G60 ja voimaa tarvittais! d...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.4.2005 20:04

Kävin rullamitan kanssa auton alla ja tuo katista taaksepäin oleva suora putki oli pituudeltaan 83 cm. Minulla tuo suora yhdistyy 90asteen mutkaan. Eli siinä missä on orkkis pönttö,minulla on mutka.Joten orginaalin pituus voi olla muutaman sentin pidempi.

Onkos sulla se välipönttö ohitettu vai miten sulla on 90 mutka siinä? Vai onkos siinä kieppaus lisätilan tarpeeseen tavallisen malliselle vaimentajalle.
Saattas riittää toi oma rosteripätkä siihen väliin juuri ja juuri, joka tallin lattialta löytyyy...

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 7.4.2005 20:09

Niin tosiaan mulla on tuo välipönttö pois ja minulla on parikymmetä senttiä katin jälkeen sellainen ohut pyöreä " vaimennin".

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.4.2005 20:25

Mikäs vaimennin se on, hinta, mistä ja äänekkyys. Itselläkin tarkoitus luopua tuosta mädästä keskipöntöstä.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 7.4.2005 20:33

Mikäs vaimennin se on, hinta, mistä ja äänekkyys.


Ei mitään tietoa merkistä,vaimennus on jonkun näköistä...Takapöntössä oli marteliuksen tarra,joten saattaa tuo myös olla.. Tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla ihan ok,mutta about 4500 ylöspäin löytyy ääntä.Ihan riittävä kuitenkin itselleni.
Koko putkistolle kerty hintaa pullakahvit...niin plus tietysti pakosarja,josta joutui jo ihan maksamaan.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.4.2005 20:38

Onkos tuo pakosarjan vaihtamien ahdastakin/hankalaa puuhaa? Se kuitenkin on siellä rintapellin ja lohkon välissä. Mikäs pakosarja sulla on?

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 7.4.2005 20:42

pakosarjan vaihtamien ahdastakin/hankalaa puuhaa


Alapuolelta näytti ahtaalle,yläkautta onnistuu helposti... imusarja pois edestä.Olisi se varmaan alhaaltakin onnistunut,mutta kun tuossa auto katoksessa ropaa niin täytyy aina vähan miettiä miten tekee. Auto on vielä seisonnassa,eikä viitsi sitä työpaikan pihaan viedä seisomaan,vaikka siellä olis helponpi askarrella.

antti k
-
Viestit: 43
Liittynyt: 30.5.2004 20:28

ViestiKirjoittaja antti k » 7.4.2005 21:03

Onkos tuollaisesta 2 koppasen golfin peltisarjasta paljonkaat sitten hyötyä geessä,kun ilmeisesti on pienemmille konetehoille suunniteltu. Omassa kärryssä on vielä ongelma kun kattikin pitäisi sinne väliin mahtua.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 7.4.2005 21:08

Enpä tiedä onko tuosta omastanikaan mitään hyötyä...Näkee kun pääsee rullille onko ollut mistään mitään hyötyä. no voinpa ainankin sanoa,että sellainen on. Niin ja on minullakin tuo katti tuolla välissä. Miten paljon helpompaa elämä olisi ilman sitä:)

antti k
-
Viestit: 43
Liittynyt: 30.5.2004 20:28

ViestiKirjoittaja antti k » 7.4.2005 21:13

Niin eikös sulla ollut joku isompi ihan teetetty pakosarja?

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 7.4.2005 21:20

Ei ollut teetetty...Mikaj mietti sitä isoa teetettyä.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 7.4.2005 22:53

Se Marteliuksen XXL peltisarja voisi olla ihan soiva peli hiukan päälle 200humman tehoille, tosin katti on pakko sen kanssa olla todella pienihalkaisijainen, koska se tulee noin 40cm taaksepäin. Kaikki muut mitä olen nähnyt on sellaisia mitkä ei mielestäni enään ole sopivia eli 200hepan koneisiin, alkaa ahistamaan sen jälkeen.

G60 koneeseen kun mitoittaa pakosarjaa niin vauhtipyörätehoon pitää aina lisätä semmoinen 20hevosta, koska pakokaasua 200hp tehoisesta koneesta tulee 220hevosen edestä. Niin, ahdinhan sen tehon haukkaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.4.2005 23:01

osin katti on pakko sen kanssa olla todella pienihalkaisijainen, koska se tulee noin 40cm taaksepäin

Onko se sarja niin pitkä?

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 7.4.2005 23:03

Ja sitten ilmastoinnin kompura lupsuttaa vielä max 8hv joten ei pyörille voimansiirron jälkeen juuri mitään jää ;)

Olikos tuo Martelius XXL 4-2-1? Jos sen sekundääriputkia lyhentäisi katin siirtämiseksi eteenpäin tarpeeksi, mille kierroksille se sitten olisi viritetty? Kerroppa mittoja. Mites sen "kisanokan" vetoalue? Tuskin Gayvieterissä alavääntö liian ohueksi menee vaikka sarja lyhentäisikin. Pistä MikaJ dataa nii hakataan päätä seinään.

Js
-
Viestit: 159
Liittynyt: 19.2.2005 11:35

ViestiKirjoittaja Js » 7.4.2005 23:12

Tosiaan tuosta peltsarista ja kisa nokasta olis kiva saada faktaa....millaseksi auton luonne muuttuu jne.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 7.4.2005 23:14

4-2-1 putkisto on, ja muistaakseni (ei pienintäkään faktaa) pakosarja loppuu suurinpiirtein siihen kohtaan mihin vakiona katti loppuu. Kyllähän noihin katillisiikin vehkeisiin varmasti saisi tehtyä lyhyen avaran sarjan, mutta nyt sitten on kysymys että onko järkeä? Alkaa nuo vähäpäästöisyyskriteerit painaa päälle siinä määrin G-ahtimella isommilla tehoilla.

Tuon mun/Piperin suunnitteleman nokan vetoalue olisi semmoiset 3000-7000rpm.

Valitettavasti tällähetkellä näyttää siltä että Geen kiusaaminen loppuu mun osalta tähän, eli uutta konetta ei tulekkaa kesäksi. Syynä auton käyttäjän halukkuus isompaan kotteroon. Itseäni ei viehätä ajatus että rupeisin ajelemaan tuolla kokopäiväisesti, sen verran on tuohon nelivetoon jo tottunut. Mutta katsotaan nytten mitä taas maailma tuo tullessaan, josko kumminkin pistäisi sen nokka-akselin tilaukseen ja pakosarjan tekoon. Äkkiä se sitten siitä olisi pois tehty, ja taas yksi hieman tehokkaampi ajopeli liikenteessä. Omiaanhan siitä ei sitten ikinä saa pois, mutta se olisi sen ajan murhe.

[edit] Niin, tosiaan. Moottorin luonne isommilla imusarjoilla/pakosarjoilla ja kunnon nokalla pitäisi muuttua ihan toisenlaiseksi. Luultavasti vääntömomentti kasvaa melkein kokoajan tuonne 7000rpm asti, kunnes on pakko lykätä rajoitin peliin ettei ahdin kilahda. Normaalistihan tuo vääntö lähtee laskemaan hyvin neljän tonnin paikkeilla. [/edit]

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 7.4.2005 23:18

Helppohan se on itsekkin vaikka lyhempi 4-1 sarja tuohon vääntää. Ei siinä paljoa kikkailua tarvihe. Sarjahan olisi ylös viritetty, mutta muut asiat kompensoi sitä.

Annat pirulle sormen, niin se vie koko käden...

Ei vääntömomentti kyllä tulisi nousemaan rajoittajalle asti, mutta se ei romahtaisi.
Viimeksi muokannut toniha, 7.4.2005 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Js
-
Viestit: 159
Liittynyt: 19.2.2005 11:35

ViestiKirjoittaja Js » 7.4.2005 23:19

^ Älä luovuta;) Mistä me sitten saadaan hyvää tietoa;)

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 8.4.2005 7:04

Ei vääntömomentti kyllä tulisi nousemaan rajoittajalle asti, mutta se ei romahtaisi.


Olen visusti sitä mieltä että tulisi nousemaan, syynä Geen erittäin progressiivinen ahtopaineen nousu. Mutta tosiaa spekulointihan on kohtuullisen turhaa niin kauan kun ei ole lappuja lyödä pöytään.

Ja tosiaan sen pakosarjan ei pidä olla niin viimeisen päälle jos ei välitä muutamasta kadonneesta hevosesta. Riittää kunhan se on vain tarpeeksi iso poistamaan pakokaasut.

Js
-
Viestit: 159
Liittynyt: 19.2.2005 11:35

ViestiKirjoittaja Js » 10.4.2005 16:50

Milläköhän palikoilla jotkut venäläiset oli ottanu g60 golffista 290hp??? Kuvia oli koneesta mutta mitään ulkoista muutosta en itse huomannu. Hitto ku en löydä sitä sivua vaikka äsken katsoin, täytyy jatkaa etsintöjä että saa kuvat ja tekstin julki. Tahtoo myös niin paljon Voimaa.....

emes
-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.10.2004 19:03

servolenkung

ViestiKirjoittaja emes » 14.4.2005 17:09

mikähän mahtaa olla tuo pieni säiliö,lasinpesuneste säiliön vieressä?
sinnä lukee vorratsbehälter servolenkung

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 14.4.2005 17:19

etkai tarkota ohjaustehostimen nesteen säiliötä?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 14.4.2005 20:19

etkai tarkota ohjaustehostimen nesteen säiliötä?

Tehostajan säiliö se on. Servolenkung on ohjaustehostin. Älä laita muuta kuin siihen tarkoitettua erikoisöljyä, ATF ei sovellu.

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 15.4.2005 16:55

miksi ei ATF:ää?? kyllä se vaan silläki näytää toimivan =) atf:ä on paljon halvempaa kuin se oikee öljy
pitäs itellä leväyttää tehostin pöydälle kun ei tiivisteet piä. kovilla pakkasilla pukkaa nesteet ulos.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 15.4.2005 17:26

Se järjestelmä ei ole tarkoitettu ATF:lle.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 15.4.2005 18:47

atf:ä on paljon halvempaa kuin se oikee öljy
pitäs itellä leväyttää tehostin pöydälle kun ei tiivisteet piä.

Varmasti tuleekin ulos jos on menty sotkemaan ATF:ää ja oikeaa tavaraa sekaisin...

majuri
-
Viestit: 348
Liittynyt: 23.7.2003 23:31

ViestiKirjoittaja majuri » 15.4.2005 19:14

Juu nimim. kokemusta omaava...

Älkää hyvät ihmiset sotkeko atf:ää vw:n tehostimeen...

Kotvasen kestää ja ensin raidetanko kusee kovemmilla pakkasilla(-15--->)
sittemmin päästää läpi jatkuvalla syötöllä... Atf syö stefat...

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 15.4.2005 21:23

oksensi kaks purkkia ulos sitä oikeeta öljyä nii sitten oon laittanu atf:ää kohta yhen purkin. pitää sitten ku huoltaa nii laittaa ne "oikeet" öljyt.

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 15.4.2005 21:33

atfillä ajellu jo monta vuotta kesät talvet.. toiminu on..

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 15.4.2005 21:40

paljonhan maksaa uus tehostaja?
edit. kun ei motonetissä pistäny silmään.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 16.4.2005 15:33

Palataanko takas asiaan ja tutkitaan Geen tehottomuutta!?

projektinahan on passat GT G60 syncro climatronicilla ja muilla tilaavievillä ja painavilla varusteilla.

Ainoat viritystoimenpiteethän on dopin lastu, ahdinpyörä. RPM imukäyrä+vapari.
Ahtoi eiliseen asti 1,1bar

Eilen mitattua 0-100km/h 10,4 sec. 1/4 mailia 16 sec. loppunopeus ? km/h.

Ihmetellessämme huonoa tulosta kiihdytin uudestaan ja huomasin ahtojen nousevan enään noin 0.55bar. KELE!
Mistähän moinen ahtojen menetys? Auto kävi kyllä todella kuumana kun kokeilin parikertaa vielä jarruja 180-0 km/h.
Vaikuttaiskohan lämpö ahtoihin kun myöhemmin pikku kiihdytyksessä ahdot kävivät jo 0,7 bar.?

edit: loppunopeus varttimailille olikin 136.6
Viimeksi muokannut jekku, 16.4.2005 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

ViestiKirjoittaja VekeV » 16.4.2005 16:43

tuohon samaan hengenvetoon .... mitenkä Corrado kiihtyy ! .. jos vr6 kiihtyy 6,9 s niin 85kiloa kevyempi G60:sen pitäisi mennä alle tuon lastulla.
Vr6:ssa vääntö 245nm ja geessä vääntö huitelee sielä 270nm ... joten noiden perusteella pitäisi alittaa reilusti tuon 6,9s ?

Itsellä edelleen vakio ja ... täytyy sanoa kun vautia alkaa olemaan noin 150km/h ... niin sitten vasta liikkuu hyvin !.. minun mittapuiden mukaan.

kommentteja lastu geestä ! ... meneekö ?

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 16.4.2005 17:03

Hurjalta tuntuu jos tuollaisiin kiihtyvyys lukemaan gllä pääsee.... tuntuu ettei nämä paikaltaan lähtiessä mitään tykkejä ole.

tossa oli corrojen kiihtyvyydet.- http://www.corrado-club.nl/techniek.php

Eikö mikaj mittaillut tota kiihtyvyyttäkin. Ei kuitenkaan noihin vr:n lukemiin päässyt, vai muistanko ihan väärin...
Viimeksi muokannut JanneV, 16.4.2005 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 16.4.2005 17:06

6,9sek..? 7,9sek lähempänä totuutta!

Edit: Tarkoitin vakio G60 kiihtyvyyttä, luin huonosti...
Viimeksi muokannut Levis, 17.4.2005 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Make
ffp jäsen
Viestit: 1731
Liittynyt: 17.7.2003 22:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Make » 16.4.2005 19:35

Kyl se vaan alle 7 menee...

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 16.4.2005 20:12

Jekku: tarkasta nyt ahtoputket ensimmäiseks jos vaikka olis vaan joku vuoto jossain. Onkos ahtimen "hengitys" äänet muuttuneet jotenkin?

Tuohon tehottomuuteen on kyllä jokin syy. Bensanpaineet varmaan kannattais tarkastaa ja sen suodatin vaihtaa, lambdan, sytkän sun muut sä vissiin olet jo mittaillutkin että toimii ja on kohdillaan, minkäväriset tulpat on? Toista lastuakin voidaan kokeilla, vaikka ei noissa kyllä yhessäkään vielä ole vikaa ollut, mistä olet nuo ahdot katsonut? Oliko sulla erillinen mittari vai ajotietokoneelta? Jos erillinen niin tarkastappa näyttääkö ajotietokone samoja arvoja... Jos on vaikka anturivika....

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 16.4.2005 20:23

0-100 kiihdytys on todella huono tapa mitata suorityskykyä. Omassa Corroosiossa tämä tulee erittäin hyvin esille, kesäkumeilla kulkee kakkosella 98km/h kun lyö rajoittimelle, eli 98-100km/h vie aikaa noin 0,5sekunttia. Vaihteen vaihto vie aina vähintään 0,4sekunttia normaalivaihteistolla. Jos tuossa olisi huomattavasti pidempi ykkönen ja hieman pidempi kakkonen niin 0-100ajasta saisi sekunnin epäilemättä pois.

Nyt ei ole niitä arvoja tässä koneella, enkä ole varma onko niitä kotikoneellakaan tallessa. Mutta olisiko jotain 7,1sekunttia ollut 0-100 arvo, normaalilla paskaisella asfaltilla. Varttimailia ei tullut mitattua kun nuo on ihan yleisellä tiellä mitattuja lukuja, ja eihän me ylinopeutta ruveta ajamaan ;)

Täytyy käydä lainaamassa jokukerta laitteet taas lainaksi, ja käydä mittailemassa jossain suljetulla alueella corroa ja audia. Nuo arvot eivät siis ole mitattu millään markan G-techeillä tai muilla, vaan tarkkuus GPS:ään perustavalla ammattilaitteella (100kE)

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 16.4.2005 20:28

Autogaugen jokin halppis mittari. ahtanut tosiaan eiliseen asti 1,1 ja sitte yht,äkkiä ei nostanut kuin 0,5
äänet on normaalit eikä silmämääräisesti mitään vikaa ilmennyt.
kone ja konehuonehan oli testatessa ihan saatanan kuuma johtuen muutamasta 0-180km/h kiihdytyksestä.
täytyy kohta lähtee testaamaan olisko vika korjaantunut itestään. muuten täytyy alkaa koeponnistamaan ahtoputkia.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 16.4.2005 20:31

Lentokentällä testataan. ja kiihdytys mittaukset juurikin G-tecillä

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 16.4.2005 21:28

Itse huomasin ahtopaineen seilaamista kiihdyttäessä motarille 40-120 km/h kolmosella ja nelosella. Ahto huojuu ikäänkuin 0,8-1 bar välillä ja sen huomaa vedossa kun kaasu on pohjassa. Vosiko ahtoputkistoon huodostua tuollainen 1/sek resonanssi tai vastaava, koska ahtoputkiston tilavuushan on nyt suurempi, koska keulalla on isompi cooleri ja putkistokin vakiosta erilainen? Resonanssi lienee väärä sana, koska virtaus ei pysy vakiona, mutta kuitenkin.

Vai onko kyseessä normaali ilmiö? Vai onkohan vaan luulottelua, pitänee koitta seurata tuota kun seuraavan kerran kimmottelee ramppia...

Dynotushan tässä olis pakko tehdä, että tietäisi oikeita lukemia.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 16.4.2005 21:59

Kävin ajelemassa.
lähtiessä viileällä koneella ahdot nousi 0.85 ja täysin lämmenneellä koneella oli ahtoja enään 0.6 bar.

mikähän tuota vaivaa???

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 16.4.2005 22:17

tarkastitko nyt myös tuon ajotietokoneen ahtopainelukeman?

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 16.4.2005 22:27

mitens sen ajotietokoneen ahtopainelukeman pystyy tarkistamaan?

siis oon menossa katsastamaan yhtä g60:ntä niin olisi hyvä tietää :)
(tietysti se joku "paina vaan jotain nappia" mut aattelin jos on joku kikka kakkonen siihen...)

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 16.4.2005 22:37

Kyllähän se jossain täällä on jo aiemmin ollut esillä mutta kutakuinkin näin:

1. aseta MFA viiksen valintavipu asentoon 2
2. paina viiksen päässä oleva nappi pohjaan (pidä pohjassa)
3. virrat päälle
4. virrat pois
5. virrat päälle
6. starttaa auto käymään
7. irrota viiksen päässä olevasta napista.

näin on ajotietokoneella uusi moodi päällänsä... kerran kun viiksen päästä olevasta napista painaa niin saa ahtopaineet ruutuun... Sieltä näkee sitten muun muassa hetkellisen kulutuksen, kierrosluvun, jne...

Ahtopaineet voi sitten näkyä siellä VDO arvona (corradoissa useimmiten), suoraan millibareina (harvoin) tai sitten millibareina + normaaliilmanpaine 1,013 bar

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 16.4.2005 22:52

JUMANKEKKA onko siinä semmonenkin???
Lähtee testaamaan! tosin JACKHAMMER joutuu ajamaan. ;)

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 17.4.2005 16:10

1880 kävi ajotietokoneen maksimi paineet :(

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 17.4.2005 17:17

Liki 0,9 baaria on kyllä vielä aika kelpo tulos, kun ottaa huomioon sen mittauksen hitauden. Oliskos sinulla jossain vuotoa tai vaikka se tarvikemittari irti tai rikki?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 17.4.2005 18:30

Vielä tuosta suorituskyvystä, kun muisti palailee ja kotiin on päästy. Tulokset ovat tuhottu, eli pelkkää spekulointia enää ;)

Mutta, suorityskyky oli ihan hieman parempi kuin lastutetulla 1.8T Passatilla. Tehoa silloin oli muistaakseni se about 180hp/250Nm. Painoeroa autoilla taitaa olla noin 250kg, Corradon hyväksi.

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 17.4.2005 18:57

mulla on ihan normaali askilla ollut tiedonkeruun mukaan kaasu ylhäällä noin 0,2sec vaihteenvaihdon yhteydessä.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 17.4.2005 20:43

Siitä että nopeus vaihdon alkaessa saavuttaa vaihdon jälkeen saman nopeuden, meni nopeimmilla 'ilman rohadusta' olevilla vaihdoilla 0,4s tuolla 02A-askilla (kakkosvaihteelta kolmoselle siis). Se on ihan toinen asia kuinka kauan kaasu on ylhäällä, ei ole sama asia kuin vaihtoviive. Toki sekin on helppo tapa vertailla samankaltaisia autoja erityylisillä laatikoilla.

Sekavasti selitetty... Mutta siis, kun vaihteen vaihto alkaa niin auton nopeus putoaa sen aikaa kun vaihde (ja kaasu) ei ole kytkettynä. Kun sitten jossain vaiheessa saadaan se uusi vaihde päälle, ja kaasu pohjaan niin auton nopeus on jo huomattavasti tippunut (riippuu vauhdista). Todella hyvillä suorakytkentälaatikoilla tuo vaihtoviive mitataan millisekuinneissa, tarkoillakaan dataloggausvehkeillä on todella vaikea havaita vaihtokohtaa.

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

ViestiKirjoittaja VekeV » 17.4.2005 21:34

elikä MikaJ ... siinä passatissa oli siis se noin 210hepoa ja väätö jotain 300nm vai ? ... käsitinkö mitään oikein.

+ olen ajatellut tuota kurttuputkea joka vei 12 hepoa.... mitenkä tilanne on kun asennettuna on tuo valukäyrä+kartio ? ... olisiko siinä vieläkin joku ahdistava tekiä mukana ?

Eli kurttuputki pois ollessa oli teho 12 hepoa enempi ... verrattuna pelkkä kurttuputkipaikoillaan.

Sitä vain, että pitäisiköhän tuon putken olla halkaisialtaan jo paljon suurempi tuonne ahtimelle juureen saakka , jos se onkin se itse putki joka sielä ahdistaa ?
Jospa se tekee tuohon ahtimen juureen jonkin pyörteen kun sitä putkea ei ole paikoillaan joka taas sitten helpotaisi ilman ottoa ahtimelle.

Olenko edes edes käsittänyt tämän kurttuputkijutun oikein ?
Viimeksi muokannut VekeV, 17.4.2005 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 17.4.2005 22:10

Tehoa oli 12heppaa vähemmän kun oli pelkkä kurttuputki, verrattuna siihen että oli alkuperäinen ilmanputsari (plus tietenkin kurttuputki) normaalisti paikoillaan. Eli jotenkin se sekoitti virtaukset yksinään, mikä todennäköisesti käy myös jos siihen pulttaa kartiosuodattimen päähän.

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 18.4.2005 20:40

tarkoillakaan dataloggausvehkeillä on todella vaikea havaita vaihtokohtaa.


Todella tarkoissa dataloggausvehkeissä vaihtokohdan voi katsoa moottorin kierroksista ;)
ok ok ymmärsin pointin kunhan jeesustelen :D

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 18.4.2005 21:40

MikaJ: Ihan kivasti tuo 10 heppaa ihan sytkää säätämällä, omakin toimii hyvin tuolla isolla ennakolla, selkeä ero jopa persdynolla. Vähän ihmeteltiin niitä ennakoita, että miten säädetään, kunnes löytyi ohje että sininen lämpöanturi irti. Tuppasi vähän lykkäämään koneen rikkaalle, kun sen nappasi irti, ja piti ottaa lennossa kun muuten ei saanut lämpimänä käymäänkään.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.4.2005 22:39

RH: Nooh, eikait sitä kukaan muu loggaa muutakuin nopeutta ;) Itse en jaksa koskaan asennella mitään analogia vermeitä kiinni.

Kivasti vääntöä sillä lisäennakolla tuli joo, muutoksen varmasti huomaa. Itse penkitin yhden vedon vahingossa tuo lämpöanturi irti, kaveri tuli kysymään että mikä hiton dieseli tuo on savun määrästä päätellen. Yllättäen tehotkin oli hieman kadoksissa.

emes
-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.10.2004 19:03

ViestiKirjoittaja emes » 20.4.2005 22:01

ajotietokone antoi tämmösen lukeman noille ahtopaineille 820...?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 20.4.2005 22:12

Ylipaine millibareina on se. Tuo Dopin mainitsema VDO-luku (jotain 0...255) on siis suora 8-bittinen A/D muunnintulos MAP-anturin jännitteestä.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 20.4.2005 22:17

Mulla antaa ajotietokone ihan omituisia lukuja. kone sammutettuna taitaa olla jotain 495, tyhjäkäynnillä alle 200 ja täydessä vedossa melkein 999. koskaan en ole enempää ihmetellyt, mutta jos tuon luvun kertoo kahdella niin silloin siitä voisi ehkä tulla absoluuttinen ilmanpaine millibaareina.

Siis ei ole tuo 0-255, eikä se uudempien suora millibaarinäyttö. Välimallin jätkällä on varmaan vaan välimallin auto.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 20.4.2005 22:45

mullakin näyttää 996 joten eiköhän se ihan normaali ole. Toivottavasti ainakin :)

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

ViestiKirjoittaja VekeV » 21.4.2005 10:13

löytyiskös tuosta linkistä noita ahtopaineen näyttämiä joka kertoo ahtimen kunnon ? http://www.matey-matey.com/g60-guide.shtml

Muuten voisiko joku tietävä luetella ykkösasennosta eteenpäin mitä mikin näyttämä tarkoittaa tuossa MFA :ssa ?

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 21.4.2005 19:58

Auto: Corrado g60 dopin lastu+68pyörä,2,5 putki katalysaattorilla
(luultavasti ahtovuotoja kun semmoista vikinää ja puhallusta pitää)

tie: mutkainen ja monttuinen =)

0-100 8.35 ykkösellä suti, kakkosella rajottimeen asti. entiiä ehtiikö ottaa sataseen
0-150 17.05
0-200 38.48

ajat mittasin vaihdekädellä puhelimella että voivat sekunnin pari heittää =) myös mittaristahan ei koskaan tiedä mitä näyttää sekä ajat on otettu kertavedolla että ei mitään huippuaikoja luultavasti. mutta panenpa esille jos jollakin olisi jotain vertailukohtia.

edit. mä sain ajotitetokoneella ihan ihme lukuja kun yritin sitä ahtopainetta metsästää. parhaillaan se luku tais käydä 940 tai jotain mutta välillä se laski vaikka auto kokoajan kiihtykin. ??(rajoittimen vierelläki luku saattoi olla 640)

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 21.4.2005 20:50

0-100 8.35 ykkösellä suti, kakkosella rajottimeen asti. entiiä ehtiikö ottaa sataseen


ei taida 2 vaihteella sataan päästä. itsellä ainankin paukahtaa rajottajaan juuri ennen sataa:(

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 21.4.2005 20:52

niihän se taitaa olla. mikaj:han taisi sanoa että 98 menee kakkosella mut se on mulle satanen =)
elikkä mulla ois menny noin 9sekkaa 0-100 ja lastullahan pitäisi mennä lähemmäs 7,5 ellei alle? eli tehoja uupuu ja kuski on huono. mutta mitenhän paikannan sen ahto vuodon?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 21.4.2005 21:42

Ahtovuoto näkynee öljynä jossain letkunliitoksessa, ei muutakun tarkistelemaan kaikki liitokset ja syynäämään läpi onko öljymöhnää tihkunut välistä. Tohonhan voisi tehdä jonkun kompura-adadperin, jonka lykkää sinne ahdon lähtöpäähän kelmmarilla, eiköhän sillä saisi aika hyvin etittyä.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 21.4.2005 22:11

elikkä mulla ois menny noin 9sekkaa 0-100


ei välttämättä,kun tohon käsiajanottoon ei ole oikeen luottamista. Ainankin +/- 2sekuntia.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 21.4.2005 22:20

Ja otattehan huomoon sen mittariheiton kanssa, eli ei mitään mittarinopeuksia vaan oikeita.

qbo
-
Viestit: 208
Liittynyt: 3.8.2003 14:47

ViestiKirjoittaja qbo » 22.4.2005 4:12

Amworks (kirjotetaanko se noin?) vaimentimet on ainakin hyviä rosterisia,
SM merkkiset osat oli kyllä kauniimmin kiillotettuja mutta eivät tuntuneet vaimentavan yhtähyvin, ja ovat paljon ohuempaa tavaraa.

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 22.4.2005 7:31

tuossa tyhjäkäynti säätimessä kyllä on pikkusen kosteaa likaa. ja jokuhan mulle jo sanoi että siitä saattaa vuotaa. auttaakohan siinä jos vetää uudet klemmarit kiinni vai vuotaako se ite säädin siinä jotenki?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.4.2005 8:02

Kai ne harvemmin hajoaa niin että ulospäin rupeaisi itse säädin vuotamaan, mutta sisäisesti kuluu sen verran että alkaa vuotamaan ahtoja pois. Letkun voi siirtää siitä ahtimen imuletkusta joko imuputkiston painepuolelle, tai sitten laittaa ison takaiskuventtiilin letkun väliin.

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 22.4.2005 10:50

Jostain olen kuullut että Amworks möisi Simons vaimentimia omalla nimellään, onkohan aivan tuulesta temmattu väite?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 22.4.2005 17:50

Carbon canister removal

Underneath the airbox is the activated charcoal filter (or carbon canister). This neutralises petrol vapour from the fuel tank and feeds it into the engine under load. The charcoal is then regenerated by passing fresh air over it. After 100k or so the CC does very little and can be removed. This leaves a nice big hole under the airbox/induction kit and you can then run a bit of cold air ducting up through the hole to feed the intake system. If you retain the std airbox you need to cut a hole out of the bottom of it that matches the hole where the carbon canister used to sit. On the Corrado the cold air ducting can be run down to the off side brake cooling duct. You will find the external air temp sender attached to this brake cooling duct (on a Corrado) and a few people have been known to move this up to the intake area to monitor intake temperature.

Onkohan tuo paikkansa pitävää että tuosta kanisterista ei ole vanhemmiten mitään hyötyä? Jos poistas sen ja rei'ittäs tuon kotelon? Comments?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.4.2005 18:53

Pistetään nyt pieni katsastusmutina, vähäpäästöisessä tuo on pakollinen varuste.

Ja kyllä se osittain toimii ikuisesti, aika ihme katsastusmies saa olla että tarkoituksella rupeaa moista etsimään. Muista että tulee hyvät metelit jos tekee reikiä ilmanputsarikoteloon.

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 22.4.2005 23:12

Jostain olen kuullut että Amworks möisi Simons vaimentimia omalla nimellään, onkohan aivan tuulesta temmattu väite?


Kovasti ne on ainakin täysin samanmittaisia ja kokoisia ja näköisiä kuin simonssin rosteri vaimentimet, taitaa vaan olla helpompaa kaupata miitä niitä AMW-vaimentimena mainitsematta simonssista mitään.
Mielestäni on melkoista ostajan harhaanjohtamista.


Vertaile tuosta keskenään.
Simons
http://www.ray.se/Katalog/UNIVERSAL.pdf
"AMW"
http://www.amworks.com/vaimentimet.htm

koot mallit ja muodot täsmäävät täysin yhteen joten siitä voi jokainen päätellä että onkohan noi nyt kuitenkaan AMW-vaimentimia.

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 26.4.2005 20:40

onko kellään menny se ahtimen remmin kiristinjousi väljäksi? minulla se kolkattaa ja remmi tuntuu aika löysältä että auttaakohan pelkkä remmin vaihto vai pitääkö ostaa uusi "iskari". ei taida olla missään muualla myynnissä kuin pörhöllä?
Saattaa olla se mun "ahtovuoto" tuo remmi joka vinkuu.. mene ja tiedä.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 26.4.2005 22:35

Osta hitusen lyhkäsempi remmi, niin jo kirenee. Itsellä saa vängätä hampaat irvessä paikallen 68 mm hihnapyörällä.

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 26.4.2005 23:12

mullon uus remmi. kai vähän lyhkäsempikin kun dopilta sain 68 hihnapyörän mukana. pitääpä kattoa jos se pelkällä remmillä kiristys.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 26.4.2005 23:28

Juu, yleensä olen laittanut mukaan 1625 pitkän remmin 68 ap:n kanssa. Sitä saa tosiaan laittaa paikoilleen kutakuinkin hampaat irvessä kuten helakammo totesi. Mutta sillä päästään tuosta remmin luistamisesta. Niinkin on käynyt että siinä vaiheessa kiristinrullat alkaa ilmoitella itestään... Se vaan kertoo siitä sitten että ne rullien laakerit ovat ehtoo puolella... uudet vaan tilalle ja taas mennään.

Onhan se mahdollista että tuo "iskari" menee myös... sitä ei välttämättä huomaa heti kun siinä on se jousikin kiristää hiukan.

Toinen mistä tuo ääni voi tulla on tuo iskarin alapään holkki joka on muistaakseni jotain kumi/muoviseosta. Se kun kuluu väljäks niin alkaa kolistelemaan.

Noita kiristinrullia löytyy uutena ja iskareita purkuosana muistaakseni tällä hetkellä

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 27.4.2005 11:03

en kyllä voi käsittää millä ilveellä ton remmin saa paikalleen. juuri ja juuri yltää siihen laturin pyörän alarajaan ja siitä pitäs vielä saaha sen pyörän yli. voikohan olla mahdollista että olisi väärä remmi vai luovutanko liian helpolla? remmissä luki gates micro-v 68415
Viimeksi muokannut ilu, 27.4.2005 12:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Numppa
-
Viestit: 414
Liittynyt: 29.9.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Numppa » 27.4.2005 11:13

^numero viittais Gatesin hihnaan, jos on gates niin on 6PK1625, eli pituus 1625mm

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 27.4.2005 11:29

motonetissä moniurahihna ilmastoituun on 6x1755mm
ja ilmastoimattomaan 6x1655mm. minulla on ilmastointi johtuukohan tämä asentamisen vaikeus siitä?
eli oikea remmi on tuota minun remmiä reilu kymmenensenttiä pitempi? ei auta kuin lähtä remmi kauppaan. VITTU!!
elikkäs ostanko ton 1755mm vai onko siitä jotain piirunveran lyhempää kun on tuo pienempi ahdinpyörä vaihdettu?eikö se laskukaavalla optimi remmi oo 1725mm? tsop tsop.. äkkiä jeesiä minkä mittasen otan ku tarjolla olisi 1750mm, 1738mm, 1725mm?
Viimeksi muokannut ilu, 27.4.2005 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Numppa
-
Viestit: 414
Liittynyt: 29.9.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Numppa » 27.4.2005 12:21

Orkkis hihna ilmastoituun on 1760mm ja ei ilmastoituun 1658mm

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 27.4.2005 12:28

tarvikkeena tarvike torilla sano että siellä ilmastoituun on 1750. mene ja tiedä mut montakymmentä milliä otan pienmmän ettei heti luista ??

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 27.4.2005 14:00

Jos niillä tarvikefirmoissa ei ole oikeanmittaisia niin ne ottavat sen joka on lähimpänä... Eli joku 1730mm oli hyvä pituus ilmastoituun.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 27.4.2005 15:21

ilu: sun tekstistä tuolta ylempää saa sen käsityksen että sulla tuo kiristysiskari paikoillaan ja siten koitat virittää remmiä... Irrota tuo kiristiniskarin yläpää irti siitä pultista, laita remmi kulkemaan sieltä mistä sen kuuluukin ja paina se iskari kasaan ja sujauta pulttiin... tässä voi olla hyvä käyttää apuna naapurin sumopainijaa tai jotain muuta kaveria kellä on massaa/voimaa painata tuo iskari kasaan... jotkut on kuulemma asennuksessa käyttäneet jonkinlaisia kiristimiäkin jolla jousi on painettu kasaan...

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 27.4.2005 15:52

kiristys rulla+iskari oli kokonaan irti. ja kävin ostaan uuden remmin 1738mm se sopi mutta sekin ikävä kyllä tuntuu vähän löysältä. ois pitäny ostaa se 1725mm.ei siinä mitiä mutta ku katkes sitten se kiristinrullan pidikkeen pultti sisään. Vitun vittu... just kehasin kaverille että alkohan se remsa luistaan kun sai oikeen remmin. saa nähä millä sen pultin pätkän saa pois, ei pysty hitsaan kun nii tympeen syvältä katkes. eihän se periaatteessa tarvi kokopulttia mutta kyllä siihen joku patentti on keksittävä ihan oman mielenrauhan saamiseksi.

antti k
-
Viestit: 43
Liittynyt: 30.5.2004 20:28

ViestiKirjoittaja antti k » 27.4.2005 16:20

Mulla kans katkes se pultti sinne sisään. Kattelin silloin kanssa et ei se varmaa ees sitä tarvis, mutta vastakierretapilla lähti helposti pois. Sattu viel olee toine sellane isokantane pultti siihe.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 27.4.2005 17:17

ilu: olikos sulla ilmastointi siinä? Aattelin vaan että silloin on tuo 1625 tosiaan aivan liian lyhyt remmi...

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 27.4.2005 17:45

on.
edit. pultin sain pois ja auto alko pelaan, suhina ja kolakatus on ainakin väliaikasesti poissa =)
edit2. ja tuntuu että hevosiakin olisi palanut niiltä kuuluisilta laitumilta että näköjään kannattaa vaihtaa se remmi jos pikkusenki epäilyttää että olisi liian löysä.

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

Peruskorjatun g60 ahtimen hinta ?

ViestiKirjoittaja VekeV » 1.5.2005 13:57

Mitä maksaa ahdin täällä ja millä hintaa saa saksanmaalta?.

Ja mistä löytyisi sellainen ahdin saksasta missä olisi rs1modaus tehtynä+leveämi pikkuhihna ?... jos sitä sieltä saakka vaikka hommailisi!

Dopihan näitä ahtimia myy ja huoltaa edullisestikin vielä kai .... se tiedetään


Miksi MikaJ :llä on 70mm hihnapyörä ... kun muilla tuntuu olevan 68mm .. mikä on erona ! ... kiristysongelma vaiko jokin muu seikka ?

Jos pitää vakiokotelon aukaistuna ... niin mikä on paras suodatin silloin (green panel) ... vaiko jokin muu ?




Onko kukaan ottanut tuota isoa pakopönttöä auki Corraadosta ... millainen rakenne ja voisiko sitä modifioda jotenkin ... ahdistaako ?

Corraadossa ei taida kauheasti olla mätävikaa pöntöissä , koska pakokaasut ovat vähän normaalia kuumempia kun vapareissa.
Itse olen tuota seikkaa seuraillut ja kyllä se ihan viimeinenkin pönttö kuumenee ihan hyvin normaalillakin ajolla.

Itse ajatellut että laittaisi tuon katilta tulevan putken isolla noin 3" pitkällä vaimentajalla ja ottaisi tuon keskipöntön auki ja katsoisi mitä "vikaa" sielä sisällä on.

Tarkoituksena vapaampi kierto pakopuolelle ja ihan vähän .... mureemmat äänet !

Osatuonti Felkellä olisi aika mielenkiintoisen näköinen vesicooleri , mutta onkohan sekin ahistava ... kun on aika pienen näköinen ? http://www.felke.fi ...(löytöpoksi... lisää potkua koneeseen).

Corraadossa ei ole öljyn laudutinta ? miksi .. olihan sellainen jo vakiona 1.8 Gti golffissa -80 luvulla ?... netissä olen nähnyt joskus alumiinisen öljypohjan missä lisäksi rivoja jäähdytystä tehostamaan ... onko tuollaisia täällä kotimaassa myytävänä ? ( hinta pyöri jotain 100-200 euron välissä) kun tuollaista netissä jossain katselin.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 1.5.2005 14:24

Miksi MikaJ :llä on 70mm hihnapyörä ... kun muilla tuntuu olevan 68mm .. mikä on erona ! ... kiristysongelma vaiko jokin muu seikka ?


Niitä hihnapyöriä on ihan mitä kokoa vaan haluaa, 68mm ja 70mm on yleisimmän pienet viripyörät. Edellinen omistaja on vaan laittanut 70mm pyörän, enkä sitä ole viitsinyt vaihtaa vielä pienempään.

Corraadossa ei taida kauheasti olla mätävikaa pöntöissä , koska pakokaasut ovat vähän normaalia kuumempia kun vapareissa.
Itse olen tuota seikkaa seuraillut ja kyllä se ihan viimeinenkin pönttö kuumenee ihan hyvin normaalillakin ajolla.


Päinvastoin, mätänee hyvinkin. Keskipönttö ilmeisesti todella hanakasti kaikissa.


Itse ajatellut että laittaisi tuon katilta tulevan putken isolla noin 3" pitkällä vaimentajalla ja ottaisi tuon keskipöntön auki ja katsoisi mitä "vikaa" sielä sisällä on.


Siis katin jälkeen pönttö, ahdasta on... Keskipöntön tilalle saa poikittain isonkin vaimentimen.

Corraadossa ei ole öljyn laudutinta ? miksi .. olihan sellainen jo vakiona 1.8 Gti golffissa -80 luvulla ?


Ensinnäkin, öljynjäähdytin, ei lauhdutin. Corradossa on lämmönsiirriin öljyn ja jäähdytysnesteen välillä, mikä ajaa täysin asiansa normaalikäytössä vielä 200hp koneella. Rata-ajossa sitten jo vaadittaisiin isompaa jäähdytystehoa (muistaakseni ahvenistolla/alastarolla pystyy ajamaan täysillä 4-5kierrosta). Öljyt on niin paljon kehittynyt että saa olla jo rajumpitehoinen auto että oikeasti normaalikäytössä vaaditaan tehokasta öljynjäähdytystä.

G-Mies
-
Viestit: 22
Liittynyt: 29.11.2004 17:40

ViestiKirjoittaja G-Mies » 7.5.2005 15:39

Ajoin tässä yhtenä päivänä muutamat 0-400m kaverin Seat Leon Tdi,tä vastaan ja hävisin joka kerta muutamalla metrillä. Leonissahan on 150 heppaa ja 320nm ja 0-100km/h luvattu 8,9s. Ajattelin kyllä että oma Corrado G60 olisi voittanut mutta toisin kävi.

G60 ahtimessa on kiinni RS-lähtö ja imupuolella vapari ja aluimuputki, 68mm pyörä, dopin lastu sekä 2,5' putkisto Remuksen pöntöllä. Eli tehot pitäs olla lähellä 200hv?! (tai viimeistään jos vielä säädätän sytytyksen?) Ahtaa mittarin mukaan 15psi eli vähän yli barin.

Olen huomannut että RS-lähdön letkunpätkän (taitaa olla 74mm-65mm) kiinnitys hikoilee vähän öljyä molemmista kiinnityspäistä vaikka kuinka kiristäisin kiinni. Mitä merkkisiä pienennys letkunpätkiä te käytätte? Minun on PitstopE18 ostettu ja ei kyllä ole 15€ arvoinen :( Voiko pelkästään tämä pieni vuoto aiheuttaa paljon tehohukkaa?

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 7.5.2005 18:49

olipa ikävää luettavaa tuo g-miehen tarina. ettei vain luistas se ahtimen remmi niinkuin minulla. johan palasi hevosia kun sen vaihto =).
pakko kai siinä muuten jotain vikaa olla kun tolle kiisselille häviää.
eilen ajelin kaverin gti sportsaloonin kans ja kyl tää mun corrado viel sen kepitti huomattavasti. paikaltaan ei kyllä kiihytelty vaan semmosta peräkkäin ajo kisailua. siinähän myös tuo 150hp vai oliko 148

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 7.5.2005 19:44

Mitä merkkisiä pienennys letkunpätkiä te käytätte?


ihan on 10cm pätkä 3" letkua ja rosterikartio joka kuristuu 2,5"... köyhällä asentajalla ei ole varaa noihin kalliisiin valmisletkuihin...

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

Kokemuksia

ViestiKirjoittaja VekeV » 10.5.2005 0:37

Perässä pysyy ja rakoa ei synny vakiolla Corrolla ....kun tuossa yksi päivä lähti Cooper S kiihdytteleen ...saletisti veti täysillä ;-) ja jos isoa kovaa ajetaan niin taatusti ohi menee "heittämällä" ! ... autohan alkaa vasta liikkumaan kun vauhti ylittää 150km/h.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.5.2005 15:12

ihan on 10cm pätkä 3" letkua ja rosterikartio joka kuristuu 2,5"... köyhällä asentajalla ei ole varaa noihin kalliisiin valmisletkuihin...

SAma juttu. Oliskohan noille rosteri kuristimelle kysyntää jos niitä väsäis... vai onkohan turhan työläs hintaan nähden?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.5.2005 16:04

Jos nyt näitä vertailuja muihin autoihin niin oma Corrado 180hp:llä kiihtyi 200km/h:n (mittari)vauhdista paremmin kuin T4:nen vulva. Jotain vikaa autossa on pakko olla jos ei tupaöljylaitoksille pärjää, sytkän ja lambdan tarkistus olisi poikaa. Vikakoodit kannattaa tietenkin lukea, vaikkei tuo digifantti nyt hirveästi älyllään loista.

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

Ram air

ViestiKirjoittaja VekeV » 10.5.2005 17:42

Eikö kyseinen systeemi toimi periaatteella"ahtamista"/ ilmanvastuksen hyödyntämistä ilmanputsarille, jolla saadaan painetta putsarille, joka sitten helpottaa ilmansaantia putsarin läpi+++ muutenkin
Tuollainen olisi suht yksinkertainen rakentaa itse... mutta mitä ongelmia se toisi taas tullessaa ? ...raapaa ja pölyä edestä, mutta jos tekisi siihen moottoriohjatun läpän eteen , jolla saisi ohjattua ilmanotto paikkaa....toimisi periaatteella, silloin kun ei vauhtia ole paljon niin ilmaa ottettaisiin suojaisasta paikasta jne.
Olisikohan geessä tuollaisesta mitään hyötyä ?

http://www.ramairbox.com/parts.html

emes
-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.10.2004 19:03

ViestiKirjoittaja emes » 10.5.2005 21:24

kisasin pari viikkoa sitten bmw 323 M kanssa ja aika samoihin meni mun vakio corro...

junnu^
-
Viestit: 50
Liittynyt: 14.1.2004 17:52

ViestiKirjoittaja junnu^ » 13.5.2005 7:45

No tulipa itsekkin eilen laitettua 68mm ahdinpyörä ja joku jonka nimeä en muista -lastu. Pettymys oli aika karvas, sillä maksimi ahdot nousivat vaan n.0.3bar (~0.5->0.8)
Jo ennen ko. remonttia oli nuhainen ja tehoton kierrosalueella 3000-5000rpm. Nyt vastaava tehotomuus löytyy n. 4000-5500 alueella, jopa selvänä "nukahduksena" kun kierrokset nousevat sinne neljään tonniin. Katselin tuossa mahdollisia ahtovuotoja, ja huomasin että paristakin kohtaa liitoksen ympärillä on pinttynyttä paksua, öljyyn kerääntynyttä likaa. Tarvii pestä tuossa konehuone perusteellisesti ja seurata jospa ne kostuvat uudelleen.
Tuleeko jollain mieleen mikä muu syy voisi olla ahtopaineiden vähyyteen ja/tai negatiiviseen tehopiikkiin?
Sytkää en ehtinyt säätää, tässäkö syy nukahtamiseen?

Vielä pari lisätietoa kokoonpanosta: Vapaavirtaussuodin paremmalla imuputkella, Rallye lähtö ahtimelta, Rallye cooleri, peltipakosarja, 2.5" putkisto ilman kattia ja mainittakoon vielä että sähköosat ovat uusia (mm. iridium tulpat).

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 13.5.2005 7:53

Ahdin todellakin huollon tarpeessa taikka jo sökönä (tai sitten se isompi ahtovuoto). Olen ajanut yhtä corradoa missä oli 0,3bar maksimiahdot, ei se ihan toiminut niinkuin kuuluu :) Jälkeenpäin kuulin että kaverinkaveri oli sen ostanut, ja ihme että ahdin oli paukkunut parin viikon jälkeen. "Tarviiko sitä jotenkin huoltaakkin?"

Potenttiaalinen ahtopaineen vuotopaikka on myöskin se takaisinkierron läppä, jos se ei mene kiinni kokonaan niin rajoittaapi taidokkaasti ahdot alemmas.

junnu^
-
Viestit: 50
Liittynyt: 14.1.2004 17:52

ViestiKirjoittaja junnu^ » 13.5.2005 8:09

Ahdin todellakin huollon tarpeessa taikka jo sökönä (tai sitten se isompi ahtovuoto). Olen ajanut yhtä corradoa missä oli 0,3bar maksimiahdot, ei se ihan toiminut niinkuin kuuluu :) Jälkeenpäin kuulin että kaverinkaveri oli sen ostanut, ja ihme että ahdin oli paukkunut parin viikon jälkeen. "Tarviiko sitä jotenkin huoltaakkin?"

Eiei, siis ahdot nousivat vaihdon jälkeen 0.3bar edellisestä maksimiarvosta, eli siis ennen vaihtoa oli maksimit 0.5bar ja vaihdon jälkeen 0.8bar :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 89 vierailijaa