IV GTI Golffi sammuu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jussi27
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.9.2004 21:30

IV GTI Golffi sammuu

ViestiKirjoittaja jussi27 » 22.4.2005 14:00

Eli Golffi sammuu kesken ajon mutta lähtee kuitenkin vielä käymään normaalisti. Kerran tuo ei enää lähtenyt ja autosta vaihdettiin bensapumpun rele nro. 409 (1J0 906 383C). Tämän jälkeen auto toimi moitteettomasti jonkin aikaa, mutta sammui kuitenkin taas ja lähti käymään. Sammumisen jälkeen kuului releen raksutusta nopeassa tahdissa.

Vikakoodeja oli monia ennen releen vaihtoa ja kaikki intermittenttejä. Releen vaihdon ja sammumisen jälkeen muistista löytyi seuraavat vikakoodit:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low (1.8L R4/5VT MOTR HS D02)
P1602 - 35-10 - - - Intermittent

01314 - Engine Control Module (KOMBI+WEGFAHRS)
49-10 - No Communications - Intermittent

01314 - Engine Control Module (Gateway K<->CAN)
49-10 - No Communications - Intermittent

Voisiko uusikin rele olla rikki, vai olisiko jossain kontaktihäiriö? Olen yrittänyt löytää mahdollisia huonoja liitoksia, mutta kaikkia mitä olen katsonut näyttävät olevan kunnossa. Olen myös vaihtanut samankokoisten sulakkeiden paikkoja keskenään.

Huomasin myös että kun moottori sammuu niin kierroslukumittari menee nollaan vaikka vaihde on päällä ja kytkin ylhäällä, onko tämä normaalia? Auto on siis Golf IV 1.8T (AGU) vm. 2000.

Missäköhän vika mahtaisi olla?

J.T.
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.11.2004 15:34

ViestiKirjoittaja J.T. » 3.8.2005 19:56

Tämä vastaus ei auta tippaakaan, mutta ittellä samat oireet. Mistäköhän tuosta se bensapumpun rele löytyy? Jos sen koittais vaihtaa. Voiskohan vika olla polttoainesuodattimessakin?

jussi27
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.9.2004 21:30

ViestiKirjoittaja jussi27 » 4.8.2005 0:27

Eipä ole Golf tuon huhtikuisen jälkeen enää oireillut, eli taisi tulla kuntoon.
Rele löytyy ratin alapuolella olevien paneelien takaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.8.2005 0:40

Kiekkamittari ei oo kymmeniin vuosiin ollu mekaaninen vaan sähköinen :)

jussi27
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.9.2004 21:30

ViestiKirjoittaja jussi27 » 4.8.2005 1:38

Juu sen kyllä tiedän :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.8.2005 4:49

Joten se ei näytäkään mitään kun sytytyspulssit katoaa, right?

J.T.
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.11.2004 15:34

ViestiKirjoittaja J.T. » 4.8.2005 18:32

Ei ollut vika releessä... Onni onnettomuudessa että viimisen kerran jäi lähtemättä käyntiin korjaamon pihalla. Siellä se nyt on ja tuomiota odotetaan. Villi veikkaus on bensapumppu...

J.T.
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.11.2004 15:34

ViestiKirjoittaja J.T. » 11.8.2005 0:21

Jatkan nyt tähän kun alotinki... Auto ollu viikon VV-Autolla, vikaa ei löydy. Pumppu vaihdettu kai kaks kertaa, ei starttaa. Epätoivon hiki nousee ittellä pintaan vähitellen...

J.T.
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.11.2004 15:34

ViestiKirjoittaja J.T. » 12.8.2005 17:19

Vika oli bensapumpun sähköissä. Virtaa tuli mutta maapiuha päästi karkuun kun pumppua rasitettiin. Vika löyty heti kun auto meni huollon sähköpuolelle. Which is nice... Vaikka auto oli tutkittavana ja ihmeteltävänä yli viikon, oli lasku kohtuullinen. VV-Auto otti mukisematta omaan piikkiinsä uuden pumpun. Joka siis vaihdettii kahdesti. Eli, vaikka kesti niin positiivinen yllätys oli Hertsikan VV.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 99 vierailijaa