Audi 80 kytkinpolkimesta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Rode
-
Viestit: 200
Liittynyt: 6.8.2003 14:48

Audi 80 kytkinpolkimesta

ViestiKirjoittaja Rode » 26.11.2004 8:42

Mistähän vois johtua kun kytkinpolkimeen on tullut huomattava löysä alue polkimen liikerataan? Onko kytkimen ilmaus edessä vai onko käyttö -tai työsylinteri kulumassa loppuun?
Lisäksi edelleen on mysteeri, mihin jarru/kytkinnestettä vuotaa.

u2370
-
Viestit: 964
Liittynyt: 30.10.2003 23:36

ViestiKirjoittaja u2370 » 26.11.2004 17:09

Jos sieltä nestettä vuotaa, niin kannattas varmaan tsiigata öögalla mihin se vuotaa. Kaverin bemarissa vuosi työsylinteri, mutta voihan se vuotaa mikä tahansa muukin paikka.

Rode
-
Viestit: 200
Liittynyt: 6.8.2003 14:48

ViestiKirjoittaja Rode » 26.11.2004 18:45

Nyt kun pääsi kunnolla katsomaan pellin alle, niin näytti siltä että kytkimen työsylinteri vuotaa. Aikaisemmin ei tullu katottua niin tarkasti. Todennäköisesti työsylinterin vuodon takia kytkinpolkimen toimintakin muuttui?? Saa miltei pohjaan painaa polkimen jos aikoo saada vaihteen runnomatta päälle. Sitä olis sit ruvettava etsimään uutta sylinteriä...

u2370
-
Viestit: 964
Liittynyt: 30.10.2003 23:36

ViestiKirjoittaja u2370 » 26.11.2004 23:23

Jooo... ei muuta ku uutta putkeen. Bemuun toi sylinteri makso 50 egee, tuskin se ainakaan paljoo kalliimpi on Audiin. Vaikka onhan Audi kuitenkin paljon parempi itäsaksalainen panssarivaunu... :)

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 27.11.2004 15:14

www.motonet.fi

Koodi: Valitse kaikki

NESTEKYTKIMEN SYLINTERIT    AUDI 80
Pääsylinteri on polkimen yhteydessä, työsylinteri on kytkinkopan
yhteydessä
80 9.86-- PÄÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  84-6712    46.08 ?
80 9.86-- TYÖ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  84-6813    41.04 ?
Quattro 82--8.86 PÄÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6711   100.58 ?
Quattro 82--8.86 TYÖ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6814    37.67 ?


Rode
-
Viestit: 200
Liittynyt: 6.8.2003 14:48

ViestiKirjoittaja Rode » 27.11.2004 17:55

Pistin eilen illalla tilaukseen ;)

Rode
-
Viestit: 200
Liittynyt: 6.8.2003 14:48

ViestiKirjoittaja Rode » 4.12.2004 19:10

Nyt olis sitten työsylinteri vaihettu. Kun irrotettiin vanha sylinteri ja purettiin se, niin sen haitarikumin alta purskahti nestettä. Sehän se sitten vuoti, toivottavasti sitä nestettä ei ole valunu kytkimelle asti.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 4.12.2004 19:17

Ihan mielenkiinnosta, millanen työ oli vaihtaa se työsylinteri ?

Rode
-
Viestit: 200
Liittynyt: 6.8.2003 14:48

ViestiKirjoittaja Rode » 5.12.2004 21:05

Työsylinterin vaihto oli aika helppo juttu pääsylinterin vaihtoon verrattuna. Nesteletku vaan irti ja sylinterin alla oleva pultti pois, sit vaan vetää sylinterin ulos. Pitkäkätiselle henkilölle helppo homma, en tiedä olisko ollu vieläkin helpompaa jos olis päässy altakäsin vaihtamaan. Itse sylinterin vaihtoon ei menny edes puolta tuntia, mut kytkimen ilmaamiseen menikin sitten jokunen tunti :)

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 19.8.2005 21:13

E: Missäs tuo pultti on? Omasta satkusta ei löytynyt kuin rautalanka, joka oli jännitettynä paikallaan. Mitään pulttia ei löydy ja syliteri selvästi jollain kiinni....

u2370
-
Viestit: 964
Liittynyt: 30.10.2003 23:36

ViestiKirjoittaja u2370 » 21.8.2005 13:13

Minkähän ikäinen se sun satku on? Perhealbumista kun kattelin niin näyttäs olevan jollain jousella tai jousisokalla edestä tai päältä kiinni. Haynes sanoo, että pitäs tuurnalla ottaa joku jousisokka irti ja irroittaa joku kiristysvaijeri.

"1 From under the car, withdraw the tensioning wire fron the slave cylinder and from the retaining roll pin hole on top of the gearbox.
2 Using a suitable punch, drive out the roll pin, then wiyhdraw the cylinder, complete with pushrod, rearwards away from iths mounting location."

Toivottavasti tuosta on apua!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 107 vierailijaa