G60 ja voimaa tarvittais! d...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 23.1.2015 6:18

Niitä nauhoja on kahta erilaista. Beigejä ja harmaita. Ja beigejen tilalle harmaat on liian tiukat. Näin ainakin oli itsellä ebaystä tilatulla setillä. Dopin satsi oli sopivampi ja beiget nauhat. Jos ei kaikkia laakereita raski/tarvitse vaihtaa niin ainaki sen hihnapyörän päätylaakeri kannattaa laittaa samalla. Sai ihan laakerikaupasta sopivan, sillä on varmasti kovin kuorma kun on uloin.

Golde
-
Viestit: 11
Liittynyt: 26.11.2014 19:49

ViestiKirjoittaja Golde » 12.4.2015 18:03

Pg moottori. Onko vapaasti pyörivä ?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 13.4.2015 5:43

Niin on jossain kerrottu mutta ei kannata kokeilla ilman pakottavaa tarvetta :) Viritetyt asia erikseen, mutta vakiona pitäs kestää pyöräyttää.

gldr
-
Viestit: 60
Liittynyt: 7.3.2010 20:25

ViestiKirjoittaja gldr » 19.4.2015 12:24

Jälleen palataan tulppa-asiaan. Mistähän W6DPO:t kannattaa tilata vuonna 2015? Eipä viitsi alkaa kokeilla halvemmilla onneaan..
Mdcomprexilla näyttäis olevan, mutta saako jostain edullisemmin? Yllättävän vaikea kaivaa internetistä..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.4.2015 12:38

101000006AF WR6DP0 tyrkyttävät maailmalla, onko tuo sama tulppa?
Jostain googletin äsken halvemman hinnan mutta onnistuin kadottaa sen sivun.
Itsekin setin tarvisin kohtapuoliin.


Edit:Dopikin näyttää sitä kauppaavan eli taitaa olla.
Viimeksi muokannut Sebastian, 19.4.2015 12:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

gldr
-
Viestit: 60
Liittynyt: 7.3.2010 20:25

ViestiKirjoittaja gldr » 19.4.2015 12:44

Itsekin samaa katsoin, on ilmeisesti sama tulppa emc-häiriöitä poistavalla vastuksella..?

E: ja on muuten nuo dopin tulpat näköjään samaa tyyppiä myös..
E2: olit nopeampi:)

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 11.6.2015 16:56

Perus g60 corrado kyseessä. Oliko se nyt 89 vm.

Noniin, vihdoin ruettu corradon vikoja katsomaan. Vaikuttaisi että jompi kumpi bensapumppu on levinnyt. Ilmeisestihän näissä on tankissa pumppu ja erillinen siirtopumppu jos oikein muistan? Voiko molemmat saada korvattua laittamalla joku perus tarvike pumppu johonkin väliin? (Mihin)

Ahdin on myös leviämässä.. onko mahdollista ottaa ahdin vaan pois välistä ja tukkia kaikki ilmakanavat ja ajaa ilman koko ahdinta? Missä hinnoissa liikkuu toimivat g60 ahtimet?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.6.2015 17:25

Missä hinnoissa liikkuu toimivat g60 ahtimet?

Riippuen tuurista 0-3000€.

Itse ostin eBaysta parillasadallalla, toivottavasti toimii. Möi nahkahousujen tapaan "rikkinäisenä".

Voin lunastaa vanhan ahtimen edullisesti jos et sitä tarvi.

Ahdin on myös leviämässä.. onko mahdollista ottaa ahdin vaan pois välistä ja tukkia kaikki ilmakanavat ja ajaa ilman koko ahdinta?

Eipä se oikein jaksa kulukea.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 11.6.2015 17:33

Eikös kyseessä ole kumminkin melko perus 1.8 kone johon on vaan ruuvattu ahdin kylkeen? Eikö tuota ahtamatonta versiota jossain perus golffeissakin varmaan ollut? Kai siihen se 80-90hp jäis .. :D

Alkaa olla moti lopussa tuon auton suhteen, että varmaan joko ajan sen ahtimen loppuun tai teen siitä vapaasti hengittävän mikäli se on mahdollista. Noita autoja tuntuu saavan niin halvalla että ei nappaa 1000e ahdin remontit, kun kyseessä on kumminkin pelkkä pieni iki vanha vw kone...[/b]

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 11.6.2015 18:25

Ei siitä 90heppaa millään lähde, nokka-akseli ei sovi lainkaan vaparikäyttöön. Mutta kyllä sillä liikkumaan pääsee, kunhan ei joudu ylämäkeen kiihdytteleen.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 11.6.2015 18:35

Jaa kyllä minä pari g60 nokkaa olen myynyt vaparin virittäjille :) . Sama nokka mitä perus gti:ssä. Kuulemma?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 11.6.2015 18:42

Kyllä minun muistikuvani mukaan on aivan eri ajoitukset nokissa, kuten kuuluisikin. Remminokassa kuuluu esim overlappia olla huomattavasti vähemmän kuin vaparinokassa. Asia selviää helposti nokan varaosanumerostakin vaikka se ei suoraan kerro mikä sinne tehtaalla on laitettu, onko G60 nokkaa käytetty missään muussa mootorissa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.6.2015 19:01

Miksei sitä ahdinta voi huoltaa?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 11.6.2015 20:05

Kuulostaa ainakin omasta mielestä siltä että ahtimesta on mennyt laakeritkin, viimeks kun etin netistä G60 huoltosarjoja niin löyty vaan perus tiiviste ja hihna sarjoja. Ja laakerit puolestaan makso tyyliin 350e? Jos ne oikeesti maksaa sen +300e niin hintaa tulee töineen, uusien tiivisteiden kanssa varmaan 700e?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.6.2015 20:34

Jos pahhaa tekkee auton huolto niin esim siinä budjettiratkaisu

Jos suunnilleen jonkinnäköinen työkalu pysyy kädessä niin suurimman osan osista vaihtelee itse, pari laakeria vähä vittumaisempi mutta ei mikään Amerikan homma.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.9.2015 19:58

Mikähän tuo on kun pullauttelee ahdin sitä öljyn tulopuolen stefaa paikoiltaan?
Ilma menee läpi kun kokeilin ettei reiät ole ummessa mutta pikkuisen kun painetta lisää niin se pullahtaa. Melkoinen öljypoltin tuli autosta.
Voiko tuo kuori olla mennyt niin horoksi kun se stefa menee sormin painamalla paikalleen?

Nostin sitten verkot vedestä että sai tuon vanhan ahtimen puolikkaan siihen nyt ja siihen stefan joutui lyömään kiinni eikä se pullahtanut kun paineilmalla testasin. Täytyy tuo ruuvata keulalle, jospa se pitäs öljyt oikealla puolella.

Mutta siis voisiko tuon "horon"(?) ahtimen korjata jollain liimamassalla millä sen stefan tiivistäisi vai minkä helvetin tuolle tekee?

Öljyletkut on orkkis ja ei tukossa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.9.2015 20:02

Jo sormin stefa menee paikoilleen, niin väljä se on. Joko liimaa tai sit stanssaa vekit ettei se pääse ulos.
Liima vois olla vähemmän julma tapa.
Varma että on oikea stefa?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 10.9.2015 6:05

Sattuskohan tuurilla löytymään tiivisteliikkeistä ulkokehältä pykälän isompaa stefaa? Joitakin stefoja oon löytäny ihan standardien mukasina geehen. Liimaus on kans toimiva konsti joskus.

circa
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.10.2010 15:17

Re: G60 ja voimaa tarvittais! d...

ViestiKirjoittaja circa » 27.4.2016 19:52

Ei nyt varsinaisesti liity topiciin mutta osaako joku sanoa mitkä kierteet G60 corradon jarruletkuissa on?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

Re: G60 ja voimaa tarvittais! d...

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.4.2016 11:17

Edessä 10x1 Naaras/Naaras
Taka-akseli 10x1 N/N
Takasatula 10x1 N/Uros

Ulkomuistista, kannattaa tarkistaa.

Carpio
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.8.2007 17:49

Re: G60 ja voimaa tarvittais! d...

ViestiKirjoittaja Carpio » 10.10.2018 0:28

Onko kukaan viritelly G60:siä toimimaan etanolia?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

Re: G60 ja voimaa tarvittais! d...

ViestiKirjoittaja MXU » 10.10.2018 8:54

Mulla oli mut moottorinohjaimena oli megasquirt...

Carpio
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.8.2007 17:49

Re: G60 ja voimaa tarvittais! d...

ViestiKirjoittaja Carpio » 27.3.2019 15:24

Onko porukka hankkinu mistä hihnapyörät kun ovat vaihtaneet G-laderin Eatoniin?

Vitsku
-
Viestit: 24
Liittynyt: 6.3.2004 10:52

Re: G60 ja voimaa tarvittais! d...

ViestiKirjoittaja Vitsku » 17.6.2021 20:04

Iltaa

Pitäs toi g-ahdin avaa ekaa kertaa. Koitin lukee noita ohjeita ja muutama kuvio jäi auki.

-sitä rasvaa, sivelläänkö se siihen kuoreen vai niihin lamelleihin mitkä uusitaan?
-ne stefat aina liimalla kiinni? Millä liimalla?
-kuoret kun laittaa kiinni niin mitä siihen väliin?
-momentit?

-onko jotain muuta mitä huomioida hot tipsiä?

Kiitti vinkeistä etupeltoon jos niitä liikenee. Voit myös ilmiantaa itsesi jos homma on sulle tuttua ja olisit halukas huollon tekeen pirkanmaan talousalueen nurkilla

-Vitsku


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa