Eli seatissa on alkanut öljyn mittatikussa näkymään pieniä määriä valkoista puuroa, ei kuitenkaan alapäässä, öljyn seassa, vaan siinä öljyn määrän ylärajamerkin yläpuolella, ja tosiaan pieniä tippoja. Mistä moinen voisi johtua? Heti iski pelko, että eikai vaan kannentiiviste ole mennyt, mutta jäähdytysnestettä ei katoa mihinkään, ja tänään vaihdoin öljyt, niin oli ihan normaalin näköistä se koneessa ollut öljy.
Autohan on siis -00 Seat toledo ja koneena AKL
Öljyn mittatikussa "puuroa"
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Öljyn mittatikussa "puuroa"
Vettä se todennäköisesti on, tarkista huohotuksen toiminta.
Vettä voi koneeseen mennä vaikkapa mittatikun reijästä.
Vettä voi koneeseen mennä vaikkapa mittatikun reijästä.
Re: Öljyn mittatikussa "puuroa"
Huohottimen tsekkasin, enkä ainakaan huomannut mitään vikaa siellä.
Öljyn täyttöaukon korkkikin on aina ajon jälkeen aivan märkä, mutta se lienee normaalia, kun kosteus tiivistyy ylimpään osaan moottorissa?
Öljyn täyttöaukon korkkikin on aina ajon jälkeen aivan märkä, mutta se lienee normaalia, kun kosteus tiivistyy ylimpään osaan moottorissa?
Re: Öljyn mittatikussa "puuroa"
Millaista ajoa autolla ajetaan? Ehtiikö öljy ja moottori pyöriä tarpeeksi kauan lämpimillä öljyillä?
Re: Öljyn mittatikussa "puuroa"
Millaista ajoa autolla ajetaan? Ehtiikö öljy ja moottori pyöriä tarpeeksi kauan lämpimillä öljyillä?
Re: Öljyn mittatikussa "puuroa"
Millaista ajoa autolla ajetaan? Ehtiikö öljy ja moottori pyöriä tarpeeksi kauan lämpimillä öljyillä?
Re: Öljyn mittatikussa "puuroa"
Enimmäkseen lyhyttä siirtymäajoa 1-25km, ja noin kerran viikossa tulee ajettua pidempi, yli 100km matka
Re: Öljyn mittatikussa "puuroa"
Tänään kun kurkkasin öljykorkin alle, niin se oli aivan täynnä majoneesia, ja olin jo aikeissa alkaa purkamaan kantta pois, mutta kun venttilikopan alta ei löytnyt tuota yhtään, vaan kaikki oli sielä korkin alla ja siinä huohotussysteemissä, mikä lähtee suoraan siitä korkin alta. Putsasin sen, ja ajoin takas kotio, n.60km, niin taas oli korkin alle ilmestynyt hiukan valkeaa.
Missään vaiheessa ei ole jäähdytysnestettä tarvinnut lisätä, eikä paisariin ilmesty ilmakuplia, kun auto on käynnissä, eikä kone myöskään savuta ja käy nätisti.
Mistä tuo vesi siis oikein pääsee tuonne? Onko se kannentiiviste nyt sitten kuitenkin syyllinen tuohon?
Tuossa kuva korkista, tuon 60km ajon jälkeen.
https://gyazo.com/483917782815d087c2778291040b25db
Missään vaiheessa ei ole jäähdytysnestettä tarvinnut lisätä, eikä paisariin ilmesty ilmakuplia, kun auto on käynnissä, eikä kone myöskään savuta ja käy nätisti.
Mistä tuo vesi siis oikein pääsee tuonne? Onko se kannentiiviste nyt sitten kuitenkin syyllinen tuohon?
Tuossa kuva korkista, tuon 60km ajon jälkeen.
https://gyazo.com/483917782815d087c2778291040b25db
Re: Öljyn mittatikussa "puuroa"
kondesivetta se on mistä puuro tulee. ajat liian lyhyttä matkaa ja moottori ei kerkee lämmetä tarpeeksi.
sinne on nyt kertynyt vettä aikamoneen paikaan ni siinä menee aikansa enne ku ne haihtuu talvella pois ja uutta tulee koko ajan lisää ku ilman lämpötilat heittelee.
sinne on nyt kertynyt vettä aikamoneen paikaan ni siinä menee aikansa enne ku ne haihtuu talvella pois ja uutta tulee koko ajan lisää ku ilman lämpötilat heittelee.
Re: Öljyn mittatikussa "puuroa"
Tuon koneen huohotusjärjestelmä on semmonen että kerryttää sitä mönjää kyllä reilusti.
Re: Öljyn mittatikussa "puuroa"
Laittakaa autojenne keulan reikiin pakkassuojat. Pahvia, kumia. Lämpenee nopeammin, puhaltaa mukavammin ja jähtyy hitaammin. Kunhan jättää ilmarakoa syylärille, jotta flekti kykenee siirtämään hieman ilmaa tarvittaessa. Konepellinkin voi eristää, jos ajaa näillä kivikautisilla mistä puuttuvat eristeet.
Kun kone on kuuma avatkaa öljykorkki ja mittatikku. Rupeaa höyryt hieman haihtumaan.
Kun kone on kuuma avatkaa öljykorkki ja mittatikku. Rupeaa höyryt hieman haihtumaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa