tuntenut ja myyjä ehdotteli koko satulaa. Motonetissä näyttää kyllä niitä olevan. A6:ssahan on kuitenkin semmoset jouset satulan päällä jotka uusin niin kolina loppui, Golffissahan niitä ei vissiin ole?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”