A5 2.0TFSI -11 ja ahdot jää vajaiksi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

A5 2.0TFSI -11 ja ahdot jää vajaiksi

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 24.9.2016 20:27

A5 2011 TFSI Quattro CDNC-koneella. Chip-tuningilla eivät saaneet nouseen ahtoja 1,2 baria korkeemmalle, vaikka pitäs mennä 1,5. Hikisesti pääsee n. 1,3 bariin, josta tipahtaa takasin 1,2 bariin. Vikakoodeja ei näy. N75:n ostin uuden, ehkä huomenna sais paikalleen. Pahin skenaario on tietenkin, että turbossa halkeemaa, joka kusee paineet mäkeen. Kellossa sitten jousi väsähtänyt tms.

Mikähän skenaario olis todennäköisin kun ajattelee miten ahdot nousee ja tipahtaa?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

Re: A5 2.0TFSI -11 ja ahdot jää vajaiksi

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 25.9.2016 12:59

by-pass vika vois olla tai kiristämällä hukkaportin kelloa vähän.

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

Re: A5 2.0TFSI -11 ja ahdot jää vajaiksi

ViestiKirjoittaja Sparco » 25.9.2016 14:54

Itselläni samanlaista vikaa mk5 gti golffissa ja syynä oli löysä hukkaportin kello. Turbolla ajettu 135t.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

Re: A5 2.0TFSI -11 ja ahdot jää vajaiksi

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 28.9.2016 16:36

Bypass ja N75 on ainakin kunnossa. Ne meni vaihtoon ja mikään ei muuttunut. Tsiigaamme kelloa seuraavaksi. Vois ottaa oikeestaan koko urbon pois ja pistää Finturbolle sen, niin tsekkaisivat sitä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa