G60 ja voimaa tarvittais! d...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 13.5.2005 8:26

hmm...kuulostaa hieman että voi olla vuotoa jossain tai sitten on ahdin hieman finitto. Koska mielestäni eikö sen pitäis ladata vakiona noin ~0,7 BARia ja sitten tuolla ahdinpyörällä siinä 1 Barin paikkeella. Ainakin mun entisessä Corradossa teki näin. Se on varmasti syy siihen tehonpuutteeseen. Mutta mullakin tuo kone kuoli aina kun seinään melkeen tuossa 4000-5000 paikkeella, tai kyl se kiersi viel tuonne rajottajalle mutta ei se kulkenu enää. En oikeen tykänny siistä mutta vissiin uudella nokkaakselilla tuo korjaantuis :)

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 13.5.2005 8:35

Eiei, siis ahdot nousivat vaihdon jälkeen 0.3bar edellisestä maksimiarvosta, eli siis ennen vaihtoa oli maksimit 0.5bar ja vaihdon jälkeen 0.8bar :)


Juu, ymmärsin khyyllä. Mutta tuo 0,8bar on kyllä jo _mun_ mielestä jo niin alhainen paine että repisin ahtimen palasiksi pöydälle, ja tutkisin että mikä on vikana (olettaen että ahtovuotoja ei löydy). Käsittääkseni 68mm pyörällä normaalisti pitäisi päästä ainakin sinne 1bar tuntumaan, ja hyvällä ahtimella 1,2bar. Itse juuri piruuttani kokeilin muutama päivä sitten ajotietietokoneen painemittarilla että onko vielä kaikki paineet tallella, pohjaan pamahti 1045jäi siihen kököttämään kun kierroksia oli tarpeeksi. Mulla on ahdin rempattu nahkapöksyjen toimesta 20tkm sitten, ja 70mm pyörällä lähtee 1,2bar painetta.

junnu^
-
Viestit: 50
Liittynyt: 14.1.2004 17:52

ViestiKirjoittaja junnu^ » 13.5.2005 8:51

Edellinen omistaja kehui kyllä että ahdin on huollettu jokunen aika sitten Dopilla, joten se puoli pitäisi olla kondiksessa. (Dopi varmaan muistaa Junnun :)) Voisi olla hyvinkin todennäköistä että tuo bybass vena vuotaa. Onko sen testaamiseen helppoa tapaa? Ajattelin myös poissulkea tyhjäkäyntimoottorin vuotamisen ottamalla sen välistä kokonaan pois ja käymällä testiajolla. Tästä tuskin on mitään haittaa koneen toiminnalle?
Yksi epäilyttävä asia voisi olla myös se, että ahtopainemittarin alipaineletkun haaroitin ajotietokoneelle tulevasta letkusta. Periaatteessahan joka puolella paine pitäisi olla sama, mutta voisiko sittenkin matkalla olla jotain hävikkiä tai mittarin toimintaa haittaavia tekijöitä?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 13.5.2005 10:23

Itsellä ei ainakaan nouse ahdot kun vasta tuolla ihan ylhäällä baarin lukemiin ja ahdin Dopilla todettiin hyväkuntoiseksi ja rempattiin vajaa 10 tkm sitten. kierrosalueella 3000-5500 pysyy aika vakiossa 0,8 barissa, hitusen nousee. Sitten 5500 jälkeen alkaa nousta ylemmäs hipaisten punaisella 1,1 bar lukemaa. Tyhjäkäynnistä alkaen 3000 rpm:ään on se 0,5-> 0,8 bar. Ajotietokone lukee aika liki samaa luokkaa olevia arvoja, mutta se vaan on toivottoman hidas näyttämään, eli ei kovin hyvin nää maksimia.

Niin ja siis kalustossa on 68 mm + Dopin Lastu + RSR-lähtö + omatekoset coolerin putket ja ISO cooleri. Ei vapaavirtaussuodatinta, mitenkähän se vaikuttaa asiaan?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 13.5.2005 10:44

Juu, eipä sitä mullakaan ole alle viidentonnin yli barin paineita. Rajoitinta vasten on tuo 1,2bar, ei paljoa aikaisemmin.

Mitä juttuja olen lukenut 90-luvun alusta, niin vakiokoneista sai jo luokkaa 4-5hevosta lisää kun vaihtoi kartiosuodattimen. Tai vaihtoehtoisesti vaihtoi harvemman paneelisuodattimen (esim k&n) ja teki ison reijän ilmanputsarikotelon pohjaan. Eli tuo vakiosuodatin olisi aika paljonkin ahdistava tekijä, suodatinkopan kanteen voi laittaa vaikka kuorma-autoissa käytetyn mekaanisen anturin mikä ilmoittaa kun on liikaa alipainetta (tarkoitettu seuraamaan suodattimen tukkeutumista). Itse voin taas seuraavan kerran penkittäessä yrittää muistaa/keretä vetämään veto alkuperäisellä suodatinkotelolla/suodattimella.

Sen tosin olen testannut että vakiokotelolla ei alkuperäinen suodatin ole ahdistavin paikka, vaan kotelon ilmansaanti. Eli reijittämättömään koteloon on turha laittaa mitään paremmin virtaavaa paneelia.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.5.2005 11:09

Minkä kokoinen suodatin G60 on ja reikä sinne suodatinkoteloon?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 13.5.2005 18:12

Se ilmanottoreikä on aika olematon ja todella huonossa paikassa lampun takana. Se imuilmareikä on jotain 3 x 10 cm kokoa. Siitä kurttuputkestakin on ollut juttua, eli senkin vaihto olisi siis yksi ilmansaantia (varsinkin yläkiekoilla) edistävä tekijä.

Saisikohan sen ylimääräisen 0,1 baaria sitten sieltä kaivettua tuolla imuhengityksen parantamisella?

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 13.5.2005 18:28

Kyllähänä tuon kurttuletkun poistolla on merkitystä. Se vaan että kun siihen laittaa metallisen käyrän ja vapaavirtaussuodattimen niin äänet kasvaa jonkin verran. Se onkin sitten jo makuasia paraneeko vai huononeeko nuo äänet. Mulla on noita rosterikäyriä, n. 45 astetta ja 90 astetta... ja kaksoiskartiosuodattimia siihen päähän.

Noista ahtopaineista sen verran että on tässä jokunen ahdin tullut vastaan kun ei ole mitään sanomista sisuskaluissa ja uudet tiivsteet sun muut on sisässä ja 68 ahdinpyörällä ei saada kuin se 0.8 baria. Liekkö sitten jotain toleranssia noissa ahtimien työstöissä? Pääasiassa kaikki terveet ahtimet ottavat tuolla 68 pyörällä tuon liki 1 baria

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 13.5.2005 19:54

panes dopi kuvaa siitä rosteri käyrästä. miten siinä on toteutettu se ahtimen kylkeenlaitto ja mikä on putken halkaisia

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 13.5.2005 21:35

Kuis paljon pitää purkaa ja tehdä hommia että etummaisen moottorin kannakkeen voi vaihtaa tai edes tarkistaa sen kuntoa? Edelleen täristää/resonoi mulla jokin 2500-3100 rpm alueella. Muuten niin mukava ajettava. Ärsyttää! Ääntä ei siis pidä vaan täristää. Toki tärinä sitten taas aiheuttaa räminää.

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 13.5.2005 22:16

eikö nämä kaikki tee tuon leviksen resonoinnin?

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 13.5.2005 22:31

Eli noita käyriä on paria eri mallia. Kiinnitys on ihan ruuveilla laipasta kuten alkuperäinenkin. Käyrät on tehty 63,5 mm putkista.


Kuva

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 13.5.2005 22:35

tuon koneen etukumin pystyy kyllä ihan testaamaan kun kattoo pellin alle ja antaa happea hiukan. Jos etukumi on päästänyt mehut pihalle jolloin kone kyllä keulii niin että sen kyllä näkee...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 13.5.2005 22:50

No minä en tiedä kuinka paljon se kone normaalisti liikkuu! EI mitään kokemusta. Osaako joku kertoa senteissä paljon on normaali? Helakammolla ei ainakaan resonoi yhtään! Ihan tasaisesti ylös asti.

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 14.5.2005 6:51

*edit*

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 14.5.2005 9:38

Ja jos paikallaan polkee kaasua, niin ei tuo kone kyllä heilu edes senttiä, jäykkä kun piru. ja eteenpäin mulla on aika vähän tilaakin, kun syylaria on siirretty 2 cm taaksepäin, eipä toistaiseksi ole osunut ahtimen etunurkkaan kertaakaan moottorijarrutuksessa, kun siitä kyllä jäisi joku jälki...

Kuva: http://www.kolmiokissa.com/mikan/ffp/cooleri/5.JPG

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 14.5.2005 11:13

Koskas olet HK taas Lahdessa jos vertailtaisi eroja heilumisissa? ITse kiinnostaisi aika paljon jos pääsis sen avullla eroon tärinästä!

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 14.5.2005 16:58

Minullakin tärisee samoissa kierroksissa kun leviksellä ja minulla on etukumi roiskassut mehut pihalle. Sen huomasi hyvin,kun auto oli viimekesänä rullilla. Moottori heitti melkein voltin.

Onko muuten millainen operaatio irrottaa tuo kumi?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 14.5.2005 17:02

JAnnehan sen kumin voiskin vaihtaa ekana, kun se on varmasti rikkikin sulla. Sillä jos selviää räminät ni vaihdan itsekin. VAi mitä? :)
Dopille tulee taas tilauksia ku kaikki huomaa: "hei mullakin on sama vika".

Motonet:
Golf II 89--91 Etukumit/hydr GTi-16V/G60 vihreä. . . . . . 18-2099 54.60 ?

Dopi:
Corrado G60,16V,2.0 jne Golf jetta II 16V /G60 Passat, seat toledo jne Soveltuvuustaulukko löytyy täältä
Hinta: 68 euroa.
http://www.mdcomprex.com/tuotteetlista2 ... rin%20osat

Mitähän eroa noissa on?

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 14.5.2005 18:16

heh. minä tein aamulla samanhintavertailun kuin levis =). taitaa dopille tulla hinnanlasku tai sitten keksittävä joku hyväselitys miksi hänen tyyny on parempi. missäpäin tuo laitila on kun olen nyt töissä tuolla eteläsuomessa päin.
se tyynyhän on aika helpolla irrotettavissa sieltä. starttiremsan ohella vähän sitä tutkailin.

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 14.5.2005 18:41

Mullahan toi kone nousee etukulmasta reilusti yli 10senttiä ;)
Näyttäs pultteja puuttuvan tosta ja kannakekki vähä epäilyttävän näköinen...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 14.5.2005 19:43

Mullahan toi kone nousee etukulmasta reilusti yli 10senttiä ;)

Konetta kierrättäessä vapaalla vai vaihde silmässä jarrun kera?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.5.2005 19:52

Vaihde päälle, pikkusen kytkintä ylös että ottaa kiinni. Niin näkee miten kone heilahtaa, konepelti tietysti auki. Jos 10cm heiluu, niin jossain on väljää ja reilusti.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 14.5.2005 20:01

Nyt kun näistä kannakkeista on juttua,niin kysynpä seuraavaa... minulla on etupalkista se toinen kannatin pultti poikki. Siis se pienempi siinä puskurin pulttien välissä. Enkä muistanut sitä talvella uusia. Onko sillä mitään seksuaalista merkitystä kun onhan siinä ne puskurin rungon pultit. jotain värinöitähän se varmaan voi aiheuttaa?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 14.5.2005 21:18

Video omasta motin keulinnasta. Onko liikaa? Vai olisko ilman kaasua saanut paremman kuvan eli nostanut vaan kytkintä. (WMV 3.4Mb)
Viimeksi muokannut Levis, 15.5.2005 1:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 14.5.2005 22:28

Suht pienelle näytti omaan verrattuna. Ainankin noin videon välityksellä. täytyy huomenna kattoa tosta omasta vähän tarkemmin.Jos sitten osais sanoa paremmin...

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 14.5.2005 22:40

minun mielestä aika paljon keuli mutta pitääpä itekki tarkistaa omasta miltä siinä näyttää.
levis. mikä ihme tuo narina ääni o. venttiilin nostimet vai se kiristin jousi.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.5.2005 22:44

Imho.... eli heilu aika reilusti, varsinkin kun katsoi imusarjan ja tulipellin väliä...

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 14.5.2005 22:56

Pakkohan se oli oma tarkistaa,kun se on varmuudella rikki ja syvemmälle meni. Imusarja menee tuon tiivisteen yli joka on tuossa tuli pellissä. Mikäli tuossa tulipellissä ei olisi tuota syvennystä kiinni ottaisi...

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 14.5.2005 23:09

Juu, kyllä tuo leviksen konekin jonkin verran heiluu, mutta veikkaisin melkein jompaa kumpaa takamaista tukikumia... niistä yleensä tulee tuollaiset jurinat/resonanssit kun taas tuosta etukumista tulee ennenmminkin kolahdukset....

JanneV.... mulla on muuten noita etutukikummeja hyllyssä....

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.5.2005 0:40

En tiedä miten tuossa videossa on tuo ihme ääni. Ei sitä kuvatessa mitään ääntä huomannut! Yllätyin itsekin toiston aikana, että mikä ääni tuo nyt on. No jos etummaisessa kumissa ei sitten olisikaan vaan takimmaisissa... millainen ne on tarkistaa ja vaihtaa?

Kauhea hinta....
Golf II 89--91 Takakumit/oikea GTi-16V/G60. . . . . . . . . 18-2101 100.58 ?
Golf II 83--91 Takakumit/vasen valkea (vaiht alle/ei 1,3). 18-1268 29.94 ?

Hieman mokasin autolla... Säädin eilen sytkää ja irrotin flektin johdon ku oli tiellä. Ihmettelin sitten tänään miksi lämmöt nousi ajossa ja valo vilkkuu.... Sitten tajusin, että flekti ei taida olla toiminnassa. Toivottavasti ei ottanut itseensä...

Käänsin muuten videon oikeaan asentoon XP Movie Makerilla.

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 15.5.2005 1:27

Sattuuko joku tietämään mimmonen pultti kuuluis pitää tota etukannaketta kiinni tohon koneen korvakkeeseen? tiheämpi kierre kuin normaalisti? lujempi?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 15.5.2005 1:37

takimmaisen tarkistaa silleen, et vetää konetta imusarjasta maskista katsottuna vasenta etukulmaa päin. jos se nousee sieltä takakumin suunnalta niin sen kyllä huomaa ja silloin on muuten takakumi entinen... kokemukseta tiedän....

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 15.5.2005 10:02

Onko nuo takakumit muuuten myös hydraulisia?

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 15.5.2005 10:56

mulla kyllä kolahteleeki auto kun vaihtraa vaihetta. voi olla että johtuu etutyynysdtä tai sitten vaihelootass jokin välys. pitäs vaihtaa kaikki nuo tyynyt nii oispa ainaki se mahfollisuus eliminoitu

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.5.2005 11:19

Onko nuo takakumit muuuten myös hydraulisia?

Luulis ainakin tuossa oikeassa taka kumissa olevan jotain erikoista muutakin kuin hinta!
Täytyykin nyt mennä nykimään tuota konetta...

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.5.2005 12:07

Oikea takakumi on myöskin hydraulinen.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.5.2005 19:04

Kävin rempomassa tuota mottia imusarjasta ja hyvä että hievahti edes! Ahtimesta kun nyki nousi selvästi enemmän.

Kuuntelin myös tuota videossa kuuluvaa narinaa ja en kyennyt ääntä paikallistamaan lainkaan! Konetilasta se tuli. Täytyy varmaan värkätä joku stetoskooppi ja kuunnella tarkemmin sillä. Ei se kyllä perinteiseltä venttiilinnostajaltakaan kuulostanut. Tai ainakaan tuollaista ääntä ei ole mikään autoistani ennen pitänyt. Itsellä niin vähän kokemusta noista moottori vaivoista. Olen enemmän erikoistunut korikorjauksiin. Onko jollain tietoa tuon videon perusteella?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 15.5.2005 20:54

Missä ja minkalainen on G60 tekniikassa se osa jonka voi korvata by pass venttiilillä?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.5.2005 21:02

Kaasuläppää ennen on takaisinkierron läppä, se voi periaatteessa 'korvata' by-passilla. Tosin tuollaista ei kukaan valmistaja käytä remmiahdetuissa, syystä että se ei vaan toimi hyvin. Tuolla by-bassilla/dumpilla ei ole käytännössä juuri muita kuin on/off toiminto, mikä tekee koneen käytöksestä kulmikasta. Tuota By-bass/dumppia käytetään alkuperäisen läpän kanssa sarjassa vain ja ainoastaan sen takia, ettei tippaakaan ahdettua ilmaa pääse karkaamaan pois imusarjasta kun ajetaan lapa lattiassa. Mitään sen erikoisempia suhaduksia sen kanssa ei saa aikaa mitä jo alkuperäinen takaisinkierto ei tuo.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 15.5.2005 22:25

onko kukaan irrotellut noita tukikumeja? mietiskelin vaan kun mulla tuo auto seisoo nyt ainakin viikon tuolla katoksessa. Jos vaikka fiksais ne. Mikäli se nyt mitenkään on mahdollista näin maatasolla.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 16.5.2005 8:53

Paikallistin narinan tulevan laturista tai siitä kaasujousesta. Mikähän siinä niissäkin voisi tuollain narista?

Edit: Se jousi hässäkkä tosiaan narisee. Oli alapultti löysällä, mutta sen kiriminen ei ääntä vielä poistanut. Mikähän se siinä voi narista? Muilla vastaavaa?

Edit2: jos muut nostavat ahtimesta ylöspäin nouseeko kone yhtään? Mulla nousee vajaan sentin ahtimen kohdalta. Tosin vaikea sitä mitata kun itse heilun siinä nykiessä... , mutta jos muilla ei nouse vaikka yhtään niin...

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 20.5.2005 18:35

levis. mulla oli sama tuo sama narina ja se lähti kuin vaihdoin sen lyhyemmän hihnan nii se jousi edes pikkusen kiristyy.. sillon se ei pääse heiluun ja aiheuttaan ääntä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 21.5.2005 20:46

Mites tuo ilmastoinnin hihnan vaihto? Se ikäänkuin näyttäisi olevan tuon moniurahihnan päällä? Mikäs sen löysää?

ps. nykikääs nyt muutkin niitä koneita siitä ahtimesta ylöspäin. etenkin jos sellanen jolla ei ole tärinää testaisi tuota nouseeko se.

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 21.5.2005 21:01

Vesipumpunhihan kiristin näkyy selvästi, kun tunkkaa auton ilmaan ja ottaa renkaan pois. Tämän jälkeen kurkkaat auton alle niin näet siinä sellaisen pultti kiristyssysteemin. Siitä voit säätää kireyden sopivaksi. Itsellä tykkäsi vinkua kyseinen hihna, vaikka sen vaihtoi uuteen niin vika uusitui 1000 km:n sisään. Viimeksi laitoin 0,5mm levemmän hihnan, kuin alkuperäinen ja siihen vinkuminen loppui toistaiseksi. Ilmeisesti hihnapyörät ovat kuluneet kilometrien myötä väljemmiksi.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 21.5.2005 21:55

Kävin tuota omaa konetta nyt rykimässä. Takakumi ei oikestaan anna periksi mihinkään suuntaan,ainakaan tuollaisella pikku rykimisellä. Mutta tuo etukumi,kun ahtimesta rykii antaa karkeesti periksi 1-1,5 cm. Kytkimen kanssa leikkiessä imusarjaa hakkaa miltei palopeltiin.

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 22.5.2005 9:00

levis. otat sen ohjaustehostimen pyörän irti nii saat sen remmin pois. mä en ainakaan saanu sillä kiristäjällä sitä nii löysäksi että ois tullu ilman sitä pyörän ottoa pois.

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 24.5.2005 10:21

Itekkin otin aikoinaan sen ohjaustehostimenpyörän irti ku en keksinyt et miten muuten sen remmin saa siit tieltä... taitaa kyl taas joutua vaa vaihtamaan ton ahtimen hihnan ku on vähä toho palkkiin hangannu ku pääs toi kone heilumaan...

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 25.5.2005 21:45

Ahdot löytyi!
vaihdoin kaikki karvapäällysteiset alipaine/paineletkut uusiin kumisiin. ja kappas, ahdin alkoi taas vislailla niinkun pitää ja viisari värähti hiukka ennen rajoitinta lukemaan 1,1bar.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 26.5.2005 11:12

vaihdoin kaikki karvapäällysteiset alipaine/paineletkut uusiin kumisii

Olikos joku letku erikoisen pahassa kunnossa? Ajattelin vaan jos tarkistaisin omasta jos vaikka olis tarvetta uusia itsekin!

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 26.5.2005 12:50

kaikki letkut vaan vaihtoon. Tuo letku ei metritavarana maksa juuri mitään ja kun ne on vaihtanut niin voi olla varma ettei vuoda mistään... vanhat letkut on aina vanhoja...

(EDIT) ja näyttääkin paljon paremmalta kun letkut on mustia eikä sellaisia haalistuneita....

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.5.2005 13:00

Mun kiero mieli käsitti tuon Karvapäällysteisenletkun sellaisena tuuninkikarvaisena, hitto sellaiset pinkit laitan itteleni jos jostain löydän.

Kyllähän ne kannattaa uusia, vanhoja romuja kumminkin kaikki on jo. Kun ruisku kumminkin toimii lMAP-anturin avituksella niin silloin niitten ei parane vuotaa yhtään. Muutenkin tuo Corradon konetila kaipaa kunnon siivoamista tehtaan jäljiltä, sen verran riipin raapin siellä on kaikki letkut/johdot.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 26.5.2005 14:56

VAihdoin nyt kaksi letkua uuteen. BOxille menevä ja aktiivihiilisäiliöön menevä. Molemmat olivat aivan haperoa sieltä imusarjan päästä. Muut painepuolen letkut näyttivät ainakin ihan hyviltä... 3€ metri maksoi tuo mitä nyt ostin, 2 m riitti hyvin ja 10 cm jäikin.
Eroa en tosin huomannut esim. kasvaneiden ahtopaineiden myötä. Ovat n.0,93 baria 6000 rpm kohdalla mafin mukaan. Kai tuo ihan ok on?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 26.5.2005 15:06

Mulla oli aktiivihiilisäiliön letku ihan paska. ja p.aineen painesäätimen letku vuosi kait imusarjan päästä koska siinä on ohuempi nippa kun säätimessä, ja sieltä oli tullu jotain "töhnää"

niin ja nykyjään autogauge saa paineensa kojelaudan sisästä ajotietokoneelle menevästä letkusta.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 26.5.2005 15:20

p.aineen painesäätimen letku

Missä moinen letku on ? Ei hahmota tai tajuakaan. Mulla on testissä Autogauge kanssa ja se ottaa tiedon imusarjan nurkasta olevasta letkusa joka menee sellaseen messinkiseen kelloon. Mikä lie onkaan?

Edit: eli juurikin paineensäädin, muistinkin että mulhan on tällänen korjausohje vihkonen jossa on tietoa digifantista yms. Mikä kohta sulla sitten oli huonossa kunnossa tarkalleen?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 26.5.2005 18:50

Kaikkihan ne oli kovia koppuroita, mutta juurikin se mikä mikä menee siitä kellollta imusarjaan niin oli väljä siitä imusarjan päästä. eihän niistä karvapiruista suoraan nää mikä niistä vuotaa, niin vaihtaa samalla kaikki. kaasuläppa kotelon takana on ainakin niin kuumaa ettei siellä letkut voi kovin pitkään kestää.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 26.5.2005 18:51

Tuli muuten vihreet letkut ;)

junnu^
-
Viestit: 50
Liittynyt: 14.1.2004 17:52

ViestiKirjoittaja junnu^ » 26.5.2005 19:24

Ahdot löytyi!
vaihdoin kaikki karvapäällysteiset alipaine/paineletkut uusiin kumisiin. ja kappas, ahdin alkoi taas vislailla niinkun pitää ja viisari värähti hiukka ennen rajoitinta lukemaan 1,1bar.

Paljonkos oli painelukemat ennen letkuremonttia?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 26.5.2005 20:34

Kylmällä koneella 0.7 ja lämpimänä 0.5bar.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 26.5.2005 21:52

Eniten tuossa tympi repiä se ruiskun ohjainyksikkö ulos, että sai sen

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 26.5.2005 22:25

vaihappa se paineen säätimen letku niin se on sitte vittumainen urakka , varsinkin jos on piukat letkut.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 26.5.2005 23:00

Tarkoitatko tosiaan sitä 10 cm pätkää joka on siinä kellon ja imusarjan välissä? Itsellä siinä on jo kuminen letku jonkun muun ilmeisesti vaihtamana? Onko se kellon päässä oleva nippa sitten suurempi kuin imusarjan? Voishan senkin tietysti uusia, oli siinäkin pientä vanhuuden merkkiä havaittavissa.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 26.5.2005 23:47

Juurikin se kuminen 10cm. oli aika horo siihen imusarjaan.

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

Geen omistajille ...vähän selvennystä ahtimesta

ViestiKirjoittaja VekeV » 27.5.2005 14:55

Video, josta vähän selviää vähemmäntietäville ehkä jotain

http://www.corradoclub.it/videos/gCharger.wmv

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 29.5.2005 5:23

Eipä kestäneet nuo klemmarit ahtoputkistossa pidempää rasitusta... 240 km/h ja 15 km riitti. Klemmarit posahtivat auki??? Täytyy varmaan sittenkin sijoittaa niihin kalliimpiin malleihin! Niin, Saksassa tuli käytyä...
Hetken jo luulin, että nytkö se ahdin jo laukes!

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 29.5.2005 10:04

onpa jännä homma että ei muka lemmarit piä.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 29.5.2005 11:20

Letkut lämpes niin perkuleesti että ei ne alkuperäiset pikkuiset enää pitänyt, näin todennäköisesti. Eli ei Suomen ongelmia :)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 29.5.2005 11:53

Olin laittanut klemmarit niin tiukalle kuin uskalsin. Joskus ottavat ja hajoavat ku hieman liikaa kiristää. Pitihän muuten hauskan äänen ku putki irtos! Onko se paine tosiaan niin kova sitten, että ku ei ollut työkaluja mukanan, ni se heti läväyttää sen letkun irti uudelleen? Vai onko tuo ahtoputkisto tai cooleri jotenkin ahdas? Lähti nääs ilman kiristelyjä todella helposti irti uudelleen. Putket olivat kuitenkin sisätysten 13 mm matkalta.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 29.5.2005 12:14

Putket olivat kuitenkin sisätysten 13 mm matkalta.


Onko niissä mitään kaulusta? itsellänikin lähti alussa letkut irti rosteri putkista kun en silloin niihin kaulusta hitsannut... Niin kun tossa minun autossa ei ollut noita alkuperisiä putkia ja letkuja ollenkaan.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 29.5.2005 12:57

Kaulusta ei ole. Ja juurikin irtos se supisterosteri siitä orkkis ahtopaineletkusta.Joko sen asennus edessä tai sitten parempi klemmari. Kyllähän tuo "tavallisessa ajossa" on kestänyt ihan hyvin. Millä tavalla olet sen kauluksen tehnyt?

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

ViestiKirjoittaja VekeV » 29.5.2005 21:09

240km/h ... hyvin kulkee ;-) , kierrokset ihan tapissa varmaan jo tuossa nopeudessa.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 29.5.2005 21:14

mulla oli rallyessä mittarin mukaan 230km/h ja ~6900 rpm..

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 29.5.2005 21:36

Varmaan alko öljynlämmötkin olemaan tapissa jos ei jäähdytintä ollut asennettuna. Geen akilleenkantapää kun kunnolla sikaa annetaan, normaaliajossa ei haittaa.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 29.5.2005 21:43

Millä tavalla olet sen kauluksen tehnyt?


Ihan vaan hitsannut pari "palkoa" siihen supistukseen ja noihin muihin putkiin muutaman pisteen,jotta klemmari ei mahdu yli. Aluksi niitä ei ollut mutta kyllästyin kiinnittelemään niitä. Eipä ole sen jälkeen irtoillut.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 29.5.2005 22:00

Mulla on ole mitään kauluksia, mutta kunnon klemmareilla on tuurilla pysynyt jo vuoden päivät. Taas kerran väliaikaisesta asennuksesta tuli pysyvä =) Itselläkin oli aikomus vetää palot päihin, mutta tosiaan jäi tekemättä.

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

ViestiKirjoittaja VekeV » 31.5.2005 12:48

JOS G60 :seen haluasi harvemman laatikon , jotta huippuja saataisiin enempi niin mikä laatikko kävisi suoraan ....tuohon vaijeri välitteisenä ?
Autohan olisi muutenkin mukavampi ajella kun tuota vääntöä ja tehoa saadaan lastulla kivasti ja liikkua jaksaisi harvemallakin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 31.5.2005 13:05

Jos tuo irtoaminen vielä toistuu, niin viimeistään sitten teen siihen huulen. Todennäköisesti niin, että leikkaan samankokoisesta rosterista kuin itse putki on, eli 2,5", sen päälle. Pienen soiron, joka sitten hepataan muutamasta kohtaa kiinni. Ettei vaan tule hitsimakkarasta epäpaksu ja vuotoa syntyy. Ei tarvi edes hitsata niin huolella ja paljoa. Kuulostaako pöljältä?

Edit: nytkun täällä näkyy noita teho galluppeja olevan niin löytysköhän G60 omistajia tarpeeksi dynotuksineen jotta saisi moisen aikaiseksi? Voisi itsekin harkita sitä penkissä käyntiä...

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 31.5.2005 14:54

Pienen soiron, joka sitten hepataan muutamasta kohtaa kiinni. Ettei vaan tule hitsimakkarasta epäpaksu ja vuotoa syntyy. Ei tarvi edes hitsata niin huolella ja paljoa. Kuulostaako pöljältä?


eipä kai se pöljälle kuulosta... mutta luulen että ne pelkät hepitkin riittäis.Mulla on noissa putkissa pelkkiä pieniä pisteitä. Olisiko ollut 4 tai 5 en varma. Eikä tuossa kartiossakaan ole kun max. 5mm "palkoja"...Eihän niiden tarkoitus ole muuta kun pitää letku paikoilla.

Ja tuosta dynojutusta. Itse käytän tuossa kun loma alkaa,eli 2viikon päästä auton uudestaan rullilla.Olisihan se kiva nähdä myös muitten lappuja ja tehoja.En ole muita bongannut kun mikaj:n...?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 31.5.2005 15:08

Soitin tuossa yhdelle penkin omistajalle ja Corro taitaa mennä rullille kesä/heinäkuun tienoolla. Kuulema parikybää riittää pelkkään vetäsyyn ilman säätöjä. Sanoi myös, että voi kaverini autoja mahdollisesti dynottaa. Esim se Nissan 200SX pitäs saada rullille.

Kyseessä on jokkisharrastaja jolla on penkki ladossa/navetassa.
Tällä hetkellä dyno kaipaa kalibrointia ja pitää odottaa, että hän kerkiää säädöt suorittaa. No vaikka tulokset eivät olisi aivan 1:1 muiden penkkien kanssa, niin näempähän mikä on ero Corron ja Nissukan välillä ainakin! Ja hieman edes suuntimaa tehoista.

Edit: milläs työ olette löysänneet sen virrajakajan pultin säätöä varten? Se nyt on kuitenkin melko invassa paikassa. Kiintoavain/lenkillä ei ainakaan mahdu kuin ihan ihan vähän sitä kerrallan pyörittää -> menee aikaa! Jos siellä penkissä olis joku nopeampi tapa käytössä? Vai liikkuuko jakaja jos se on löysällä vetojen välissä?

Edit2: Onko jotain ainetta jota voi laittaa testi mielessä moniurahihnaan testatakseen pidon. Hihnassa ei ole halkeamia tai mitään muutakaan ja huvikseen en viitsisi vaihtaa. Vaikka jos siellä penkittäessä voisi testata luistaako hihna ja ruiskasis jotain "liimaa" siihen. Jotta saisi kaikki ahdto peliin takuulla! PArantaako vesi pitoa? Ainakin jos hihna ulisee se auttaa...

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 6.6.2005 14:51

Itellä on ollut virranjakaja sen verran löysällä että sitä on pystynyt pienellä voimalla säätämään, näin aina kaikissa autoissa. Kyllä se siinä paikoillaan pysyy kun ei liian löysään jätä. Kannattaa sitten pitää se mielessä että joka testikerralla on olosuhteet tasaiset, ettei ensimmäisellä vedolla ole kone paljoa kylmempi kuin seuraavilla.

Onhan sitä mielestäni olemassa jotain hihnaliimaa, elikkä kitkanlisääjää. Ainakin joskus jossain olen moista nähnyt.

Itsellä hävisi pari päivää sitten yöllä Corradosta vedot totaalisesti, ja alkoi kilinä/ininä. Ei paljoa tarvitse arvailla vitutuksen määrää ja pulssia ennekuin sain konepellin auki (meinaan tuota autoa on sitten rääkätty niin paljon että kaikkien pelottelema ahdinpaukauhdus olisi pitänyt tulla moneen kertaan), mutta hihnankiristäjän pultti oli vain mennyt katki. Mulla tuo kiristäjä on ollu sitten niin piukalla kuin se menee, kaksi autoasentajaa tarvittiin apuvälineineen se laittamaan paikalleenkin. Joku ilkeämielinen siinä muistaakseni sanoi vierestä laakerien kestoiästä, mutta pulttien kestolle se enemmän taisi käydä. 10,9 vahvuuksiset pultit tilalle ja matka jatkuu.

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 6.6.2005 16:33

Minä olen tuohon sytkänsäätelyyn katkaissut lenkkiavaimen noin 5 cm tumpiksi jolla sitä pulttia helppo löysätä/kiristää.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 6.6.2005 20:46

Mulla menee 13 mm lenkki ihan hyvin,mutta taitanee johtua siitä,että mulla ei ole ikinä ollut noita alkuperäisiä ahtoputkia. Vai puuttuuko multa jotain muutakin....

Mutta toisaalta itse olen suosinut samaa mitä mikaj jo kertoikin,eli jakaja juuri ja juuri kiristetty,jotta saa pyöritettyä tarvittaessa.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 7.6.2005 8:56

Minulla taas Scirocossa oli "lievää" tehonpuutetta ja käyntiinlähtöongelmaa, ja syyksi paljastui "hiipinyt" sytytys, koska jakaja oli löysällä. Ihmettelin, kun auto oli ollut minulla jo sentään vuosia, mutta yks kaks vaan huomasin jakajan olevan löysällä. Tuossa GTi koneessa sitä tilaa vasta on siellä alla, rystyset verillä, kun laitoin kireälle.

Julli
-
Viestit: 89
Liittynyt: 23.7.2003 11:00

ViestiKirjoittaja Julli » 7.6.2005 23:43

Tässä vertailua varten dyno-lappu meikäläisen golffista. Lappu

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.6.2005 2:48

No mitäs kaikkea tuo eteen on tehty?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 8.6.2005 9:13

^ Jullin kotisivuilta lainaten:
Entisen omistajan johdosta: Kansi avarrettu ja siihen on vaihdettu SCHRICK:n nokka-akselisarja,KN:n vapaavirtaussuodatin,Hartman putkisto,4-2-1 peltisarja. Itse olen laittanut ahtimeen pienemmän ahdipyörän ja ostanut lastun. Näillä muutoksilla on golffista saatu penkitettyä 209hv/278Nm (0.8 bar paineilla???) ja kuten alla olevasta dyno-käyrästä selviää, oli seoksissa jotain hämärää. Itse epäilen koneen käyneen laihalla ja siksi bensanpaineet nostettiin 4 bar:n.


Tuo seoksen laihuushan taitaa johtua juurikin virtauksen paranemisesta, joka taas vaikuttaa suoraan ahtopaineeseen, joka taas laskee imusarjan painetta. Koska G:ssä seokset sekoitetaan paineen ja lämmön mukaan, niin on aika selvää, että vakio ohjelma ei enää pelaa täysin toivotusti.

Onko muuten mitään tietoa mikä nokka ko. koneessa on?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 8.6.2005 9:42

Noniin, tuleehan sieltä yli 200hp koneiden lappuja.

Kaiken järjen mukaan jos lastu on ostettu 'vakio' ahdinpyöräviritettyyn koneeseen niin laihalle vetää. Bensanpaineella sen varmaan saa melkein täysin korjattua, tosin tyhjäkäynti saattaa tuottaa ongelmia. Kertovalla säätimellä voisi saada toimimaan yhtä hyvin kuin uudella ohjelmalla. Liian rikas seos ei tunnu pudottavan tehoja Geessä juuri yhtään, yhden vedon olen vetänyt tractor pulling tyylisellä savutuksella ja tehot laski jonkun 3-4heppaa. Nyt on tehokkaimmat säädöt saatu niin että sitä mustaa tulee oikein selvästi putken päästä kun survasee lämän pohjaan (ensikertalainen voisi luulla dieseli corradoksi).

Paha epäilys on että peltisarja ja imusarja ahdistavat tuota konetta. Kaikki kun tuntuvat myyvän liian pieniä peltisarjoja Geehen, eli vapari 8v virisarjoja. Tuossa 210hp:n koneestakin kun tulee 230-240hp-koneen pakokaasut ulos, eli perkeleenmoista tuubia se pakosarja saa olla. Saatikka sitten kun tavoitteet on jossain 250hp kampiakselitehosta. Geen pakosarja ei ole ihan pienimmästä päästä alunperin. Pienempää hihnapyörää kehiin, ahtimia saa kaupasta ;)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.6.2005 10:21

Ihan mukavat tehothan tuosta Jullin autosta tosiaan on saatu ulos. Minkä hintaisia viri nokka-akselit ovat? PYstyykö alkuperäisestä sorvauttaa jotain järkevää?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 8.6.2005 11:16

Eiköän nuo kaikki vakiomalliston 8V nokat ole tuolla 300€ kieppeillä. MikaJ:llä oli kait joitakin malleja myös tiedossa, jotka kävisi suoraan ihan vakiolla ohjelmalla ajettaviksi?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 8.6.2005 11:20

Kyllä kaikki vaativat periaatteessa softamuutosta, mutta uskoisin että jos vaihtaa normaalin miedon virinokan niin ei vedä laihalle. Sen verran paksulla tuolla Dopin lastulla käy ylhäällä, kertovalla paineensäätimellä sen laihenemisen saa ainakin kuriin.

Julli
-
Viestit: 89
Liittynyt: 23.7.2003 11:00

ViestiKirjoittaja Julli » 9.6.2005 0:56

Lastun ostin aikoinaan dopilta ja on toiminut mielestäni melko hyvin.

Edellä olevan lisäksi, autossa on RS-lähtö laaderilta ja rallyen cooleri keulalla.

Kuten MikaJ tuossa edellä arvelikin, 4 bar säätimellä on tosiaan ongelmana ollut tyhjäkäynti, mutta sekin vain koneen ollessa kylmä. Lämpimänä toimii ihan hyvin, eikä varmasti oo laihalla.

Pienen paineen lisäyksen saisi varmaankin aikaan myös orkkis säädintä hieman muokkaamalla (painamalla kasaan), mutta se olisi hieman epävarma tapa. Painetta pitäisi aina välillä mitata ja painaa säädintä kasaan sen perusteella. Helpointa olisi ollut hommata kunnollinen säädettävä paineensäädin, mutta piti kokeilla vaivattomuuden takia tuota 4 bar säädintä.

Jos tuohon jotain vielä voisi laittaa ilman suurempia muutoksia, niin teetetyllä lastulla vois saada vielä tehoa hieman enemmän irti. Tämä jääköön kuitenkin tulevan omistajan toteuttettavaksi, koska auto on periaatteessa myyty ja uusi odottaa pääsyä suomeen.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 9.6.2005 14:04

Hitto kun raskisi ostaa isomman coolerin! Ne vaan tyhmät laitteet maksavat niin pirusti ja itsekään en sentään sitä voi tehdä! :) Sitten on tuo typerä kylmästöintikin joka tukkii optimaaliset putkien vetopaikat. Täytyykin lähteä ajelemaan tuonne helteeseen ja hyödyntämään sitä kylmälaitetta...

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 9.6.2005 19:52

Mikä olisi yksinkertaisin(halvin) tapa nostaa bensan paineita? en viitsisi ruveta säädintä puristelemaan tai klemmari virityksiä tehdä.
Auto on menossa rullille parin viikon sisällä,mutta itsellä on pieni kutina laihalla käymisestä,mutta voipi olla kuvitelmaa...

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 9.6.2005 19:55

Uusi paineen säädin. Ja mielellään kertovaa mallia oleva, pienellä kertauksella. Halvempi vaihtoehto on tavallinen.

junnu^
-
Viestit: 50
Liittynyt: 14.1.2004 17:52

ViestiKirjoittaja junnu^ » 10.6.2005 7:30

Kappas, omastakin laaderista löyty ahdot \o/ :D
Tyhjäkäyntiventtiili se oli sielä paskana. Töpseli irti ja maksimiahdot pomppasi 0.7 barista -> 1.1 bariin. Kylläpä muutti auton luonnetta kohtuu mukavasti. Ja tietysti omistajan mielenterveys kohenee aina, kun yksi mysteeri ratkeaa lisää ;)
Nyt sitten pitäisi itsekkin käydä hakemassa dynolaput ennen kun kolvi vaihtuu uuteen :)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.6.2005 12:13

Onko tyhkäyntiventtiili sama asia kuin joutokäynninvakain ja ahtopainesäätimen venttiili? Nuo ovat sen mötikän viralliset nimet laitteelle joka surisee venakopan päällä.

Numppa
-
Viestit: 414
Liittynyt: 29.9.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Numppa » 10.6.2005 12:17

^sama osa.
tunnetaan myös ISV nimellä (Idling Stabilization Valve)

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.6.2005 12:31

Junnu: onko sulla virilastu? Vakiosoftalla se rajoittaa ahtoa tuolla venttiilillä, jos vaihtaa vain pienemmän hihnapyörän.

junnu^
-
Viestit: 50
Liittynyt: 14.1.2004 17:52

ViestiKirjoittaja junnu^ » 10.6.2005 12:44

Kyllä on virilastu

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 11.6.2005 15:27

Osa virilastuistakin rajoittaa ahtoa. Usein maxpaine on nostettu. Vakiohan tiputtaa ahtoja korkeilla kierroksilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 117 vierailijaa