Mistä/minkälainen EGT-mittari?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

Mistä/minkälainen EGT-mittari?

ViestiKirjoittaja Samout » 2.11.2004 23:34

Enpä tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta en muutakaan keksinyt.
Eli jos on kokemuksia erilaisista pakokaasun lämpömittareista niin kertotakaa toki. Suositelkaa hyviä mittareita ja kertokaa mielellään myös mistä kyseisiä mittareita saa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 3.11.2004 9:14

Autometerin mittarit on laadukkaita ja tarkkoja.
ei omakohtaista kokemusta tuosta mittarista mutta muista kyllä on (ahtopaine, seos...)
Voin suositella ja mittareilla on vuoden takuu muistaakseni kaikilla.
hintaa taisi olla 180€-220€ antureineen.

Prostreet, Us-parts jne.. mistä voit kysellä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.11.2004 10:45

Racer Place Tuolta löytyy Autometereitä suht edukkaasti.

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 3.11.2004 13:22

Sarlinilta saa fiksun näköistä ja hyvin toimivaa Red lion mittaria, eikä ole edes kallis.

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 3.11.2004 16:59

Tuosta voi yrittää tihrustaa redlionin mittaria.
http://www.kolumbus.fi/etelanlampo/kuva ... risto2.jpg
Hinta muistaakseni 200€ Sarlinilla.

Autometerin mittaria ei muistaakseni saa kuin fahrenheit asteikolla (tuon voi joku varmistaa vaikka autometerin sivuilta), ja siinäkin asteikko loppuu hieman turhan aikaisin turbokäyttöön. eli johonkin karvan yli 900 täkäläisen asteen paikkeille.

Edit: ja apexiltkin löytyy EGT-mittaria. Saa esim sarlinilta tai pro-molta.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.11.2004 17:32

Autometeriä ei saa kuin F° ja loppuu 870C°, tosin sanovat jo vuosi sitten että ois tulossa isommalla asteikoilla....

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 3.11.2004 18:00

Juu itsekin kattelin, että autometerin asteikot on kohtuu suppeita. Toi redlion vaikuttaa ihan näppärältä, joten sellainen pitänee hankkia.
Apexi taitaa maksaa mansikoita, kun se vaatii sen ohjausboksin tms. toimiakseen. On se kyllä varmaan laadukaskin, mutta...

prostreet
-
Viestit: 652
Liittynyt: 30.7.2003 15:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja prostreet » 3.11.2004 18:50

Autometer on ohjeiden mukaan ahdetuissa tarkoitettu asennettavaksi turbon jälkeen.

Silloin 1600F (n 870ast C) riittää.

Euroasteikolla oleva malli on vasta tulossa.

-------------------------

Apexi EGT EL1 ja EL2 mittarit

http://www.apexi-usa.com/productdocumen ... t_temp.pdf

(Apexi mittareita ja laitteita saa myös meiltä)
Viimeksi muokannut prostreet, 3.11.2004 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.11.2004 18:51

Mitäs eroa tolla asennuspaikalla ennen tai jälkeen turbon on? Muutakin kuin lämpötila :))

prostreet
-
Viestit: 652
Liittynyt: 30.7.2003 15:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja prostreet » 3.11.2004 18:56

turbossa muutetaan pakokaasujen energiaa pyörimisenergiaksi ilmapumppua varten

siksi siinä "katoaa" esim 100-150ast C

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 3.11.2004 22:58

Ikonen se ero että ennen tuboa noin 900 astetta on sopiva lämpötila ja turbon jälkeistä lämpötilaa kun mittaa niin ei kukaan tunnu tietävän sopivaa lämpötilaa.
Jos yhtään olen termodynamiikkaa ymmärtänyt niin lämpötilan muutos tuolla välillä riippuu esim vastapaineesta.
Joku insinööri voi selittää miksi lämpötila putoaa enemmän 3barin paineesta normaaliin ilmanpaineeseen kuin 2 barin paineesta?
Uskoisin että autometerin EGT-mittari on alunperin suunniteltu vapari jenkkeihin mihin lähestulkoon kaikki muutkin autometer tuoteperheen mittarit on pääosin suunniteltu.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 4.11.2004 10:06

Tuossa tuo Apexin lämpömittari.. asteikko riittää aika pitkälle ja toimintoja sopivasti. esim Pro-Molta.

Elkää välittäkö mitä mittarit näyttää.. :P

Kuva

prostreet
-
Viestit: 652
Liittynyt: 30.7.2003 15:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja prostreet » 4.11.2004 10:18

On se mullakin ollut usein EGT 950ast C ajossa, ainakin hetkellisesti, vaikka 920ast C alle pyritään pysymään...

(870ast C taas ei vielä mene raikkaasti, huomaa jopa persdynolla)

nuo arvot mitattu pakosarjasta n 5 cm kannesta ulospäin

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 4.11.2004 10:33

Prostreet: Millä saisi pakolämpöjä alemmas.. kun pakkaa nousemaan aika helposti tuonne 950c asti.. ja jos esim haluaisit vetästä sellasen 200-220 km/h linssiin (siis suljetulla alueella) niin kerkeä ennen kuin pakolämmöt on nousemassa jo melkein 1000c asti.. ja se ei kait ole hyväksi.

prostreet
-
Viestit: 652
Liittynyt: 30.7.2003 15:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja prostreet » 4.11.2004 10:39

aloita seossuhteen ja sytytysennakon säädöllä

sulla menee tod.näk. laihalle

ahtojakin voi laskea :)

jos venttiilit ja männät ovat turboautoon tarkoitettua kunnon kamaa on hyvä pysyä max 920ast C

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 4.11.2004 10:45

menee vähän [OT]ksi.. mutta auto on säädetty turbo tecillä ja uskosin että säädöt on kohdillaan.. ahdot nykyään 1.4 - 1.5 luokkaa :)

Asiaan vaikuttaa ilmeisemmin cooleri, joka on vielä vakio Vaggilainen paska. Elikkäs eikös pakolämmöt laskisi kun laittaa kunnon coolerin nokalle

Riki
-
Viestit: 61
Liittynyt: 23.7.2003 13:08

ViestiKirjoittaja Riki » 4.11.2004 12:30

Leonin vakio turbo saattaa kanssa vähän lämmittää jo noilla ahdoilla. Kyllähän coolerin vaihdolla jonkin verran saa lämpöjä alas.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 4.11.2004 12:33

kyse ei ole omasta autosta, turbo on kk04.. S3 vakio ahdin.

JariP
-
Viestit: 195
Liittynyt: 23.7.2003 15:53

ViestiKirjoittaja JariP » 4.11.2004 14:14

Penkissä säädetty auto on varmasti oikeissa säädöissä penkissä ajamista varten, muttei välttämättä oikeissa säädöissä oikeaa ajoa varten varsinkaan pitkissä läpät nurin vedoissa.

Jos se vetää laihalle pelkästään pidemmissä vedoissa niin kannattaa tutkailla mikä on bensansyötön tilanne, suodatin puhdas ja riittääkö pumpussa tuotto. Virran veto suoraan akulta/laturilta releen kautta bensapumpulle kunnon johdolla ei ole yhtään huono idea viritetyissä laitteissa, vakio johdotus tahtoo usein ahdistaa parin voltin verran.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 4.11.2004 16:34

Mä luulin, et tossa on kyse Corollasta, kun paineetkin on saatu amistasolle =D

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 4.11.2004 18:12

Dona jos se on sitä legendaarista Audiahtoa :D

Ei vaan...

Voi olla täysin mahdollista että tuollaisella pillerillä ei pakolämpöjä kovin alas saa vaikka kuinka syöttää soppaa. Vielä korkea puristussuhde ja todnäk melko vähäinen ennakko ettei moottori nakuta takaavat sen että pakolämmöt pysyy korkealla.
Repo osaa varmaan kertoa kuinka paljon noissa "uusissa" vehkeissä on yleisesti pakolämmöt olleet...
Jos ne on muissakin uusissa viripeleissä noin korkealla niin kai ne sen kestää?
Mulla oli aikoinaan (ennen Harisen säätöä) "liian" vähän ennakkoa, ja en saanut pakolämpöjä millään pysymään alle 950 asteen vaikka suuttimet oli jo isommilla paineilla täysin auki. Harisen ennakon lisäyksen jälkeen riitti noin 90pros aukioloajat suuttimille maxpaineella.
Tosin kyseessä oli vanha matalapuristeinen moottori ja "hieman" avarampi ahdin.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 4.11.2004 18:51

niinkun RH epäili, on tuo mittarin osoittama pakolämpö varsin normaali tuollaisessa pilleriahtimella varustetussa 1,8T 20V kulkineessa. Ja onhan nuo varsin luotettavasti toimineet.

MrW
-
Viestit: 1045
Liittynyt: 23.7.2003 9:06

ViestiKirjoittaja MrW » 4.11.2004 19:29

RH kirjoitti:Joku insinööri voi selittää miksi lämpötila putoaa enemmän 3barin paineesta normaaliin ilmanpaineeseen kuin 2 barin paineesta?


PV/T=P(1)V(1)/T(1)

V lienee vakio joten =>

P(2bar)/T=P(1bar)/T(2) lonkalta (luvut eivät siis päde, ihan vaan esimerkkinä yksinkertaistettuna) -> 2/950=1/475

P(3bar)/T=P(1bar)/T(3) -> 3/950=1/316

Tuon termodynamiikan peruskaavan ja tulevan ekonomin ajatusmaailmalla lämpötila on sama molemmissa tapauksissa alussa, ja eroa vain paineessa. Ahtimen jälkeen paineet taas ovat samat jolloin kuten kaava kertoo lämpötilassa on eroa.

Ollaanko kavereita?

Jormalainen: Eli ahto/pakoputkisto kutistuu jos on enemmän ahtoja?
Viimeksi muokannut MrW, 4.11.2004 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.11.2004 19:39

Sanoisin että V ei ole vakio, koska kaasut menevät pienempään tilaan paineessa.

FordXR
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.3.2004 11:51

ViestiKirjoittaja FordXR » 5.11.2004 0:11

Sanoisin että V ei ole vakio, koska kaasut menevät pienempään tilaan paineessa.


Meinaatko, että kovemmalla pakopaineella pakokaasu ei täytä koko putken tilavuutta? ;)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.11.2004 0:17

Joo joo...

Jos olisin lukenut tarkemmin niin olisin sanonut jotain muuta... Meni ajatuksissa massa ja tilavuus sekaisin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.12.2004 15:52

Kysymys tosta Autometerin egt mittarista, loppuuko sen neulan liike tohon 1600°F vai meneekö se siitä vielä ohi?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.12.2004 20:59

Kysely ikä päällä :)
Käykös tohon Autometerin mittariin esim vpv.motorracingin k-tyypin termopari?
Onko toi 50€ kallis/halpa hinta tollasesta anturista, johdosta ym....
Viimeksi muokannut Slantsix, 1.2.2005 18:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 1.2.2005 14:07

http://www.volkkaripalsta.com/viewtopic.php?t=2949

Taidan itse tuota kokeilla, kunhan padan saan tulille.. Eipä tossa köyhänä paljoa voi hävitä :)

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 1.2.2005 16:46

Jos mittariin on tarkoitettu kytkettäväksi K-tyypin termopari, se toimii silloin millä tahansa ko. tyypin anturilla. Kannattaa pitää mielessä että termoparien johtimia ei saa jatkaa/korjata millä tahansa johdolla tahi liittimillä.

Jos tuo puikkoanturi on sama kuin mitä itse joskus kebabista kyselin niin se on turhan paksu kaasujen mittaukseen. Reagointiaika saattaa tulla liian hitaaksi tai antaa jopa virheellistä tietoa. VAG-autojen orkkisanturitkin ovat tosin n 4mm paksuja, mutta ohuempi parempi.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.2.2005 18:46

Tollaset
odottelee asennusta, tossa anturissa kärki on 3mm ja muuten 4.5mm paksu.

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 1.2.2005 20:58

1,6millinen anturi reagoi todella nopeasti, saa olla vaan tarkkana ettei työnnä liian syvälle kollektoriin muuten lähtee anturista kärki aika nopeasti kaasujen matkaan.

prostreet
-
Viestit: 652
Liittynyt: 30.7.2003 15:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja prostreet » 2.2.2005 13:09

mulla on Barry Grantin mittarin mukana tulleessa autokäyttöön tarkoitetussa K-tyypin EGT-anturissa noin 4mm kärki ja anturin malli on samanlainen kuin Pro-Stock ja Pro-Mod kiihdytysautoissa (niissä on vaan joka sylinterillä oma)
Viimeksi muokannut prostreet, 2.2.2005 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

prostreet
-
Viestit: 652
Liittynyt: 30.7.2003 15:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja prostreet » 2.2.2005 13:12

Huomaa: jos joudut jatkaamaan anturin johtoa tulee johdon metallin koskettaa johdon metalliin

johdon sisällä olevat 2 karvaa ovat kumpikin eri metallia, niitä ei saa kytkeä ristiin

ts EI JUOTOKSIA

sokeripala käy jos johto on suoraan vastaan johto ruuvin alla
kumpikin karva tietenkin omaan väliin

parempi olis valmiit naaras - uros liittimet oikeasta materiaalista jotka ruuvilla kiristetään johtoon
(elektronikkakauppa jne)

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 2.2.2005 16:54

Tuolta ainakin sais halvan mittarin :) (lentokone käyttöön tosin)
http://www.greatplainsas.com/scuma.html

FordXR
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.3.2004 11:51

ViestiKirjoittaja FordXR » 3.2.2005 18:12

Johdinten jatkamisesta vielä sen verran, että jos jatkos on moottoritilan puolella, mittarin mittarin lämpötilankompensointi ei toimi oikein, eli näyttämä on alkuperäisen kytkentälämpötilan ja moottoritilan lämpötilojen erotuksen verran pielessä.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.2.2005 12:46

Tuolta olen katsellut sopivaa termoelementtiä Bebekin mittarin jatkoksi. Nokevalin kaveri suositteli pakokaasun mittaamiseen TCA 1.0mm anturia pienoisliittimellä. Mitenkähän tuo kestäisi dieselissä noin 900 asteen lämpöjä, kun on noin ohut?
Tuo olisi siitä hyvä, että voisi ujuttaa EGR-laipan kautta sopivasti taivutellen anturin pään sinne oikeaan kohtaan. Onhan niitä tieten paksumpia mutta ovat sitten hitaampia reagoimaan.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 28.2.2005 23:19

Ei kai siellä nyt jatkuvasti 900c ole lämpöjä? Dieselienhän pitäis käydä viileämpänä kuin pentsiinikoneiden, ahdettunakin.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 28.2.2005 23:24

tämmöstä huhua miekin kuulin, et ne tdi:n solmut ei kestä kovin kauaa tota +900c lämpöä.. mutta toi on vaan niitä esson baari juttuja :D

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.2.2005 23:57

Noh, sanotaan sitten että hetkellisesti käy 900:ssa, on noita lukemia mitattu ja vnt-ahtimen kanssa. Alle koitetaan kyllä pysyä.

Jokkerii
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 21.3.2005 19:16

ViestiKirjoittaja Jokkerii » 21.3.2005 19:20

Mitä hyötyä tuosta mittarista on?

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 21.3.2005 22:02

Siitä voi suu hymyssä seurata milloin rupee moottori sulamaan.

Jokkerii
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 21.3.2005 19:16

ViestiKirjoittaja Jokkerii » 22.3.2005 16:00

Eli jos sytkä on vähän myöhäsellä ja pakolämmöt siksi korkeella ni pojat pissii pöksyihin ku meinaavat että kone palaa? :)

juhis
-
Viestit: 247
Liittynyt: 23.7.2003 9:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja juhis » 6.9.2005 23:46

saas nähdä millon tätä saadaan suomeen ja mikä muodostuu hinnaksi...
Kuva

prostreet
-
Viestit: 652
Liittynyt: 30.7.2003 15:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja prostreet » 7.9.2005 9:37

yllämainittu Autogauge Smoke Series EGT tulee valikoimaan jos kysyntää on

sen jälkeen varastoidaan Suomessa

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 7.9.2005 12:03

Kysyntä on varmaan melko riippuvainen hinnasta.

_P_
-
Viestit: 14
Liittynyt: 13.6.2004 0:30

ViestiKirjoittaja _P_ » 7.9.2005 20:44

Mielenkiintoista.....
Asiallisella hinnalla kysyntää varmasti on.
Olisko alustavaa hinta-arviota? Ja sisältääkö tämä arvio anturia?

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 8.9.2005 10:09

Hieman off-topic, mutta tietääkö kukaan miten ässän omia EGT-antureita voisi käyttää niin että itsekin näkee arvot? Tykkääkö ECU kyttyrää jos sieltä anturilta menee vain haaroittamaan johdot?

Näkeekö niitä lämpöjä VAG-COMilla jostakin?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 8.9.2005 15:08

Ei saa haaroittaa. Näkee VAG-comilla. OBD-porttiin saa sellaisia purnukoita joissa on näyttö, sillä sitten voi kattella kaikenlaisia arvoja. Joku OBD-Logger tms.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 8.9.2005 20:41

Hyvä. Tässähän tämä tuli lyhyesti ja ytimekkäästi kaikki tarpeellinen :) Pitäis varmaan etsiä tuollaista loggeria...

Tommi T
-
Viestit: 21
Liittynyt: 8.12.2004 12:04

ViestiKirjoittaja Tommi T » 8.9.2005 21:08

http://www.vpv-motorracing.com/
Tuolta löytyy EGT- mittereita. Itselläni on tuommoinen pieni mittari jääratapyörässä

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.9.2005 21:10

Jos haaroittaa niin ettei kuormita alkup. kytkentää?

Onko noi anturit resistanssimittauksella toimivia? Tai minkä tyyppisiä ne yleensä on? K-tyypin termoelementtejä?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.9.2005 2:01

Tuossa olisi yksi versio anturista.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.9.2005 2:15

Tommonen stonga pitäis tunkee johonkin?! Millä ton saa menemään mihinkään?

Zulak
-
Viestit: 40
Liittynyt: 2.1.2005 0:01

ViestiKirjoittaja Zulak » 9.9.2005 9:30

Tällä tavalla järkkäiltiin itelleni mittaus. Eli tuo laippa tulee pakosarjaan EGR:n tilalle ja siinä on myös lähtö painemittaria varten. Tässä vielä kuva anturista pakosarjassa. Anturin kärkikin kurkistaa sopivasti :)

Toistaiseksi mittailen yleismittarilla, mutta pitää varmaan käydä Bebekiltä hakemassa hieman kompaktimman kokoinen mittari. Ja tosiaankin tuo anturi on just sama mikä on Putkosen kuvassa tuossa pari replyä ylempänä :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.9.2005 9:33

esimerkiksi noin, ja pätkä lämmönkestävää letkua tuohon liitokseen.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.9.2005 21:00

Noin tulee sitten mulle kiinni tuo anturi, tuota kun voi taivutella......

antonmies
-
Viestit: 68
Liittynyt: 29.7.2004 22:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja antonmies » 11.11.2005 23:42

Osta PLX Devicesin R-500. Siinä on laajakaista seosmittaus, egt-mittaus ja nakutustunnistus. Lisäksi sen saa laskemaan ajonaikaisen väännön(ja tehon). Sit siinä on vielä 6 kanavainen tiedonkeruu 10hz otannalla ja 80min muistilla.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 1.4.2006 20:04

Onkoos noita Autogaugen EGT-mittareita jo saatavilla Suomesta ja mihin hintaan? Kellään tuskin kokemuksia on?

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 3.4.2006 1:04

Ite ostin tällaisen. siinä on laajakaistalambdamittaus ja egt samassa. En oo vielä testannu kuinka toimii.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 3.4.2006 8:32

Mistä ja paljon maksoi?

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 3.4.2006 13:18

No tuota, siellähän se lukee... :) eli VEMS-webshopista ja 249e + pk, laajakaistalambda-anturi sisältyi hintaan. (itse asiassa kaveri sieltä tilasi tavaraa, ja pääsin siipeilemään) EGT-anturin aattelin ostaa jossakin vaiheessa sitten tuolta VPV:ltä, kun ovat siellä hiukka edukkaampia.
Nyt on mittari koestettu huoneilmassa ja hyvin näyttäis pelaavan, tosin vaati ensin firmwaren uudelleenasentamisen,(jotain unohtunut valmistettaessa?) joka oli kylläkin aika kivuton prosessi.
Täytyy tässä jossain vaiheessa viritellä se autoon, niin saa vähän parempaa osviittaa toiminnasta.
Tässä pari kuvaa. Luonnossa kyllä paljon hienomman näköinen. :)

E: niinjoo, tuon sai valita musta/kulta/alumiini/punainen/sininen? koteloilla ja vihreillä tai punaisilla tai molemmat näytöt erivärisillä numeroilla.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 19.1.2007 14:03

Mistäs löytää EGT anturin kun VPV myy ei oota?

Siis sellaisen n. 2,5m kaapelilla olevan

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.1.2007 14:46

Elektroniikkaliikkeistä saa K-tyypin termoelementtejä. Kysäse Elektorilta...

Ja jos ei ole aiemmin tullu esille niin niitä johtoja ei saa liittää eikä jatkaa muilla metalleilla koska silloin mitataan sen jatkoliitoksen lämpötilaa myös.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 20.1.2007 16:22

http://i67.photobucket.com/albums/h289/Obi-Lan/uudet_hilut.jpg

Mä tilasin kans tuolta vems shopista ton mittarin, egt anturin siihen ja vielä tommoset k-tyypin liittimet, ettei tarvitse karvaliitoksia tehdä. Oli yhteensä jotain 310e. Viikossa tuli unkarista postiin.

Mites toi anturi, Corradon vakiopakosarjassa on reikä sille jollekki vw diagnostiikkaputkelle, niin tökkään ton anturin siihen paikkaan. Kuinka pitkälle tota kärkee pitäis työntää sinne, että saa oikeahkoja arvoja? Jos joku sen pakosarja tietää niin sehän on 4-2 ja sit molemmista pakokanavista tulee pienet käytävät siihen diagnostiikkaröörin paikkaan.

juu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 22.1.2005 1:20

ViestiKirjoittaja juu » 21.1.2007 10:45

Tuo vems mittari on ollut mun mielestä pro tuote...(kun ei paremmasta tiedä)
on ollut mulla kiinni mp:ssä..
Hintaan siis sisältyy tuo laajakaista lambda anturi.
K-tyypin termopari antureita ostin myös tuolta VEMS shopista,sekä kourallisen noita k-tyypin termopari liittimä(mielestäni halpoja ja laadukkaita,näppärän pienikokoisia).
Joo ja silloin aikaa sitten kun tilasin, niin torstaina tilaus lähti unkarista ja tiistaina täällä suomessa mulla Vems boxi ja mittarit kädessä,nopeaa sanon mä.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 21.1.2007 18:10

-Onko tollasta EGT mittaria olemassa jossain jonain rakennus sarjana?

-Onko tota laajakaista lambda mittaria jossain jonain rakennus-sarjana? ja noi mittarit sais mielellään olla digitaalisella näytöllä

-Mistä saa halvimmalla suomesta ton termoparin

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.1.2007 21:08

Termopareihin myydään pelkkiä näyttöjä erikseen usean tyypin eri termopareille.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 22.1.2007 14:59

^no mistäkähän niitä lötyis?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.1.2007 15:02

Farnell, Elfa ja sen sellaiset.

Eli mee lähimpään elektroniikkaliikkeeseen ja selaa em. puljun kataloogia ja sit tilaa. Tosin Elfa taitaa myydä kuluttajillekin.

E: Bebek ei välttämättä lukeudu soveltuvaksi elektroniikkakaupaksi rajallisen valikoiman takia.

Kataja
-
Viestit: 20
Liittynyt: 31.3.2005 13:18

ViestiKirjoittaja Kataja » 22.2.2007 12:57

...mut bebekistähän saa K-parin lämpömittarin parilla kympillä... Ja 1000ast mittaavan "tikku"-anturin muutamalla eurolla päälle. Piuha vaan on aikas lyhyt... Mut saahan niitäki pitempiä...

mattipuh
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.4.2005 21:48

ViestiKirjoittaja mattipuh » 9.3.2007 14:50

vähän OT, mutta käsittääkseni tuon EGT-sensorin asennuksessa joutuu irroittamaan pakosarjan - onko kuinka hankala urakka poikittaisessa 1.8T-koneessa?

kris-se
-
Viestit: 18
Liittynyt: 24.1.2005 14:46

ViestiKirjoittaja kris-se » 26.5.2007 20:24

Onko kellään kokemusta tosta sporttiauton pakolämpömittarista. Sais 4 ja 12 kanavaista. Hinta ilman antureita 175€ ja 295€

http://www.sporttiauto.com/tuotteet/muut/fi_FI/pakolampo/

Ei ois hirveenpahan hintanen toi 4 kanavanen. Anturit nyt ei hirveitä maksa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa