Onko foorumin lukijoilla kokemuksia jakopään hajoamisesta.
Itsellä auto rupesi käymään huonosti perjantaina ja audin liikkumisturvan puitteissa auto haettiin korjaamolle jossa on selvinnyt tähän mennessä sytytyksen hyppääminen jonka seurauksena venttiilit on paukuttanut mäntiin ja hajottaen kannen, venttiilit yms. Pelkkä kannen aukaisu tulee kalliiksi, saatikka koko paketin korjaus. 1,5viikkoa ennen tätä episodia autosta hajosi puola ja auto kävi 3 pytyllä ja se hoidettiin vantaalla audin liikkeessä hyvin ja maksoi vain alle 190€ olin tyytyväinen palveluun. Autolla on nyt ajettu 171tkm kun tämä lopullinen hajoaminen tapahtui. Ostin auton hertsika Audilta 17.3.2016 joten auto ollut minulla reilu puoli vuotta. Olen lukenut että jakopään remonttia tehdään yleensä 180tkm kohdalla. Auto on tutkittavana ja mitään päätöstä tai lopullista diaknoosia ei ole saatu mutta haluankin kysyä jos joku käynyt vastaavia juttuja läpi, onko merkkiliike korvannut korjauksen. Itse lähtökohtaisesti olen sitä mieltä ettei auto saisi hajota varsinkin kun huollot on tehty ajallaan. Luin iltasanomissa jutun jossa A6 oli hajonnut jakopää ennen aikojaan ja hovioikeus oli määrännyt liikkeen korvaamaan korjauksen yms. Kulut.
A4 2.0 tfsi jakopäärikko
Valvoja: ffp jäsenet
Re: A4 2.0 tfsi jakopäärikko
Pistäpä auton vuosimalli ja moottorikoodi näkyville. Löytyy huoltokirjasta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”