Vakkarin asennuksesta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

JuiceK
-
Viestit: 26
Liittynyt: 11.2.2005 21:39

Vakkarin asennuksesta

ViestiKirjoittaja JuiceK » 23.2.2005 14:07

Olen asentamassa vakkaria, mutta ainakaan heti viiksi ei alkanut pelittään

Sulaketaulun mukaan vakkarille pitäis olla sulake, mutta ainakaan -00 vuoden passatissa ei ollut edes sulakepohjaa kyseisessä paikassa!

Tarviiko vakkari siis sulaketta laisinkaan?

Boschin diagnostiikka löytää vakkarin, mutta ei saa siltä jonkinlaista käskyä.

Eli vakionopeussäädin ei mene päälle, missä vika ?

-JuppeP-
-
Viestit: 84
Liittynyt: 12.8.2003 20:07

ViestiKirjoittaja -JuppeP- » 25.2.2005 13:18

Onko se enabloitu moottorinohjaimesta?

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 25.2.2005 14:18

Mistäköhän otit virran sille vakkarille?

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 25.2.2005 14:58

Tarviiko vakkari siis sulaketta laisinkaan?


5 amppeerin sulakkeen tarvii

1.8T?
-
Viestit: 4
Liittynyt: 3.2.2005 16:43

ViestiKirjoittaja 1.8T? » 28.2.2005 16:52

Viikonloppuna tee-se-itse-cruisen lisänneenä voin kommentoida, että nopea 100 mA:n sulakekin näyttää kestävän oikein hyvin. En mitannut virtaa, mutta todennäköisestä se on mikroamppeeriluokkaa. Kyseessä on kuitenkin ECU:lle menevä "digitaalinen viesti". Noiden sisääntuloimpedanssit ilmoitetaan yleensä megaohmeissa.

Wolsu
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.2.2005 21:50

ViestiKirjoittaja Wolsu » 28.2.2005 19:31

Alkuperäinen vakkari TDI autoihin pitää koodata moottorinohjainlaitteeseen. Taitaa onnistua vain merkkiliikkeessä??

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 1.3.2005 8:13

Ei tarvi merkkiliikkeitä riittää ku saa jostain käsiinsä VAG-comin, tai näitä vanhemman mallin "Vag-työkalun".

http://ffp-motorsport.com/tuning/tdicruise/index.php

esim. tuon sivun lopussa on ohjeet aktivointiin

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 12.10.2005 11:35

Päteeköhän tuo sama ohje vm. 2002 tdi (130hp) passatin cruisen asennukseen?
Jos jollakin on juuri tuohon passattiin ohjeet, niin info olisi paikallaan.

1203
-
Viestit: 61
Liittynyt: 23.9.2005 17:12

kuka asentais vakkarin

ViestiKirjoittaja 1203 » 13.11.2005 17:43

onko seinäjoen lähellä ketään joka osais laittaa vakkariviiksen ja tehdä sille johdotuksen tinaamalla kun ei ole johtosarjaa.
[email protected]
p 0400-852298

datamake
-
Viestit: 233
Liittynyt: 17.8.2004 12:26

ViestiKirjoittaja datamake » 14.11.2005 7:29

Johtosarja ei tainnut maksaa 17 € enempää. Itse en lähtisi johtoja katkomaan tuon rahan vuoksi. Asennus valmiilla johtosarjalla liittimineen on sen verran helpompi operaatio. Yhteen Audi A4:ään tuli kolvailtua johdot kiinni ja jokaisen johdon katkaisussa oli kylmä rinki takapuolessa...

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 14.11.2005 7:47

3B0998527B Kokonainen sarja ohjeilla ja tarvittavilla hiluilla n. 95€ VW jälleenmyyjillä.

1203
-
Viestit: 61
Liittynyt: 23.9.2005 17:12

ViestiKirjoittaja 1203 » 14.11.2005 17:55

joo hinta on sielä tiedos alennuksineen 88.30€
mutta sitä en ole hakemassa

b0bb0
-
Viestit: 87
Liittynyt: 4.6.2006 15:15

ViestiKirjoittaja b0bb0 » 19.7.2006 17:44

Kun kaikki autot joihin tuo vakkari on saatu vain viiksi lisäämällä ovat olleet TDI pelejä (ainakin kaikki mistä juttua / projektitietoa löysin), niin onnistuuko yhtä heittämällä bensavehkeeseen?

Kohde olisi -98 1.8T bensa Passatti.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 19.7.2006 19:11

Ei onnistu tuonikäisessä.

b0bb0
-
Viestit: 87
Liittynyt: 4.6.2006 15:15

ViestiKirjoittaja b0bb0 » 20.7.2006 16:24

Mitä kaikkea sieltä sitten puuttuu ja eroaa näin tdi härpäkkeistä?

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 20.7.2006 16:42

^Tuossa taitaa olla vielä vaijerikaasu? Eli kaasuläppää ym ei ohjaa suoranaisesti sähkö, joten viikseä ei voi asentaa.. Tarvike vakkarin tietty voi, muttase ei ole yhtä siisti..:/

b0bb0
-
Viestit: 87
Liittynyt: 4.6.2006 15:15

ViestiKirjoittaja b0bb0 » 21.7.2006 15:19

Hmm. No pitää tutkia asiaa, mutta näillä tiedoilla väittäisin ettei kaasu ole vaijerilla ja polkimesta löytyy katkaisija jolla ilmeisesti vakkari lähtisi pois päältä kaasua painettaessa(?)..

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 21.7.2006 16:00

Ei muuta kun kurkistamaan konehuoneeseen, niin eiköhän sieltä se kaasuvaijeri löydy :)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 21.7.2006 19:17

1.8T Passatissa kaasuläppäkin on niin näkyvällä paikalla että asian pystyy toteamaan lyhyellä vilkaisulla konepellin alle.

slaksi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 28.11.2003 21:08

ViestiKirjoittaja slaksi » 29.8.2006 9:49

Itsellä tuossa vakkarin asennuksessa törmäsin pariin pieneen onkelmaan, kuten jumittuneisiin pyyhkijänvarsiin. Liekö jollain vinkkiä pinnijärjestyksestä siinä 10-liittimessä, johdot on kyllä numeroitu.

Toinen ihmetyksen aihe on sen sulake #5 johdon irroittaminen sulaketaulusta. Sulakehan on sellainen pikkuruinen mutta puolen tunnin väkertäminen ei kyllä auttanut irrotuksessa. Vinkkejä siis kaivattaisiin siihenkin puuhaan :)

e: Ja kyse on siis Golf IV:stä, AGR 66kW TDI koneella, vm 00

Jusu
-
Viestit: 136
Liittynyt: 25.7.2003 11:25

ViestiKirjoittaja Jusu » 29.8.2006 12:06

Lainaan hieman topiccia.
Onko noissa vaijerikaasullisten vakkareissa joku erillinen ohjausmokkula, kun ostaessani tuon audin -97 1.8Tq, niin myyjä sanoi että ohjausboksi levinnyt ja siksi ei vakkari toimi. Viiksi löytyy ja kaasuvaijerista lähtee se härveli joka sitä kiskoo. Myyjä sanoi mokkulalla olevan hintaa noin 250€. Mahtaako tuossa myyjän puheessa olla mitään perää

fastfox
-
Viestit: 65
Liittynyt: 9.5.2006 18:18

ViestiKirjoittaja fastfox » 1.9.2006 21:59

Toinen ihmetyksen aihe on sen sulake #5 johdon irroittaminen sulaketaulusta. Sulakehan on sellainen pikkuruinen mutta puolen tunnin väkertäminen ei kyllä auttanut irrotuksessa. Vinkkejä siis kaivattaisiin siihenkin puuhaan


Itse jaksoin soodassa roplata sitä 5 min ja kun ei onnistunut niin sivareilla poikki ja tinaa kehiin. Liekkö noita saa millään irti ehjänä paitsi jollain ultimate työkalulla jota ei biltemasta löydy.

horch
-
Viestit: 360
Liittynyt: 24.7.2003 19:57

ViestiKirjoittaja horch » 26.9.2007 22:00

-01 AVB:hen pitäs laittaa vakkari. Viiksi on ostettuna ja muuta roinaa. Onko millanen hommaa vaihtaa? Ja löytyykö ohjeita tuon ikäsen vakkarin enablointiin? Vag-com löytyy.

Pallooo
-
Viestit: 47
Liittynyt: 3.4.2007 15:05

Terve!

ViestiKirjoittaja Pallooo » 14.11.2007 12:16

Viitsiskö joku vastaavan työn tehnyt laittaa vinkkiä, että mistä kannattaa hakea tuo viiksi(slamit?) ja paljonko operaatiota vaikeuttaa jos ei osta johtosarjaa? Ja mistä tuon johtosarjan saa ja mihin hintaan?


Autona VW passat 1.8 -99 moottorikoodiltaan APU eli sähköisellä kaasuläpällä(ei mene vaijereita).

Entä kuka osaisi ylöjärvi tampere alueella enabloida systeemin vag-comilla? Ja paljonko hän tarvii rahaa hommasta?

Eli mielellään vastaajaksi joku jolla on tuo vag-com.

Kiitos.

PS. Sen verran offtopiccia, että jos sama kaveri vois samalla mitata ton MAF homman autosta niin hyvin menis.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 14.11.2007 16:35

Kun ostat tuon vakkari sarjan esim. Slamit:lta niin siinä tulee johtosarja ja asennusohjeet. Jopa VAG aktivointi ohje löytyy samasta asennus ohjeesta. Jos otat pelkän viiksen ilman johtosarjaa, niin silloin sulta jää uupumaan myös viiksen cruise liitin.

mikaelz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 15.1.2008 16:27

ViestiKirjoittaja mikaelz » 19.9.2010 15:24

moi! Osaako kukaan kertoa miten ne vakkarin johdot liitetään siihen 10 pinniseen liittimeen?
Auto on golf iv tdi agr!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa